handdator

Visa fullständig version : Dropset


keffat_liv
2005-09-09, 18:36
Har läst här för om dropset och att det inte gav muskeltillväxt. Men jag testade ett dropset på biceps idag innan jag stack och det tar ju rejält, man blir riktigt slutkörd. Så jag skulle vilja ha en bra förklaring varför det inte skulle göra så att musklen växer? Alltså som jag har förstått det från var jag har läst så är det egentligen bara bortkastad tid, men folk gör det för att få den sköna pumpen i slutet.

Sen tar jag med en fråga omk orsryggen med... Hörde från min kompis klasskompis att träna korsryggen inte skulle vara bra?! han förklarade inte varför eller så kom inte min kompis ihåg. I alla fall, det kan väl inte finns något negativt med att träna korsryggen!?

keffat_liv
2005-09-09, 18:42
har läst här på forumet förr*

Spannmål
2005-09-09, 18:55
Nu kan jag inte säga det ena eller det andra om dropset, eftersom jag inte har provat det själv i någon särskild utsträckning.

Däremot kan jag säga att pump och känslan av att muskeln är slukörd inte är samma sak som ett bättre träningspass - och ger inte mer muskeltillväxt.

Korsryggen skall givetvis tränas.

mini_Arnold
2005-09-09, 18:56
Men lite pump är väl bra för blodgenomströmningen?
Mer pump - mer blod?

Spannmål
2005-09-09, 18:59
Men lite pump är väl bra för blodgenomströmningen?
Mer pump - mer blod?

Jo, det låter logiskt :) Men ökad blodgenomströmning har väl inte heller det särskilt mycket med muskeltillväxt att göra? Upplys mig gärna om jag har missuppfattat.

mini_Arnold
2005-09-09, 19:00
Jo, det låter logiskt :) Men ökad blodgenomströmning har väl inte heller det särskilt mycket med muskeltillväxt att göra? Upplys mig gärna om jag har missuppfattat.
Jag kanske tänkte på syre.. my bad. :)

keffat_liv
2005-09-09, 19:10
Jo, det låter logiskt :) Men ökad blodgenomströmning har väl inte heller det särskilt mycket med muskeltillväxt att göra? Upplys mig gärna om jag har missuppfattat.

Nu var ju detta bara som avslutning. Hade redan kört rygg och biceps hårt. Men det vore ju lite synd om inte dropsetet gav nånting. Fast det var ändå skönt och ganska kul att köra som avslutning.

Spannmål
2005-09-09, 19:35
Nu var ju detta bara som avslutning. Hade redan kört rygg och biceps hårt. Men det vore ju lite synd om inte dropsetet gav nånting. Fast det var ändå skönt och ganska kul att köra som avslutning.

Jag tror säkerligen att dropset kan fylla sin funktion. Om inte annat så är det jäkligt skönt att bara få den där pumpen!