handdator

Visa fullständig version : Bigger biceps in ONE day


biffsson
2005-09-08, 22:43
Hittade lite fler armprogram. Om man har hantlar/skivstång hemma och har lust att offra en hel dag så kan man testa detta.

Länk (http://www.bodybuildbid.com/articles/arms/onedaybiceps_tm.html)

2 set biceps och 2 set triceps varje timme i 12 timmar :whipped:

biffsson
2005-09-08, 22:49
Här är ett annat liknande program. Men det är bara 9 timmar ;)

How to get big arms (http://www.criticalbench.com/how-to-get-big-arms.htm)

Fatalist
2005-09-08, 23:13
Ska prova detta nån dag när ajg har extremt lite att göra :D

Nån som har erfarenheter att dela med sig? Borde ju inte bli såå svullet dagen efter, blir inte hemskt mkt set

Fartman
2005-09-08, 23:24
Större armar genom inflamation? *screwy*

biffsson
2005-09-08, 23:25
Jag ska också testa något av programmen när jag har tid över.

På första träningsprogrammet så blir det 26 set biceps och 26 set triceps. (träna 1 gång per timme i 12 timmar)

På det andra blir det andra blir det 45 set av varje. (träna 1 gång per halvtimme i 9 timmar)

Det blir det första programmet.

Timme
2005-09-09, 06:47
Större armar på grund genom pump och inflamation. Dagarna efter lär de ju vara mindre än innan....

sunkan
2005-09-09, 07:13
fanns det inte en gammal tråd med nån lirare som körde 100 set eller vad 1000 set armar och armarna växte jättemycket, och det var INTE av inflammation ;)

zirak
2005-09-09, 08:42
Och vi blir alla mindre och konstant inflamerade av att gå till jobbet. *kissass*

Joachim B
2005-09-09, 09:08
Det finns en gräns för hur mycket hypertrofi man kan stimulera under en given dag. Denna gräns är väldigt låg och det är också orsaken till varför dessa typer av "one day cures" är total och ren dynga.

Som någon skrev ovan, det enda du åstadkommer är en inflammation och muskeln håller därmed vatten. Till vilken nytta? Så du inte kan träna ordentligt på flera dagar efteråt? Ja, det är ju verkligen produktiv träning! Sheesh! *rolleyes*

delta_mats
2005-09-09, 09:11
Ska testa detta nu idag.
Återkommer med besked.

MasterChief
2005-09-09, 09:14
Det finns en gräns för hur mycket hypertrofi man kan stimulera under en given dag. Denna gräns är väldigt låg och det är också orsaken till varför dessa typer av "one day cures" är total och ren dynga.

Som någon skrev ovan, det enda du åstadkommer är en inflammation och muskeln håller därmed vatten. Till vilken nytta? Så du inte kan träna ordentligt på flera dagar efteråt? Ja, det är ju verkligen produktiv träning! Sheesh! *rolleyes*

Word! :thumbup:

zirak
2005-09-09, 10:06
Det finns en gräns för hur mycket hypertrofi man kan stimulera under en given dag. Denna gräns är väldigt låg och det är också orsaken till varför dessa typer av "one day cures" är total och ren dynga.

Som någon skrev ovan, det enda du åstadkommer är en inflammation och muskeln håller därmed vatten. Till vilken nytta? Så du inte kan träna ordentligt på flera dagar efteråt? Ja, det är ju verkligen produktiv träning! Sheesh! *rolleyes*

Så med andra ord sågar du alla högsets program inklusive Arnes tricepsprogram :thumbup:

Big Lou
2005-09-09, 10:06
Tänk att man missat att man kan bygga stora biceps på en dag..... *grr*
Då hade man ju sluppit alla dessa år av träning. :confused:

Big Lou
2005-09-09, 10:08
Men visst är det bra att "chocka" muskeln ibland.... hitta på nåt annat än vad man brukar köra.
Personligen tycker jag att detta verkade extremt.... MEN vad vet jag??

mystic[-_-]
2005-09-09, 10:10
Så med andra ord sågar du alla högsets program inklusive Arnes tricepsprogram :thumbup:

Tror inte Arne kör tricep 12 timmar på en dag :thumbup:

Rockhard
2005-09-09, 10:29
fanns det inte en gammal tråd med nån lirare som körde 100 set eller vad 1000 set armar och armarna växte jättemycket, och det var INTE av inflammation ;)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11290 :D

zirak
2005-09-09, 10:47
']Tror inte Arne kör tricep 12 timmar på en dag :thumbup:

Läs gärna länkarna först. 26 set biceps + 26 set Triceps utslagna på 12 timmar där varje set borde ta ca 1 min och 4 set i timmen. Jag har svårt att se det jobbiga i det.

Ända nackdelen som jag kan se är att det blir så fruktansvärt långtråkigt. :MrT:

Tricklev
2005-09-09, 11:01
Läs gärna länkarna först. 26 set biceps + 26 set Triceps utslagna på 12 timmar där varje set borde ta ca 1 min och 4 set i timmen. Jag har svårt att se det jobbiga i det.

Ända nackdelen som jag kan se är att det blir så fruktansvärt långtråkigt. :MrT:

Äsh, spela samtidigt, sitt vid datorn, var med tjejen, du behöver ju inte sitta o titta i golvet emellan setten.

Ps: Detta är så absurt att man måste göra det för skojs skull :D

Joachim B
2005-09-09, 11:29
Så med andra ord sågar du alla högsets program inklusive Arnes tricepsprogram :thumbup:

Högsetsprogram? Antalet set och antalet reps bör gå hand i hand. Själv rekommenderar jag mellan 24 och 50 reps per muskelgrupp och träningstillfälle beroende på individens bakgrund och förutsättningar.
Kör man med en volym på omkring 50 reps ger det t.ex. 6 set med 8 reps (48 reps) ena dagen och t.ex. 16 set med 3 reps (48 reps) det andra träningstillfället...
Kör man mer än så per muskelgrupp och tillfälle tycker jag att det är totalt onödigt och det enda man åstadkommer är onödig belastning på nervsystemet. Samma sak med att köra till failure. Idiotiskt! Failure kan man nå i det sista setet, inte tidigare. Grundprincipen för ett effektivt program är enkelt: ju oftare du kan träna en musklegrupp desto bättre! Men det betyder inte att du ska träna den 12ggr på en dag. Programmet ovan är skit.

Och det är allt jag har att säga om det!

biffsson
2005-09-10, 10:22
Ska testa detta nu idag.
Återkommer med besked.

Hur gick det?

Lars_midgard
2005-09-11, 05:20
Försökte på mig nåt linknande för några år sen, men då skulle ja göra 1000armhävningar på en dag. ja kom till 800 sen hade ja så jävla ont i ena armen! Gjorde 20 åt gången vilade gjorde 20 till osv... :bow:

Mr. Moose
2005-09-11, 07:40
Det var en tråd om det här programmet på T-nation för ett bra tag sen, INGEN av dom som provat fick något bra resultat!!

Slöseri med tid. Men prova på om ni vill, kanske DU är denna unika varelse som detta programmet fungerar för. Det måste ju fungera för någon??

delta_mats
2005-09-11, 09:13
Hur gick det?

Nej inte har jag testat.