handdator

Visa fullständig version : träna 5 dagar på rad?


Jazen
2005-09-10, 12:39
Som nämt ovan, är det verkligen bra och träna 5 dagar i rad?
har kört på detta schema i 3 månader nu. styrke från måndag till fredag. Har fått en del förfrågningar om det verkligen är bra, att musklerna inte får nån chans att vila förutom på helgerna. ska man försöka få in minst 1 vilodag mitt i veckan? har iof börjat känna problem i axlar o leder....dags för en vilo vecka också för den delen....
men men några åsikter?

Tys0n
2005-09-10, 12:43
jag tränar 5 dar i rad , mån - fre , avslutar veckan med ett lätt helkroppspass.. man får ju vila över helgen så det är ingen fara :)

blekfet2
2005-09-10, 14:05
har själv börjat med en vilodag på onsdagar å tränar lördag morgon istället, känns bättre för min kropp, orkar mera


alltså vila ons,sön

Sve
2005-09-10, 14:08
jag vilar tisdag, onsdag, fredag, lördag, söndag.

Rockhard
2005-09-10, 14:35
Jag tränar nu varannan dag bara. Och efter att ha testat det kommer jag nog aldrig byta tillbaka till ett upplägg med flera träningsdagar på rad.

Ulf A Big
2005-09-10, 14:36
Jag tränar nu varannan dag bara. Och efter att ha testat det kommer jag nog aldrig byta tillbaka till ett upplägg med flera träningsdagar på rad.

Borde fler göra! ;)

skaparn
2005-09-10, 16:54
Frågan är om det inte är kontraproduktivt att träna styrka fem dagar i veckan, i rad eller inte. Blir inte frdagspasset ganska slött? Jag inbillar mig att intensiteten torde vara svår att upprätthålla.

Förövrigt kan jag bara hålla med "varannan dag-maffian". Ingenting intensivt funkar att köra flera dagar i rad för mig. Slänger därför in distanspass eller vilodag mellan.

petro
2005-09-13, 03:33
kör mån till fre...vila på helgerna....
funkar sketbra. :)

Bara man delar upp mukklerna på ett bra sätt så tar dom inte stryk.
att rekommendera är ju en muskel per träningspass.

Jacksatan
2005-09-13, 08:19
Jag tränar nu varannan dag bara. Och efter att ha testat det kommer jag nog aldrig byta tillbaka till ett upplägg med flera träningsdagar på rad.

Jag kör varannan dag nu också från att ha kört 6dar i veckan. Jag har ökat bra mycket sen jag slutade med idiotin att "mer är bättre" och kör som jag gör nu istället.

aliquis
2005-09-13, 09:21
varannan dag/3 dagar i veckan är skönt.

Jonny_88
2005-09-13, 10:09
Om du börjat känna av problem i axlar o leder så kanske det inte är så bra upplägg...