handdator

Visa fullständig version : Idiotisk fråga


tigerofsweden
2005-09-08, 21:02
En man runt 90kg bör få i sig minst 360g kolhydrater för bygga massa. Jag blandar mina träningsdrinkar med 2dl malto * 2 vilket blir 4dl som borde motsvara närmare 200g kolhydrater. Dessa ska räknas in i det dagliga intaget?Vilket för mig borde då innebära, eftersom jag bara väger runt 79 runt 320 kalorier. Det ger ju inte speciellt utrymme för övrig mat då :confused:

King Grub
2005-09-08, 21:04
En man runt 90kg bör få i sig minst 360g kolhydrater för bygga massa.

Var kommer den siffran från?

Hursomhelst är svaret på huvudfrågan: ja! Alla källor räknas in i det totala energiintaget. Och ju mer energi som läggs på näringsmässigt värdelöst socker eller maltodextrin, desto viktigare blir det att verkligen välja näringsrika källor i övrigt. Står man i valet och kvalet, får gainerkolhydrater väljas bort.

tigerofsweden
2005-09-08, 21:07
En man runt 90kg bör få i sig minst 360g kolhydrater för bygga massa.

Var kommer den siffran från?

Hursomhelst är svaret på huvudfrågan: ja! Alla källor räknas in i det totala energiintaget. Och ju mer energi som läggs på näringsmässigt värdelöst socker eller maltodextrin, desto viktigare blir det att verkligen välja näringsrika källor i övrigt. Står man i valet och kvalet, får gainerkolhydrater väljas bort.

Taget ur en body tidning, närmare bestämt Maj nummret detta året!
Är siffran fel anser du?
Jag ana som sagt att svaret var ja! eller visste snarare det men då är mn fråga får jag i mig för mycket malto? Jag käkar ju skitmycket ris o pasta, borde ju få i mig för mkt kolisar

Spannmål
2005-09-08, 21:08
Jag är förvirrad.

Varför skulle en nittio kilos man behöva 360g kolhydrat för att växa?

Jag tycker att 200g kolhydrat i samband med träningen är onödigt mycket.
1g/kg kroppsvikt efteråt tycker jag räcker. Och lika mycket, eller mindre, om alls - innan träningen. Jag kör själv 40 före och 80 efter.

200g kolhydrat innehåller inte 320 kcal. Snarare 820. Felskrivet, kanske?

tigerofsweden
2005-09-08, 21:12
Jag är förvirrad.

Varför skulle en nittio kilos man behöva 360g kolhydrat för att växa?

Jag tycker att 200g kolhydrat i samband med träningen är onödigt mycket.
1g/kg kroppsvikt efteråt tycker jag räcker. Och lika mycket, eller mindre, om alls - innan träningen. Jag kör själv 40 före och 80 efter.

200g kolhydrat innehåller inte 320 kcal. Snarare 820. Felskrivet, kanske?

japp :em:

King Grub
2005-09-08, 21:13
Är siffran fel anser du?

Det finns ingen sådan given siffra. Som om alla som väger lika mycket skulle ha samma kolhydrat- och energibehov. 90-kilos revisorn behöver lika mycket kolhydrat som 90-kilos skogshuggaren?

är mn fråga får jag i mig för mycket malto? Jag käkar ju skitmycket ris o pasta, borde ju få i mig för mkt kolisar

Det får du väl räkna ut?

tigerofsweden
2005-09-08, 21:15
Är siffran fel anser du?

Det finns ingen sådan given siffra. Som om alla som väger lika mycket skulle ha samma kolhydrat- och energibehov. 90-kilos revisorn behöver lika mycket kolhydrat som 90-kilos skogshuggaren?

är mn fråga får jag i mig för mycket malto? Jag käkar ju skitmycket ris o pasta, borde ju få i mig för mkt kolisar

Det får du väl räkna ut?

Nej du har rätt, det går såklart inte (jävla body tidning) Sätter griller i skallen på en *grr*

zipper
2005-09-08, 21:26
frågan är ju hur mycket du tränar bort av de kcal ??? kanske inte e så farligt då