handdator

Visa fullständig version : Parfymer


s_himself
2005-09-10, 13:44
ok, jag tänkte köpa ny parfym för jag är allt annat än nöjd med den jag har.. den va rätt gubbig *spy*

jag vet att det finns tidigare trådar med detta ämne, men jag har sökt och sökt.. fan hittar inget.. Så jag tar mig mod och skapar en ny tråd om detta. Jag har fått tips om att palme luktar gott, vad använder du? :D

Kom med tips!
Jag har varit på och luktat lite på La coste och lite ralph loren, sergio tachini, hugo boss, mexx (tror jag det hette) och sedan farenheit. Men jag kan inte redigt bestämma mig.

Jag har tidigare kört på sergio tachini, lagerfeldt, björn borg och hugo boss. Nu vill jag ha nåt nytt.

Gabriel_
2005-09-10, 13:45
min senaste parfym var van gil tendenza.. är riktigt nöjd.

sen Burberry for men rekommenderas.

Trance
2005-09-10, 13:46
Avråder från farenheit.

Gillar själv Van Gils.

s_himself
2005-09-10, 13:47
Burberry for men lät ju lite intressant, inte hört förr..

Van gils har jag haft lite också. helt ok!

Den farenheit jag lukta på stälde jag faktiskt ifrån mig rätt snabbt.

Ryska_raketen
2005-09-10, 13:48
samba

mela
2005-09-10, 13:50
Killar ska ha J P Guilitier (stavning)
Den blå manskroppen U know ? :naughty:

n1tro
2005-09-10, 13:51
fan använder inte

s_himself
2005-09-10, 13:51
Killar ska ha J P Guilitier (stavning)
Den blå manskroppen U know ? :naughty:


Jo det vet jag, den är förbaskat bra.. Men farsan har den, så jag vill undvika den :D

mela
2005-09-10, 13:53
Jo det vet jag, den är förbaskat bra.. Men farsan har den, så jag vill undvika den :D


haha ok.. Dior Higher Ground är också jävligt go :)

s_himself
2005-09-10, 13:55
jaa bra kul med lite udda märken ;)

sånt gillar vi, tar gärna en parfym som inte alla andra har. Så tjejerna blir lite överaskade och kommenterar hur gått man luktar. luktar man som alla andra hon varit och slickat halsen på så är det ju inte så kul

http://www.galaxymall.com/retail/afragrance/images/fm-DiHD33.gif


det är den du tänker på? ingen tjejparfym nu då? :D

Zozza
2005-09-10, 13:57
vad tror ni om; http://parfym.se/parfymbilder/DGH002.jpg

Dolce & Gabbana, EdT 75ml


Modehus/Märke - Dolce & Gabbana
Introducerad - 1994
Rekommenderad användning - Kvällstid
Doftfamilj - Kryddig


Beskrivning - En maskulin och frisk doft av citrusfrukter, tobak och cederträ.


från parfym.se

Zozza
2005-09-10, 13:58
eller: http://parfym.se/parfymbilder/HBH003.jpg Boss Bottle, EdT 50ml


Modehus/Märke - Hugo Boss
Introducerad - 2000
Rekommenderad användning - Casual
Doftfamilj - Grön


Beskrivning - En förfriskande maskulin doft med bl.a. citrus, bergamott, äpple och ädla tränoter.

mela
2005-09-10, 13:59
jaa bra kul med lite udda märken ;)

sånt gillar vi, tar gärna en parfym som inte alla andra har. Så tjejerna blir lite överaskade och kommenterar hur gått man luktar. luktar man som alla andra hon varit och slickat halsen på så är det ju inte så kul


haha Dior, udda ? Dior är ju känt som satan :D
Rätt dyrt.. Men gå och lukta på den.. Den är damn nice :D

Zozza
2005-09-10, 14:01
eller denna:
http://parfym.se/parfymbilder/HBH007.jpg
Boss Soul EdT 50ml


Modehus/Märke - Hugo Boss
Introducerad - 2005
Rekommenderad användning - Casual
Doftfamilj -


Beskrivning - En frisk doft av bl.a. mandarin, bergamott, stjärnanis och kanel.

s_himself
2005-09-10, 14:03
Polo Blue (Ralph Lauren)
Style In Play (Lacoste)


dessa hitta jag på parfym.se som lät intressant. men mer tips!

s_himself
2005-09-10, 14:04
haha Dior, udda ? Dior är ju känt som satan :D
Rätt dyrt.. Men gå och lukta på den.. Den är damn nice :D


jo men dom flesta går ju och köper hugo boss och sånt :)
Det är iaf vad man hör om man frågar runt i bekantskapskretsen.

Piranha
2005-09-10, 14:04
ok, jag tänkte köpa ny parfym för jag är allt annat än nöjd med den jag har.. den va rätt gubbig *spy*

jag vet att det finns tidigare trådar med detta ämne, men jag har sökt och sökt.. fan hittar inget.. Så jag tar mig mod och skapar en ny tråd om detta. Jag har fått tips om att palme luktar gott, vad använder du? :D

Kom med tips!
Jag har varit på och luktat lite på La coste och lite ralph loren, sergio tachini, hugo boss, mexx (tror jag det hette) och sedan farenheit. Men jag kan inte redigt bestämma mig.

Jag har tidigare kört på sergio tachini, lagerfeldt, björn borg och hugo boss. Nu vill jag ha nåt nytt.


He he he ,"Palme luktar mycket" , tror jag det var som skrevs :D , han kör Chorus.

Kenzo air och Armani black kör jag och är mycket nöjd ( ingen av dem är gubbig , trots att jag är det )

mini_Arnold
2005-09-10, 14:04
farenheit är ghey, så du vet.
Min flickvän gillar nån typ av tommy hilfiger
Oturligt nog hade jag redan köpt mig en flaska "Acqua Di GIO" Giorgio Armani
Denna funkar alltså, lovar. Gick 3 dagar sen hade jag flickvän. :D

En annan har tipsat mig om "escada magnetism"

Zozza
2005-09-10, 14:05
http://parfym.se/parfymbilder/KZH002.jpg

Rekommenderad användning - Dagtid
Beskrivning - En maskulin klassisk doft av sandelträ, cederträ, muskotnöt, blå iris och mysk.

Slartibartfast
2005-09-10, 14:09
Jag kör med
http://mactak.pekori.jp/img/chrome.gif

och mest
http://didier.huard.free.fr/Kenzo-pourhommevapo.JPG

Jag får så sjukt mycket brud att det inte är sant!

Tolkia
2005-09-10, 14:10
Jag har för mig att Gant lukar gott, mer åt det "fräscha" hållet än åt det "söta" (kanske borde skriva "sötaktiga" för att det inte skall missförstås ...).

mini_Arnold
2005-09-10, 14:12
Jag har för mig att Gant lukar gott, mer åt det "fräscha" hållet än åt det "söta" (kanske borde skriva "sötaktiga" för att det inte skall missförstås ...).
Ja GANT är nice. Inte alls stark men den känns ändå.
Fick med en liten provflaska GANT sist jag handlade parfym.
D.K.N.Y luktar bara sprit..

s_himself
2005-09-10, 14:12
He he he ,"Palme luktar mycket" , tror jag det var som skrevs :D , han kör Chorus.

Kenzo air och Armani black kör jag och är mycket nöjd ( ingen av dem är gubbig , trots att jag är det )


Okey, ska kolla upp dom! Chorus låter intressant och Kenzon. Gubbig? nä du får nog vänta 10 år till! Nej nej förslåt allan!! jag mena 20 år :em:

Jag hade en som heter Lagerfeldt for Men och va jävligt nöjd med den, även tjejerna va det ;) Sedan bytte jag och fick en flaska Lagerfeldt orginal.. den är gubbig tycker jag *spy*

Tolkia
2005-09-10, 14:16
Anekdot: Träffade en kille på ett läger en gång världen som min kompis var lite intresserad av, och som vi därför umgicks med en hel del. Jag noterade att han använde en väldigt stark tandkräm - tandkräm brukr förvisso effektivt ta bort "munlukten" men man känner ju sällan att folk luktar tandkräm. Långt senare var jag och shoppade med kompisen i fråga (som fortfarande var småförälskad), vi passerade parfymavdelningen och hon ställde sig och sniffade på en flaska Sergio Tacchini med ett drömskt uttryck i ansiktet. Jag måste förstås provlukta, och insåg att det inte var tandkräm killen luktade, det var after shave ... :D

lillakillen
2005-09-10, 14:26
Hugo boss Soul har jag själv nu, tycker den luktar skit gott :cool:

myggan
2005-09-10, 14:29
Killar ska ha J P Guilitier (stavning)
Den blå manskroppen U know ? :naughty:

enda parfym jag använder och alltid kommer att använda :)

(använde raulph lauren polo ett tag men bytte snabbt tillbaka)

Zozza
2005-09-10, 14:34
Killar ska ha J P Guilitier (stavning)
Den blå manskroppen U know ? :naughty:

denna? http://parfym.se/parfymbilder/JGH001.jpg

myggan
2005-09-10, 15:02
denna? http://parfym.se/parfymbilder/JGH001.jpg

ja :thumbup:

Slartibartfast
2005-09-10, 15:03
denna? http://parfym.se/parfymbilder/JGH001.jpg

Ghej.

mela
2005-09-10, 15:05
Ghej.


jag kan helt omedvetet ändra riktning när jag går på stan och nån
har den på sig.. :em:

LexSinner
2005-09-10, 15:11
Jag brukar ha "Acqua di Gio by Giorgio Armani" tycker den är helt ok :thumbup:

mela
2005-09-10, 15:44
http://kura-tv.no-blog.jp/2nd/images/_1367.jpg

Den ska du ha :D SÅÅÅ GO!

Yip_man
2005-09-10, 15:48
Hugo boss - Dark blue
Nemo

Två grymma dofter jag inte kan sluta lukta på (undra om det är bra eller dåligt :confused: )

Tess_83
2005-09-10, 17:35
Sean Paul for men :bow:

XarsioN
2005-09-10, 17:35
denna? http://parfym.se/parfymbilder/JGH001.jpg

Bästa jag haft kommer fortsätta använda den..doftar väldigt gott..flickvännen blir tokig ;)

mini_Arnold
2005-09-10, 17:38
Bästa jag haft kommer fortsätta använda den..doftar väldigt gott..flickvännen blir tokig ;)
Vad kosta sig ?
Ser lite ghey ut men man kanske kan hälla över i nåt annat

MilkmaN
2005-09-10, 18:12
Har Lacoste Pour Homme, den tycker jag är undebar... Vet inte någon annan som har den heller.

rQx
2005-09-10, 18:13
Puma Jamaica!

myggan
2005-09-10, 19:10
jag kan helt omedvetet ändra riktning när jag går på stan och nån
har den på sig.. :em:

då kanske vi har passerat varandra nån gång utan att vi vet om det, vad har du för parfym :)

myggan
2005-09-10, 19:12
Vad kosta sig ?
Ser lite ghey ut men man kanske kan hälla över i nåt annat

men vad är det som är gay? en flaska som visar att den är för män.. hade det varit mindre gay att haft en parfym med kvinnokropp i rosa ?

n1tro
2005-09-10, 22:05
ne nu ska ja sova :confused:

Cilia
2005-09-10, 22:16
Killar ska ha J P Guilitier (stavning)
Den blå manskroppen U know ? :naughty:
jag kan helt omedvetet ändra riktning när jag går på stan och nån
har den på sig.. :em:
förstår du hur det skulle bli för dig om alla killar SKA ha den och du reagerar sådär?
du kommer inte komma fram 1 steg eftersom du kommer att springa runt efter alla män i en salig röra.

Kwon
2005-09-10, 22:17
ne nu ska ja sova :confused:

Puss

Kwon
2005-09-10, 22:18
förstår du hur det skulle bli för dig om alla killar SKA ha den och du reagerar sådär?
du kommer inte komma fram 1 steg eftersom du kommer att springa runt efter alla män i en salig röra.

Haha 10 män me samma parfym som går åt olika håll!

Mela springer i en cirkel, runt runt runt

Löjtnant Blank
2005-09-10, 22:27
En gammal trotjänare:

http://www.fann.cz/promo/laura/aqua/img/visual.jpg

Marba
2005-09-10, 22:29
Jag använder Armani Mania.
http://perso.wanadoo.fr/imagesdeparfums/Armani/TN_Armani_Mania2002.JPG

tinus
2005-09-10, 22:32
Armani Mania :love: Jösses..den är grym! :thumbup: Kan nästan framkalla rysningar av välbehag :D

Pudzianovski
2005-09-10, 22:39
Kör med Rochas Man nu. Den jag brukar ha fanns inte längre?

Kan man beställa från nätet billigt? någon som har koll?

mini_Arnold
2005-09-10, 22:41
men vad är det som är gay? en flaska som visar att den är för män.. hade det varit mindre gay att haft en parfym med kvinnokropp i rosa ?
Ditt tänkande går iaf åt rätt håll.

s_himself
2005-09-11, 02:22
fy fan.... det är fel på antingen mig elller parfymen.. :cryout: :cryout:

fy fan nu börjar en redig depp-vecka känner jag. blää fan.. usch... *cry*


4 år nu.. kan man inte hitta nån ???????????????????????????????????? oj detta skulle jag inte skivit.. nu blir jag kolomobbad :D

Zozza
2005-09-11, 02:25
Kör med Rochas Man nu. Den jag brukar ha fanns inte längre?

Kan man beställa från nätet billigt? någon som har koll?

Man kan köpa den här (http://www.fragrancedirect.co.uk/customer/product.php?productid=554&cat=&page=1) ifrån för bra pris:

JustinCredible
2005-09-11, 03:17
Jag har nåt från Rusta i en stor grej som ser ut som en dildo och luktar kattkiss. Jag ska köpa den där blåa manskroppen i morron och se reaktionerna på stan. Fast man behöver ju inte köpa. Bara att ta från gratisproverna ju.

subliminal
2005-09-11, 03:41
http://kura-tv.no-blog.jp/2nd/images/_1367.jpg

Den ska du ha :D SÅÅÅ GO!

Den där har jag. Och jag kan väl säga att man har fått en del positiva kommentarer av det motsatta könet angående ens doft. :naughty:

AngelLove
2005-09-11, 07:44
Parfymen från Jean Paul Gaultier heter Le Male (den med blå manskropp) och den luktar kanon.

Aqua di Gio är bra, Clinique Happy luktar även den förbaskat gott.

Chourous skall du fasen inte ha. Den och Fahrenheit är ju bara så 90-tal :laugh: Visst, båda luktar fint men som sagt, det är en svunnen tid...

Zozza
2005-09-11, 11:31
den här är trevlig också
Brit Men, Burberry

http://parfym.se/parfymbilder/BUH001.jpg
Beskrivning - En modern maskulin doft av grön mandarin, saftig ingefära, cederträ och vildros.

:)

mela
2005-09-11, 12:09
då kanske vi har passerat varandra nån gång utan att vi vet om det, vad har du för parfym :)

olika.. oftast D&G Light Blue.. SOm är slut nu :P

Zozza
2005-09-11, 13:27
var tror ni om Bvlgari - BLV Notte Homme ?

http://www.fragrancedirect.co.uk/customer/product.php?productid=4124&cat=&page=1

Angus
2005-09-11, 13:42
Van Gils samt D.K.N.Y Be Delicious är mina favoriter :hbang:

Flygplan
2005-09-11, 13:43
Dunhill Desire, min nya favorit efter ett bra tag med Kenzo och JPG.

http://duhi.com.ua/images/goods/76_desire_man.jpg

slobban
2005-09-11, 13:52
Inget går upp mot en Dl Vera på halsen innan man glider ut på dansbanan, man fäller lätt vilken 40:talist som hellst med den!

Bobo
2005-09-12, 11:44
Givenchys "Pi" och Thierry Muglers "Amen" är helt ljuvliga herrdofter.... :love:
Sniffa på dem också innan du bestämmer dig!

xynd
2005-09-12, 12:31
van gils (röda fodralet)

murmeldjur
2005-09-12, 13:42
Escada Magnetism!!! Underbar!!!

Hades
2005-09-12, 14:04
Armani Black Code gillar jag!

aliquis
2005-09-12, 14:22
förstår du hur det skulle bli för dig om alla killar SKA ha den och du reagerar sådär?
du kommer inte komma fram 1 steg eftersom du kommer att springa runt efter alla män i en salig röra.och det vore sååååååååå underbart ;D

aliquis
2005-09-12, 14:23
En gammal trotjänare:

http://www.fann.cz/promo/laura/aqua/img/visual.jpgih, italienare, säger ju en del ;)

aliquis
2005-09-12, 14:28
Nå, men alltså, vad är bäst då?

Dior higher energy
Armani Mania
J P Gaultier Le Male

Nu får ni bestämma er ;D

Aqua di Gio har alla mina gamla bekanta, så det fungerar ju inte, rätt efterblivet att ha samma ;)

Ah, var ju två till ;)

Givenchys Pi
Thierry Muglers Amen

s_himself
2005-09-23, 21:12
ok, glömde bort att rapportera vad det blev för parfym! Efter mkt tittande i de två butiker jag tror som är dom enda som har parfym i den här staden.. och jag hittade bara hälften av allt dom folk rekommendera. Palmes kvinnodräpar parfym hitta jag t.ex. inte. Några andra gilla jag inte alls.

Sedan kollade jag upp Black code från armani. klippte den direkt. 505:- mkt pengar eller inte, jag är supernöjd!!!

malakai
2005-09-23, 21:20
ARMANI BLACK CODE (den bästa, dock vanlig)

J P Gaultier (doften som nog aldrig kommer dö ut, funkar alltid)

Langster
2005-09-23, 21:50
Jag har aldrig riktigt fattat det där med parfym. Svett ska man lukta! :naughty:

s_himself
2005-09-23, 21:53
Jag har aldrig riktigt fattat det där med parfym. Svett ska man lukta! :naughty:


du har läst förmkt på aftonbladet. :D

reinholdsson
2005-09-23, 22:08
DKNY Be Delicious kör jag med, luktar gott.

aliquis
2005-12-01, 19:57
Nu har jag varit och sniffat, på de i min lista. Skall kommentera samtidigt som jag ger dem en 3-4 timmar senare sniff ;/

Thierry Muglers Amen, luktade väldigt kryddigt, kryddigast av dem alla då, och den är fortfarande kryddig.

J P Gaultier Le Male, var också kryddig, men är det inte lite mint eller något annat friskt i den också? Nu har kryddigheten minskat betydligt.

Aqua di Gio, har jag ju en massa bekanta som har, så den gick bort från början, den var lite mittemellan, luktade nu och det är lite svag lukt kvar...

De ovan har jag bara på papper eftersom jag sorterade bort dem.

Givenchys Pi, hittade jag inte.

Armani Mania, luktar rätt kryddigt nu, men gjorde den verkligen det från början? kanske tagit till sig av en annan papperslapp, försvann väldigt fort på min hud men det lilla som finns luktar ju gott.

Armani black code, var väl den som luktade "minst bra" av de tre jag hade kvar, tyckte den luktade väldigt mycket och sött, den luktar bättre nu dock.

Och slutligen dior higher energy, som jag bestämde mig för luktade godast, lite friskare än de andra, den har dock försvunnit från min hud nu.

Sedan var det ju en drös tips om andra som jag inte har luktat på ännu:

van gil tendenza
Burberry for men
Burberry brit men
Dolce & Gabbana
någon boss
escada magnetism
Bvlgari - BLV Notte Homme
Dunhill Desire
carolina herreras Chic

Har jag inte luktat på men de kanske vore intressanta att undersöka också, eller är det några mer? Någon speciell som är vettigare än något annat? Vad tror ni är trevligast av armani mania, black code och dior higher energy? Ok att bestämma sig att higher energy är trevligast av dem? Lite väl mycket citrus bara.

Blir ju så jäkla mycket att lukta på, HUR bör man lukta? På en papperslapp direkt luktar den ju inte likadant som 3 timmar senare och på kroppen kan den väl lukta annorlunda? Tar ju år o dar det där. Måste bestämma lite snabbt för en polare drog idag till paris och han ska bara vara där fem dagar tror jag ;)

escadan verkar ju rätt populär.

s_himself
2005-12-01, 20:52
Dolce & Gabbana Luktar bra. Jag har även en liten flaska med doften "Maskulin"

Armani Black Code är ju super. Går hem hos alla tjejer hitills iaf :hbang:


Vet inte.. men du kanske inte borde gå och lukta på så många parfymer samtidigt.. Blir nog lätt att dom inte luktar som dom gör :)

Armani black code: "Beskrivning - En förfriskande maskulin doft av citrus, bergamott, tonkaböna och apelsinblomma."

källa: Parfym.se

mmartin
2005-12-01, 20:52
ok mina tips!

jag har sannerligen gått igenom de flesta, läst mkt o provat otroligt många!!

Klassikerna funkar och då syftar jag på dessa:

J.P Gaultier= Luktar helt klart bra, dock förmodligen den vanligaste som finns nu.

Blueburry for men= Inte lika vanlig och minst lika bra.

Armani Black Code= en av de vassaste just nu!! har den själv, luktar relativt starkt!

Nykomlingen!= Armani Mania! Favoriten just nu! luktar superbt o kör med dubbelt dvs deo+parfym! sitter länge men relativt svagt, den i särklass mest populära parfymen av tjejer jag träffat!!

Tipset! = Jill Sanders Pure! inte lika använd som samtliga ovan och luktar mkt bra, prova!!


där har ni allt ni behöver veta, har själv ca 10 parfymer hemma he he, fan e rädd att lukta illa tror jag!! ha ha

aliquis
2005-12-01, 21:51
Dolce & Gabbana Luktar bra. Jag har även en liten flaska med doften "Maskulin"

Armani Black Code är ju super. Går hem hos alla tjejer hitills iaf :hbang:


Vet inte.. men du kanske inte borde gå och lukta på så många parfymer samtidigt.. Blir nog lätt att dom inte luktar som dom gör :)

Armani black code: "Beskrivning - En förfriskande maskulin doft av citrus, bergamott, tonkaböna och apelsinblomma."

källa: Parfym.seSom sagt, dior försvann ju nästan efteråt, men är inte black code FÖR sötsliskig? Var ju så jäkla mycket lukt. Vilket tar oss till en annan sak, hur fan ska man veta hur mycket som är lagom? ;D

Och ja, det blir för många, men vad gör man inte under tidspress, ofta jag tänkte gå o sniffa på 2 varje dag i 2 veckor ;)

Jadu det lät ju jävligt manligt :thumbup:
(var ju inga döda djur iaf... men mysk o ambra osv brukar väl vara syntetiskt nu, men det är väl mest därför jag inte brukar köpa märkesparfym, eftersom jag inte vet...)

och vadå alla tjejer? hur många hinner ni med? ;/

aliquis
2005-12-01, 21:54
ok mina tips!

jag har sannerligen gått igenom de flesta, läst mkt o provat otroligt många!!

Klassikerna funkar och då syftar jag på dessa:

J.P Gaultier= Luktar helt klart bra, dock förmodligen den vanligaste som finns nu.

Blueburry for men= Inte lika vanlig och minst lika bra.

Armani Black Code= en av de vassaste just nu!! har den själv, luktar relativt starkt!

Nykomlingen!= Armani Mania! Favoriten just nu! luktar superbt o kör med dubbelt dvs deo+parfym! sitter länge men relativt svagt, den i särklass mest populära parfymen av tjejer jag träffat!!

Tipset! = Jill Sanders Pure! inte lika använd som samtliga ovan och luktar mkt bra, prova!!


där har ni allt ni behöver veta, har själv ca 10 parfymer hemma he he, fan e rädd att lukta illa tror jag!! ha ha
gaultier luktade för mycket kryddor färsk, bättre efter ett tag dock. Mania luktade ju knappt något på mig efter ett tag. Men det kanske inte gör så mycket egentligen, men svårt att känna när det e massa annan skit omkring en ;)

s_himself
2005-12-01, 23:08
Som sagt, dior försvann ju nästan efteråt, men är inte black code FÖR sötsliskig? Var ju så jäkla mycket lukt. Vilket tar oss till en annan sak, hur fan ska man veta hur mycket som är lagom? ;D

Och ja, det blir för många, men vad gör man inte under tidspress, ofta jag tänkte gå o sniffa på 2 varje dag i 2 veckor ;)

Jadu det lät ju jävligt manligt :thumbup:
(var ju inga döda djur iaf... men mysk o ambra osv brukar väl vara syntetiskt nu, men det är väl mest därför jag inte brukar köpa märkesparfym, eftersom jag inte vet...)

och vadå alla tjejer? hur många hinner ni med? ;/


Absolut inte många tjejer. Men jag har ju tjejkompisar som uppskattar den ;)

Jag tycker black code är grym. Det är ju tack vare pirahna som jag köpte den. jag tycker inte den är sötsliskig.. Typ d&G är sött och sliskigt ;)

Jag har ingen aning beträffande döda djur? så jag kan gå omkring med en död ökenråtta sprayad på halsen :/

Fatcan
2005-12-01, 23:38
Nån svensk webshop man kan beställa J P Gaultier ifrån? Funderar på antingen den eller Armani mania.

hultman
2005-12-01, 23:43
Jag använder mestadels Lacoste essential, och Gant.

aliquis
2005-12-01, 23:56
Absolut inte många tjejer. Men jag har ju tjejkompisar som uppskattar den ;)

Jag tycker black code är grym. Det är ju tack vare pirahna som jag köpte den. jag tycker inte den är sötsliskig.. Typ d&G är sött och sliskigt ;)

Jag har ingen aning beträffande döda djur? så jag kan gå omkring med en död ökenråtta sprayad på halsen :/Mysk utvanns väl förr från någon typ av körtlar på vissa djur (myskoxar? finns väl flera), ambra (finns väl två varianter?) tror jag från början var något som kunde hittas ute till havs och kom från kaskelottvalars tarmar eller något. Tror dock man gör båda delarna syntetiskt nuförtiden, men om det alltid är syntetiskt eller inte är en annan sak.

s_himself
2005-12-01, 23:58
Ok. nu har jag en fråga.. vad fick dom det där "aha, vi ska ha ett ämne ur kaskelotters tarmar och använda i våran parfym" ide ifrån? :D

aliquis
2005-12-01, 23:59
http://www.shenet.se/ravaror/eomysk.html
" Myskhjort (Moschus moschiferus) - se där om jakt"
"Djurvänner och andra vänner: Risken - eller chansen, beroende på hur man ser det - att butikens myskparfym ska innehålla hjortsekret är närmast miskroskopisk. Idag används i stort sett bara syntetisk mysk ."
"• Myskpungar
Drogen utgörs av de hela pungarna, som färdigtorkade är stor "som en halv valnöt". Färska är de 2 cm breda och 4-6 cm långa, platta och hårlösa på den sida som varit vänd mot buken, välvda och håriga på den andra. De ser lite olika ut på hjortar från olika trakter: Tonkinpungar är runda eller lite ovala, med ljust brungula hår. Kabardanpungar är större, mer avlånga och med tätare, gråvit hårbeklädnad. Bengaliska pungar är lätt håriga, Buchara endast sparsamt hårbeklädda. Båda dessa är som Yunnan nästan klotrunda.
• Mysksekret
Inuti pungen finns 8-12 gram smörigt sekret innanför en tunn hinna, ibland uppblandat med fina hår.
Sekretet i färska Tonkinpungar (det bästa) är rödbrunt och lite kornigt. Efterhand som det torkar mörknar det tills det är svartbrunt och består av löst sammanhängande klumpar och gryn ("myskkorn"). Smaken beskrivs som kryddartad, bittersur, sammandragande, svagt salt, eller med ett ord: vidrig.
Bengaliskt sekret är mörkbrunt, Yunnan ljusbrunt och ibland rödtonat.
Kabardanskt sekret (vanligen det sämsta) är färskt mycket mjukt och bildar inte gryn när det torkar, utan en enda klump som kan tas ut hel och torkar till så spröd att den kan pulveriseras."
"Färsk mysk luktar inte gott - kabardansk har liknats vid urin och hästsvett. Det är först efter torkning som den söta, sensuella och lite träiga doften framträder, mycket stark och genomträngande och (som med de andra animaliska doftämnena: ambra, bävergäll, sibet) god bara i stark utspädning. Pungar som fått torka helt luktar åter inget alls."

aliquis
2005-12-02, 00:04
http://www.shenet.se/ravaror/eoambra.html
"Moderdjur
Kaskelottval (Physeter macrocephalus)"
"
Ambergris
Idag vet man att ambran bildas i kaskelottvalens buk och bildas genom bakteriepåverkan på den bläckfisk valen äter. Huruvida det är en naturlig eller sjuklig bildning är man inte klar över. Valen kräks upp vätskan, som i ljus och luft stelnar och oxiderar till en fast massa som kan hittas flytande i vattnet eller uppfluten på stränderna. Ambra i valens mage är svart, halvflytande och illaluktande och måste lagras i många år för att likna hittad ambra. "
"Kvalitetsprov
• När en nål sticks in i den uppvärmda ambran ska ingenting fastna på den när den dras ut igen. Genom hålet ska en liten droppe väldoftande olja svettas ut.
• Först och främst: Det ska finnas kvar rester av bläckfiskkäkar i i massan."
" • Idag mest syntetisk, lätt och billigt. I färg- och kemikalieaffärer för 20-40 kr per 10 ml."
" Äkta ambra är bokstavligen värd sin vikt i guld och mycket svår att få tag på. Biten ovan på ca 1 kg erbjöds Shenet för 60.000 US dollar år 2000."
"Sensuell, sammetsmjuk doft, mustig men ändå pudrig och torr - som en blandning av vanilj eller benzoin med kokos och hav och pepparton i botten. Den har beskrivits som lukten av nysolad hud, eller mer prosaiskt som en söt och kryddad tvåldoft. Den påminner lite om mysk men är den minst "djuriska" av de fyra animaliska doftämnena (de andra är sibet och bävergäll). Eller så luktar den ingenting, eftersom det lär finnas särskilda luktreceptorer för ambradoft, och alla människor har inte dessa. Allt detta gäller i stark utspädning; liksom de övriga animaliska luktämnena luktar den pyton outspädd. Piesse (1857) som personligen inte gillar ambra, citerar med belåtenhet någon som tycker att den luktar "torr koskit"."

aliquis
2005-12-02, 00:05
Även:
bävergäll - http://www.shenet.se/ravaror/eobavergall.html
sibet - http://www.shenet.se/ravaror/eosibet.html

aliquis
2005-12-02, 00:08
Gör om:

Även:
bävergäll - http://www.shenet.se/ravaror/eobavergall.html
"Idag används det mycket sällan - kvaliteten är ojämn och priset högt jämfört med de syntetiska mysker som skapats under 1900-talet."

sibet - http://www.shenet.se/ravaror/eosibet.html
" Idag är sibet ovanligt som doftämne men kan förekomma i små mängder som fixatör för andra doftämnen. Efterfrågan har minskat kraftigt under 1900-talet till följd av stigande priser och minskad tillgång; de syntetiska myskerna har i mycket ersatt."


I en del parfymer står det ju att det luktar "läder" också, vettefan hur de gör, om de låter läder ligga o dra i sprit eller något?

Men verkar ju som det är rätt lugnt vad gäller djurprodukter, men vem vet. Svårt att ta reda på med, inte så att man kan få numret på eniro.se :/

Rocco
2005-12-02, 00:25
bävergäll - http://www.shenet.se/ravaror/eobavergall.html
"Idag används det mycket sällan - kvaliteten är ojämn och priset högt jämfört med de syntetiska mysker som skapats under 1900-talet."


Aaaaaauh... BÄVERGÄLL!!! Hade nästan förträngt den jämtländska hemskheten. Blev ilurad en shot bävergäll på någon korridorsfest för typ 8 år sedan. Lätt det värsta som någonsin passerat min strupe. Och den skiten dricker vissa däruppe i Norrland *spy*

Fatcan
2005-12-02, 15:23
Nån svensk webshop man kan beställa J P Gaultier ifrån? Funderar på antingen den eller Armani mania.

*host host*

Sniggel
2005-12-02, 17:05
Enda parfym jag använder är tvål, deo, schampo, balsam

gladiatorerna1
2005-12-02, 17:47
någon som vet om man kan köpa diesel parfymerna i någon affär nu för tiden?

aliquis
2005-12-02, 19:23
Gick och luktade på det jag mindes av det som var kvar, missade nog en del och en del blev nog fel, bestämde mig dock för att ha på:

Dior higher
Dior higher energy
Burberry brit men
Armani black code

på armarna, dior higher har försvunnit helt (kanske var så higher energy försvann igår, satte den nämligen vid handleden...), higher energy sitter kvar på höger överarm och luktar helt ok, burberry britt men på vänster handled luktar massor men kanske lite väl mycket "pappaparfym" ;D, black code e schysst som fasiken när den har fått suttit ett tag.

Så blir nog armani black code för min del, med dior higher energy som god tvåa (eller båda.. men jag tror inte jag vågar be honom köpa med båda för han hade inte så mycket pengar.)

Återkommer med bedömning av resten, men de har jag bara på papperslappar ;)någon som vet om man kan köpa diesel parfymerna i någon affär nu för tiden?
Nu är jag inte så insatt men den däringa outletsaken nordväst om stockholm hade de för "rätt länge" sedan iaf, om de har nu har jag ingen aning om, men jag köpte en där en gång.

gladiatorerna1
2005-12-03, 10:18
Gick och luktade på det jag mindes av det som var kvar, missade nog en del och en del blev nog fel, bestämde mig dock för att ha på:

Dior higher
Dior higher energy
Burberry brit men
Armani black code

på armarna, dior higher har försvunnit helt (kanske var så higher energy försvann igår, satte den nämligen vid handleden...), higher energy sitter kvar på höger överarm och luktar helt ok, burberry britt men på vänster handled luktar massor men kanske lite väl mycket "pappaparfym" ;D, black code e schysst som fasiken när den har fått suttit ett tag.

Så blir nog armani black code för min del, med dior higher energy som god tvåa (eller båda.. men jag tror inte jag vågar be honom köpa med båda för han hade inte så mycket pengar.)

Återkommer med bedömning av resten, men de har jag bara på papperslappar ;)
Nu är jag inte så insatt men den däringa outletsaken nordväst om stockholm hade de för "rätt länge" sedan iaf, om de har nu har jag ingen aning om, men jag köpte en där en gång.

Vad heter affären och vad har de för nummer?

Yankeee
2005-12-03, 10:19
Vad heter affären och vad har de för nummer?

Tror att det är http://www.qualityoutlet.com/ han menar.

gladiatorerna1
2005-12-03, 10:22
Tror att det är http://www.qualityoutlet.com/ han menar.

Tack, yankee, men jag kommer ej in på några hemsidor. Kan du snälla säga vad som står där?

aliquis
2005-12-03, 14:50
Enda som verkar tillhöra rätt kategori är:
Beauty Zone Cosmetics.
Vettefasiken om det e rätt dock.

"Denna butik är den enda i sitt slag i Stockholm. I sortimentet finns allt inom skönhet och kroppsvård. Vi har en väldigt kunnig personal som tar hand om er under ert besök hos oss. Varumärken du kan njuta av hos oss är Boss,escada,Nina Ricci, burberry,Givenchy och mycket mer. Underbara erbjudanden varje vecka"

"Tel:08-36 80 44
Pia_503@hotmail.com"

"Märken
Chevigon ,Jennifer lopez, Burberry,Salvador Dali, Trind Cosmetics,Roc, Scandinavian formula, Lee Stafford"

Men lär ju finnas andra butiker med bredare sortiment med.

aliquis
2005-12-26, 01:21
Btw, fick 233kr i tull från strawberrynet ;/, men deras policy är ju att betala den, får se hur det blir med det. Nordland eller vad den hette var billigare på deon annars, men de betalar ju knappast någon tull ;)

s_himself
2006-05-08, 11:57
Tänkte bumba tråden lite :)

Har införskaffat mig; Davidoff - coolwater... Dessutomn fick jag en sportig puma parfym av en kompis. Den har jag dock mest som vardaglig parfym, till jobbet osv.

ska införskaffa mig Lagerfeld Man och aqua di gio av armani och en ny black code :)

Sebbe_H
2006-05-08, 12:47
Tänkte bumba tråden lite :)

Har införskaffat mig; Davidoff - coolwater... Dessutomn fick jag en sportig puma parfym av en kompis. Den har jag dock mest som vardaglig parfym, till jobbet osv.

ska införskaffa mig Lagerfeld Man och aqua di gio av armani och en ny black code :)

Luktar du så dåligt att du måste skaffa nitton parfymer? ;)

Metal_boy_
2006-05-08, 13:05
Nykomlingen!= Armani Mania! Favoriten just nu! luktar superbt o kör med dubbelt dvs deo+parfym! sitter länge men relativt svagt, den i särklass mest populära parfymen av tjejer jag träffat!!

Fan, på sidan som postades så fanns det ju fan ingen deo i samma?

petersson
2006-05-08, 13:19
äh.. absolut torr räcker för mig

s_himself
2006-05-08, 15:28
Luktar du så dåligt att du måste skaffa nitton parfymer? ;)


Nej nej, det är bara kul att variera sig, men jag har en favvorit som jag använder väldigt mycket :)

Sebbe_H
2006-05-08, 18:30
Nej nej, det är bara kul att variera sig, men jag har en favvorit som jag använder väldigt mycket :)

Hehe okej, aa det är fan samma här :D Dåligt skämt tidigare bara ;)

orgish
2006-05-08, 19:43
jag har en Calvin Klein One, den luktar gott gott :).

Mikeman
2006-05-09, 03:10
Varierar mellan:

Drakkar Noir
Calvin Klein BE
Ralph Lauren Romance silver

wo0ord
2011-05-09, 17:26
Tips? :)

ceejay
2011-05-09, 17:32
Never! du får ju inte gå runt o lukta som mig ;)

paco rabanne one million

LoTiX
2011-05-09, 17:36
CK One Black är riktigt trevlig men doften försvinner så förbannat snabbt. Fast beror nog en del på att man glömmer bort doften själv, för får ändå kommentarer då jag själv inte känner något.

Det är en sportig och frisk citrusdoft ifall någon är intresserad.

wo0ord
2011-05-09, 17:48
Ceejay - Hur luktar "one million" ? Tänkte köpa grisen i säcken nämligen...

Lotix - Tack för tipset!

ceejay
2011-05-09, 17:54
jag är inte rätt man att beskriva hur saker doftar :)

wo0ord
2011-05-09, 17:57
Haha okej, men give it a try? :) Fcik fram denna info: Doften är frisk och pärlande med en toppnot av grapefrukt, mynta och blodapelsin som vilar på ett hjärta av ros absolut och kanel. Basnoten bjuder på läder, vitt trä, ambra och patchouli....ehhh okej :D

ceejay
2011-05-09, 18:00
Precis så skulle jag beskrivit den! uhm:P

wo0ord
2011-05-09, 18:03
Haha, likväl och köpa den då när du ändå lägger upp det så fint :)

vicarious
2011-05-09, 18:41
Behöver också nån schysst ny parfym. Bara att gå till affären och lukta sig fram till nån man gillar antar jag! Har en gammal Hugo Boss som luktar så förbaskat bra men den tillverkas inte längre :(

Remokillen
2011-05-09, 19:10
Behöver också nån schysst ny parfym. Bara att gå till affären och lukta sig fram till nån man gillar antar jag! Har en gammal Hugo Boss som luktar så förbaskat bra men den tillverkas inte längre :(

http://www.vector-logos.com/tmb.php?id=11208

C5tLfiu7an4

Botte 1992
2011-05-09, 19:18
CK One Black är riktigt trevlig men doften försvinner så förbannat snabbt. Fast beror nog en del på att man glömmer bort doften själv, för får ändå kommentarer då jag själv inte känner något.

Läste i en tidning förut (Metro tror jag) och det stod om du kände lukten av din parfym efter tio minuter, hade du tagit för mycket. Det tycker jag låter logiskt!

vicarious
2011-05-24, 11:14
Never! du får ju inte gå runt o lukta som mig ;)

paco rabanne one million

Testade denna häromdagen och den var bra fast lite för kraftig tycker jag. Den verkar vara poppis, topp 3 på dofttoppen eller hur det nu var.

Det blir nog Chanel Egoiste Platinum för mig idag! Dyr men luktar gott.

hultman
2011-05-24, 11:25
Just nu kör jag nästan uteslutande med Calvin Klein Euphoria. Grymt bra.

Vox
2011-09-15, 10:24
http://byredo.com/en/images/481/zoom.jpg

Väldigt nöjd.

spange
2011-12-04, 13:14
jag håller på att leta runt efter gamla favoriter som inte verkar finnas nånstans längre :/ Marc O' Polo pure morning och Davidoff good life, funderar på nån annan från Davidoff - Cool water kanske? eller Davidoff Champion energy?

beskrivningen av cool water - "The combination of different notes like jasmine, lavender, musk, oakmoss and sandalwood" låter som ungefär vad jag är ute after, någon här som testat både den och good life och vet ungfär hur de står sig mot varandra?

Råttan
2011-12-04, 13:32
Lite off topic men iaf...

Jag har blivit väldigt "kräsen" då det gäller parfymer, jag blir lätt illamående eller får ont i skallen. Beror det på att de doftar för starkt eller kan det vara nån ingrediens jag inte riktigt tål? Det sjuka är att gamla favoriter jag använt förr kan jag inte ens ha ibland, köpte en helt ny parfym som jag haft förut men bara kunnat använda en gång pga det.

Nån annan som har samma problem?

isato
2011-12-04, 16:26
http://byredo.com/en/images/481/zoom.jpg

Väldigt nöjd.

Provat "GYPSY WATER" ? :)