handdator

Visa fullständig version : Reps för en fotbollsspelare


hyppe
2005-09-08, 21:59
Hur många reps bör jag köra för att dra nytta av min styrketräning när jag spelar fotboll, utan att tappa i snabbhet osv?

il_dio
2005-09-08, 22:25
Hur många reps bör jag köra för att dra nytta av min styrketräning när jag spelar fotboll, utan att tappa i snabbhet osv?
Du kan nästan köra hur explosivt som helst så länge du fortsätter träna snabbheten också. Dessutom beror det på vad det är för muskelgrupper du talar om. Du behöver ju kanske inte så uthålliga bicps tex?

Johan O
2005-09-09, 14:12
Jag brukar variera, allt mellan 2-15 reps.
Om det är absolut optimalt vet jag inte, men det funkar. Är snabbare nu när jag väger 90kg än när jag vägde 65.

z_bumbi
2005-09-09, 14:20
Hur många reps bör jag köra för att dra nytta av min styrketräning när jag spelar fotboll, utan att tappa i snabbhet osv?

Mellan 1-5 reps på ett ungefär beroende på hur du tränar.

Men har du inte tränat styrka seriöst tidigare så bör du kanske lägga dig lite högre för att undvika skador.

Mccartney
2005-09-09, 16:28
Varför inte variera....när det inte är säsong kör du på med liter fler reps...och när du har säsong minskar du repsen och kör lite mer explosivt.

Jag hade kört 8-12 reps under icke säsong och 4-6 under säsong....det hela bygger på hur bra grundtränad du är redan innan.