handdator

Visa fullständig version : Add 1 inch to your arms in 45 days


biffsson
2005-09-08, 22:33
Hittade ett träningsprogram för armarna som jag tyckte såg intressant ut.
Man använder sig av "Super Rest-Pause"
(påminner lite om dogg-crap)

Länk (http://www.bodybuilding.com/fun/weis7.htm)

biffsson
2005-09-10, 10:31
Någon som testat metoden i artikeln?

Ryska_raketen
2005-09-10, 10:35
hur många OLIKA trådar om samma sak skall du starta ? add one inch ? ÄT!

Weird
2005-09-10, 10:36
due mycke för mirakel program du va ??

biffsson
2005-09-10, 10:46
hur många OLIKA trådar om samma sak skall du starta ? add one inch ? ÄT!

Äta måste man väl alltid göra vilket program man än kör ;)
Äta, träna, sova.

Det är olika program, så det blir olika trådar.
Det blir lättare att diskutera de olika programmen på så sätt.

Jag tycker att det är roligt att testa olika program, bara för variationens skull.
Jag har säkert testat över 100st olika program under 13års tid.

Om jag skulle köra exakt samma program hela tiden så skulle jag nog ha lessnat på styrketräning för flera år sedan.

Som sagt, jag tycker att det är roligt att testa olika program, samt att diskutera olika program.

Om ni blir irriterad på det så behöver ni inte läsa mina strängar. *cry*

Mvh/Biffsson

biffsson
2005-09-10, 10:51
due mycke för mirakel program du va ??

Nej... Ej mirakelprogram...

Som jag skrev ovan så är jag bara ute efter lite variation i styrketräningen, för att inte lessna.

Och just nu är jag ruskigt less :(

Så jag ska testa ovanstående program i några veckor.

Joachim B
2005-09-10, 11:44
Om du vill prioritera en kroppsdel/muskelgrupp finns det en grym metod som jag just nu använder på Hillary inför SM.

Om du har ett bra basprogram där du tränar varje kroppsdel åtminstone två gånger i veckan (utan failure mer än på absolut sista setet) ska du börja träna den muskelgrupp du vill prioritera varje dag!

Om vi tar biceps i detta fall ska du träna biceps som vanligt på de dagar du har armträning på schemat. T.ex. 5x8 bicepscurl ena träningstillfället och chins samt rodd vid nästa. Övriga fem dagar i veckan tar du en vikt som motsvarar 10-20% av ditt RM och gör 50 reps hantel eller skivstångscurl. Lättast är att ha några lätta hantlar hemma som du kan använda. Detta gör du en gång på morgonen och en gång på kvällen.
I Hillarys fall prioriteras benen så han gör 50 reps djupa knäböj med kroppsvikten varje morgon och kväll de dagar han INTE tränar ben i gymmet.

Kör så i 4-6 veckor så ska du se på en ordentlig tillväxt!

Jag kommer att slänga upp några miniartiklar om detta och annat nyttigt om någon vecka på webben. Tills dess får du klara dig med ovanstående förenklade beskrivning. :D

biffsson
2005-09-10, 18:31
Om du vill prioritera en kroppsdel/muskelgrupp finns det en grym metod som jag just nu använder på Hillary inför SM.

Om du har ett bra basprogram där du tränar varje kroppsdel åtminstone två gånger i veckan (utan failure mer än på absolut sista setet) ska du börja träna den muskelgrupp du vill prioritera varje dag!

Om vi tar biceps i detta fall ska du träna biceps som vanligt på de dagar du har armträning på schemat. T.ex. 5x8 bicepscurl ena träningstillfället och chins samt rodd vid nästa. Övriga fem dagar i veckan tar du en vikt som motsvarar 10-20% av ditt RM och gör 50 reps hantel eller skivstångscurl. Lättast är att ha några lätta hantlar hemma som du kan använda. Detta gör du en gång på morgonen och en gång på kvällen.
I Hillarys fall prioriteras benen så han gör 50 reps djupa knäböj med kroppsvikten varje morgon och kväll de dagar han INTE tränar ben i gymmet.

Kör så i 4-6 veckor så ska du se på en ordentlig tillväxt!

Jag kommer att slänga upp några miniartiklar om detta och annat nyttigt om någon vecka på webben. Tills dess får du klara dig med ovanstående förenklade beskrivning. :D

Tack Joachim :thumbup:

Ska bli skoj att läsa dina artiklar.