handdator

Visa fullständig version : Så var det nacken då..


voldemaahr
2005-09-10, 00:31
Hej på er! Första posten här, hängde på BODYs forum innan, men där är heldött nu..

Nåja, till frågan..

Så här är det, jag har tränat 2-3 år nu, med väldigt bra resultat, jag har gått upp 14 kilo rena muskler och är i princip fri från synligt fett, det är omöjligt för mig att lägga på mig fett. Känner mig välsignad..

Dock finns det en ytterliggare del på kroppen som växer, nämligen nacken!
Jag vill ha en slank, fin nacke, ingen "tjurnacke".. När det kommer till träningen har jag kommit en bra bit på vägen med att isolera muskeln så mycket som möjligt, och få maximal kontraktion, men jag spänner alltid nacken, och jag har förstått att det är därför den är lite grov. Det kan nämnas att jag har en viss kärlek för tunga basövningar, och är inte så mycket för maskiner..

Frågan är helt enkelt, hur f-an får jag min nacke isolerad vid träning? Hålla huvet bak eller fram? Vissa på gymet säger att jag ser grym ut, eller "grov", dock vill jag nog mer ha en slank athletisk form, snarare än en klumpig tjurs. (no offense, ni muskelpaket:))

Jompi
2005-09-10, 00:55
Var glad att du har en bra stabil nacke ist för en tunn liten sparvnacke:)

Fartman
2005-09-10, 03:23
nå, fram med en bild så får vi bedömma om verkligen nacken är överutvecklad eller om du har hjärnspöken.

Weird
2005-09-10, 10:39
bygg sörre axlar så kommer nacken se mindre ut ;)

Fatalist
2005-09-10, 11:53
Vad mäter nacken, ryggen, midjan, röven? Mindre nacke blir nog svårt för dig att åstadkomma, däremot kan du träna upp andra muskler så att den blir mindre framträdande