handdator

Visa fullständig version : min rygg...


il_dio
2005-09-09, 12:40
Sitter alltid med sned rygg alltså kutad framåt då alltså. Har starka magmuskler, är det nedre rygg som ska tränas?

Weird
2005-09-09, 14:00
Sitter alltid med sned rygg alltså kutad framåt då alltså. Har starka magmuskler, är det nedre rygg som ska tränas?
är nog en vane sak träna hållningen. sen klart at en stark rygg hjälper till.

il_dio
2005-09-09, 21:21
danke mien führer!

martin_vbg
2005-09-09, 23:43
Då lånar jag tråden lite :P

Jag har ofta ont i ländryggen när jag suttit vid datorn ett par timmar känner annars nästan aldrig av det tycker inte att jag har någon dålig ställing framför datorn men det kommer ändå. Kan det vara att man suttit för lände och kanske behöver stretcha lite emellanåt när man suttit vid datorn.

Weird
2005-09-10, 10:33
Då lånar jag tråden lite :P

Jag har ofta ont i ländryggen när jag suttit vid datorn ett par timmar känner annars nästan aldrig av det tycker inte att jag har någon dålig ställing framför datorn men det kommer ändå. Kan det vara att man suttit för lände och kanske behöver stretcha lite emellanåt när man suttit vid datorn.
sitt minde vid datorn ;)
kanske har en dålig stol

Smilfink
2005-09-10, 15:46
Hade samma problem... men efter ett nytt inköp av kontorsstol så löste det sig. Köp en ny stol :)

Sen så hänger ju det där ihop, mage och korsrygg alltså. Vissa tränar för mycket mage och "glömmer" bort att träna korsryggen och tvärtom och då kan ryggen strula. Att vara jämnstark är definitift förebyggande för ryggskador.