handdator

Visa fullständig version : Vem lyssnar du på ?


Piranha
2005-09-10, 13:24
En tanke om alla posts på forumet , de snackas ju mycket här , många besserwissers , många teoretiker , i min mening alldeles för få praktiker ( slitvargar ).



1. Nätsnackpåsen , den överbelästa internetkrigaren som genom 50.00 foruminlägg och teorier berättar hur de skall tränas , och själv väger 47 kg.

2. Tävlande byggare , inte nödväntigsvis störst , en praktiker som genom mental vilja och mental styrka kör de som krävs.

3. Avdankade föredettingen , har inte mycke att själv visa för världen , men har en massa års praktisk erfarenhet.

Ryska_raketen
2005-09-10, 13:25
2.an

cosmo
2005-09-10, 13:25
Nummer 2 och 3.

s_himself
2005-09-10, 13:25
2:an och 3:an


någon blandning mellan action och allan.

Oskis
2005-09-10, 13:27
3an

Bjorne
2005-09-10, 13:27
Troligen ettan och trean, på grund av fördomar, så tror jag inte att tvåan tränar rent och därför inget jag kan gå efter.

Piranha
2005-09-10, 13:28
Troligen ettan och trean, på grund av fördomar, så tror jag inte att tvåan tränar rent och därför inget jag kan gå efter.

ja fördomar .. definitivt...

mini_Arnold
2005-09-10, 13:28
Lyssnar på den som har nåt vettigt att säga oavsett hur denne ser ut.
Men oftast lyssnar jag hellre på en hälsosam styrketränande individ än en orolig mullig morsa. Såna har jag fått nog av..

WHITEFOLKS
2005-09-10, 13:29
Varför känns det som om teoretisk kunskap och resultat alltid anses inte kunna gå hand i hand. Jag lyssnar på killen som kan mycket, sen hur han ser ut kan ju bero på massa olika saker, men teorin är det enda vi har gemensamt. Jag kan inte träna som en annan person för jag är inte den personen. ;)

Piranha
2005-09-10, 13:29
Lyssnar på den som har nåt vettigt att säga oavsett hur denne ser ut.
Men oftast lyssnar jag hellre på en hälsosam styrketränande individ än en orolig mullig morsa. Såna har jag fått nog av..


Kom fan inte till mitt gym då , instruktörerna och P.Tna där ( undantaget Cinna ) är jusst Instruktörs P.T utbildade smårbarnsmorsor. Utstrålar noll förtroende.

Piranha
2005-09-10, 13:31
Varför känns det som om teoretisk kunskap och resultat alltid anses inte kunna gå hand i hand. Jag lyssnar på killen som kan mycket, sen hur han ser ut kan ju bero på massa olika saker, men teorin är det enda vi har gemensamt. Jag kan inte träna som en annan person för jag är inte den personen. ;)


Tex:

Om du tex läser lite i forumet så finns där 1000 räkformade teoretiker och alla drar åt olika håll.

Hur skall du som färsking bedömma om den personen egentligen har nåt att komma med som praktiskt fungerar för dig ?

Gabriel_
2005-09-10, 13:33
killarna med resultat självklart.

Destra
2005-09-10, 13:34
De jag skulle ha tagit på störst allvar är 2:an och 3:an. Självklart så skulle man ju vilja veta vad 1:an har att säga också, men man skulle inte ta det på lika stort allvar.

WHITEFOLKS
2005-09-10, 13:37
Byggare drar åt olika håll också, ingen skillnad där. Studierna och teorierna är riktlinjer där man sedan själv kan hitta vad som funkar på din kropp. Man kommer alltid få utarbeta "sitt" program av ätande och tränande enligt ens eget liv, kropp och intresse.

Att tro att en viss mängd protein är optimalt för alla är lika absurt som att tro att bara för att en stor kille bara kör cablecurls kommer jag blir sotr genom cablecurls.

Fördelen med teorin är att den är lättare att sprida på internet och på så sätt kan jag överskåda X studier väldigt snabbt, det är svårare att praktiskt gå igenom X antal byggares liv lika fort :)

Finns för och nackdelar med alla angripssätt men kontentan är att i slutändan kommer man ändå få hitta själv vad som funkar bäst för just MIG :)

Spannmål
2005-09-10, 13:39
Ett påstående måste kunna bevisas på något sätt. Jag litar på de som kan bevisa sina påståenden. Jag tränar inte böj eller tricepspress runt huvudet för att allan och arne säger (och visar) att de byggt stora och starka armar och ben av dem - utan för att de förklarar varför övningarna logiskt borde vara bättre än andra övningar.

Att lita på en grov killes träningsråd för att han är grov när det finns 1000 andra faktorer än hur han har lyft som påverkar tycker jag är att vandra på tunna kvistar.

Sonny
2005-09-10, 13:39
En blandning av alla tror jag.

mangemani
2005-09-10, 13:41
kan inte välja mellan 1:an och 3:an...så det får bli en kombination mellan dom två.

Davil
2005-09-10, 13:41
1 och 2 och 3.

Überbiffen
2005-09-10, 13:42
Den som kommit längst i praktiken.

LexSinner
2005-09-10, 13:43
Jag lyssnar så klart bara på Piranha... Det är så man blir lite mer, lite bättre *kissass*

Trance
2005-09-10, 13:43
1:an. Om det är en teoretiker som kan sin teori. Även om pollen är rätt vinklad så man vet vad du vill ha ut så anser jag att en person som paulún har grymt mycket kunskap även om han inte ser ut som en fitnessmodell.

Dessutom är det alltid intressant med teorier, speciellt om referenser skickas med så man kan bilda sig en egen uppfattning.

2:an Lyssnar väl, tar dock inte så seriöst. Är inte min grej riktigt.

3:an Stahlberg, Allan och t.ex. Action räknar jag till detta. Så vidgar det lite så de är ej avdankade direkt. Mer långvarig kunskap om en specifik del av träning, sådant är helt klart det mest intressanta.

LexSinner
2005-09-10, 13:45
Jag lyssnar så klart bara på Piranha... Det är så man blir lite mer, lite bättre *kissass*

Om Piranha inte skulle närvarande går jag på 2:a & 3:a

Piranha
2005-09-10, 13:45
Jag lyssnar så klart bara på Piranha... Det är så man blir lite mer, lite bättre *kissass*


*rolleyes* :D snarare skadad :)

mini
2005-09-10, 13:46
Frågan känns ju kanske lite ledande?
Jag lyssnar på de som säger sådant som låter vettigt i mina öron och som jag själv kan omsätta i praktiken. Inte hämtar man all sin kunskap från en enskild anonym användare på Internet? Många här inne vet man inte hur de ser ut. En del vet man hur de ser ut, och vet att de inte är några jättar, men ändå har de mycket kunskap att tillföra. En stor överarm måste inte korrelera med stor kunskap inom alla områden som berör träning.

jwzrd
2005-09-10, 13:51
Jag lyssnar - kort och gott. På alla utom såna som genom ledande inlägg och fula knep säger: lyssna inte på falska profeter!

Überbiffen
2005-09-10, 13:54
En stor överarm måste inte korrelera med stor kunskap inom alla områden som berör träning.
True.. men tillräckligt för att kunna bli grov.. för mig som bygger krävs inte mer än så.

mini_Arnold
2005-09-10, 13:56
True.. men tillräckligt för att kunna bli grov.. för mig som bygger krävs inte mer än så.
Jaha, är det därför som du nästan aldrig lyssnar på mig? :D

Fatalist
2005-09-10, 13:57
Finns ju en del grymma byggare som inte tävlar här på kolo. Dem + nr 2 och 3 lyssnar jag på med vidöppna öron

mini
2005-09-10, 13:58
True.. men tillräckligt för att kunna bli grov.. för mig som bygger krävs inte mer än så.
Jag kanske skulle förtydligat och skrivit styrketräning, eller byggning. För jag tror inte att den som är störst kan mest och kan omsätta det till andra individers förutsättningar och förmedla detta i alla fall.

Überbiffen
2005-09-10, 15:38
Jag kanske skulle förtydligat och skrivit styrketräning, eller byggning. För jag tror inte att den som är störst kan mest och kan omsätta det till andra individers förutsättningar och förmedla detta i alla fall.
Håller jag helt och hållet med om.
Jaha, är det därför som du nästan aldrig lyssnar på mig? :D
;)

Fartman
2005-09-10, 15:43
allihopa, sen får man försöka sålla lite bland infon
det är lätt att upptäcka vilka som mest snackar strunt

Herkulez
2005-09-10, 15:54
när det gäller träning får jag nog säga nr 3, folk med lång empirisk erfarenhet såsom Anus Bärsson, allan brallan mfl

Metal_boy_
2005-09-10, 16:09
Det som JAG tycker låter intressant tar jag åt mig av. Det är blandat vilka jag lyssnar på, för det finns mycket som låter roligt att prova och mycket fakta med. Dom jag har lyssnat mycket på är Allan, Grub, Herk, Pirre, Lasse Mongo från Kongo, Arne P. Och det är därför som jag är så jävla biffig :)