handdator

Visa fullständig version : NHL Foppa redan skadad


Pingu
2005-09-09, 23:21
Foppa ska opereras på Mondag pga skada i höger fotled och är borta i ca 2 veckor

http://www.philadelphiaflyers.com/pressbox/archive/2116.asp

jakke
2005-09-09, 23:27
Är det inte det en äldre skada som spökar?
Personligen tror jag foppa är ganska slut som artist.

Nismo
2005-09-09, 23:27
Stackare.
Hatcher också skadad igen.

Pingu
2005-09-10, 07:58
Det var en gammalskada, en slemsäcksinflammation. Jag verkar vara en av få som inte tror på Flyers i vinter. Gillar inte alls deras Forwards, ok foppa får nog Simon Gagne som en ytter + antingen Mike Knuble eller rookien Jeff Carter på andra sidan. Men sen då ..... vem ska göra målen ????

Riktigt bra ser det då ut på backsidan

s_himself
2005-09-10, 08:01
skaderiskerna på foppa då? Han kommer säkert va borta en del och då har dom ingen som gör måt :D

Metal_boy_
2005-09-10, 08:24
Han har skadat sig så mycket så det är bättre att han lägger av nu. Man kan inte limma ihop soppskålen hur många gånger som helst. Han blir bara allt skörare och skörare, och inte läker han lika bra längre heller som när han var ung.

jakke
2005-09-10, 08:28
Tur för foppa att han är envis och har vad som krävs för bli nr 1. igen..

raZmus
2005-09-10, 09:10
Tur för foppa att han är envis och har vad som krävs för bli nr 1. igen..
Word, det finns en anledning att de antagonisterna i den här tråden inte är där Foppa är ;)

jakke
2005-09-10, 09:21
Word, det finns en anledning att de antagonisterna i den här tråden inte är där Foppa är ;)
+att han är en oerhörd talang också.. Många hockey fantaser hemma i övik har foppas tvpuck matcher inspelade..

Karl_alfred
2005-09-10, 10:48
Tur för foppa att han är envis och har vad som krävs för bli nr 1. igen..
Har han vart nr 1 egentligen? Han van poängligan ett år, men med tanke på lemiux ledde totalt överlägset samma år innan han skada sig får de mig att tvivla.

Big_Vik
2005-09-10, 11:02
Har han vart nr 1 egentligen? Han van poängligan ett år, men med tanke på lemiux ledde totalt överlägset samma år innan han skada sig får de mig att tvivla.

nu håller du mun. Tjaffta aldrig mer igen med botkyrka-style (eller jag menar Ö-vik) ;) Nummer ett och nummer ett, vem bryr sig, efter Lemiuex är han nog bäste spelaren ever, i en tid med gigantiska målvakter p.g.a. skydd, bättre defensiva spelare osv. ( Men egentligen hatar jag ishockey :D )

Pingu
2005-09-10, 11:03
Foppa är bra riktigt bra men han har aldrig varit nr 1. Då han har varit skadad så har Joe Sakic spelat center mellan Hejduk och Tanguay och producerat lika mycket poäng som foppa. När dom vann deras 2 stanley Cup så var det "Joe Who" som ledde dom

Håller med karl alfred, Den säsongen var Lemieux på väg mot 150+ poäng men efter halva säsongen så var han tvungen att göra sig av med Kovalev, Hrdina etc. Pittsburgh var då rena AHL allstars efter det, väldigt få av deras spelare skulle ha platsat i något annat NHL lag

Foppa är en playmaker ingen målskytt, han har som mest gjort 30 mål (2 ggr). Han kan (om han nu håller sig kry) säkert få ut 35 - 40 mål av Gagne och kanske även Knuble men sen har dom inga fler. Rookien Jeff Carter är egentligen Center men det spekuleras att han ska hamna till höger om foppa. Killen är en ruggig talang ( Han , Crosby, Phaneuf och Ovechkin kommer att sloss om Calder i år) men är trots allt en rookie.

Nismo
2005-09-10, 11:03
Har han vart nr 1 egentligen? ja