handdator

Visa fullständig version : Jacksatan lyfter vikter o äter kvarg


Sidor : [1] 2 3

Jacksatan
2005-09-08, 23:02
Efter att jag blivit utsparkad och bannad från exhale får jag väl helt enkelt starta upp min träningsdagbok här inne istället. Skälet är att jag själv vill hålla lite koll och kunna dra nåra slutsatser när nåra veckor gått.
Tips om träningen tas gärna emot då jag är långt ifrån fullärd.
Nåra stats. Längd: 181cm, vikt: 85kg. Vad mina rekord beträffar så maxar jag aldrig så ni får helt enkelt bara se vilka vikter jag kör på och lägga ihop ett och ett. ;)
Målet med min träningsdagbok är att öka i muskler så mycket som möjligt fram till jul utan att lägga på mig för mycket fett. Jag kommer lägga upp lite bilder då och då. Börjar uppdatera dagboken från och med imorrn med ett ryggpass.
Mvh /Jacksatan

Pellefant
2005-09-08, 23:03
Välkommen hit! :)

Jacksatan
2005-09-08, 23:04
Välkommen hit! :)

Tack. *slap*

Jacksatan
2005-09-08, 23:10
Kan väl tillägga att jag troligen är exhales mest hatade medlem, men att jag kommer hålla en lägre profil här inne och mest hålla till i min träningsdagbok. Jag orkar inte ta emot hotbrev eller få skäll av moderatorer längre, så jag ska va snäll. *innocent*

Sve
2005-09-09, 02:17
haha wtf!

ska exhale helt tömmas på folk eller?

sunkan
2005-09-09, 07:24
verkar som om exhale sparkar ut folk på löpande band nu ;) välkommen hit hur som helst :thumbup:

Mart|n
2005-09-09, 07:27
Willkomen eller hur det nu stavas! Vad hittade du på? :)

Tess_83
2005-09-09, 07:42
välkommen hit....men gud e du me utsparkad nu.....va fan händer ;)

kör hårt :cool:

Jacksatan
2005-09-09, 07:57
tack för lyckönskningarna alla!
Jag kan ju reglerna på exhale och balanserade väl på gränsen länge innan de blev less på mig. Tänker koncentrera mig på min egen träning och kanske bidra med råd till de som behöver.

Jay-Z
2005-09-09, 08:11
Välkommen. :)

Krampus
2005-09-09, 10:53
Shit Jacko.. Jag ryker nog snart därifrån jag också..

Lade upp en tråd igår om att min vän Trazan på Exhale borde använda dammsugare då han tappat ett Durexglas på sina könsdelar.. Den var i all välmening, men fick inte vara kvar..

Jag är på din sida nu iaf!
Kör hårt, hann med att läsa dina bänkresultat från förra och de är kanonbra!Här får du en välkommstbild!
Förlåt om jag varit dum förut.. :love:

Herkulez
2005-09-09, 11:27
exhale är hyffsat patetiskt, ja....ändå postar man där :em:


välkommen hit Tjacksatan =)

Herkulez
2005-09-09, 12:12
haha fin bild slampus, missade den när jag skrev inlägget ovanför.
Tjack-zlatan: hur har du tänkt gå tilväga med maten? kcal? fördelningen av p K och F

Jacksatan
2005-09-09, 12:57
Shit Jacko.. Jag ryker nog snart därifrån jag också..

Lade upp en tråd igår om att min vän Trazan på Exhale borde använda dammsugare då han tappat ett Durexglas på sina könsdelar.. Den var i all välmening, men fick inte vara kvar..

Jag är på din sida nu iaf!
Kör hårt, hann med att läsa dina bänkresultat från förra och de är kanonbra!Här får du en välkommstbild!
Förlåt om jag varit dum förut.. :love:

Tack Krampus!
Välkomstbilden var inte dum. hehe

Jacksatan
2005-09-09, 13:00
haha fin bild slampus, missade den när jag skrev inlägget ovanför.
Tjack-zlatan: hur har du tänkt gå tilväga med maten? kcal? fördelningen av p K och F

Maten ja...
Jag vet väl inte exakt men skulle tro jag ligger runt 3000 om dan. Jag är rätt stillasittande på dagarna(pluggar) så jag behöver inte mer mat.
Proteinet är relativt konstant och ligger på 200g om dan ungefär.
Ökar jag inte på det här upplägget provar jag helt enkelt att höja maten lite grann och se om det ger nåt.

Jacksatan
2005-09-09, 17:22
Efter att ha laddat upp med en buffé på indisk resturang var jag otroligt mätt men lyckades ändå masa mig iväg till gymmet efter nån timmes vila på maten.

Marklyft: Värmde först upp 2 set på lätta vikter
Set 1: 4reps på 160(ej till failiure)
Set 2: 4reps på 180
Set 3: 6reps på 160
Set 4: 8reps på 140

Latsdrag: körde 3set här och avslutade med ett set chins

Lutande hantelrodd:
set 1: 5reps på 52kg hantlarna
set 2: 8reps på 41kg hantlarna

T-bar rodd: 12 reps på 60kg.

Passet kändes bra och jag tycker att marklyften börjar komma mer och mer. MÅlet är att träna på 220kg nån gång framöver. Jag har bara kört övningen i ett år lite från och till så jag tror det finns potential att öka mycket mer här.

Krampus
2005-09-09, 18:04
Du är jätteduktig!
Vad sägs om att du får en pressent i form av en bild varje gång du ökar? :)

Jacksatan
2005-09-09, 18:33
Du är jätteduktig!
Vad sägs om att du får en pressent i form av en bild varje gång du ökar? :)

anar jag en viss sarkasm?

Krampus
2005-09-09, 18:43
anar jag en viss sarkasm?

Nej, nej. Om du ökat i tex böj så får du en snygg bild typ Jacko.
Om du gått bakåt mobbar jag dig... :devil: :D
Vad säger du?
/Krampus the mad motivator!

Jacksatan
2005-09-09, 19:02
Nej, nej. Om du ökat i tex böj så får du en snygg bild typ Jacko.
Om du gått bakåt mobbar jag dig... :devil: :D
Vad säger du?
/Krampus the mad motivator!

Ingen mobbing, jag blir ledsen då =( Bör dock få va med o välja bland bilderna, du har en sjuk hjärna och jag vill inte släppa den helt lös i min träningsdagbok. =P

Krampus
2005-09-09, 19:34
Ingen mobbing, jag blir ledsen då =( Bör dock få va med o välja bland bilderna, du har en sjuk hjärna och jag vill inte släppa den helt lös i min träningsdagbok. =P


Vi säger så här: Om du sätter upp någon form av styrkemål, tex 220kg*6 reps i mark eller ngt till jul och lägger upp ngn form av bevis, så ska jag belöna er med en helkropps-dubbelbiceps i min värsta form någonsin och ni ska få skratta åt mina fågelvader och obscent stora love-handles offentligt.

Jacksatan
2005-09-09, 20:02
Vi säger så här: Om du sätter upp någon form av styrkemål, tex 220kg*6 reps i mark eller ngt till jul och lägger upp ngn form av bevis, så ska jag belöna er med en helkropps-dubbelbiceps i min värsta form någonsin och ni ska få skratta åt mina fågelvader och obscent stora love-handles offentligt.

Ok det är en deal. =) Ska väl formulera nåra sorts mål då bara.
Får se hur bänken går på söndag, tänkte gå in o mörsa på 125 och när krutröken skingrat sig får vi se vem som vann; jag eller vikterna.
Såja dags för lite festnatt(nykter dock)!

Krampus
2005-09-09, 20:10
Ok det är en deal. =) Ska väl formulera nåra sorts mål då bara.
Får se hur bänken går på söndag, tänkte gå in o mörsa på 125 och när krutröken skingrat sig får vi se vem som vann; jag eller vikterna.
Såja dags för lite festnatt(nykter dock)!

Då får jag droppa sköna Jacko-bilder så länge, när du ökar! :D

Cilia
2005-09-09, 20:42
Efter att jag blivit utsparkad och bannad från exhale får jag väl helt enkelt starta upp min träningsdagbok här inne istället.
vänta lite!!!
tror ni att det här är ngn avfallshåla för bannade exhalare?

har ni inte fattat att det är Kolo som är #1?????


välkommen hit iaf *s*
exhale har snart tynat bort i ditt minne

Jacksatan
2005-09-10, 00:58
vänta lite!!!
tror ni att det här är ngn avfallshåla för bannade exhalare?

har ni inte fattat att det är Kolo som är #1?????


välkommen hit iaf *s*
exhale har snart tynat bort i ditt minne

Hm... det är nog du som inte fattat att det är JAG som är nummer 1. Kram(o)pus(s) kan verifiera detta. Nu äre sängdags iaf, klockan är mycket! Träningsvärken har redan börjat sätta in i ryggen. Det är lovande...

Jacksatan
2005-09-10, 09:05
Ja, vafan. Lägger ut en bild på dagsformen; opumpad, morgontrött o jävlig. Det kan bara bli bättre från det här. Känner mig tunn över ryggen(lider av samma syndrom som krampuz) samt att jag kommer på mig själv med att vilja spruta in modellera i armarna varje gång jag går förbi en spegel.
Lägger även ut min avatarbild från början av sommaren.

Big_N
2005-09-10, 10:24
Ser ju skit bra ut:P hur länge har du tränat? längd?

Jacksatan
2005-09-10, 10:39
Ser ju skit bra ut:P hur länge har du tränat? längd?

är 181cm lång och vikten ligger på 85.5kg i morse, jag har tränat från och till i 6år. Men det är väl först i år jag tänker vara riktigt seriös med både kost o träning. Tack för komplimangen!

Tess_83
2005-09-10, 11:11
:thumbup:

jag vill me ha rutor :naughty:

Jacksatan
2005-09-10, 11:35
:thumbup:

jag vill me ha rutor :naughty:

Kommer köra 1timme mage och kardio idag. Det blir skönt att blåsa ur kroppen lite.
Jag har iofs rätt kassa magmuskler tess, därför jag kör prio på magen hela vägen fram till jul. =)

Tess_83
2005-09-10, 12:01
kassa för dig kanske ;)

men jag ska fanne mej oxå se mina en vacker dag :thumbup:

nu kör vi hårt va *popcorn*

Jacksatan
2005-09-10, 12:05
kassa för dig kanske ;)

men jag ska fanne mej oxå se mina en vacker dag :thumbup:

nu kör vi hårt va *popcorn*

Japp, hårdkörning fram till jul. Kollar till din träningsdagbok lite då och då, så tro inte att du kan gömma dig. :whipped:

Tess_83
2005-09-10, 12:08
vänta bara ....jag ska inte gömma mig :naughty:

Jacksatan
2005-09-11, 18:20
Jacksatan bulkade med baguetter och morotskaka innan han gav sig av till gymmet för lite gammal klassisk bänkpress

Plan bänkpress
Set 1 6*125kg
Set 2 5*120kg
Set 3 9*100kg

Snedbänkpress
Set 4 4*100kg
Set 5 8*85kg
Set 6 8*75

Sittande militärpress
Set 7 4*60kg
Set 8 5*50kg
Set 9 8*40kg

Bra pass. Blir att lägga på 130kg i bänken nästa vecka och visa vikterna vem som bestämmer. Armar om 2 dar. Bara att sitta o trycka protein tills dess.

Krampus
2005-09-11, 19:36
AH, bra där Jacko! Både bilder och bra pass. Då kommer utlovad Jacko-bild! :)

Jacksatan
2005-09-11, 19:50
AH, bra där Jacko! Både bilder och bra pass. Då kommer utlovad Jacko-bild! :)

Nejnej, för satan, ingen bild nu. När jag gör 6reps på 140 i bänken vill jag ha en bild, inte innan. Så håll koll! =)

Jacksatan
2005-09-12, 17:59
tråkigt cardiopass på gymmet idag. Släpade mig runt på löpbandet 30min och sen lite i nån crosstrainer 10min till. Tråkigt, tråkigt...
Imorrn ska det byggas armar, tungt! =)

Tess_83
2005-09-12, 18:07
gör det roligt :hbang: :whipped:

Jacksatan
2005-09-13, 17:28
Armar är tråkiga muskler men likväl måste de små asen tränas o pinas en gång i veckan.

Bicepscurl: 9*55kg
8*50kg
8*45

Sen körde jag lite skottcurl i 2 set innan jag avslutade med nåra vanliga sittande hantelcurl.

Triceps: Lugna o koncentrerade tricepspressar med ez-stång, känner att kontakt är viktigt i denna övning för mig.
8*57kg(antar att stången väger 7kg)
8*52kg
6*52kg

Sen avslutade jag med 3 set i cablecrossen.

Körde 5set mage också innan jag drog hem o åt.

hakkon
2005-09-14, 20:17
Är det här du håller hus... Ser ut att funka för dej du är det knäböj nästa gång du traskar ner till SATS? Du får titta in i min journal på exhale, har tagit upp den igen... Akta dig för bålskålar osv...

EmmaLinnea
2005-09-14, 20:18
GO GO GO GO! :hbang:

Jacksatan
2005-09-15, 18:55
Fan va skönt att ökningarna börjar komma i böjen nu. Kommer bli uppriktigt förbannad om jag inte tränar lätt och ledigt på 140 innan jul. Detta gäller även bänken för övrigt.

Värmde upp noga sen slängde jag mig över stången och drog av följande i benböjen

8*120kg
6*120kg
8*110kg
10*100kg

Sen körde jag benpressmaskinen 3 set innan jag lyckades stapla igenom 6set baksida i diverse maskiner. Vader är ett jävla tråk så jag hoppade lite i nån sorts hacklift o råkade även fastna i vadpressen.

Orkar inte skriva ner så seriöst vad jag kör för övningar eller vilka vikter eftersom det är böj, mark och bänk som är viktigast här i livet. :hbang:

Jacksatan
2005-09-15, 18:57
GO GO GO GO! :hbang:

Ja, det är ju det jag gör. =) Kämpa på du också Emma!

Jacksatan
2005-09-15, 19:02
Är det här du håller hus... Ser ut att funka för dej du är det knäböj nästa gång du traskar ner till SATS? Du får titta in i min journal på exhale, har tagit upp den igen... Akta dig för bålskålar osv...

Jag är tyvärr bannad från exhale så blir inte så mycket hängande där nuförtiden. hehe
Ska du inte provträna på sats nåt? Är ju rätt soft gym ändå. Och lycka till med träningen i år. =) Kör du nån kickboxning än btw?

Tess_83
2005-09-15, 20:53
Ben är dags för mig imorgon.... :whipped:

men fan börjat få ont i ett knä i benböj och grajs..... :cryout:
Kör hårt...... :thumbup:

nästa sommar har jag me rutor...bättre än dina...lol *flex*

Jacksatan
2005-09-15, 21:50
Ben är dags för mig imorgon.... :whipped:

men fan börjat få ont i ett knä i benböj och grajs..... :cryout:
Kör hårt...... :thumbup:

nästa sommar har jag me rutor...bättre än dina...lol *flex*

Jo, man kan faktiskt få ont i böjen. Både i knän o rygg, så man får ta det lite lugnt.
Få bättre rutor än mig är inte så värst svårt, frågan är om du spöar mina trapz o pecs?? *slap*

Tess_83
2005-09-15, 21:55
kanske inte...men i chins och dips då *flex* lol :naughty:

AFanatic
2005-09-15, 22:02
Willkommen! Det verkar som hela buffalohjorden skenar till Kolo. Schysst fysik förresten.

Jacksatan
2005-09-15, 22:16
Willkommen! Det verkar som hela buffalohjorden skenar till Kolo. Schysst fysik förresten.

Tack! Men det ska fasen i mig bli bättre. JAg vill gärna väga över 90kg i fin form, så jag har nåra kg muskler till att packa på mig. Ett annat mål är att reppa på 150 i bänken. Når jag inte dessa mål inom ett år kommer kolozzeum att få bära hela ansvaret för misslyckandet och jag kommer även hålla dig personligen ansvarig för debaclet!! :devil:

Jacksatan
2005-09-15, 22:18
kanske inte...men i chins och dips då *flex* lol :naughty:

jag är sämst i chins och dips alla kategorier. Jag är enbart explosiv så allt över 12reps är jag körd på. JAg gör lika många reps på 110 i bänk som på 50. I princip.
Har gjort 18chins och 30dips som mest, så det är inte mina grenar direkt. *flex*

Tess_83
2005-09-15, 22:20
vem har sagt du får välja gren *popcorn* :D

AFanatic
2005-09-15, 22:45
Tack! Men det ska fasen i mig bli bättre. JAg vill gärna väga över 90kg i fin form, så jag har nåra kg muskler till att packa på mig. Ett annat mål är att reppa på 150 i bänken. Når jag inte dessa mål inom ett år kommer kolozzeum att få bära hela ansvaret för misslyckandet och jag kommer även hålla dig personligen ansvarig för debaclet!! :devil:

Ja det låter bra, och det fixar du ju lätt och sist men inte störst...jag tar gladeligen på mig ansvaret. :laugh:

jakke
2005-09-15, 22:50
Vilket gym tränar du på?

Jacksatan
2005-09-15, 22:58
Vilket gym tränar du på?

gay-sats. Största anledningen är att jag blir peppad av att se så många som går omkring och är nöjda utan anledning. Då vill man köra hårdare. Jag tränade på atomic förut, men de la ju ner.
Vad tränar du på för gym?

jakke
2005-09-15, 23:01
gay-sats. Största anledningen är att jag blir peppad av att se så många som går omkring och är nöjda utan anledning. Då vill man köra hårdare. Jag tränade på atomic förut, men de la ju ner.
Vad tränar du på för gym?
Wünderbar..
Jag tränade på UTK men slutade med det pga samma orsak som du gillar sats.Fast det var mest fjuniga killar som spände biccarna i speglarna..
Tränar i hyresrättsföreningensgym.. Bra?-Nej Billigt? JA

hakkon
2005-09-15, 23:03
Jag är tyvärr bannad från exhale så blir inte så mycket hängande där nuförtiden. hehe
Ska du inte provträna på sats nåt? Är ju rätt soft gym ändå. Och lycka till med träningen i år. =) Kör du nån kickboxning än btw?
Har ju varit medlem på sats men knatar till host.... stallet nu. Mest en pengafråga men även att jag kan träna direkt efter plugget. Självklart håller jag på med kick och thaiboxningen, har kört ett pass sedan i juni så det är mest att hasa sig dit och bita ihop som gäller.

Jacksatan
2005-09-15, 23:05
Wünderbar..
Jag tränade på UTK men slutade med det pga samma orsak som du gillar sats.Fast det var mest fjuniga killar som spände biccarna i speglarna..
Tränar i hyresrättsföreningensgym.. Bra?-Nej Billigt? JA

Det är ju egentligen skit samma vart man tränar. Har de en stångjäkel o en ställning så klarar man sig. Det handlar ju om att få upp vikten tills man är dödslut(vilket hälften av alla gymmare inte verkar fatta iofs).

jakke
2005-09-15, 23:08
Det är ju egentligen skit samma vart man tränar. Har de en stångjäkel o en ställning så klarar man sig. Det handlar ju om att få upp vikten tills man är dödslut(vilket hälften av alla gymmare inte verkar fatta iofs).
Sant. Även om miljön kan vara mer eller mindre stimulerande

Jacksatan
2005-09-16, 09:38
Träningen idag har bestått av att springa runt, runt i cirklar som om jag saknade både vett och sans.
Nädå, men lite morgonjogg har det blivit. Hårdheten från i somras har försämrats något men eftersom jag ökar bra i alla övningar så får det vara värt det. Jag har nu satt upp några mål, vilket är olikt mig.
Målen är att innan jul nå upp till en 8a på 140 i böj(ass to the grass), en 6a på 200kg i marklyft samt en 6a på 140 i bänkpress. Det ska inte vara omöjligt med tanke på att jag skött både träning och kost lite sisådär under alla år, men nu faktiskt kör stenhårt.
En cool grej skulle vara att maxa dubbla sin kroppsvikt i bänkpressen utan bänktröja och såna fuskgrejer. Det blir nog tyvärr svårt då jag redan nu har en morgonvikt på runt 86-87kg vilket innebär att jag måste trycka upp 170kg.
AJa, jobbar efter dessa mål tills vidare. TIll sommaren tänker jag deffa bort alla ökningar och bli hård istället. =)

Snorkfröken
2005-09-16, 09:47
Det är ju egentligen skit samma vart man tränar. Har de en stångjäkel o en ställning så klarar man sig. Det handlar ju om att få upp vikten tills man är dödslut(vilket hälften av alla gymmare inte verkar fatta iofs).

Hann aldrig få koll på dig på exhale, men får ju chansen här nu i stället :smokin: På tal om sats och stångjäklar... har ditt sats en vettig bänk, eller en sån där hyperergonomisk cybergrej från Technogym? På mitt sats fick vi länge plågas med dessa spacebänkar, inte konstigt att man hatade att köra bänk på den tiden *grr27*. Låter som du har konkreta mål, ska följas!

Jacksatan
2005-09-16, 10:03
Hann aldrig få koll på dig på exhale, men får ju chansen här nu i stället :smokin: På tal om sats och stångjäklar... har ditt sats en vettig bänk, eller en sån där hyperergonomisk cybergrej från Technogym? På mitt sats fick vi länge plågas med dessa spacebänkar, inte konstigt att man hatade att köra bänk på den tiden *grr27*. Låter som du har konkreta mål, ska följas!

Nej inga cyberbänkar än så länge. =) Det finns 3 bänkar varav en är bra och de övriga två under all kritik. Jag tycker ändå viktrummet är helt ok här och liknar faktiskt ett vanligt hardcore-gym, det är lokaliserat i källaren och lite avskiljt från alla steppmaskiner och annat fjanteri.

Med avseende på din signatur så var jag 99% bitch på Exhale, så det kanske bara var bra du inte fick nån bild av mig där. hehe

Snorkfröken
2005-09-16, 10:25
99 % bitch :laugh: OK, ska INTE tolka det där på fel sätt :D Bra att vissa sats har haft förstånd lite längre, trodde att de alla typ lovar och svär att alltid göra allt på samma sätt inom kedjan.

Jacksatan
2005-09-16, 11:31
99 % bitch :laugh: OK, ska INTE tolka det där på fel sätt :D Bra att vissa sats har haft förstånd lite längre, trodde att de alla typ lovar och svär att alltid göra allt på samma sätt inom kedjan.

Jag tror det enda de lovar och svär är att ha totalt värdelösa instruktörer utan en muskel. Jag har hört så mycket sjuka utläggningar från dessa med rikning till folk som kommer dit o ska träna för första gången. Instruktörerna lyckas med konststycket att göra latsdrag till en helt omöjlig övning att utföra(alla vinklar måste stämma!!), samt att de har noll koll på kosten.

Krampus
2005-09-16, 12:16
Armar är tråkiga muskler men likväl måste de små asen tränas o pinas en gång i veckan.

Bicepscurl: 9*55kg
8*50kg
8*45

Sen körde jag lite skottcurl i 2 set innan jag avslutade med nåra vanliga sittande hantelcurl.

Triceps: Lugna o koncentrerade tricepspressar med ez-stång, känner att kontakt är viktigt i denna övning för mig.
8*57kg(antar att stången väger 7kg)
8*52kg
6*52kg

Sen avslutade jag med 3 set i cablecrossen.

Körde 5set mage också innan jag drog hem o åt.


Bild nu? (liiiten?) :)

Action
2005-09-16, 12:47
Jag tror det enda de lovar och svär är att ha totalt värdelösa instruktörer utan en muskel. Jag har hört så mycket sjuka utläggningar från dessa med rikning till folk som kommer dit o ska träna för första gången. Instruktörerna lyckas med konststycket att göra latsdrag till en helt omöjlig övning att utföra(alla vinklar måste stämma!!), samt att de har noll koll på kosten.

Det är synd att det finns så många dåliga PT´s. Det gör att även de som är mycket kompetenta får dåligt rykte.

För det finns de som är goda förebilder och kunniga inom både träning och kost.

//Mats som tyckte det va tråkigt att du överskred reglerna så många gånger att en banning var oundviklig. :(

Jacksatan
2005-09-16, 13:10
Det är synd att det finns så många dåliga PT´s. Det gör att även de som är mycket kompetenta får dåligt rykte.

För det finns de som är goda förebilder och kunniga inom både träning och kost.

//Mats som tyckte det va tråkigt att du överskred reglerna så många gånger att en banning var oundviklig. :(

jo det är synd angående PT´s. Även om kompetensen skiftar inom alla yrkeskårer så är nog ändå PT det jobb som spannet är som störst. Herregud man ser ju att en del inte ens tagit i vikterna själva, hur ska de då kunna lära andra? Det får en bara att bli bitter på gymmen som mjölkar ur okunniga stackare en massa pengar.
Angående din banning så kan jag ju reglerna och får skylla mig själv.
;)

Jacksatan
2005-09-16, 13:10
Bild nu? (liiiten?) :)

Jag vet att du gärna vill se mig i tjockisform, Krampus. Men jag lovar att lägga upp bilder om en 6-8 veckor när jag dragit på mig rejält med fett. =)

Jacksatan
2005-09-16, 13:42
Vafasen la ju nyss upp en bild, måste klantat bort den på nåt vis.
AJa, tänkte lägga upp en bild på ryggen från förra året där varken ryggträning eller benträning prioriterats som synes.
Tänkte lägga upp nya bilder om ett tag och förhoppningsvis är det skillnad på ryggen och benen tills dess. Datum på denna bild är 2005-01-xx nånting

tinus
2005-09-16, 13:44
Bild nu? (liiiten?) :)

jag vill också se bild!! *flex* Men ingenting som du postar Krampus :D *slap* från trådägaren tack! *popcorn*

Jacksatan
2005-09-16, 13:46
jag vill också se bild!! *flex* Men ingenting som du postar Krampus :D *slap* från trådägaren tack! *popcorn*

har nåra bilder från rätt nyss längre bak i tråden. du får la leta lite. =)

Krampus
2005-09-16, 13:49
Vafasen la ju nyss upp en bild, måste klantat bort den på nåt vis.
AJa, tänkte lägga upp en bild på ryggen från förra året där varken ryggträning eller benträning prioriterats som synes.
Tänkte lägga upp nya bilder om ett tag och förhoppningsvis är det skillnad på ryggen och benen tills dess. Datum på denna bild är 2005-01-xx nånting

Äh, jag hade ju presentbilder på lager.. :(
Bra rygg!
Skymtar jag pokaler och sprit i hyllan där bak?
Vilken sport rör det sig om isf?

Jacksatan
2005-09-16, 13:52
Äh, jag hade ju presentbilder på lager.. :(
Bra rygg!
Skymtar jag pokaler och sprit i hyllan där bak?
Vilken sport rör det sig om isf?

Du får ha gissningsleken på sport. =) det där är iofs inga pokaler, utan de har jag på ett annat ställe.

tinus
2005-09-16, 13:54
har nåra bilder från rätt nyss längre bak i tråden. du får la leta lite. =)

Redan gjort! :D :thumbup:

Ville mest retas med muppen! *screwy* Du vet han som har en söt liten hund! :D

Jacksatan
2005-09-16, 13:58
Redan gjort! :D :thumbup:

Ville mest retas med muppen! *screwy* Du vet han som har en söt liten hund! :D

Aha..
dock ska jag inbjuda Krampus på svälthelg i uppsala nån gång när jag deffar. Maten ska bestå av 2riskakor och 1kesella om dagen, sen ska vi köra stenhårda intervallpass samt benböj varje dag. Sen ska jag ta bilder från den helgen och lägga ut på kolozzeum. Skulle inte tro det blir så många glada miner och byggartummar för krampus och mig då. :devil:

Krampus
2005-09-16, 14:11
Redan gjort!

Ville mest retas med muppen! Du vet han som har en söt liten hund!


Hrk*mmmblb*huäää!!!???
(Satte kaffet i halsen).
Du kan ju glömma att få klappa honom nu iaf.. *cry*














:D




Svälthelg i Uppsala..? Hmm...
:MrT:

tinus
2005-09-16, 14:17
Hrk*mmmblb*huäää!!!???
(Satte kaffet i halsen).
Du kan ju glömma att få klappa honom nu iaf.. *cry*




Hahahaha..det får jag visst!! Fråga Maria!! :booty: :cool: Får klappa vovven huuuuur mycket jag vill! *uppdate* :D

AFanatic
2005-09-16, 14:32
Hahaha vilket söt litet pepparkakshus..med bomu...rök i skorstenen :laugh:

Krampus
2005-09-16, 21:57
......

melancoolio
2005-09-16, 21:57
Kvarg

Jacksatan
2005-09-16, 22:52
Haha... era jävla fyllon. =)

Jacksatan
2005-09-17, 18:11
Marklyft
Värmde upp rejält på 60, 100 och 150 innan jag gav mig på lite tyngre vikter

3*190kg
6*170kg
7*150kg

Chins 13 på egen kroppsvikt, försöker köra så det riktigt nyper tag i ryggen och gå hela vägen upp till bröstet.

Latsdrag 2 set framför och 1 set bakom. Låg runt 6-8reps här.

T-bar rodd 3 set på 60kg.

Avslutade med lite cablecrossdrag för baksida axlar. Hade bra pump och tryck genom passet och jag känner att marklyften är på väg.
Blir bänk på måndag nu att se framemot.

Cilia
2005-09-17, 18:46
Ville mest retas med muppen! *screwy* Du vet han som har en söt liten hund! :D
Otippat att du skulle retas *rme*
get a life *g*

vilka marklyft du fick till!!
ungefär som mina fast +100 kg.....

Boven
2005-09-17, 19:02
Så det är är du trycker och gör livet surt för oss andra Jacksatan! Tydligen blev jag också bannad från exhale, inte så oväntat... Men det är skönt att slippa det där kärringforumet. Det är ju bara en massa kärringar som antingen ska banta eller ställa upp i nån jävla bodyfitness (menar då inte trazan och Krampus :hbang: ), vem fan bryr sig? Den enda som roade en och fick en på bättre humör var mickebodyb, haha vilken kille!!

Ser att du skärpt till dig i mark och benböj, snart i Tunnan-klass...

Mvh Boven

Krampus
2005-09-17, 19:20
Det är ju bara en massa kärringar som antingen ska banta eller ställa upp i nån jävla bodyfitness (menar då inte trazan och Krampus :hbang: )


Två grymt coola killar du nämner där, ja´ :cool:
BRA mark där! 220*6 är ju inte alls omöjligt till jul och då får jag fan strippa... :cryout:

Jacksatan
2005-09-17, 19:23
Två grymt coola killar du nämner där, ja´ :cool:
BRA mark där! 220*6 är ju inte alls omöjligt till jul och då får jag fan strippa... :cryout:

Blir nog hårt till jul, men alltså som nybörjare i mark ökar man ju mycket, så är det bara. Det mesta är väl teknik och att man lär sig hur fan man ska ta i.
Strippa? Omg... kort på det? =)
Puss o kram på alla!

Jacksatan
2005-09-17, 19:28
Otippat att du skulle retas *rme*
get a life *g*

vilka marklyft du fick till!!
ungefär som mina fast +100 kg.....

Jag hittade i min hjärna på att en 3a på 190 inte var så dumt. Sen kom det in en kille helt utan muskler(vad jag kunde se) och gjorde en strikt o fin 6a på 200. Jag blev så förbannad att jag gick in på toan o hade ett seriöst snack med min rygg. Jag sa dumma saker som jag ångrar och nu kommer den säkert inte växa på 2år för jag var så dum. =/

melancoolio
2005-09-17, 19:39
Jag hittade i min hjärna på att en 3a på 190 inte var så dumt. Sen kom det in en kille helt utan muskler(vad jag kunde se) och gjorde en strikt o fin 6a på 200. Jag blev så förbannad att jag gick in på toan o hade ett seriöst snack med min rygg. Jag sa dumma saker som jag ångrar och nu kommer den säkert inte växa på 2år för jag var så dum. =/

Du kan va lugn...jag har sagt dumma saker om min näsa sen jag gick i högstadiet...den har vuxit på bra ändå! Keep on rockin :hbang:

Jacksatan
2005-09-18, 09:27
Äcklig träningsvärk i ryggen och benen. SÅ intervallpasset idag får bytas ut mot att se lite när Zlatte äger i Juve samt lätt joggning på eftermiddan.

Tess_83
2005-09-18, 10:03
ahhh kör intervaller nu din mes :whipped: :cool:

tinus
2005-09-18, 11:37
Jag hittade i min hjärna på att en 3a på 190 inte var så dumt. Sen kom det in en kille helt utan muskler(vad jag kunde se) och gjorde en strikt o fin 6a på 200. Jag blev så förbannad att jag gick in på toan o hade ett seriöst snack med min rygg. Jag sa dumma saker som jag ångrar och nu kommer den säkert inte växa på 2år för jag var så dum. =/

Lät som ett bra tips! :thumbup: Jag ska nog hota min rygg innan passet idag jag med,så kanske det blir 140 i marken *flex*

Finfina mark blev det iaf..Ut och spring intervaller med dig nu! :whipped: :D

Jacksatan
2005-09-18, 11:44
Lät som ett bra tips! :thumbup: Jag ska nog hota min rygg innan passet idag jag med,så kanske det blir 140 i marken *flex*

Finfina mark blev det iaf..Ut och spring intervaller med dig nu! :whipped: :D

JO, man är alldeles för tillmötesgående mot musklerna när de inte sköter sig. Uppsträckningar och utskällningar har aldrig skadat.
Mjo, blir nog att dra iväg o springa lite i mördarbacken ändå. Det kan va bra att få bort lite slaggprodukter och energi ur benen ibland. =)

The Incredible Bulk
2005-09-18, 18:33
Jaha, dags att sätta lite fart kanske - i den här takten så händer det väl inte så mycket... ;) Om du sköter dig så ska du få mitt berömda recept på isterburgare som får igång kroppen ordentligt... Men, då måste man vara värdig. Tillsvidare förslår jag att du äter upp stripsen istället för att sova med dem på brösten. Jag förstår visserligen tanken med att låta energin från stripsen strömma direkt in i pecsen (genom huden) men det fungerar inte på det viset. Tro mig, jag har testat. Det är så, förstår du, att fett har låg friktion och medverkar till att annan dålig kost lättare glider genom matspjälkningssystemet. Därmed tar kroppen lättare upp bra mat, bland annat kyckling, ris, ärter etc. :)
Nåja, när du känner för att leka med de stora grabbarna så finns det möjlighet att följa med dem på ett pass kick/thai - där avlas det män vill jag lova ;) Boven kan också få följa med, men jag kan inte garantera att han återlämnas i ursprungligt skick...

Jacksatan
2005-09-18, 18:44
Jaha, dags att sätta lite fart kanske - i den här takten så händer det väl inte så mycket... ;) Om du sköter dig så ska du få mitt berömda recept på isterburgare som får igång kroppen ordentligt... Men, då måste man vara värdig. Tillsvidare förslår jag att du äter upp stripsen istället för att sova med dem på brösten. Jag förstår visserligen tanken med att låta energin från stripsen strömma direkt in i pecsen (genom huden) men det fungerar inte på det viset. Tro mig, jag har testat. Det är så, förstår du, att fett har låg friktion och medverkar till att annan dålig kost lättare glider genom matspjälkningssystemet. Därmed tar kroppen lättare upp bra mat, bland annat kyckling, ris, ärter etc. :)
Nåja, när du känner för att leka med de stora grabbarna så finns det möjlighet att följa med dem på ett pass kick/thai - där avlas det män vill jag lova ;) Boven kan också få följa med, men jag kan inte garantera att han återlämnas i ursprungligt skick...

oh en officiell inbjudan? var som fan. Får jag sparra bara mot dig då? Jag hänger gärna på till veckan. David har man ju länge velat sopa på ordentligt så han kan gärna hänga på med.

no1fitness
2005-09-19, 05:38
Visst inte att du blivit bannad...Saknar dina sarkastiska inlägg på Exhale... :D
Får väl kolla lite vad du gör här då istället.

no1fitness alias Anna B

Jacksatan
2005-09-19, 06:38
Visst inte att du blivit bannad...Saknar dina sarkastiska inlägg på Exhale... :D
Får väl kolla lite vad du gör här då istället.

no1fitness alias Anna B

Japp, men jag är lite snällare här. Det är inte schysst att vara sarkastisk eller ironisk mot 17-18åringar som nyss börjat träna.
Här ägnar jag mig väl mest åt min träning, och det blir bara tråkiga inlägg. haha
ha´re!

NetCurse
2005-09-19, 06:47
Lycka till med kvargätandet och viktlyftandet! Kommer gå fin fint *kissass* hehe *var bara tvungen att lägga in den smileyn*

:hbang:

Jacksatan
2005-09-19, 17:47
Bänkpress: Värmde upp 3set
Set 1: 5*130 röven i bänken så jag är nöjd
Set 2: 7*120 1 forced rep här som passaren hjälpte på
Set 3: 8*110 brösten dog efter första setet så jag försökte bara bita ihop

Snedbänkpress
Set 4: 6*90
Set 5: 8*80
Set 6: 4*90

Körde sen 3 set i cable cross

Militärpress
Set 1: Mäktade med en grym 1a på 65 kg. Var helt slut i axlarna
Set 2: 5*50
Set 3: 7*40(död)

Körde några hantellyft på lätta vikter innan jag drog hem. Bra pass, ökat lite från förra veckan så allt är som det ska. Festade på ett mariekexpaket idag för att få extra tryck. =)

Tess_83
2005-09-19, 18:03
´Mariekex mums *popcorn*

Kör på !! :cool:

Mvh Tess

Krampus
2005-09-19, 18:19
Japp, men jag är lite snällare här. Det är inte schysst att vara sarkastisk eller ironisk mot 17-18åringar som nyss börjat träna.
Här ägnar jag mig väl mest åt min träning, och det blir bara tråkiga inlägg. haha
ha´re!

Där blev jag nästan tårögd av glädje! :love:
Får jag ge herrn en bild som belöning för denna possitiva attitydförändring? :)

Jacksatan
2005-09-19, 18:36
Där blev jag nästan tårögd av glädje! :love:
Får jag ge herrn en bild som belöning för denna possitiva attitydförändring? :)

Bild kommer efterfrågas vid 6a på antingen 140 i bänk eller böj. Icket innan!!! =P
Fylla i helgen?

Krampus
2005-09-19, 19:04
Fylla i helgen?[/QUOTE]


Noooooooo...... :em:

melancoolio
2005-09-19, 19:08
Fylla i helgen?


Noooooooo...... :em:

helvete....var du inte foll?

Tess_83
2005-09-19, 19:11
shit jag har inte varit full på ett år nu ......får nog bli av med oskulden i baren igen..eller jag menar bli av med vettet i baren *popcorn* :em:

e sprit så gott ??? *innocent*

Jacksatan
2005-09-19, 20:04
shit jag har inte varit full på ett år nu ......får nog bli av med oskulden i baren igen..eller jag menar bli av med vettet i baren *popcorn* :em:

e sprit så gott ??? *innocent*

Det är så jävla kul att va onykter. Varannan vecka brukar jag ta o supa till. Hur ska jag annars våga dra av mig bar överkropp på dansgolvet? =)

Krampus
2005-09-19, 20:24
helvete....var du inte foll?

Jo, som fan! :D

Tess_83
2005-09-19, 20:38
hhahahahaha shit.....du killar med stil behöver inte ta av sig skjortan för att synas på krogen :naughty: fast i för sig hade kanske inte hade varit nån dålig syn :D

Jacksatan
2005-09-19, 20:44
hhahahahaha shit.....du killar med stil behöver inte ta av sig skjortan för att synas på krogen :naughty: fast i för sig hade kanske inte hade varit nån dålig syn :D

Nädå, skämtar bara. Inga BÖ visningar från mig hursomhelst. Är bara här jag lägger ut bilder hit och dit. Full diskretion hos mig på uteställen, vettu!!!

Boven
2005-09-19, 20:51
Fylla är kul! Helst ska man riva av ett par plattor med Mötley Crue och dricka ren sprit, så att man är i rätt humör sen när man ska ut!

Mvh Boven

Jacksatan
2005-09-19, 22:05
Fylla är kul! Helst ska man riva av ett par plattor med Mötley Crue och dricka ren sprit, så att man är i rätt humör sen när man ska ut!

Mvh Boven

Vi har ju iofs redan gått igenom varför du inte ska komma på nästa fest, så du kan ju sluta försöka ställa dig in, din jävel. Du får gärna ersätta mina Bruce Springsteen plattor som du bröt sönder sist också.

no1fitness
2005-09-20, 04:54
Japp, men jag är lite snällare här. Det är inte schysst att vara sarkastisk eller ironisk mot 17-18åringar som nyss börjat träna.
Här ägnar jag mig väl mest åt min träning, och det blir bara tråkiga inlägg. haha
ha´re!

Det var inte de sarkastiska uttalandena som jag menade. Du var ltie tvär på Exhale, men hade dina ljusa stunder ibland. :D
Skärp dig här annars åker du ut ! Jag känner en moderator. *innocent* :D

Jacksatan
2005-09-20, 08:24
Det var inte de sarkastiska uttalandena som jag menade. Du var ltie tvär på Exhale, men hade dina ljusa stunder ibland. :D
Skärp dig här annars åker du ut ! Jag känner en moderator. *innocent* :D

Jomen du vet hur det är, är man liten o svag får man ta igen det med en stor käft. :em:

Jacksatan
2005-09-20, 20:19
Träningen idag bestod av Thaiboxningspass med efterföljande armhävningar o situps. Äta mat nu. namnam

no1fitness
2005-09-20, 23:41
Jomen du vet hur det är, är man liten o svag får man ta igen det med en stor käft. :em:

Ha ha. :D
Du ser ut att ha både och. :naughty:

Jacksatan
2005-09-21, 08:20
Ha ha. :D
Du ser ut att ha både och. :naughty:

Jämför man med din sambo ser man inte ut att ha tränat en dag. Men jag har ju inte alltid prioriterat träning så jag ska verkligen göra ett försök i år att få nåt som liknar riktig massa. =)

The Incredible Bulk
2005-09-21, 20:52
För alla som av någon underlig anledning undrar hur det gick för Jacksatan på thaiboxningen igår så gick det rätt bra. Höll garden hyffsat och bra tryck i slagen - snart blir han farlig på riktigt. Dock lite seg i armhävningarna eftersom han - förmodligen ej sanningsenligt - påstår att han tryckte 130 i bänk dagen innan, något som vilken motionär skulle se som uppvärmningsvikt ;) Prova att lasta på lite mer nåsta gång du kör front squads och bencurl så kan vi köra enbart sparkar nästa gång det beger sig...

Välkommen i riktiga karlars klubb :)

Jacksatan
2005-09-21, 21:22
Armar är nödvändigt ont, men i realiteten små och fjantiga muskler som ingen gillar.

Bicepscurl med stång:
8*57.5kg(när ska man köra på 70?? =(
10*50kg
8*50kg

Sprang sedan bort och körde skottcurl på fjantvikter med passare så det gjorde riktigt ont i 3 set. AVslutade med lite vanliga sittande hantelcurls i 2 set.

Triceps:
Liggande press med ez-stång.
7*57kg
9*47kg
8*47kg

Sedan blev det 4 set i cablecross för att mjölka ur det sista.

Körde sedan 5 set mage varav 3riktigt tunga i en magmaskin.

Äter mat nu och sen ska jag växa!

Snorkfröken
2005-09-21, 23:02
Armar är nödvändigt ont, men i realiteten små och fjantiga muskler som ingen gillar.

Vadå, trodde alla killar gillade köra biccarna... Äntligen nån som fattat hur astrist det är :D

no1fitness
2005-09-22, 04:54
Jämför man med din sambo ser man inte ut att ha tränat en dag. Men jag har ju inte alltid prioriterat träning så jag ska verkligen göra ett försök i år att få nåt som liknar riktig massa. =)

Tack för komplimangen. :)
Lycka till med hårdträningen nu !

Jacksatan
2005-09-23, 18:10
Laddade upp med 500g ostkaka. Här gäller det att få tryck till böjen!!

Värmde upp lite först innan jag satte igång
8*130kg
8*120kg
10*110kg

körde sen 3 set i hackliften

Krampus nu vill jag ha en bild, för jag är äntligen starkare i benböj än i bänk!!! =)

Sedan 6 set baksida och 6 set vader. Kommer köra på 140 i benböj nästa gång och se hur det artar sig. Med tanke på vad jag kör på i bänk så måste jag ha mycket att ta av i böjen och jag ökar också bra varje vecka. Får se när det tar stopp. =P

Trevlig helg på alla!

Cilia
2005-09-23, 19:25
trevlig helg detsamma

bra pass
och vi vill också ha bilder

Jacksatan
2005-09-23, 20:19
trevlig helg detsamma

bra pass
och vi vill också ha bilder

Ok, får väl ta o slänga upp nåra bilder snart då. Ska få digitalkamera om 2 veckor, kan ta nåra kort då från gymmet eller nåt

svensson
2005-09-23, 20:28
Är det du på bilden, måste tillägga att du har riktigt bra kropp,
den var riktigt snygg,
kan inte vi byta

:D please hehe

Krampus
2005-09-23, 22:11
Krampus nu vill jag ha en bild, för jag är äntligen starkare i benböj än i bänk!!! =)

Stabila ökningar! :hbang: Akta knäna.
Oki, här kommer Jacko: :D

Jacksatan
2005-09-23, 22:34
Är det du på bilden, måste tillägga att du har riktigt bra kropp,
den var riktigt snygg,
kan inte vi byta

:D please hehe

Tack! Du har dock inte sett benen. haha...

Jacksatan
2005-09-23, 22:36
Stabila ökningar! :hbang: Akta knäna.
Oki, här kommer Jacko: :D

knäna på 130kg? Rofl... kanske överväger knälindor när jag når 180(utopi). haha
Lugn helg för dig?

Krampus
2005-09-23, 23:19
knäna på 130kg? Rofl... kanske överväger knälindor när jag når 180(utopi). haha
Lugn helg för dig?


:) Tänkte mest på de snabba ökningarna och så att dina ligament hänger med..
Spelar mindre roll med vikten i sig, utan jag tänker på ökningsfrekvensen, men känner du inget så kör på... Själv tycker jag högreps känns mer de närmsta dagarna efteråt, än tunga lågreps.
180kg*1 bör inte alls vara utopi vid 8*130kg som du kör nu!

Denna helgen ska vara vit! :D

Jacksatan
2005-09-23, 23:34
:) Tänkte mest på de snabba ökningarna och så att dina ligament hänger med..
Spelar mindre roll med vikten i sig, utan jag tänker på ökningsfrekvensen, men känner du inget så kör på... Själv tycker jag högreps känns mer de närmsta dagarna efteråt, än tunga lågreps.
180kg*1 bör inte alls vara utopi vid 8*130kg som du kör nu!

Denna helgen ska vara vit! :D

Nämen du har rätt i att man ska passa knäna o lederna. Det är delvis därför jag också kör lite fler reps i ben. Känns bara lite fjantigt att komma med knälindor på mina vikter. =P

Boven
2005-09-24, 09:35
Nämen du har rätt i att man ska passa knäna o lederna. Det är delvis därför jag också kör lite fler reps i ben. Känns bara lite fjantigt att komma med knälindor på mina vikter. =P


Hur rock´n´roll är det med knälindor?

mvh Boven

Jacksatan
2005-09-24, 11:03
Hur rock´n´roll är det med knälindor?

mvh Boven

Räcker det inte med hårbandet jag kör med? =( Ordna kamera så vi kan göra reportage på Sats snart. Måste handla öl ikväll också.

Krampus
2005-09-24, 12:16
Hur rock´n´roll är det med knälindor?

mvh Boven

Jag tror att det kan komma att bli nödvändigt när man kan reppa på sin dubbla kroppsvikt.
Men många säger olika..
Vissa menar att man aldrig ska göra det efter som viss påfrestning också bygger upp mekaniken runt lederna.
Det jag själv märkt att är just när man gör snabba ökningar (och inte så mkt vikten i sig), så kommer slitningarna som ett brev på posten. För min del har det främst varit armbågar och handleder som jag haft problem med. Kör ibland med handledskydd i smalbänk. Oftast när jag ökar vikten, sen plockar jag bort dem i ett par pass.

Skillnaden jag märkt för egen del är att färre set tycks avråda slitningarna.

Tanken med detta är ju att man ska fortsätta att kunna träna kontinuerligt och progressivt kunna öka konstant. Det är det som blir skillnaden på en framgångsrik idrottsman och en mindre..
Den framgångsrike håller.

Dagens mest seriösa inlägg. :)

Att reppa på sin dubbla kroppsvikt är rock and roll, fan!
Så vill vi se bilder på fyllan sen dudes! :D :hbang:

Jacksatan
2005-09-24, 14:09
Jag tror att det kan komma att bli nödvändigt när man kan reppa på sin dubbla kroppsvikt.
Men många säger olika..
Vissa menar att man aldrig ska göra det efter som viss påfrestning också bygger upp mekaniken runt lederna.
Det jag själv märkt att är just när man gör snabba ökningar (och inte så mkt vikten i sig), så kommer slitningarna som ett brev på posten. För min del har det främst varit armbågar och handleder som jag haft problem med. Kör ibland med handledskydd i smalbänk. Oftast när jag ökar vikten, sen plockar jag bort dem i ett par pass.

Skillnaden jag märkt för egen del är att färre set tycks avråda slitningarna.

Tanken med detta är ju att man ska fortsätta att kunna träna kontinuerligt och progressivt kunna öka konstant. Det är det som blir skillnaden på en framgångsrik idrottsman och en mindre..
Den framgångsrike håller.

Dagens mest seriösa inlägg. :)

Att reppa på sin dubbla kroppsvikt är rock and roll, fan!
Så vill vi se bilder på fyllan sen dudes! :D :hbang:

Trodde nästan du hyrt in nån att skriva sådär seriöst. haha...
KÄnner jag min egen kropp rätt så kommer reppande på dubbla kroppsvikten inte vara nåt jag kommer till i första taget.
INte fasen vågar jag ta med en kamera ut inte, sånt slarvar jag bara bort. Ska dricka vin ikväll. =/ blir mindre och mindre hardcore över mig, snartsitter man och virkar med de andra kärringarna i huset.

Boven
2005-09-24, 17:17
Trodde nästan du hyrt in nån att skriva sådär seriöst. haha...
KÄnner jag min egen kropp rätt så kommer reppande på dubbla kroppsvikten inte vara nåt jag kommer till i första taget.
INte fasen vågar jag ta med en kamera ut inte, sånt slarvar jag bara bort. Ska dricka vin ikväll. =/ blir mindre och mindre hardcore över mig, snartsitter man och virkar med de andra kärringarna i huset.

Vin? Är det så de heter när man köper en flaska vin och en sjua explorer brevid? För jag såg nog hur du traskade runt på systemet nöjd som få med flaskorna i högsta hugg :) Hur som helst så ska kvällen gå i temat girl´s, drug´s and rock´n´roll och då behövs nog den där sjuan explorer!

mvh Bovven

hakkon
2005-09-25, 11:30
Hur gick det med nattpasset? Blev lite häv och andra roliga övningar för mig iaf... Var inte rock n roll igår, får hänga lite mer här så att man inte kommer med pappas pojke stilen igen när det är rocker som gäller.

Rock on dude. *screwy*

Jacksatan
2005-09-25, 11:36
Hur gick det med nattpasset? Blev lite häv och andra roliga övningar för mig iaf... Var inte rock n roll igår, får hänga lite mer här så att man inte kommer med pappas pojke stilen igen när det är rocker som gäller.

Rock on dude. *screwy*

Ja, fy fan... var inte nyktert igår inte. haha. Vill inte se nån kavaj-tjafs nästa gång, då skare va slitna jeans o sönderrivna t-shirts. Hörs!

Jacksatan
2005-09-25, 17:43
Lagomt sliten och taggad...

arbetade mig upp till en 3a på 200 i marken efter att ha kört 3or på 150kg, 170kg och 180kg.

Körde sedan 4 set latsdrag innan jag gav mig i kast med stångrodden:

7a på 90kg
8a på 80kg
7a på 80kg
9a på 70kg

avslutade med lite hantellyft för baksida axlar i tre set. Ska aldrig mer dricka sprit.

Tess_83
2005-09-25, 20:35
aldrig mer dricka sprit???...right :thumbup:
precis som jag aldrig mer ska äta godis *innocent*

Kör på !! :whipped:

Mvh Tess

Jacksatan
2005-09-25, 21:45
aldrig mer dricka sprit???...right :thumbup:
precis som jag aldrig mer ska äta godis *innocent*

Kör på !! :whipped:

Mvh Tess

Äter du sånt smuts? SKäms!! Äh, en fylla lite då och då måste man ta. Träning är bara sidoaktivitet ändå och kommer aldrig bli nr1 i mitt liv.

hakkon
2005-09-25, 21:49
Lagomt sliten och taggad...

arbetade mig upp till en 3a på 200 i marken efter att ha kört 3or på 150kg, 170kg och 180kg.

Körde sedan 4 set latsdrag innan jag gav mig i kast med stångrodden:

7a på 90kg
8a på 80kg
7a på 80kg
9a på 70kg

avslutade med lite hantellyft för baksida axlar i tre set. Ska aldrig mer dricka sprit.

Fn vad ambitiöst att knata till gymet efter utekväll... Kickar upp mitt thaipass imorgon på det dära dumma stället, sen blir det styrka för mig på tisdag.

melancoolio
2005-09-25, 21:58
Lagomt sliten och taggad...

arbetade mig upp till en 3a på 200 i marken efter att ha kört 3or på 150kg, 170kg och 180kg.

Ska aldrig mer dricka sprit.

fy satana...ser bra ut här...tror att jacko har fått upp farten...bakis och allt :bow:

det där du sa om spriten är redan glömt...ok :thumbup:

Jacksatan
2005-09-25, 22:12
fy satana...ser bra ut här...tror att jacko har fått upp farten...bakis och allt :bow:

det där du sa om spriten är redan glömt...ok :thumbup:

Hehe... kan inte säga att passet var ett av de bättre. Jag svor och slog mig igenom övningarna. Blir väl 2 nyktra veckor nu eller nåt. Själv då? du spottar väl inte i glaset på helgerna?

melancoolio
2005-09-25, 23:06
Hehe... kan inte säga att passet var ett av de bättre. Jag svor och slog mig igenom övningarna. Blir väl 2 nyktra veckor nu eller nåt. Själv då? du spottar väl inte i glaset på helgerna?

Är inte känd för att va någon som spottar i glaset i alla fall *innocent*

Diana
2005-09-25, 23:52
Oki, här kommer Jacko: :
snyyggt :naughty: :laugh:

. Ska aldrig mer dricka sprit.
sehr gut! :hbang: :angel:

Jacksatan
2005-09-26, 20:17
Mage och kardioträning på crosstrainer och löpband. Ska äta ostkaka nu. gott

melancoolio
2005-09-26, 20:24
Mage och kardioträning på crosstrainer och löpband. Ska äta ostkaka nu. gott

Vad kör du till ostkakan? Grädde och sylt... :eating:

Jacksatan
2005-09-26, 21:20
Vad kör du till ostkakan? Grädde och sylt... :eating:

Den äts som den är. Glufs, glufs. Min deff är åt helvete. =/

melancoolio
2005-09-26, 21:55
Den äts som den är. Glufs, glufs. Min deff är åt helvete. =/

Ostkaka går ju ner som den är...bara det är den riktiga och inte light! Tvättbrädan har sagt adjö för i år på min kropp med :hbang:

Jacksatan
2005-09-27, 18:11
Bänkpress
7*130kg
7*120kg
9*110kg

Snedbänkpress
4*100kg
8*80kg
4*90kg

sedan 3 set pecdec

Militärpress:
4*60kg
7*50kg
5*50kg

Sedan 3 set hantellyft åt sidan

Bra pass, hade bra tryck efter att ha höjt maten i veckan.

svensson
2005-09-27, 19:16
Fint pass, gillar bänkarna

Jacksatan
2005-09-27, 19:20
Fint pass, gillar bänkarna

Tack. =) Mitt problem är ju knappast bänk utan snarare benböj och marklyft där jag förtvivlat försöker komma upp i vikter efter att dessa övningar försummats i många år. =/

tigerofsweden
2005-09-28, 21:22
Tackar :) Hoppas du inte tog illa upp att ja modifiera namnet på din journal lite!
Du är stark, keep up the good work *flex* :)

Jacksatan
2005-09-28, 21:33
Tackar :) Hoppas du inte tog illa upp att ja modifiera namnet på din journal lite!
Du är stark, keep up the good work *flex* :)

Nejnej, ingen fara. Bara skoj med lite fler kvargätare. hehe

Jacksatan
2005-09-29, 21:26
Bicepscurl
6*60
9*50
7*50

Körde sedan sittande hantelcurl
7*22kg
6*22kg

efter det 2 set slit i cablecross

Triceps
Körde lutande hantelpushups el vad fasen man ska kalla det. =)

gjorde först en 7reppare på 24kg hantlarna innan jag körde nåra set på 22kg hantlarna också. Avlutade med lite lätt ez-stång

körde också 6set mage innan jag åt godis. =)

Jacksatan
2005-10-01, 17:45
Nu känns det äntligen som jag inte håller på och vinglar med vikterna utan kan köra strikt, djupt och bra i benböjen. Känns skönt att kunna lasta på så att man ej behöver skämmas längre iaf

Benböj
6*140kg
7*130kg
11*110kg
8*120kg

sedan 3 set benpressmaskin

5set baksida i varierande maskiner och 6set vader i stående vadpress innan jag drog hem o åt. =)

Jacksatan
2005-10-03, 16:45
Marklyft
10*90kg
8*130kg
3*180kg
5*200kg
7*180kg
7*160kg

Stångrodd
6*100kg
7*90kg

Sedan 4 set latsdrag bakom nacken innan jag fjantade runt med lite hantlar för baksida axlar.

Jacksatan
2005-10-03, 16:48
Kan ju iofs nämna att jag återigen fick rådäng av en kille på gymmet som väger som mig. Han drog en 6a på 220kg.=/ Han böjer även en 6a på 180kg och gör en 7a på 130 i bänken och väger 87kg. Det tycker åtminstone jag är imponerande

Ryska_raketen
2005-10-03, 17:26
Marklyft
10*90kg
8*130kg
3*180kg
5*200kg
7*180kg
7*160kg

Stångrodd
6*100kg
7*90kg

Sedan 4 set latsdrag bakom nacken innan jag fjantade runt med lite hantlar för baksida axlar.


riktigt bra mark ! :thumbup:

Jacksatan
2005-10-03, 18:15
riktigt bra mark ! :thumbup:

Tack, men mark är min svagaste gren tillsammans med benböj. Har kört alldeles för mycket discoträning genom åren, men nu har jag iaf skärpt mig och det är skoj när man ökar. =)

Lepras
2005-10-03, 19:31
jäkligt sjysta ökningar *flex*
hur ser ditt kostschema ut, hur ofta käkas det?
ålder? :hbang:

Jacksatan
2005-10-03, 19:43
jäkligt sjysta ökningar *flex*
hur ser ditt kostschema ut, hur ofta käkas det?
ålder? :hbang:

Tog det lugnt med träningen i somras så jag hade en del att ta igen i höst när jag började. Sen är jag relativt ny i benböj och marklyft så jag skulle va rätt förbannad om jag inte ökade rejält där. =)
Maten ja... Jag har väl inte järnkoll på hur jag ligger men jag käkar runt 3000kalorier skulle jag tippa på. Ungefär såhär ser det ut:
Frukost: 2.5dl havregrynsgröt med en banan och proteindrink(30g protein) +15g jordnötter
Lunch: 100g kolhydrater(pasta mestadels) och 40g protein från antingen köttfärssås eller kyckling
Mellanmål:20g jordnötter, en banan, ett äpple och en halv kvarg(30g protein)
Efterträningmål: 2.5dl havregryn, kakao och sirap(allt blir tillsammans 100g kolhydrater) samt proteindrink(30g protein)
Middag: Brukar ta nåra mackor(polarkraft extrem) med minikeso och rökt skinka samt tomat o gurka, typ 60g kolhydrater och 25g protein.
Kvällsmål: En halv kvarg med protein i så det blir 40g protein.

Sådär ser i princip alla dagar ut. Jag kör 2 konditionspass i veckan också, varav ett lite mer intervallinriktat.

Lepras
2005-10-03, 21:18
Tog det lugnt med träningen i somras så jag hade en del att ta igen i höst när jag började. Sen är jag relativt ny i benböj och marklyft så jag skulle va rätt förbannad om jag inte ökade rejält där. =)
Maten ja... Jag har väl inte järnkoll på hur jag ligger men jag käkar runt 3000kalorier skulle jag tippa på. Ungefär såhär ser det ut:
Frukost: 2.5dl havregrynsgröt med en banan och proteindrink(30g protein) +15g jordnötter
Lunch: 100g kolhydrater(pasta mestadels) och 40g protein från antingen köttfärssås eller kyckling
Mellanmål:20g jordnötter, en banan, ett äpple och en halv kvarg(30g protein)
Efterträningmål: 2.5dl havregryn, kakao och sirap(allt blir tillsammans 100g kolhydrater) samt proteindrink(30g protein)
Middag: Brukar ta nåra mackor(polarkraft extrem) med minikeso och rökt skinka samt tomat o gurka, typ 60g kolhydrater och 25g protein.
Kvällsmål: En halv kvarg med protein i så det blir 40g protein.

Sådär ser i princip alla dagar ut. Jag kör 2 konditionspass i veckan också, varav ett lite mer intervallinriktat.

ok,tack :)
hur gammal är du? bara nyfiken :confused:

Jacksatan
2005-10-03, 21:33
ok,tack :)
hur gammal är du? bara nyfiken :confused:

24

Tess_83
2005-10-04, 08:12
Hur går det här då? :cool:

Jacksatan
2005-10-04, 20:44
Hur går det här då? :cool:

Ökar bra i styrkan men vikten är åt helvete. 89kg är morgonvikten och jag ser ut som en tjock klump. Bara för att komma ihåg att inte göra om det här med att äta choklad och fet mat så ska jag ta bilder och lägga ut till allmän beskådan om nåra veckor.

tigerofsweden
2005-10-04, 20:45
Ökar bra i styrkan men vikten är åt helvete. 89kg är morgonvikten och jag ser ut som en tjock klump. Bara för att komma ihåg att inte göra om det här med att äta choklad och fet mat så ska jag ta bilder och lägga ut till allmän beskådan om nåra veckor.

Ser vi fram emot *popcorn*

Jacksatan
2005-10-04, 20:47
Ser vi fram emot *popcorn*

DU kommer tappa all respekt för mig när du ser eländet. Känns ju bra att jag i tråd efter tråd sitter som nån jävla besserwisser o förspråkar att man inte ska äta för mycket och att det bara är idioter som går upp mycket i vikt under bulk. Jojo, en ny dimension till "kasta sten i glashus" har jag uppnått som synes.
Jag är en gottegris. =( får väl deffa nån gång i vår som vanligt. tänkte slippa det i år men men...

OggeP
2005-10-04, 20:49
DU kommer tappa all respekt för mig när du ser eländet. Känns ju bra att jag i tråd efter tråd sitter som nån jävla besserwisser o förspråkar att man inte ska äta för mycket och att det bara är idioter som går upp mycket i vikt under bulk. Jojo, en ny dimension till "kasta sten i glashus" har jag uppnått som synes.
Jag är en gottegris. =( får väl deffa nån gång i vår som vanligt. tänkte slippa det i år men men...

Jaja, Less chat, more pictures. :D

Helena B
2005-10-04, 21:04
Äh man lär sig av sina misstag ;) Men kör mer cardio bara, det är jul kul :D

Fast bilder vill jag oxå se...

Jacksatan
2005-10-04, 21:25
Jaja, Less chat, more pictures. :D

När jag spöar dig i bänken kommer bilder. =P
Nädå, tänkte köra på nåra veckor till och sen knäppa nåra kort.

OggeP
2005-10-04, 21:27
När jag spöar dig i bänken kommer bilder. =P
Nädå, tänkte köra på nåra veckor till och sen knäppa nåra kort.

Haha ok då. Jag väntar med spänning. *flex*

melancoolio
2005-10-05, 06:52
Vi vill se bulk :hbang: inte om några veckor för då hinner du kanske vässa formen :D

Jacksatan
2005-10-05, 17:21
Bänkpress
Har äntligen kommit tillbaka rejält från sommarens slafsiga leverne och gick idag om mina gamla rekord i bänken.

Bänkpress
4*140kg
6*130kg
8*110(ej failiure)

Snedbänkpress
3*110kg
7*90kg
4*100kg

Sedan 3 set flyes

Axlar
inte mycket krut kvar nu...
5*60kg
7*50kg
6*50kg

3 set hantellyft åt sidan på ytterst mediokra vikter

Snorkfröken
2005-10-05, 19:35
Najs! Kul med rekord... can't wait tills mina PB:n också blir tresiffriga :D

OggeP
2005-10-05, 19:58
Sweet! Jävligt stabil bänk. :thumbup:

svensson
2005-10-05, 20:06
Stabbe i bänken, gillar dig *yourock*

Lindberg
2005-10-05, 20:58
jävla sjuka bänkar!! :hbang:

Grisen
2005-10-05, 21:44
Du är verkligen ett föredöme gällande styrka och kroppslig estetik!

Edit. Hur gammal är du?

Jacksatan
2005-10-05, 22:07
Du är verkligen ett föredöme gällande styrka och kroppslig estetik!

Edit. Hur gammal är du?

Oj, tack så mycket. Jag har dock långt kvar i estetiken innan jag är nöjd. 24 år är jag.

Jacksatan
2005-10-05, 22:12
Najs! Kul med rekord... can't wait tills mina PB:n också blir tresiffriga :D

det är ju en speciell känsla ändå med 100kg. Nu vette fasen vad man strävar efter. 200 är lite avlägset i bänken.. =(

tigerofsweden
2005-10-05, 22:13
Stark som fan är du mannen! Hoppas man själv är där om 2 år :) Minns du vad du låg på då?

Jacksatan
2005-10-05, 22:20
Stark som fan är du mannen! Hoppas man själv är där om 2 år :) Minns du vad du låg på då?

För 2år sen? Jag var rätt stark då också i bänken, gjorde nog en 7a-8a på 120 iaf. Sen var jag kass i benböj o mark eftersom jag inte körde dessa övningar då.

tigerofsweden
2005-10-05, 22:25
För 2år sen? Jag var rätt stark då också i bänken, gjorde nog en 7a-8a på 120 iaf. Sen var jag kass i benböj o mark eftersom jag inte körde dessa övningar då.

Jaha ok då får ja nog säga 4 år :D

Grisen
2005-10-05, 22:30
Oj, tack så mycket. Jag har dock långt kvar i estetiken innan jag är nöjd. 24 år är jag.


Det jag sett av överkroppen i alla fall. :)

Jacksatan
2005-10-05, 22:37
Det jag sett av överkroppen i alla fall. :)

Varför tror du jag valde just den bilden? ;o)
Nämen benen är väl ok, fast dålig separation. Ryggen är rätt bra men skulle behöva mer lats. Armarna pratar jag inte ens om, de är inte bra helt enkelt. Bröst och axlar är rätt bra och det är vad du ser på bilden. haha. Ska försöka lägga upp lite mer helkroppsbilder när jag tar kort nästa gång.

Boven
2005-10-05, 22:59
Jaha ok då får ja nog säga 4 år :D

Fyra år... No offence, men jag säger aldrig. Antar att du tränat längre än ett år iaf, och då är tyvärr ett par reps på 70 inga mördande resultat. Då ska det tilläggas att man gör de största ökningarna de frösta åren man tränar, förutsatt att man har normala kostvanor. Med de säger jag inte att du ska sluta träna, utan att man ska ha rimliga mål så att man inte blir helt knäckt när man inte ens är i närheten av målen.

Mvh Boven

Lomas
2005-10-05, 23:03
mm, svarar här istället för i Ogges homobok. Jo, är kass i höger axeln, gjorde sönder den redan i Juli (när jag körde bänk med OggeP) men körde vidare hela Juli och Augusti innan jag fattade att det nog inte skulle bli bättre, så nu är jag inne på min 4 eller 5:e (har tappat räkningen) vilovecka vilket är otroligt bittert, sitter och ruttnar bort, muskler har ju en tendens att vilja ge sig av så fort man inte aktiverar dem. Hoppas att kunna komma igång igen om ett par veckor, kör lite rehab nu. Tack för uppmuntran.

Jacksatan
2005-10-05, 23:06
mm, svarar här istället för i Ogges homobok. Jo, är kass i höger axeln, gjorde sönder den redan i Juli (när jag körde bänk med OggeP) men körde vidare hela Juli och Augusti innan jag fattade att det nog inte skulle bli bättre, så nu är jag inne på min 4 eller 5:e (har tappat räkningen) vilovecka vilket är otroligt bittert, sitter och ruttnar bort, muskler har ju en tendens att vilja ge sig av så fort man inte aktiverar dem. Hoppas att kunna komma igång igen om ett par veckor, kör lite rehab nu. Tack för uppmuntran.

Du vet ju iofs att det går rätt fort att komma tillbaka också. Och då är det roligare att träna än nånsin, för man vet hur jävla trist det är att inte få träna. Ska försöka passa på att njuta av att få träna o ägna dig en tanke. Krya på dig!

tigerofsweden
2005-10-05, 23:07
Fyra år... No offence, men jag säger aldrig. Antar att du tränat längre än ett år iaf, och då är tyvärr ett par reps på 70 inga mördande resultat. Då ska det tilläggas att man gör de största ökningarna de frösta åren man tränar, förutsatt att man har normala kostvanor. Med de säger jag inte att du ska sluta träna, utan att man ska ha rimliga mål så att man inte blir helt knäckt när man inte ens är i närheten av målen.

Mvh Boven

Mr. positiv *kissass* Tränat seriöst i 3.5 månader så ge mig 3 år och lite till så får vi se var jag ligger mannen! :)

Lomas
2005-10-05, 23:19
Du vet ju iofs att det går rätt fort att komma tillbaka också. Och då är det roligare att träna än nånsin, för man vet hur jävla trist det är att inte få träna. Ska försöka passa på att njuta av att få träna o ägna dig en tanke. Krya på dig!


Det är lite läskigt att du har blivit trevlig och snäll

Jacksatan
2005-10-06, 07:36
Det är lite läskigt att du har blivit trevlig och snäll

Nädå det är jag inte alls det. Men folk jag gillar är jag inte otrevlig mot. ;o)

Jacksatan
2005-10-06, 07:38
Mr. positiv *kissass* Tränat seriöst i 3.5 månader så ge mig 3 år och lite till så får vi se var jag ligger mannen! :)

Har du tränat i 3.5månader så har du fått bra resultat. Bättre än vad jag hade efter 3.5 månader kan jag säga, då höll jag på att harva på 60kg i bänken.

Boven
2005-10-06, 08:41
Mr. positiv *kissass* Tränat seriöst i 3.5 månader så ge mig 3 år och lite till så får vi se var jag ligger mannen! :)

3 månader seriöst? Vad gjorde du innan de, körde armhävningar? Hur som helst är det bara att köra på och se hur långt det räcker! *flex*

tigerofsweden
2005-10-06, 13:11
3 månader seriöst? Vad gjorde du innan de, körde armhävningar? Hur som helst är det bara att köra på och se hur långt det räcker! *flex*

Japp 3.5 månad har jag tränat seriöst, 1.5 månad sporadisk träning innan de när jag "deffade" bantade men det blev bara ett fåtal gånger. Inga armhävningar eller liknade utan spelade cs mest hela dagen och satt stilla.
Javisst nu är det bara o tuta och köra :) Nu tycker ja vi lämnar hans journal så den inte blir nerspammad med meningslösa diskussioner :)

hakkon
2005-10-06, 18:57
Ser att du tränar på... När är det dags för lite buffé, "bulkdryck deluxe", GNR, Mötley Crüe osv.?

Snorkfröken
2005-10-06, 20:11
det är ju en speciell känsla ändå med 100kg. Nu vette fasen vad man strävar efter. 200 är lite avlägset i bänken.. =(

Mmm... sant. Men man ska aldrig säga aldrig... och det finns ju en hel del kul vikter upp till 200 också!

Jacksatan
2005-10-06, 22:15
Ser att du tränar på... När är det dags för lite buffé, "bulkdryck deluxe", GNR, Mötley Crüe osv.?

Försvinn ur min träningsdagbok, jag klarar inte av mer frestelser från folk just nu. Håller förtvivlat på att hålla vikten under 90 nämligen. haha
Nämen det blir en god utgång i helgen på lördag iaf. Vad händer för dig?

Jacksatan
2005-10-06, 22:17
Mmm... sant. Men man ska aldrig säga aldrig... och det finns ju en hel del kul vikter upp till 200 också!

Såklart finns det kul vikter hela vägen upp. Alla jämna 10tal är värda att fira med en rejäl fylla, tycker jag. =)

Snorkfröken
2005-10-07, 07:46
Såklart finns det kul vikter hela vägen upp. Alla jämna 10tal är värda att fira med en rejäl fylla, tycker jag. =)

Näänää, alkohol e :nono: Firar gör man med en extra banan efter träningen :D

Jacksatan
2005-10-07, 08:46
Näänää, alkohol e :nono: Firar gör man med en extra banan efter träningen :D

Jadu, fira med en banan kan de som gör sig pengar på detta som en sport. Kan man inte unna sig en fylla på den nivå jag är på så kan man lägga ner, tycker jag. Det är för många som tar sin träning på för stort allvar, man ska ju leva också för guds skull. Om jag bänkar 160 eller 180 är inte så jäkla viktigt på det stora hela. *popcorn*

hakkon
2005-10-07, 08:58
Försvinn ur min träningsdagbok, jag klarar inte av mer frestelser från folk just nu. Håller förtvivlat på att hålla vikten under 90 nämligen. haha
Nämen det blir en god utgång i helgen på lördag iaf. Vad händer för dig?

rakt på sak som vanligt... tror det utgång idag fredag för mig och sen ikea och en massa köttbullar på lördag.. Sen är det tentaplugg som gäller, troligtvis tittar jag in på stallet oxå.

Snorkfröken
2005-10-07, 09:04
Jadu, fira med en banan kan de som gör sig pengar på detta som en sport. Kan man inte unna sig en fylla på den nivå jag är på så kan man lägga ner, tycker jag. Det är för många som tar sin träning på för stort allvar, man ska ju leva också för guds skull. Om jag bänkar 160 eller 180 är inte så jäkla viktigt på det stora hela. *popcorn*

Håller med dig totalt! Man lever bara en gång... Don't take life to seriously, you'll never get out of it alive... Typ :thumbup:

Jacksatan
2005-10-07, 10:03
rakt på sak som vanligt... tror det utgång idag fredag för mig och sen ikea och en massa köttbullar på lördag.. Sen är det tentaplugg som gäller, troligtvis tittar jag in på stallet oxå.

Hur gåre med thaien föresten? Jag var ju där för nån vecka sen o körde ett pass med Perry. Slitsamt för axlarna. =/
Jag har en del att göra med att dra upp norrlands nationsinnebandy så lördag dag lär ju gå åt till det, får ta buffé nästa helg el nåt. Då är jag värd det. =)

hakkon
2005-10-07, 11:35
Hur gåre med thaien föresten? Jag var ju där för nån vecka sen o körde ett pass med Perry. Slitsamt för axlarna. =/
Jag har en del att göra med att dra upp norrlands nationsinnebandy så lördag dag lär ju gå åt till det, får ta buffé nästa helg el nåt. Då är jag värd det. =)

Var där i måndags, skulle ha varit där i onsdags men var seg så jag pluggade istället...

Jacksatan
2005-10-07, 17:31
Efter att ha varit på Lidl och köpt kvarg och godis var jag ganska sugen på att få iväg lite kolhydrater o fett från kroppen genom att träna

Stångcurl
8*60kg(cheatade lite på 2 sista)
8*50kg(tappar 10kg på ett set ^^)
7*50kg

Körde sedan 2 set med ez-stången där jag fick passning så det blev många goda forced reps. Vikterna var så låga att jag inte ens orkar nämna dem. =)

Avslutade med att köra 2 set sittande med hantlar.

Triceps
Började med ez-stång press liggande på bänk
8*57kg
12*47kg
5*57kg

Sedan 4set i cablecross med lite blandade övningar.

Avslutade med 6set mage o stretching. Helt ok pass även om jag tycker armar är ett rätt trist pass.

Innebandy och öl imorrn.

Jacksatan
2005-10-08, 13:00
kardio idag 2 timmar innebandy. Avslutade med att missa tacklingen på en kille o braka rätt in i väggen. Kändes som jag stukade handlerna när jag tog emot mig men det ordnar sig nog. =)

Boven
2005-10-09, 01:28
Fan jacksatan, du var ju dyngrak på platina. Tror en sån urladdning ger ökning i bänken! :hbang:
Live fast and die young!

/Bovvën

Jacksatan
2005-10-09, 01:38
Fan jacksatan, du var ju dyngrak på platina. Tror en sån urladdning ger ökning i bänken! :hbang:
Live fast and die young!

/Bovvën

Aldrig varit mer på gång. Nu ska jag smälla av i sängen, jag är tamejfan redan bakis.

6-Pack
2005-10-09, 11:07
Aldrig varit mer på gång. Nu ska jag smälla av i sängen, jag är tamejfan redan bakis.


Ja må då säga att dina lyft i bänk är mycket imponerat....men hur mår du nu då ? hehe :naughty:

Tess_83
2005-10-09, 11:33
Sluta supa... *spy* *spy* ''

:whipped: :naughty:

Jacksatan
2005-10-09, 11:36
Ja må då säga att dina lyft i bänk är mycket imponerat....men hur mår du nu då ? hehe :naughty:

Jadu... såå farligt är det inte. Gick ut och gick i morse och ska sova bort lite av dan nu så jag kan köra lite böj senare idag. =)

Jacksatan
2005-10-09, 11:38
Sluta supa... *spy* *spy* ''

:whipped: :naughty:

hur ska man annars träffa tjejer? haha

Tess_83
2005-10-09, 14:10
ja inte med sprit iallafall.. *grr27* *grr27* *grr27*

gymmet tycker jag är rätt bra :naughty:

Jacksatan
2005-10-09, 17:53
sämst benpass

5*140kg i böj
6*130kg
nåt på 120kg

3 set benspark

funderade på powernap i omklädningsrummet men körde istället 4set baksida och for hem. Reflektion: Trött.

Jacksatan
2005-10-11, 17:57
Marklyft
2*210kg
3*190kg
9*140kg
6*170kg

Kändes som jag skulle dö på sista setet, växer inte ryggen av det här så vet jag inte hur jag ska bära mig åt.

4 set latsdrag

Stångrodd
6*100kg
10*80kg
8*80kg

Avslutade med nåra set hantellyft för baksida axlar.

Målet att reppa på 220kg i marken kommer närmre! =)

hakkon
2005-10-12, 18:36
Marklyft
2*210kg
3*190kg
9*140kg
6*170kg

Kändes som jag skulle dö på sista setet, växer inte ryggen av det här så vet jag inte hur jag ska bära mig åt.

4 set latsdrag

Stångrodd
6*100kg
10*80kg
8*80kg

Avslutade med nåra set hantellyft för baksida axlar.

Målet att reppa på 220kg i marken kommer närmre! =)

Dags för käk efter mitt hårda pass (tvätta) på lördag är nog klar vid 15... Snacka lite med Boven... så vi kan bestämma ett place och tid... Har fyra vinterdäck hemma som du kan få lyfta runt med, om du gör det oergoniskt så har du världens bästa ryggövning...

Jacksatan
2005-10-13, 11:45
Dags för käk efter mitt hårda pass (tvätta) på lördag är nog klar vid 15... Snacka lite med Boven... så vi kan bestämma ett place och tid... Har fyra vinterdäck hemma som du kan få lyfta runt med, om du gör det oergoniskt så har du världens bästa ryggövning...

Som det ser ut nu drar vi till Sthlm på lördag eftermiddag för att festa med nåra polare, så ingen buffé i Uppsala med andra ord.
Från 12 till 14 på lördagar sköter jag innebandyn åt norrlands nation på Celsiusskolan. Du borde komma dit o lira nån gång, det är bra träning, plus att man får tackla in folk i väggarna(mina regler). =)

Ska prova köra bänk idag men det är mycket möjligt jag får ge upp eftersom jag en halvt stukad handled sen jag sprang rätt in i väggen på innebandyn senast. Blir deprimerad om så är fallet. =/

Jacksatan
2005-10-13, 17:25
Hittade nåt slags handledsskydd som jag använde till dagens bänkpass.

Lyckades köra en 4a på 140kg men handleden kändes helt fucked up, så jag var tvungen att avbryta och köra resten av seten på 80kg. Kändes inte bra och troligtvis får jag stå över armar och kanske sikta på nästa vecka. =/

6-Pack
2005-10-13, 17:29
Hittade nåt slags handledsskydd som jag använde till dagens bänkpass.

Lyckades köra en 4a på 140kg men handleden kändes helt fucked up, så jag var tvungen att avbryta och köra resten av seten på 80kg. Kändes inte bra och troligtvis får jag stå över armar och kanske sikta på nästa vecka. =/


låter inte så kul det där.......men det är väl sånt som går bort efter ett tag...

hakkon
2005-10-13, 18:02
Som det ser ut nu drar vi till Sthlm på lördag eftermiddag för att festa med nåra polare, så ingen buffé i Uppsala med andra ord.
Från 12 till 14 på lördagar sköter jag innebandyn åt norrlands nation på Celsiusskolan. Du borde komma dit o lira nån gång, det är bra träning, plus att man får tackla in folk i väggarna(mina regler). =)

Ska prova köra bänk idag men det är mycket möjligt jag får ge upp eftersom jag en halvt stukad handled sen jag sprang rätt in i väggen på innebandyn senast. Blir deprimerad om så är fallet. =/

Nja innebandy med "fängelseregler" är kanske inte så lämpligt lyckas skada mig bra på egen hand... Fast det är kul.

Det är bara att kontakta mig när det funkar med buffé.

Jacksatan
2005-10-13, 18:36
Nja innebandy med "fängelseregler" är kanske inte så lämpligt lyckas skada mig bra på egen hand... Fast det är kul.

Det är bara att kontakta mig när det funkar med buffé.

Nädå, det är inte fängelseregler. Är alldeles för många "riktiga" innebandyspelare där för att det skulle funka. Känner du för att springa benen av dig är det bara du kommer dit. =)

Jacksatan
2005-10-14, 17:04
Armbågen och handleden blev sämre av bänkpressen igår, och det känns inte alls bra idag. Kommer vila 1.5veckor från all aktivitet nu och hoppas det blir bättre.
Trevlig helg på alla!

Snorkfröken
2005-10-14, 18:23
Armbågen och handleden blev sämre av bänkpressen igår, och det känns inte alls bra idag. Kommer vila 1.5veckor från all aktivitet nu och hoppas det blir bättre.
Trevlig helg på alla!

Nej va trist! Skador sucks. Vila rules i såna fall... Trevlig helg på dig med!

Tess_83
2005-10-14, 18:37
krya på dej *popcorn*

6-Pack
2005-10-14, 20:18
Armbågen och handleden blev sämre av bänkpressen igår, och det känns inte alls bra idag. Kommer vila 1.5veckor från all aktivitet nu och hoppas det blir bättre.
Trevlig helg på alla!

det var inte kul å höra ;) ........kra på dej, jag får väl köra dubbelt så hårt då tills du kan börja igen :D

Jacksatan
2005-10-17, 17:38
Bättre fokusering på det här passet än förra jävla bakfyllebenböjen

Hård uppvärmning, kände att jag var förbannad på vikterna. Gick o svor o spottade i hörnen när ingen såg

Benböj
4*150kg blev yster av den tunga vikten och hoppade runt lite innan nästa set
6*140kg
7*130kg
6*130kg

sedan 3 set i benpressmaskin. Såg stjärnor och var dimmig i blicken efter det.

Baksida lår 6set i varierande maskiner. Repsen mellan 5-7

Vader
Körde mellan 12-16reps i stående och sittande för att variera och inte köra tungt varje gång. Känns dessutom som vaderna svarar bättre på detta.

Får se om jag kan köra rygg om 2 dar eller om armbågsjäveln sätter stop.

Jacksatan
2005-10-19, 17:37
Dragit på mig en liten förkylning men inte värre än att jag kunde köra lite rygg

Marklyft:
10*60g
8*140kg
3*180kg
2*220kg(fy fan va tungt det var, men skönt att känna på lite rejäla vikter nån gång också)
4*190kg
12*150kg
6*180kg

Helt mör i ryggen. Eftersom armbågen krånglar fortfarande kunde jag inte köra någon latsdrag utan det blev 6set t-bar rodd istället.
Avslutade med 3 set hantellyft för baksida axlar där jag satt nedlutad på en bänk.

Skön pump och ont överallt, som det ska va. Ska bara kurera mig från förkylning och andra smärtor så jag kan ge bänken en match på fredag.

skillz
2005-10-19, 18:33
Ditt senaste markpass var helt okej.
Förstår dock inte vitsen med att sänka vikten efter ditt "maxset", kunde gått upp och singlat ett set till bara.

Är också bannad från exhale nu, jobbigt att dom kör med IP-ban.

Jacksatan
2005-10-19, 19:27
Ditt senaste markpass var helt okej.
Förstår dock inte vitsen med att sänka vikten efter ditt "maxset", kunde gått upp och singlat ett set till bara.

Är också bannad från exhale nu, jobbigt att dom kör med IP-ban.

Varför bannad från exhale? Ip-banningen försvinner efter ett tag så du kan ändå gå in det om nån vecka.
Mjo förstår hur du tänker angående mitt markpass, men jag tränar inte som styrkelyftare utan försöker väl mer bara köra ur ryggen så gott jag kan. Brukar blanda och ge hejvilt angående reps och har inget speciellt schema över reps, jag gör allt för att "chocka" musklerna. Därför kan det tyngsta seten ibland va sist i passet och ibland mitt i. Har ju inte kört mark nån längre period(1år) så går det mesta bra. Får väl ta o se över om jag ska göra ett annat upplägg framöver.

skillz
2005-10-19, 19:48
Varför bannad från exhale? Ip-banningen försvinner efter ett tag så du kan ändå gå in det om nån vecka.
Mjo förstår hur du tänker angående mitt markpass, men jag tränar inte som styrkelyftare utan försöker väl mer bara köra ur ryggen så gott jag kan. Brukar blanda och ge hejvilt angående reps och har inget speciellt schema över reps, jag gör allt för att "chocka" musklerna. Därför kan det tyngsta seten ibland va sist i passet och ibland mitt i. Har ju inte kört mark nån längre period(1år) så går det mesta bra. Får väl ta o se över om jag ska göra ett annat upplägg framöver.

Aight.
Ah, Nina Lätt är ju utvecklingsstörd.
Hackar på svin löjliga smågrejer hela tiden, så postade jag en bild på min polares rumpa med ett plexiglas mellan, inga kalsonger då.
Så tog hon bort bilden för att jag postade en bild som visade en naken rumpa.
Då upplös jag henne om tråden "Hur ska en glutte se ut" som hon själv postat nakna mans rumpor i och så drog jag att hon va en dubbelmorals idiotjävel.
Samt anmälde varenda bild i glutte tråden, skrev så här i varenda anmälan "vad fan är detta ta bort bilden, porrforum?" så blev jag bannad efter det.

Samjr får visa pungen men jag kan inte visa bilder på min polares rumpa?!
Pallar inte.

Jacksatan
2005-10-19, 20:46
Aight.
Ah, Nina Lätt är ju utvecklingsstörd.
Hackar på svin löjliga smågrejer hela tiden, så postade jag en bild på min polares rumpa med ett plexiglas mellan, inga kalsonger då.
Så tog hon bort bilden för att jag postade en bild som visade en naken rumpa.
Då upplös jag henne om tråden "Hur ska en glutte se ut" som hon själv postat nakna mans rumpor i och så drog jag att hon va en dubbelmorals idiotjävel.
Samt anmälde varenda bild i glutte tråden, skrev så här i varenda anmälan "vad fan är detta ta bort bilden, porrforum?" så blev jag bannad efter det.

Samjr får visa pungen men jag kan inte visa bilder på min polares rumpa?!
Pallar inte.

Du borde ju fått nåra varningar första iaf. Du hade ju rätt i att hon också visat rumpor. Aja, jag är mest där för att läsa mickebodybs förklaringar till att han först tappar under deffen och sen tvärt börjar toköka. Tycker han är helfestlig i sina 2sidor-utan-punkt-förklaringar. =)

H.Emanuel
2005-10-20, 04:20
Varför bannad från exhale? Ip-banningen försvinner efter ett tag så du kan ändå gå in det om nån vecka.
Mjo förstår hur du tänker angående mitt markpass, men jag tränar inte som styrkelyftare utan försöker väl mer bara köra ur ryggen så gott jag kan. Brukar blanda och ge hejvilt angående reps och har inget speciellt schema över reps, jag gör allt för att "chocka" musklerna. Därför kan det tyngsta seten ibland va sist i passet och ibland mitt i. Har ju inte kört mark nån längre period(1år) så går det mesta bra. Får väl ta o se över om jag ska göra ett annat upplägg framöver.
Intressant. När jag körde marklyft igår gjorde jag ungefär som du. Faktum är att jag undrade över hur jag skulle lägga upp det. Efter uppvärmningsseten maxade jag, för att sedan sänka för att palla fler reps. Kanske man skulle starta tråd om detta...Få tips osv menar jag

Jacksatan
2005-10-20, 07:49
Intressant. När jag körde marklyft igår gjorde jag ungefär som du. Faktum är att jag undrade över hur jag skulle lägga upp det. Efter uppvärmningsseten maxade jag, för att sedan sänka för att palla fler reps. Kanske man skulle starta tråd om detta...Få tips osv menar jag

Alltså en styrkelyftare kanske skulle lägga upp det såhär:

värma nåra set lätt först, sen:
3*140
3*160
3*190
3*210
3*220

Dvs köra det tyngsta setet sist vilket också är det enda man kör till failiure. Men nu är jag inte styrkelyftare och tränar inte enbart för att stimulera nervsystemet och styrka utan jag vill köra slut på muskeln totalt. Tilläggas bör att jag också bara kör mark var 8e dag, så jag siktar på att vara helt död när passet är över så jag kan vila upp mig sen. Många styrkelyftare kör ju mark 2-3ggr i veckan och kan inte köra ut sig på samma sätt då de skulle bli övertränade.

Jacksatan
2005-10-21, 17:30
For iväg på vinst och förlust och körde bröst och hoppades att armbågen och handleden skulle hålla ihop.

Bänkpress:
Värmde upp ordentligt och armbågen kändes ok och handleden sådär. Satsade allt på ett kort och lade på 145

3*145kg(3e gick lätt och skulle nog fått upp 4 men handleden gjorde sig påmind så jag vågade inte)
3*140kg
10*110kg(meningslöst, sista gången jag lägger in högreps)

snedbänkpress
3*110kg
9*80kg
3*100kg

3 set i cable cross

Axlar, kan inte frivända för handleden så jag fick fjanta med 3 set hantellyft.

Ok allt kändes bra, hade bra tryck och var utvilad eftersom förra veckans pass var lite halvdant. Känns dock förjävligt att inte kunna köra armar på ett tag men det får jag kompensera med att köra hårdare i andra muskler.

Tess_83
2005-10-21, 23:16
:thumbup:

Jacksatan
2005-10-22, 10:37
cardio idag blir 2timmar innebandy. Bra för flåset och fettförbränningen. =)

Jacksatan
2005-10-25, 12:27
2 timmars plugg ikvar innan det är dags att ordna upp ett och annat med benböjen.
Veckans armpass blev helt enkelt att köra lite pump i cablecross vilket var vad min armbåge klarade av utan att få rejält ont.

Jacksatan
2005-10-25, 18:12
Benböj
Värmde nåra set på 50, 100, 140.

3*160kg
5*150kg
8*130kg
5*140kg

Sen provade jag lite benböj frampå som jag inte gjort förut. Hade lite svårt att hålla fast stången så det blev en 10a på 100 innan stången föll av.

Sedan 6set vader och 4set baksida lår innan jag drog hem i regnet.

Jacksatan
2005-10-28, 12:34
Tid för förändring...
Har bestämt mig för att vila 2 veckor från all styrketräning så att min armbåge hinner läka ihop helt. Sedan kommer jag ändra mitt träningsprogram totalt. Jag kommer prova köra efter Joachim Bartolls träningsprincip där jag kör varje muskelgrupp 2ggr i veckan samt inte kör till failiure förän i det sista setet. Ett pass kan exempelvis se ut såhär
Bänkpress: 5*5*5*5*5*5*5*5reps på samma vikt där endast sista setet är till failiure som sagt. Sen kör jag t ex också lats och axlar i samma pass efter samma princip. Uppdaterar när jag kommer igång med det här.

Jacksatan
2005-11-05, 18:09
Tog lite bilder idag på gymmet eftersom jag nu kan köra lite lugnare pass igen
slängde in korten under medlemsbilder "visa er dagform", men jag kan lika gärna posta här också

6-Pack
2005-11-05, 21:25
Tog lite bilder idag på gymmet eftersom jag nu kan köra lite lugnare pass igen
slängde in korten under medlemsbilder "visa er dagform", men jag kan lika gärna posta här också

Grymma tuttar :thumbup:

Resten var inte så pjåkigt häller. :hbang:

Jacksatan
2005-11-05, 21:34
Grymma tuttar :thumbup:

Resten var inte så pjåkigt häller. :hbang:

thx. jobbar starkt på att förbättra allt. Eller egentligen jobbar jag väl på att få upp benböj, mark och bänk så mycket som möjligt. =)

Dagens pass blev hursomhelst

Bänk 5*5*5*5*5*5*5 på 120kg. Målet är att kunna göra 8 set där jag kan göra 5 reps i alla seten, blev ett set för lite den här gången som synes.

Latsdrag 5*5*5*5*5*5*5*5 på 90kg el hur man nu räknar i latsdragsmaskiner
5*5*5*5*5*5*5*5 i sittande rodd. PUMP i ryggen. =)

no1fitness
2005-11-05, 22:25
Ser ju bra ut ! :thumbup:
Men var är benbilderna...??? :naughty:

Jacksatan
2005-11-06, 00:21
Ser ju bra ut ! :thumbup:
Men var är benbilderna...??? :naughty:

Jag vet att de släpar men jag kan lägga ut en.

Jacksatan
2005-11-06, 19:58
Benböj frampå
10*100kg i 4 set. Fick just så pass upp sista reppen.

4 set liggande benlyft med hantel

Marklyft
10*140kg i 4 set. Jag grät för jag var så trött efter det här.

4 set crunches

4 set vader med 10 reps i alla set.

Fy fan va jobbigt pass. Får tacka Joachim Bartoll för upplägget.

Jacksatan
2005-11-08, 17:56
hoj!
Överkroppspass idag med lite lättare vikter

Snedbänk
10*80kg i 4 set. Gick bra och jag tror jag kanske kan öka vikten något till nästa gång.

Stångrodd 10*80kg i 4 set här också

Biceps och triceps:
Eftersom jag fortfarande känner av armbågen blev det att köra nåra lugna set i cablecross.

Klar. Skön pump i hela kroppen, och kände mig fräsch i bröst trots att jag körde för 3dar sen. Kul att prova köra lite fler reps, jag tror jag kan behöva det.

Akilles
2005-11-08, 19:15
Bra för dig att det inte känns meningslöst att köra 10-reppare längre. Du kan behöva lite av de där långa, smala och fina musklerna!

Hur lång tid tar ett pass? Kör du fler set på dagarna med 5-reppare?

Jacksatan
2005-11-08, 19:56
Bra för dig att det inte känns meningslöst att köra 10-reppare längre. Du kan behöva lite av de där långa, smala och fina musklerna!

Hur lång tid tar ett pass? Kör du fler set på dagarna med 5-reppare?

Långa, smala muskler ja... den som ändå hade det. haha
Ett pass går rätt fort att riva av nu, med uppvärmning och stretching inkluderat tar det 45-50min. Försöker vila ganska kort mellan seten med andra ord.
De dar jag kör 5reppare kör jag 8 set, och de pass jag kör 10reppare ligger jag som du ser på 4set. Men det känns som sagt bra att träna såhär just nu, får se om jag ökar nåt på det bara. =)
Hur långt har du kommit i bänken själv föresten? Du hade tränat ett år ungefär väl?

Akilles
2005-11-08, 20:23
10 mån, för att vara mer exakt. Mina bänkresultat håller jag helst för mig själv tills vidare, men jag lovar att hojta när jag kommer till 150!

Jag antar att du menar att ett normalt pass tar 40-50 min? Dagens åtta set hoppas jag gick fortare än så. :)

EDIT: Just det ja, några set i cablecross hann du visst med också.

Jacksatan
2005-11-09, 19:05
Tråkigt, tråkigt pass idag. Är less så innihelvete på att träna nu. Ska bli skönt att supa sig totalt redlös imorrn och sen vila nåra dar.

Benböj
körde 8 set på 125kg och 5reps i varje set. Gäspade 4ggr mellan seten.

Mage 8 set benlyft

Vader 8 set, 5 reps i varje set

Baksida lår, 8 set 5reps i varje.

Börjar iaf hitta rätt vikter för att vara totalt slut på sista reppen i sista setet nu. Det känns i kroppen och psyket att jag tränat oerhört mycket på slutet, kommer bli skönt att vila lite nu.

Jacksatan
2005-11-09, 19:18
10 mån, för att vara mer exakt. Mina bänkresultat håller jag helst för mig själv tills vidare, men jag lovar att hojta när jag kommer till 150!

Jag antar att du menar att ett normalt pass tar 40-50 min? Dagens åtta set hoppas jag gick fortare än så. :)

EDIT: Just det ja, några set i cablecross hann du visst med också.

Passet idag tog 1timme, vette fan vad jag gjorde som tog så länge. Förre SM-mästaren i af Hans Brandt var där och tränade, han såg fit ut. Funderar på att gå och dra på honom i ryggen nästa gång, jag är för blyg för att hälsa på vanligt vettigt sätt. =)

Krampus
2005-11-14, 14:13
Ursäkta att jag inte länat ngt på länge...
Hade glömt bort journalen.
Som kompensation får du tillgång till alla 10 avsnitt av Jacko.
Enjoy:

Jackooo. (http://www.mtve.com/article.php?ArticleId=5419)