handdator

Visa fullständig version : Recensera och diskutera skräckisar ni sett.


Runda Grodan
2005-09-09, 21:09
I den här tråden tänkte jag att ni kunde recensera de skräckfilmer ni har sett. Det behöver inte vara något komplicerat. Vill ni skriva lite om filmen ni sett kan ni göra det, annars räcker det bra med ett betyg 1 - 10. Jag skulle vilja att ni håller er till ämnet och ni får givetvis diskutera de filmer som tas upp.



Den här veckan har jag sett tre Skräckisar och tänkte skriva lite om dem.

Den första filmen jag såg var Howling III. Jag hade inte så höga förväntningar på filmen och det visade sig att jag hade rätt. Den handlade om varulvspungdjursmänniskor i Australien och en stor del av filmen var inspelad i Australiens dagsljus. Inte särskillt bra eller skrämmande film. *grr*

Trots att Howling III var kass så bestämde jag mig för att se Howling IV, mest för att få det överstökat. Har jag köpt filmen känns det som om jag måste se den. Till min stora förvåning var Howling IV rätt okej. Den var seg i början men mot slutet blev den riktigt bra. En film som duger en vardagskväll. ;)

Dario Argentes Demons handlar om en grupp människor som blir instängda i en biograf och människorna blir förvandlade till demoner. En bra dos med demoner, lemlästande och dödande. Filmen har en ganska skön 80talskänsla och trevlig mesrock i form av bl.a. Motley Crue och Billy Idol. Klart sevärd. *popcorn*

slobban
2005-09-09, 21:28
Är inte skräckisar messt till för tjejer i yngre tonåren? Finns det så många sånna här?!

H.Emanuel
2005-09-09, 21:30
Är inte skräckisar messt till för tjejer i yngre tonåren? Finns det så många sånna här?!
Ser helst av allt skräckfilmer om jag ska se nån film

H.Emanuel
2005-09-09, 21:32
Dario Argentes
Hans dotra är med i Land of the dead. Ett litet tillägg bara

Runda Grodan
2005-09-09, 21:32
Är inte skräckisar messt till för tjejer i yngre tonåren? Finns det så många sånna här?!
Vet inte inte svaret på någon av dina frågor. Jag antar att vi får vänta och se. Jag är hur som helst kille och det var ett par år sedan jag var tonåring.

slobban
2005-09-09, 21:32
Ser helst av allt skräckfilmer om jag ska se nån film
:furious:

slobban
2005-09-09, 21:33
Vet inte inte svaret på någon av dina frågor. Jag antar att vi får vänta och se. Jag är hur som helst kille och det var ett par år sedan jag var tonåring.

Jag vet inte heller svaret, därför jag frågar.
Men att du "kommer ut ur garderoben" är ju ett första steg mot att jag har fel :)

Runda Grodan
2005-09-09, 21:42
Hans dotra är med i Land of the dead. Ett litet tillägg bara
Vilken film såg du senast då? Du får väl ta och skriva några rader eller åtminstone ett betyg på den då! Vill du inte det så kan du väl rekommendera någon annan film? :)

Herkulez
2005-09-09, 21:55
Jag vet inte heller svaret, därför jag frågar.
Men att du "kommer ut ur garderoben" är ju ett första steg mot att jag har fel :)
när jag flyttar till luleå ska jag söka upp dig och BALADILIDIDA SHALALALALA


white noise vara annars bra, riktigt obehaglig stundvis.

slobban
2005-09-09, 21:59
[QUOTE=Herkulez]när jag flyttar till luleå ska jag söka upp dig och BALADILIDIDA SHALALALALA
QUOTE]

brrr, rulla in över min kropp så ska jag pipa nått om att Terror on elmstreet var bra! *flex*

edit: det blev nått cp med quoten, det är nog all finkeln

Pingu
2005-09-09, 22:01
Vi såg Charlies änglar och efter det så började mardrömmarna hagla. Skit film det absolut sämsta jag någonsin sett *spy*

slobban
2005-09-09, 22:02
Charlies änglar är väl ingen skräckis?!

Pingu
2005-09-09, 22:04
JO, för mig var det det. Syftet med skräckisar är ju att skrämma och jag blev då skrämd till vansinnen av den

Runda Grodan
2005-09-09, 22:09
Den här tråden verkar inte bli riktigt vad jag hade tänkt mig. Men jag borde kanske ha förstått att det skulle bli såhär, den är ju trots allt postad i "allmänt" en fredagkväll... :)

slobban
2005-09-09, 22:11
Den här tråden verkar inte bli riktigt vad jag hade tänkt mig. Men jag borde kanske ha förstått att det skulle bli såhär, den är ju trots allt postad i "allmänt" en fredagkväll... :)

Sorry..

Jag har sett Texas Chainsaw massacre.
Jag tyckte det blev för mycke vifta med motorsåg och för mycket blod i den filmen.
Jag tycker att en bra skräckfilm spelar mer på djupare saker och inte bara blod och våld.

Herkulez
2005-09-09, 22:13
Den här tråden verkar inte bli riktigt vad jag hade tänkt mig. Men jag borde kanske ha förstått att det skulle bli såhär, den är ju trots allt postad i "allmänt" en fredagkväll... :)
är lite onykter om jag ska vara ärlig, sorry :em:


här är en trailer til white noise iaf, som sagt riktigt obehaglig http://www.apple.com/trailers/universal/white_noise/medium.html

slobban
2005-09-09, 22:15
är lite onykter om jag ska vara ärlig, sorry :em:




Jag med, men jag känner hur skammen kommer krypande nu, som efter en runk typ, fasst endå inte.

Aja, nån som har sett Saw?

Solros
2005-09-09, 22:23
The last horror movie, sågs ikväll. Totalt värdelös. Betyg 1/10

Kwon
2005-09-09, 22:23
Jag gillade Dario Argento's Phenomena, dels för att Jennifer Connelly var med.

Rataxes
2005-09-09, 23:02
Gäller det här bara typiska skräckfilmer som bygger på massor med BU!-scener, eller alla skrämmande filmer? Jag såg Threads igår och även om det inte direkt är samma genre som Howling III så var det lätt en av dom läskigaste filmerna jag någonsin sett. Är en lite kvasidokumentär film om livet i England under och efter ett kärnvapenkrig med efterföljande atomvinter, så jäkla brutal och cynisk skildring att man blir deprimerad av att se på den.

Runda Grodan
2005-09-10, 07:40
Gäller det här bara typiska skräckfilmer som bygger på massor med BU!-scener, eller alla skrämmande filmer? Jag såg Threads igår och även om det inte direkt är samma genre som Howling III så var det lätt en av dom läskigaste filmerna jag någonsin sett. Är en lite kvasidokumentär film om livet i England under och efter ett kärnvapenkrig med efterföljande atomvinter, så jäkla brutal och cynisk skildring att man blir deprimerad av att se på den.
Jag sökte på Imdb och fick fram dessa filmer med samma namn men olika årtal.
http://www.imdb.com/title/tt0090163/ 1984.
http://www.imdb.com/title/tt0224250/ 1976
http://www.imdb.com/title/tt0023588/ 1932

Det verkar som om den från 1984 är gjord för TV. Det är den enda som har fått en skriven recension och den låter lovande. 7,5 av 10. Var det filmen från 84 som du såg och var fick du tag på den? Om du köpte den vad kostade den?

sunkan
2005-09-10, 07:43
är lite onykter om jag ska vara ärlig, sorry :em:


här är en trailer til white noise iaf, som sagt riktigt obehaglig http://www.apple.com/trailers/universal/white_noise/medium.html

kolla på extramaterialt om du har den på DVD. En dokumentär om folk som verkligen pysslar med sånt där, riktigt coolt va det faktiskt. on-topic: white noise är en skön film :D

Rataxes
2005-09-10, 08:23
Jag sökte på Imdb och fick fram dessa filmer med samma namn men olika årtal.
http://www.imdb.com/title/tt0090163/ 1984.
http://www.imdb.com/title/tt0224250/ 1976
http://www.imdb.com/title/tt0023588/ 1932

Det verkar som om den från 1984 är gjord för TV. Det är den enda som har fått en skriven recension och den låter lovande. 7,5 av 10. Var det filmen från 84 som du såg och var fick du tag på den? Om du köpte den vad kostade den?
Det är den från 1984, regisserad av Mick Jackson. Jag fick tag på den via en bittorrent, men den finns på DVD också.

Lite mer info om filmen här:
http://www.ashleypomeroy.com/threads.html

H.Emanuel
2005-09-10, 08:33
The Grudge. Tyckte den hade sina ljuspunkter av obehag.

HookersUnited
2005-09-10, 08:40
Jag gillar Day of The Dead.
Inte hemsk på det viset att man blir rädd. Det är mer en psykologiskt tung film.
Ni som sett den kanske förstår vad jag menar.


Zombie Flesh Eaters är värd att nämna. Inte så dödligt bra, men riktigt snyggt omslag :thumbup:
http://www.hysteria-lives.co.uk/hysterialives/graphics/zombib1x1.jpg

H.Emanuel
2005-09-10, 08:48
Officekiller är en bra, lite äldre skräckis. En kuvad kontorskvinna med knut i nacken som bor hemma hos sin mor. Hon tar hämnd på bestialiska vis när hon blir av med jobbet. Riktigt makaber stundtals.

Metal_boy_
2005-09-10, 08:58
Fan försöker komma på nån. Jag har sett så många, är typ det jag ser på.

Runda Grodan
2005-09-10, 08:59
Jag gillar Day of The Dead.
Inte hemsk på det viset att man blir rädd. Det är mer en psykologiskt tung film.
Ni som sett den kanske förstår vad jag menar.


Zombie Flesh Eaters är värd att nämna. Inte så dödligt bra, men riktigt snyggt omslag :thumbup:
http://www.hysteria-lives.co.uk/hysterialives/graphics/zombib1x1.jpg
Jag har inte sett den men den ska jag definitivt se! Jag har dock två andra filmer av Lucio Fulci som jag ska se innan jag köper Zombie Flesh Eaters. Håller med om att omslaget är snyggt.

Officekiller är en bra, lite äldre skräckis. En kuvad kontorskvinna med knut i nacken som bor hemma hos sin mor. Hon tar hämnd på bestialiska vis när hon blir av med jobbet. Riktigt makaber stundtals.
Hehe låter som ett ganska skruvat upplägg. :smash:

Runda Grodan
2005-09-17, 20:29
Nu har jag sett lite fler filmer. *popcorn*

George A. Romeros Night Of The Living The Dead från 1968. En svartvit filmklassiker som är riktigt underhållande. "They're Coming to Get You Barbara", skön replik från filmen. :D Måste ses!

George A. Romeros Dawn Of The Dead från 1978 (alltså inte remakefilmen från 2004 som i och för sig är rätt bra). Dawn Of THe Dead är bra men inte så mycket skräckfilm som actionfilm. Handlar om en grupp människor som blir instängda i ett stort varuhus omringat av zombies och det dyker även upp lite motorcykelrövare."When there's no more room in hell, the dead shall walk the earth".Toppenrulle.

Ska ta och se Romeros tredje film i serien, Day Of The Dead snart. Jag har sett den förut men det var länge sedan. Har för mig att jag inte tyckte den var lika bra som de andra filmerna men vi får väl se.

Lucio Fulcis Zombie Flesh Eaters, som Hookers United tipsade om. En båt med fyra människor blir strandade på en tropisk ö där det talas om vodoo och levande döda. Jag hade en riktig kass produktion. Ljudet och bilden var inte bra och jag misstänker dessutom att filmen var kraftigt klippt. Den var ändå en bra film med bra zombieeffekter.

Sedan har jag även sett två filmer som av någon anledning brukar hamna under kategorin skräck men jag tycker inte någon av dem är särskillt skrämmande.

Peter Jacksons Meet The Feebles handlar om en sorts muppar (såna där gjorda av tyg) som ska sätta upp en show med sång och dans men de har fullt upp med sex, knark och annat skoj. Sången om sodomi är rätt rolig. Helt okej rulle.

Return Of The Swampthing är film nummer två i raden och baseras på DC Comics superhjälte. Träskgubben Swampthing slåss mot den elake Dr Arcane och hans mutantfilurer. En ung Heather Locklear är filmböna. Actionkomedi. Också en helt okej rulle.

NU BEHÖVER JAG MER SKRÄCKFILMTIPS! :whipped:

Big_Vik
2005-09-17, 20:50
Har sett Storm of the century flera gånger, den är jätteläskig *popcorn*

Runda Grodan
2005-09-17, 21:00
Har sett Storm of the century flera gånger, den är jätteläskig *popcorn*
Är det en Stephen King film? Jag har för mig att jag var på vippen att köpa den men sedan struntade jag i det... Kanske man skulle ta och kolla upp den i alla fall. Den är ganska lång va?

mangemani
2005-09-17, 21:28
DET

såg filmen när jag var jäkligt liten.
en scen som jag aldrig kommer glömma är när han hugger tag i den där ungens arm och sen förvandlas till det där monstret.....den scenen har satt sina spår=/.
mycket bra film dock:)..kuslig än även fast man har sett den om och om igen.

King Grub
2005-09-17, 21:28
Är det en Stephen King film? Jag har för mig att jag var på vippen att köpa den men sedan struntade jag i det... Kanske man skulle ta och kolla upp den i alla fall. Den är ganska lång va?

Det är en TV-serie. För en gångs skull har det inte varit en bok, utan King skrev den direkt för TV.

DET

såg filmen när jag var jäkligt liten.
en scen som jag aldrig kommer glömma är när han hugger tag i den där ungens arm och sen förvandlas till det där monstret.....den scenen har satt sina spår=/.
mycket bra film dock:)..kuslig än även fast man har sett den om och om igen.

Där är i alla fall boken bättre. Oj vilket mästerverk.

Diana
2005-09-17, 22:10
Håller me DET i bokform är verkligen obeskrivligt bra!!

Hehe ja har sett pinsamt lite skräckisar i mina dar :MrT: men DET är definitivt nåt av de äckligaste, iaf då när man va liten och lättskrämmd :devil: nu när man är äldre (men minst lika lättskrämmd :em: :laugh: ) kan ja fortfarande få mardrömms flashbacks av vissa scener :D

dared
2005-09-17, 22:12
haha meet the feebles, har låten sodomi på datorn, underbart bra.

fast inte direkt en skrämmande film. men skoj var den imellanåt.

mangemani
2005-09-17, 22:21
Det är en TV-serie. För en gångs skull har det inte varit en bok, utan King skrev den direkt för TV.



Där är i alla fall boken bättre. Oj vilket mästerverk.



brorsan har den boken och jag ser den där i bokhyllan varenda gång jag är hos honom,men har aldrig fått för mej att fråga om jag får låna den,men nu när det låter som att ni rekomenderar den,så lånar jag nog hem den tror jag,har läst ut alla krigs böcker no,vill ha nått nytt att läsa:)

Fultjack
2005-09-17, 23:18
såg en film när jag var mindre, som vi kallade för "Mördartomten" för det var en snubbe som mördade folk utklädd till tomten, den var självklart riktigt hemsk, så jag fick för mig att beställa den nyligt, kollade den idag.

den var inte riktigt lika läskig som jag minnst, riktig b-skräck från 1984, den heter Silent night, deadly night ifall nån är intresserad :thumbup: