handdator

Visa fullständig version : Pinsamma saker i gymet


Yes
2005-09-08, 16:00
Jag var iväg en sväng till gymet för en liten stund sedan, för att som vanligt plåga både kropp och själ. När jag som bäst sitter och kör i en magmaskin ser jag att det kommer in en fin tjej som får mig att tappa koncentrationen lite. Hon vandrade runt lite i gymet och såg rätt vilsen ut - det var inte en såndär vältränad typ, men hon hade formena på dom rätta ställena om man säger så. Hursomhelst satt jag där och funderade lite mellan seten, kanske skulle man vara sådär lagom trevlig och erbjuda henne lite hjälp? Nä, det verkade som en dålig idé, kändes inte så charmigt när man är sådär svettig och flåsande.
Efter ett litet tag tyckte jag i varje fall som att hon började kolla lite slugt mot mig. Lite pinsamt, jag kan ju inte bara sitta och hålla käft om hon går och spanar. Jag hoppar av maskinen, då jag kört klart, och tänker på hur jag skall göra. När jag lyfter av vikterna och vänder på huvudet ser jag dock att det inte var mig hon kollade på. Bakom mig är det nån jävla tomte som går på händerna, ramlar lite och studsar upp igen med den här :naughty: minen. :D
Jag skyndar mig såklart ut till ett angränsande rum där jag verkligen anstränger mig för att inte falla ihop i skrattkramper. När jag kommer tillbaks står samma snubbe i bar överkropp och spänner sig framför speglarna, medan han skuggboxas lite.

Nåväl, jag kände bara för att dela med mig av det pinsammaste jag någonsin sett i ett gym. :D

Nalfaren
2005-09-08, 16:03
haha, seriöst... skön typ som jag hoppas slippa på mitt gym ;)

*popcorn*
Trodde det skulle sluta med att du gjorde ngt pinsamt.. aww.

Pellefant
2005-09-08, 16:05
Pinsamt var när jag på väg ut ur omklädningsrummet till styrkerummet gick förbi en söt långhårig blondin på trappmaskinen, såg henne bakifrån, och tänkte "WOW, vilken sexig välformad kropp hon har!", sedan tränade jag, sen efter ett tag kommer han in och tränar. :cryout:

HenrY
2005-09-08, 16:07
Pinsamt var när jag på väg ut ur omklädningsrummet till styrkerummet gick förbi en söt långhårig blondin på trappmaskinen, såg henne bakifrån, och tänkte "WOW, vilken sexig välformad kropp hon har!", sedan tränade jag, sen efter ett tag kommer han in och tränar. :cryout:

:laugh: :laugh:

Yes
2005-09-08, 16:10
Pinsamt var när jag på väg ut ur omklädningsrummet till styrkerummet gick förbi en söt långhårig blondin på trappmaskinen, såg henne bakifrån, och tänkte "WOW, vilken sexig välformad kropp hon har!", sedan tränade jag, sen efter ett tag kommer han in och tränar. :cryout:
Om det hade hänt mig, vilket det såklart inte har, hade jag aldrig berättat det för någon. :D

Tricklev
2005-09-08, 16:12
Pinsamt var när jag på väg ut ur omklädningsrummet till styrkerummet gick förbi en söt långhårig blondin på trappmaskinen, såg henne bakifrån, och tänkte "WOW, vilken sexig välformad kropp hon har!", sedan tränade jag, sen efter ett tag kommer han in och tränar. :cryout:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Sonny
2005-09-08, 16:24
Bakom en utav bänkpressarna där jag tränar hänger en banderoll i något slags tyg, det är reklamn för bodypump lr nått sånt. Hur som helst, polarn hade passat mig på ett sett, skulle "klättra ut" så att säga (bänkarna e upptryckta mot väggen). På nått sätt fastnar polarn i banderollen, han står nu på ett ben o försöker sparka loss den från foten, han tappar balansen o faller handlöst i golvet, jag dog av skratt :)

martin_vbg
2005-09-08, 16:31
Förra veckans benpass körde jag riktigt tungt i sista setet i benpressen. Som vanligt tar jag ner vikten men när den sedan ska skjutas upp igen släpper trycket och ut kommer en brakfis! Tar ner vikterna och skrattar så jag håller på att gå av.
Som tur var var det bara två av mina polare där och en gubbe, dock stod gubben ungefär tre meter ifrån mig när jag gjorde detta *grr27*

Yes
2005-09-08, 16:46
Förra veckans benpass körde jag riktigt tungt i sista setet i benpressen. Som vanligt tar jag ner vikten men när den sedan ska skjutas upp igen släpper trycket och ut kommer en brakfis! Tar ner vikterna och skrattar så jag håller på att gå av.
Som tur var var det bara två av mina polare där och en gubbe, dock stod gubben ungefär tre meter ifrån mig när jag gjorde detta *grr27*
Det där har jag lyckats med flera gånger. Alltid lika pinsamt, och det är fan omöjligt att hålla sig från att fnissa lite.

bosse_brutal
2005-09-08, 16:47
Förra veckans benpass körde jag riktigt tungt i sista setet i benpressen. Som vanligt tar jag ner vikten men när den sedan ska skjutas upp igen släpper trycket och ut kommer en brakfis! Tar ner vikterna och skrattar så jag håller på att gå av.
Som tur var var det bara två av mina polare där och en gubbe, dock stod gubben ungefär tre meter ifrån mig när jag gjorde detta *grr27*

du är inte ensam, har väl hänt de flesta.

hörde faktiskt en historia som involverade både böjdräkt och efterföljande besök på hemlighuset. hmm har en känsla av att nån här på forumet vet lite mer om det...

internethjälten
2005-09-08, 17:16
hände detta på F&S ???

Yes
2005-09-08, 17:24
hände detta på F&S ???
Nix. Är den typen vanliga där, eller? :D

martin_vbg
2005-09-08, 17:40
hände detta på F&S ???

Hehe nej :P

Dav0d
2005-09-08, 18:26
Finns olika maskiner som har kuddar som ryggstöd o.s.v om man ska luta sig på dom och köra någon övning. Skönaste var när en 40 årig man börjar slåss mot den som det vore en boxningssäck. Inte nog med det, han håller på så varje gång han tränar nu....

Mart|n
2005-09-08, 18:34
Det pinsammaste jag har varit med om var nog idag. Tränade marklyft på friskis o svettis med tyngdlyftarstång och dragremmar.


*host* (snorhal stång och inget magnesium) *host*

Jense
2005-09-08, 18:36
Det pinsammaste jag har varit med om var nog idag. Tränade marklyft på friskis o svettis med tyngdlyftarstång och dragremmar.


*host* (snorhal stång och inget magnesium) *host*
ja jag körde curl med stången sen, thnx

Krokodil
2005-09-08, 18:43
Pinsamt var när jag på väg ut ur omklädningsrummet till styrkerummet gick förbi en söt långhårig blondin på trappmaskinen, såg henne bakifrån, och tänkte "WOW, vilken sexig välformad kropp hon har!", sedan tränade jag, sen efter ett tag kommer han in och tränar. :cryout:

För ganska många år sen var jag och en kompis på en nattöppen bensinmack vid Norra bantorget. I kön till kassan såg jag en tjej i tajta skinnbrallor och hon hade långt hår uppsatt i hästsvans. Full som jag var kunde jag inte låta bli att kommentera spektaklet och sade ganska högt till polaren " kolla in häcken på den där bruden!"

Bruden var Christer Lindarw och jag blir fortfarande mobbad för det av mina kompisar... :em:

Kebab-Arne
2005-09-08, 18:45
Vi har en snubbe som brukar gå på händerna på gymmet...

Fettecke
2005-09-08, 19:41
I mina yngre dagar på gymmet så körde jag laterial-raises framför spegeln på gymet, samtidigt så får jag se en riktig babe i spegelbilden, så jag spanar på henne samtidigt som jag kör... ganska direkt så vart det lite mer blod cirkulerande neråt i kroppen, utan att tänka på vad jag håller på med så lyckades jag klämma dicken mellan hantlarna... ja, det gjorde Jävligt ont.

pinsamt ja... smärta ja... blåslagen k*k... Ja =(

Jay-Z
2005-09-08, 19:56
Det mest pinsamma jag har sett var nog en japan på simhallen i Vällingby som körde ryck. Lugnt så långt. Men sedan när han skulle göra ett maxryck hör man japanen utbrista, samtidigt som jag själv ligger och kör hantelpressar: "Haaaaayyyabusa" (eller nåt liknande) högt i hela lokalen. Detta följt av ett asgarv och tappade hantlar över hela lokalen.

En annan sak var den äldre gubben från Turkiet som en gång kom ut till kassan precis när jag kom dit, och sa till japanen som då jobbade i kassan: "Jag spydde av tuggummin du gav mig". En annan gång var frasen: "Tror du att det är nån jävla discot där inne"

Timme
2005-09-08, 21:35
Något ricktigt pinsamt har inte hänt än mer än att jag fastnade med knät mellan bänken och hantel stället när jag skulle sätta mig ner och köra hantel pressar. Jag trillade över bänmken och slog i golvet. Låg där ett tag och flinade medans de andra som tränade tittade konstigt


/Timme

sebastian_emotion
2005-09-08, 21:50
Såg något ganska skoj precis när jag började gymma för några år sedan. En gigantisk biff med rakat huvud (120+) ska sätta sig på en gymbänk men den välter. Han flyger ner på röven med bänken över sig och vi som såg detta skrattade så klart. När han reser sig upp får han ett (anabola) utbrott och vrålar till samt slår på bänken med all sin kraft så att jag och alla andra nybörjare darrar av skräck. Ljudet av smällen han gav bänken ekade i hela gymmet och alla blev tysta som fan. För en stund trodde man att han skulle gå loss på oss som skrattat åt honom men han skonade oss och slog lite till på bänken. Helt klart den värsta smockan jag sett/hört någon utdela och jag har endå boxats i några år

MilkmaN
2005-09-08, 22:09
Såg något ganska skoj precis när jag började gymma för några år sedan. En gigantisk biff med rakat huvud (120+) ska sätta sig på en gymbänk men den välter. Han flyger ner på röven med bänken över sig och vi som såg detta skrattade så klart. När han reser sig upp får han ett (anabola) utbrott och vrålar till samt slår på bänken med all sin kraft så att jag och alla andra nybörjare darrar av skräck. Ljudet av smällen han gav bänken ekade i hela gymmet och alla blev tysta som fan. För en stund trodde man att han skulle gå loss på oss som skrattat åt honom men han skonade oss och slog lite till på bänken. Helt klart den värsta smockan jag sett/hört någon utdela och jag har endå boxats i några år


Att se någon stor kille få utbrott är fan skrämmande. En kille på mitt f.d gym snackade med sin polare, och bad att få pengarna han var skydlig honom, hans polare skrattade och sa något om att är du fattig eller? Då får han världens utbrott och hoppas upp och sätter foten rätt i magen på honom (killen sitter i benpressen) och boxar honom i huvudet.

Det var lite äckligt.

Endumen
2005-09-08, 23:38
De två värsta sakerna jag varit med om handlar båda om benträning :D:

Första gången så stod jag i hacksquaten och körde på lite. Självfallet är det där några assnygga brudar där och tränar samtidigt. Det resulterade i att jag (medans jag frekvent kollade in dessa vackra skapelser) vek in mina knän i bottenläget och FASTNADE där. Har nog aldrig varit så röd som när jag var tvungen att be dom om hjälp :D.

Andra gången stod jag och körde benböj. Även där cirkulerade några vackra damer runt i gymmet. Jag, dum som jag är bestämde mig för att maxa. Detta resulterade i att jag tog i så hårt att jag svimmade. Det första jag minns när jag vaknade upp är en massa vikter överallt samt en massa stirrande människor :D.

myggan
2005-09-08, 23:54
jag är oftast den som gör bort mig men förra veckan så slapp jag
fick ögonkontakt med en söt tös.. en ganska stark innebandytjej som verkade ganska hemma på gymmet, så skulle hon slänga på vikter på stången så fick vi ögonkontakt genom spegeln och då reser hon sig upp och drar huvudet rakt i skivstången och det låter ganska bra kan jag säga.. fick verkligen bita i läppen där för att inte tokskratta, värsta var att den klumpiga händelsen bara gjorde henne ännu sötare *grr27*

myggan
2005-09-08, 23:56
Andra gången stod jag och körde benböj. Även där cirkulerade några vackra damer runt i gymmet. Jag, dum som jag är bestämde mig för att maxa. Detta resulterade i att jag tog i så hårt att jag svimmade. Det första jag minns när jag vaknade upp är en massa vikter överallt samt en massa stirrande människor :D.

*yourock*

tenchi
2005-09-09, 03:47
Det mest pinsamma jag har sett var nog en japan på simhallen i Vällingby som körde ryck. Lugnt så långt. Men sedan när han skulle göra ett maxryck hör man japanen utbrista, samtidigt som jag själv ligger och kör hantelpressar: "Haaaaayyyabusa" (eller nåt liknande) högt i hela lokalen. Detta följt av ett asgarv och tappade hantlar över hela lokalen.

:laugh: å fyfan! trodde inte man kunde skratta så mycket så här tidigt!

blekfet2
2005-09-09, 05:12
jag rakade skallen min för några dagar sedan, efter jag var klar så plockade jag fram dammsugaren för jag tänkte suga up håret som hamnat på golvet samt på mig själv. Jag börjar suga bort det avklippta håret från axlarna, sedan magen och sedan från låren....å då händer det som inte får hända, jag fumlar med munstycket till dammsugaren å råkar suga fast pungen, en kulan sugs in å dum som man är så sliter man i panik för att försöka komma lös....jag skriker högt som en skolflicka åt tjejen att stänga av dammsugarfan.....halva pungen min antog en röd färg samt pekade rakt frammåt........fan det klantigaste jag någonsin lyckats med under mina 23år :em: :em:

Mart|n
2005-09-09, 06:25
jag rakade skallen min för några dagar sedan, efter jag var klar så plockade jag fram dammsugaren för jag tänkte suga up håret som hamnat på golvet samt på mig själv. Jag börjar suga bort det avklippta håret från axlarna, sedan magen och sedan från låren....å då händer det som inte får hända, jag fumlar med munstycket till dammsugaren å råkar suga fast pungen, en kulan sugs in å dum som man är så sliter man i panik för att försöka komma lös....jag skriker högt som en skolflicka åt tjejen att stänga av dammsugarfan.....halva pungen min antog en röd färg samt pekade rakt frammåt........fan det klantigaste jag någonsin lyckats med under mina 23år :em: :em:

HAHAHAHAHA!



BTW: Jag antar att detta utspelade sig på ett gym... :whipped:

Karl_alfred
2005-09-09, 07:04
HAHAHAHAHA!



BTW: Jag antar att detta utspelade sig på ett gym... :whipped:
:laugh: :thumbup:

Pinsamaste man gjort är väll att släppa sig lite under tunga lyft har hänt ett antal gånger :laugh:

casper_tfg
2005-09-09, 07:49
jag rakade skallen min för några dagar sedan, efter jag var klar så plockade jag fram dammsugaren för jag tänkte suga up håret som hamnat på golvet samt på mig själv. Jag börjar suga bort det avklippta håret från axlarna, sedan magen och sedan från låren....å då händer det som inte får hända, jag fumlar med munstycket till dammsugaren å råkar suga fast pungen, en kulan sugs in å dum som man är så sliter man i panik för att försöka komma lös....jag skriker högt som en skolflicka åt tjejen att stänga av dammsugarfan.....halva pungen min antog en röd färg samt pekade rakt frammåt........fan det klantigaste jag någonsin lyckats med under mina 23år :em: :em:
bara råkade dammsuga pungen? jo tjena!!

hangatyr
2005-09-09, 08:09
jag rakade skallen min för några dagar sedan, efter jag var klar så plockade jag fram dammsugaren för jag tänkte suga up håret som hamnat på golvet samt på mig själv. Jag börjar suga bort det avklippta håret från axlarna, sedan magen och sedan från låren....å då händer det som inte får hända, jag fumlar med munstycket till dammsugaren å råkar suga fast pungen, en kulan sugs in å dum som man är så sliter man i panik för att försöka komma lös....jag skriker högt som en skolflicka åt tjejen att stänga av dammsugarfan.....halva pungen min antog en röd färg samt pekade rakt frammåt........fan det klantigaste jag någonsin lyckats med under mina 23år :em: :em:

:laugh: :laugh:

blekfet2
2005-09-09, 15:29
HAHAHAHAHA!



BTW: Jag antar att detta utspelade sig på ett gym... :whipped:


jo men jag var tvungen att erkänna min klantighet. :em:





tjejen trodde inte heller på mig när jag sa att det var en olycka..... ;)

Metal_boy_
2005-09-09, 15:42
låg på magen på en lutande bänk och körde kickbacks. I en explosiv positiv fas drog jag av en brakskit som ekade. Det var bara folk lite längre bort vid konditionsgrejerna och jag vet inte om dom hörde.

Jay-Z
2005-09-09, 15:44
låg på magen på en lutande bänk och körde kickbacks. I en explosiv positiv fas drog jag av en brakskit som ekade. Det var bara folk lite längre bort vid konditionsgrejerna och jag vet inte om dom hörde.

Haha. Kickbacks...hehe. För det var väl det som var det pinsamma? :D

bubbe
2005-09-09, 18:13
jag rakade skallen min för några dagar sedan, efter jag var klar så plockade jag fram dammsugaren för jag tänkte suga up håret som hamnat på golvet samt på mig själv. Jag börjar suga bort det avklippta håret från axlarna, sedan magen och sedan från låren....å då händer det som inte får hända, jag fumlar med munstycket till dammsugaren å råkar suga fast pungen, en kulan sugs in å dum som man är så sliter man i panik för att försöka komma lös....jag skriker högt som en skolflicka åt tjejen att stänga av dammsugarfan.....halva pungen min antog en röd färg samt pekade rakt frammåt........fan det klantigaste jag någonsin lyckats med under mina 23år :em: :em:

HAHA, detta var fan bland det roligaste jag hört på länge. Inte fan var det en olycka, erkänn du skulle testa SUGFÖRMÅGAN!

:laugh: :laugh: :laugh:

mini_Arnold
2005-09-09, 18:30
När jag som bäst sitter och kör i en magmaskin ser jag att det kommer in en fin tjej som får mig att tappa koncentrationen lite.
Hehe, rätt pinsamt ja. :)

Mikeman
2005-09-09, 18:46
Jag hade kört rygg och skulle stretcha ryggen genom att "dra" i benpressen.
En benpress är ju rätt stabil, om då inte någon hängt alla viktskivorna på samma sidan. Givetvis drog jag i denna sidan och maskinfan lättade från marken och innan jag hann reagera, tippade hela masinen åt sidan med ett sånt enormt brak att hela gymmet stannade.

Gymföreståndarna, däribland Ingvar Larsson, (Alingsås) kom springande till undsättning. Jag klarade mig välbehållen och vi kunde skratta gott åt det hela efteråt.

Yes
2005-09-09, 18:51
Hehe, rätt pinsamt ja. :)
Du kanske har andra preferenser, vilket är helt okej, men jag gillar faktiskt tjejer så det kändes inte alls pinsamt. :booty:

mini_Arnold
2005-09-09, 18:53
Du kanske har andra preferenser, vilket är helt okej, men jag gillar faktiskt tjejer så det kändes inte alls pinsamt. :booty:
Öm punkt? Sorry, var inte min mening.
Vi har olika prioriteringar helt enkelt. :)

blekfet2
2005-09-09, 19:00
HAHA, detta var fan bland det roligaste jag hört på länge. Inte fan var det en olycka, erkänn du skulle testa SUGFÖRMÅGAN!

:laugh: :laugh: :laugh:



isf hade jag testat med min lilla hand-dammsugare :D :D

sunkan
2005-09-09, 19:01
jag har dragit en most muscular i spegeln som är vid omklädningsrummet på gymmet där jag tränar, sen hör jag bara att det smäller till och jag hör glas som vibrerar, sen när jag får upp ögonen så ligger jag mot hyllan och kan knappt resa mig upp...Ja jag svimmade :laugh:

Yes
2005-09-09, 19:02
jag har dragit en most muscular i spegeln som är vid omklädningsrummet på gymmet där jag tränar, sen hör jag bara att det smäller till och jag hör glas som vibrerar, sen när jag får upp ögonen så ligger jag mot hyllan och kan knappt resa mig upp...Ja jag svimmade :laugh:
Shit, hade du blivit så grov? :D

sunkan
2005-09-09, 19:05
Shit, hade du blivit så grov? :D
näe slå en most muscular, krabba eller vad som helst å sluta andas och pressa upp allt blod i huvudet tills du nästan kan se blodet som pumpar i ådrorna på bröstet så ska vi se om du står sen :laugh:

Lasse Kongo
2005-09-09, 19:23
Ja släppt väder har man ju gjort ett antal ggr..

Men det värsta var nog när man låg och körde tunga hantelpressar för bröstet och det var fullsmockat med folk...

Jag tyckte det fläkta bra mellan benen... kollar i spegeln, värsta hålet i brallan och knapparna på mina kalsonger hade gått upp, så där hängde pungen och dingla lite vackert.

Skitkul när man har material som Elin Grindemyr mfl på gymet *rolleyes*

Herkulez
2005-09-09, 19:47
Haha. Kickbacks...hehe. För det var väl det som var det pinsamma? :D
lollilollloll, minimotloll :laugh:

blekfet2
2005-09-09, 19:54
Ja släppt väder har man ju gjort ett antal ggr..

Men det värsta var nog när man låg och körde tunga hantelpressar för bröstet och det var fullsmockat med folk...

Jag tyckte det fläkta bra mellan benen... kollar i spegeln, värsta hålet i brallan *rolleyes*


haha...hoppas det inte var allt för kallt i gymmet :D

slobban
2005-09-09, 20:18
Jag måste bara dra en pinsam grejj med.
Hade kört ett relativt ordentligt benpass, så skulle vi avsluta med lite vader stående i smithen.
Vi lastade på vikter, (hade passare som stog bakom) jag klev upp på plankan och började reppa, helt plötsligt så glider mina fötter av planken, jag rammlar och med mig vikterna jag har på mina axlar.
Allt slutar med att skivstången stryker några milimeter från min passares knän och jag ligger med ansiktet i spegeln framför maskinen.
Alla kollar mot oss och gympersonal kommer rusande för att kolla vad det var som hände, det lät ungefär som att jorden skulle gå under när vikterna for i golvet och jag i spegeln.
Men det var rätt coolt såhär i efterhand.

Wooch
2005-09-09, 21:39
Vi har en äldre herre på gymmet som brukar göra ganska explosiva situps. Vid ett tillfälle så gjorde han situps samtidigt som jag höll på med någon magövning på mattan bredvid. Så en gång tar han i så mycket så att han släpper sig. Det var ganska många där och det var en del som skrattade.

Liten Men Fet
2005-09-09, 22:42
Fastnat i botten läget på bänken med 40 kilo och var tvungen att ropa på hjälp.... men det var ett par år sedan.

I förrgår skulle jag visa hur mycket man skulle böja på knäna när man gör marklyft för en tjej, helt utan vikt gör jag det och pajar höger knäet.
Undrar om hon blev imponerad av mina oerhörda kunskaper?

Loke
2005-09-09, 23:12
Fastnat i botten läget på bänken med 40 kilo och var tvungen att ropa på hjälp.... men det var ett par år sedan.

I förrgår skulle jag visa hur mycket man skulle böja på knäna när man gör marklyft för en tjej, helt utan vikt gör jag det och pajar höger knäet.
Undrar om hon blev imponerad av mina oerhörda kunskaper?

Att du inte bara rullade ner stången på magen?

martin_vbg
2005-09-09, 23:19
Fastnat i botten läget på bänken med 40 kilo och var tvungen att ropa på hjälp.... men det var ett par år sedan.

I förrgår skulle jag visa hur mycket man skulle böja på knäna när man gör marklyft för en tjej, helt utan vikt gör jag det och pajar höger knäet.
Undrar om hon blev imponerad av mina oerhörda kunskaper?

Jag hade då inte blivit särskilt imponerad :em:

mangemani
2005-09-09, 23:27
att vikterna har fallit av på ena sidan stången så man helt har tappat balansen så att stången och vikterna åkte rätt in i en spegel som gick sönder har man ju varigt med om,det är väl det enda pinsamma som är värt att nämna.

men folket runtom en gör en del saker som man själv tycker är pinsamma...för dom själv alltså...här är en av händelserna....tex en nybörjare som (jag tror)ville visa vad han gick för inför mej,högg tag i en stång fäst i kabel maskinen och körde biceps curl..han körde med vikter som han inte klarade av,han orkade knappt 1..men när han hade lyckats flåsa upp stången och lyckats med sitt ett enda reps,skulle han gå bort till sin vatten flaska(han gick sådär iggnorant,precis som "ys,jag är stark,hoppas jag immpade på honom nu"),men på vägen till vatten flaskan så gick han rakt in i en järnstång(en sån där stång som man brukar använda i chins maskinen) och slog i huvet rätt så rejält..han tog sin flaska,hinkade i sej nästan hela och gick sen ut ur gymmet.....man såg att han var röd i ansiktet och att han skyndade ut,tyckte väl själv att det var pinsamt=/

Angel
2005-09-12, 23:10
Ja släppt väder har man ju gjort ett antal ggr..

Men det värsta var nog när man låg och körde tunga hantelpressar för bröstet och det var fullsmockat med folk...

Jag tyckte det fläkta bra mellan benen... kollar i spegeln, värsta hålet i brallan och knapparna på mina kalsonger hade gått upp, så där hängde pungen och dingla lite vackert.

Skitkul när man har material som Elin Grindemyr mfl på gymet *rolleyes*


Ahaha...bäst hittils.

Det mest pinsamma jag gjort är väl typ ramlat på löpbandet eller nått :)

myggan
2005-09-12, 23:37
att vikterna har fallit av på ena sidan stången så man helt har tappat balansen så att stången och vikterna åkte rätt in i en spegel som gick sönder har man ju varigt med om,det är väl det enda pinsamma som är värt att nämna.

men folket runtom en gör en del saker som man själv tycker är pinsamma...för dom själv alltså...här är en av händelserna....tex en nybörjare som (jag tror)ville visa vad han gick för inför mej,högg tag i en stång fäst i kabel maskinen och körde biceps curl..han körde med vikter som han inte klarade av,han orkade knappt 1..men när han hade lyckats flåsa upp stången och lyckats med sitt ett enda reps,skulle han gå bort till sin vatten flaska(han gick sådär iggnorant,precis som "ys,jag är stark,hoppas jag immpade på honom nu"),men på vägen till vatten flaskan så gick han rakt in i en järnstång(en sån där stång som man brukar använda i chins maskinen) och slog i huvet rätt så rejält..han tog sin flaska,hinkade i sej nästan hela och gick sen ut ur gymmet.....man såg att han var röd i ansiktet och att han skyndade ut,tyckte väl själv att det var pinsamt=/

såg en likadan kille på mitt gym, fick känslan av att det var första gången han var där och var nervös som attan.. så började han köra bicepscurls med rep i cable.. så tappar han greppet och ger sig själv en REJÄL smocka.. jag dog av skratt inombords men kunde inte med att garva öppet.. stackarn hade aldrig vågat visa sin fot där igen.. haha men fasiken vad sjukt det såg ut :D

myggan
2005-09-12, 23:39
Ahaha...bäst hittils.

Det mest pinsamma jag gjort är väl typ ramlat på löpbandet eller nått :)


våra löpband är placerade precis framför massa öppna fönster (gymmet ligger på andra våningen), är alltid livrädd för att tappa balansen och flyga ut genom fönstret.. hade varit så typiskt mig *rolleyes*

Kwon
2005-09-12, 23:41
Detta hände inte i gymet men på Tae Kwon Do klubben för många år sedan.

Vi skulle sparka på sparkspadar, och en av mina sparkar råkade göra så att sparkspaden som Lasse höll i flög rakt in i en spegel som gick sönder.

Stången som tappade balansen påminde mig om detta.

Angel
2005-09-12, 23:43
våra löpband är placerade precis framför massa öppna fönster (gymmet ligger på andra våningen), är alltid livrädd för att tappa balansen och flyga ut genom fönstret.. hade varit så typiskt mig *rolleyes*


Det e så jäkla lätt att snubbla till på dom luriga rackarna med, speciellt om man e riktigt trött och springer på dom, då måste jag tokstirra framåt för o "fokusera", ser säkert ut som en galning *screwy*

skeletron
2005-12-13, 20:09
ja...hehe.. var med om detta idag... tränar med en kill och en tjejkompis.. gick riktigt kasst för mig.. tänkte, bara jag inte släpper mig. Tror ni inte jag gör detta? ganska diskret tror jag som tur är.. men det var ju helt fullt på gymmet...

Usch... kommer jag kunna träna igen? :P

Bronkitkorv
2005-12-13, 20:27
Min polare gick ut genom bakdörren från dushen och kom ut i hallen till omklädningsrummet där dörren till gymet står öppen, han hade inte virat handuken om sej så att säga.

Catstyle
2005-12-13, 20:35
En väldigt otrevlig händelse som jag försöker lägga bakom mig, inträffade på friskis och svettis.

Jag hade kört någon discoövning i cablecrossen, och jag har för vana att alltid dra ut viktpinnen när jag är klar.

Iaf så frågar någon om han kan få det ena handtaget, jag böjer mig ner och tar loss det och ger honom det.
Nu börjar jag gå mot utgången, men vad jag inte märkt är att när jag tog loss handtaget så fastnade kroken i linan till cablen i mitt ena byxben, så när jag kommit några meter tar det stopp och mina ben slutar gå men min överkropp rör sig framåt. Typ.
I vilket fall så greppar jag tag av ren reflex i något framför mig, vilket råkar vara en låda full med lås till skivstång, som självklart flyger upp och dess innehåll landar över större delen av gymmets besökare.

Som om det inte kunde bli värre, när jag inser vad jag gjort så greppar jag efter vattenflaskan och ska springa iväg, då går locket på flaskjäveln av (en fairingshaker var det) och närmare en halv liter vatten skvätter jag framför mig.

Tro fan att det samtidigt kommer in en hel hög med gamla kärringar och en lika gammal PT som ska visa dem gymmet, samtliga blir genomblöta.

Jag väntade 2 veckor, sen klippte jag mig och började träna där igen.

PowPow
2005-12-13, 20:46
En väldigt otrevlig händelse som jag försöker lägga bakom mig, inträffade på friskis och svettis.

Jag hade kört någon discoövning i cablecrossen, och jag har för vana att alltid dra ut viktpinnen när jag är klar.

Iaf så frågar någon om han kan få det ena handtaget, jag böjer mig ner och tar loss det och ger honom det.
Nu börjar jag gå mot utgången, men vad jag inte märkt är att när jag tog loss handtaget så fastnade kroken i linan till cablen i mitt ena byxben, så när jag kommit några meter tar det stopp och mina ben slutar gå men min överkropp rör sig framåt. Typ.
I vilket fall så greppar jag tag av ren reflex i något framför mig, vilket råkar vara en låda full med lås till skivstång, som självklart flyger upp och dess innehåll landar över större delen av gymmets besökare.

Som om det inte kunde bli värre, när jag inser vad jag gjort så greppar jag efter vattenflaskan och ska springa iväg, då går locket på flaskjäveln av (en fairingshaker var det) och närmare en halv liter vatten skvätter jag framför mig.

Tro fan att det samtidigt kommer in en hel hög med gamla kärringar och en lika gammal PT som ska visa dem gymmet, samtliga blir genomblöta.

Jag väntade 2 veckor, sen klippte jag mig och började träna där igen.


:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Sve
2005-12-13, 20:49
En väldigt otrevlig händelse som jag försöker lägga bakom mig, inträffade på friskis och svettis.

Jag hade kört någon discoövning i cablecrossen, och jag har för vana att alltid dra ut viktpinnen när jag är klar.

Iaf så frågar någon om han kan få det ena handtaget, jag böjer mig ner och tar loss det och ger honom det.
Nu börjar jag gå mot utgången, men vad jag inte märkt är att när jag tog loss handtaget så fastnade kroken i linan till cablen i mitt ena byxben, så när jag kommit några meter tar det stopp och mina ben slutar gå men min överkropp rör sig framåt. Typ.
I vilket fall så greppar jag tag av ren reflex i något framför mig, vilket råkar vara en låda full med lås till skivstång, som självklart flyger upp och dess innehåll landar över större delen av gymmets besökare.

Som om det inte kunde bli värre, när jag inser vad jag gjort så greppar jag efter vattenflaskan och ska springa iväg, då går locket på flaskjäveln av (en fairingshaker var det) och närmare en halv liter vatten skvätter jag framför mig.

Tro fan att det samtidigt kommer in en hel hög med gamla kärringar och en lika gammal PT som ska visa dem gymmet, samtliga blir genomblöta.

Jag väntade 2 veckor, sen klippte jag mig och började träna där igen.

är dett sant eller påhittat. det verkar var FÖR mkt alltså *popcorn*

PowPow
2005-12-13, 20:54
är dett sant eller påhittat. det verkar var FÖR mkt alltså *popcorn*

Tyckte jag med. Men wattafack. Ball historia :laugh:

Catstyle
2005-12-13, 20:58
Det är sant, en av tanterna jag skvätte ner hejar fortfarande på mig.

Scratch89
2005-12-13, 21:03
Det är sant, en av tanterna jag skvätte ner hejar fortfarande på mig.
:laugh: :laugh:

På mitt gamla gym var det två kompisar som skulle vara hardcore och härma mig med knäböj. Den ena körde, den andra stod bakom och passade.
När han gjorde sin sista reps ville passaren att han skulle göra en till, så han gjorde det, men orkade inte upp. Passaren tog tag i honom och skulle trycka upp honom, men tappade balansen så att båda ramlade bakåt på rygg, stången med vikter rullade iväg över golvet till ett ställ med curlskivstänger som de också ramlade omkull och började rulla ut över hela golvet. :D

Lallle
2005-12-13, 21:17
Har inte hänt mig något pinsam, än.

Det var väl en grej när jag körde benpressar, skulle köra 20 reps på en, för mig, tung vikt. Jag stönade som fan och efter ett tag började jag "skrika", tog i så jävla hårt. När jag var på sista repen skrek jag till som fan. En av gymmets anställda kommer då ner och säger till mig "På det här gymmet får man inte väsnas när man tränar". Efter nån månad hade jag bytt gym.

viktor88
2005-12-13, 21:59
en pinsam sak som hände mig var på tåget, jag skulle gå ut, och vid utgången står det en präsent (kallas papper runt) som ser ut som en tavla elr nått och den står uppstäld mot väggen nära utgången och tröt som jag var såg jag inte den utan råka sparka till den, (två gånger till och med) så den far ner till rälsen.
Japanen som äger tavlan säger nej nej och hoppar av vid den stationen för att gå hem och jag erbjuder mig att betala, men han säger att det var en sak han hade gjort och att inte ville ha några pengar, förlåt förlåt säger jag och går vidare med en dålig start på dagen.

CyberHamster
2005-12-14, 16:56
Måste vara när jag körde böj på 110 kg, person bästa för mig. När jag ska göra sista repen så är det så tungt att jag lyckas trycka ur mig det mest tjejiga stönet någonsin och högt som fan också. Det sammtidigt som gymmet är fullt av folk. Folk kollade lite skumt på mig.

Karl_alfred
2005-12-14, 17:02
en pinsam sak som hände mig var på tåget, jag skulle gå ut, och vid utgången står det en präsent (kallas papper runt) som ser ut som en tavla elr nått och den står uppstäld mot väggen nära utgången och tröt som jag var såg jag inte den utan råka sparka till den, (två gånger till och med) så den far ner till rälsen.
Japanen som äger tavlan säger nej nej och hoppar av vid den stationen för att gå hem och jag erbjuder mig att betala, men han säger att det var en sak han hade gjort och att inte ville ha några pengar, förlåt förlåt säger jag och går vidare med en dålig start på dagen.
Det var nått du drömde om på gymet eller?

Tricklev
2005-12-14, 17:17
Det var nått du drömde om på gymet eller?

:laugh: :laugh: :bow:

viktor88
2005-12-14, 17:35
Det var nått du drömde om på gymet eller?
nää jag skulle till gymet så det måste få komma me tänkte ja

sissa
2005-12-14, 17:36
det enda jag varit med om är att jag satt och körde latsdrag. sen kom en kille och ställde sig bredvid och körde pushdowns. då hade jag precis avslutat första setet. när jag satte igång med det andra så drar jag ner stången rakt ner i huvvet på mig själv * dizzy feeling*

vet inte om jag blev nervös eller nåt. kände mig rätt dum iaf

det kommer säkert fler pinsamheter, har inte hållt på så länge än:-)

jwzrd
2005-12-14, 17:36
Byxor och kalsonger som är trasiga i grenen kombinerat med knäböj är en dålig kombo. Det är mitt bidrag :)

sissa
2005-12-14, 17:39
men förresten!

en annan sak har ju hänt!

som inte var pinsam egentligen,men dum så in i norden.

jag kom till gymmet. gick ner i omkläningsrummet. skulle ta på mig gympadojjorna. får liksom inte ner foten i skon. kikar in i skon och längst in i skon sitter en ihopkrupen mus helt vettskrämd!! och min min ska vi inte tala om.
vänta här nu, jag har alltså haft med mig en mus till gymmet? den har krypit ner i skon hemma? vad fan ska jag göra? det är ju helt bizzar.

innan jag funderat ut vad jag ska göra, hur jag ska reagera, så ser jag musen springa på golvet. en stund efter skriker alla tjejer i omklädningsrummet och jag smög ut lite försiktigt och låtsades som ingenting.vadårå, möss är väl söta. :em:

Tricklev
2005-12-14, 17:44
jag kom till gymmet. gick ner i omkläningsrummet. skulle ta på mig gympadojjorna. får liksom inte ner foten i skon. kikar in i skon och längst in i skon sitter en ihopkrupen mus helt vettskrämd!! och min min ska vi inte tala om.
vänta här nu, jag har alltså haft med mig en mus till gymmet? den har krypit ner i skon hemma? vad fan ska jag göra? det är ju helt bizzar.


:laugh:

Kan se framför mig hur du svor lite och trycker extra hårt :laugh: :laugh: :D

mini
2005-12-14, 17:50
Jag är nog för dum för att skämmas över saker. Jag har slagit näsblod på mig själv i militärpress. Det kändes väl lite klumpigt. Fastnat under stången i bänk har jag också lyckats med, och fastna i bottenläget i benpressen så gymmets snyggaste karl fick komma och bistå mig. Nåväl, sådant får man skratta bort.

sissa
2005-12-14, 17:51
:laugh:

Kan se framför mig hur du svor lite och trycker extra hårt :laugh: :laugh: :D


helt jävla sjukt var det. jag hade inte väntat mig att det satt en mus i skon om man säger så.

:eek: <------------ jag

kände mig helt ofräsch. kommer från landet in till staden på det fina gymmet med med mus i skorna:-)

Deceiver85
2005-12-14, 18:06
Har inte råkat ut för något allvarligt själv, det värsta var väl när jag fastnade med en av öglorna från byxorna i T-baren när jag gick förbi och höll på att ramla över en kille som körde benpress.

Det pinsammaste jag däremot sett på ett gym var nu i höstas. Tror det var en torsdag och jag var och tränade med Mystic[-_-], var även samma dag som jag träffade Tjuckot för första gången. Alright, vi hade tränat ett litet dag, det är gratis prova-på-dag på gymmet och in kommer två spänniga turkar i hiphop-kläder, keps på sned, guldkedjor, och hela kitet. De är verkligen inte stora, men de önskar de vore det.

De går och tar en ställning och bänk och tänker köra bänkpress. Själv hade jag på den tiden bara tagit 65kg i bänk, så jag blir mäkta förvånad när de här två sparvarna lägger på 70kg på stången! Jag tänkte att "vafan, tar dem där små spännturkarna 70kg så packar jag ihop träningen för gott". Nu kommer det bästa:

Den ena lägger sig på bänken, kastar av sig kepsen och fattar stången. Hans kompis ställer sig bakom för att passa och hjälpa till, de lyfter av stången och vad händer? Jo, killen nästan tappar ner stången på bröstet och måste få hjälp av kompisen. Kompisen asgarvar hela tiden och utbrister "abo, är du klen leeen?". Nästa roliga händelse kommer när kompisen inte heller klarar en reps på 70kg och fastnar han med.

Det hela slutar med att en kvinnlig träningsinstruktör går fram, visar dem hur man ska köra, lägger på 40kg och låter dem köra. Även på 40kg hade de problem och efter en svår 3:a vardera så lämnar de gymmet under allmänt skratt och fniss.

carlsm
2005-12-14, 18:43
En liten pinsamhet som utspelade sig på mitt gym var när jag skulle köra hantelpress. Hade percis lyckats komma upp och reppa på hantlar ett snäpp högre än tidigare. Tungt som fan kändes det ju och det krävdes en hel del pustande och frustande från min sida. I ett läge resulterade en explosiv utandning i ett dis av saliv samt en loska...jag ser till min fasa hur denna loska flyger rakt upp i luften bara för att vända och träffa mig själv rakt i fejan! Folk runtomkring såg nog inte loskan men väl det dis av saliv jag lyckades åstadkomma och kollade rätt skeptiskt på mig medans jag försynt torkade spott ur ansiktet. :D
Hehe det kändes inte helt lyckat om jag säger så...

Niclaaas
2005-12-14, 18:46
En liten pinsamhet som utspelade sig på mitt gym var när jag skulle köra hantelpress. Hade percis lyckats komma upp och reppa på hantlar ett snäpp högre än tidigare. Tungt som fan kändes det ju och det krävdes en hel del pustande och frustande från min sida. I ett läge resulterade en explosiv utandning i ett dis av saliv samt en loska...jag ser till min fasa hur denna loska flyger rakt upp i luften bara för att vända och träffa mig själv rakt i fejan! Folk runtomkring såg nog inte loskan men väl det dis av saliv jag lyckades åstadkomma och kollade rätt skeptiskt på mig medans jag försynt torkade spott ur ansiktet. :D
Hehe det kändes inte helt lyckat om jag säger så...

jag har gjort nästan samma sak, bara att det inte var jag som fick loskan i huvudet utan killen på bänken bredvid :thumbup:

Sve
2005-12-14, 18:56
helt jävla sjukt var det. jag hade inte väntat mig att det satt en mus i skon om man säger så.

:eek: <------------ jag

kände mig helt ofräsch. kommer från landet in till staden på det fina gymmet med med mus i skorna:-)

haha ja snacka om bonde liksom...."öh kolla, hela djurparken är med"
låter helt sjukt. tur inte musen bet dig i tån iaf.

Kaboffastar
2005-12-14, 19:21
En liten pinsamhet som utspelade sig på mitt gym var när jag skulle köra hantelpress. Hade percis lyckats komma upp och reppa på hantlar ett snäpp högre än tidigare. Tungt som fan kändes det ju och det krävdes en hel del pustande och frustande från min sida. I ett läge resulterade en explosiv utandning i ett dis av saliv samt en loska...jag ser till min fasa hur denna loska flyger rakt upp i luften bara för att vända och träffa mig själv rakt i fejan! Folk runtomkring såg nog inte loskan men väl det dis av saliv jag lyckades åstadkomma och kollade rätt skeptiskt på mig medans jag försynt torkade spott ur ansiktet. :D
Hehe det kändes inte helt lyckat om jag säger så...


jag har gjort nästan samma sak, bara att det inte var jag som fick loskan i huvudet utan killen på bänken bredvid :thumbup:

Jag skrattar så ja gråter hahahhahahahhaa.

Oskis
2005-12-14, 20:27
Precis i början av min träningskarriär skulle jag köra lite knäböj va väl ca 80kg på stången. Efter ett antal reps lyckas jag inte komma upp (hade en bänk under så blev sittande) Tränade med en kompis som i princip aldrig varit på ett gym innan som jag ropar till på hjälp, killen kommer då framspringande och istället för att hjälpa mig upp sliter han av en 20kg kaka på ena sidan av stången, blir då fullkommlig obalans och stången flyger snett bakåt rakt in i en motionscykel. Va sådär lagom smidigt :D

Kebab-Arne
2005-12-14, 21:24
Precis i början av min träningskarriär skulle jag köra lite knäböj va väl ca 80kg på stången. Efter ett antal reps lyckas jag inte komma upp (hade en bänk under så blev sittande) Tränade med en kompis som i princip aldrig varit på ett gym innan som jag ropar till på hjälp, killen kommer då framspringande och istället för att hjälpa mig upp sliter han av en 20kg kaka på ena sidan av stången, blir då fullkommlig obalans och stången flyger snett bakåt rakt in i en motionscykel. Va sådär lagom smidigt :D

Smidig kille. :hbang: :laugh:

Jag har inte gjort något som folk lär skratta åt men en polare drack ur en annans vattenflaska med sin egen i den andra handen.

Krampus
2005-12-14, 22:50
Jag är nog för dum för att skämmas över saker. Jag har slagit näsblod på mig själv i militärpress. Det kändes väl lite klumpigt. Fastnat under stången i bänk har jag också lyckats med, och fastna i bottenläget i benpressen så gymmets snyggaste karl fick komma och bistå mig. Nåväl, sådant får man skratta bort.

Haha, antar att han var stark som en björn för att få bort dina vikter? :)

HenrY
2005-12-14, 22:58
Inget direkt pinsamt har hänt under min "karriär".... Visst, några gånger har man blivit tvingad att utväxla några ord med Grub offentligt! *rolleyes*

Skämta bara mannen! :cool:

En sak som skulle kunna hänt var att jag hade kört benpress och haft på 2 st 50 kg´s vikter, som jag sen smidigt skulle ta ner (benpressen är rätt hög)
Då det sitter några på en bänk nästan precis nedanför vikterna, lite vid sidan av. Jag tar ner 50 kg´s vikten men missbedömmer vikten och håller på att tappa 50 kg´s vikten på en som sitter på bänken! Kunde gått riktigt illa om jag tappat greppet helt om den! *spy*

mini
2005-12-14, 23:02
Haha, antar att han var stark som en björn för att få bort dina vikter? :)
Haha, jodå, inte för att jag körde på så många kilo (eller, det var typ 30 kilo för mycket för mig) men han pressade upp dem på ett mycket lätt och manligt vis.

Krampus
2005-12-14, 23:04
Haha, jodå, inte för att jag körde på så många kilo (eller, det var typ 30 kilo för mycket för mig) men han pressade upp dem på ett mycket lätt och manligt vis.

Låter som om det skulle kunna vara ngn jag känner...







Arne P eller hur? :bow:

mini
2005-12-14, 23:13
Låter som om det skulle kunna vara ngn jag känner...







Arne P eller hur? :bow:
Kunde ha varit, men jag umgås inte med sydlänningar förstår du. Jag har inte tagit 20-poängskursen Främmande språk och kulturer - förståelse för andra folkslag i 2000-talets Sverige

Lalla
2005-12-14, 23:24
Har två bidrag, en är utanför gymmet men väldans pinsam...

Första är då jag kommer in med cykeln till starten i vätternrundan. Har laddat med ca. 550mil under sommarn, landsvägshoj som är toppskick o cykelkläder. Problemet var bara att jag var lika tankspridd som cykeln var polerad. När jag stannade glömde jag att det var visst SPD (sånna som sitter fast) pedaler... :em:
*duns* rakt i backen stillastående framför 150-200 andra vätternentusiaster. Upp o hoppa, knallröd o lagomt chockad över vad jag pysslade med.
Dessutom var det vid 4:15 tiden då de som satsar lite mer startar.
Hur det gick, jovars 10h 21min blev det...

En annan incident var då jag skulle köra scottcurl, tänkte att nu jäklar ska här ökas. Jag laddade på, så till den milda grad att jag exploderade i en M-stångs-knocka :em: Slutade med att jag ojande över en ond fläskläpp fick ett jubel o gapskratt i ett "fyllsatt" gym. Till saken hör att det var en torsdagkväll o då är det väldigt mycket folk på Borås största gym....
Nåja, det bjussar man på. :bpump:

Frippe_L
2005-12-14, 23:43
Har två bidrag, en är utanför gymmet men väldans pinsam...

Första är då jag kommer in med cykeln till starten i vätternrundan. Har laddat med ca. 550mil under sommarn, landsvägshoj som är toppskick o cykelkläder. Problemet var bara att jag var lika tankspridd som cykeln var polerad. När jag stannade glömde jag att det var visst SPD (sånna som sitter fast) pedaler... :em:
*duns* rakt i backen stillastående framför 150-200 andra vätternentusiaster. Upp o hoppa, knallröd o lagomt chockad över vad jag pysslade med.
Dessutom var det vid 4:15 tiden då de som satsar lite mer startar.
Hur det gick, jovars 10h 21min blev det...

En annan incident var då jag skulle köra scottcurl, tänkte att nu jäklar ska här ökas. Jag laddade på, så till den milda grad att jag exploderade i en M-stångs-knocka :em: Slutade med att jag ojande över en ond fläskläpp fick ett jubel o gapskratt i ett "fyllsatt" gym. Till saken hör att det var en torsdagkväll o då är det väldigt mycket folk på Borås största gym....
Nåja, det bjussar man på. :bpump:

Tur du inte slog ut nån tand då...men vad är en M-stång?

Lalla
2005-12-14, 23:54
Tur du inte slog ut nån tand då...men vad är en M-stång?
Tror det heter z-stång men den ser mer ut som ett tillplattat M tycker jag... :em:

Frippe_L
2005-12-15, 00:01
Tror det heter z-stång men den ser mer ut som ett tillplattat M tycker jag... :em:
misstänkte det men det finns ju nåt som heter mcdonald-stång har jag för mig så det kunde varit din förkortning :-) dessutom kallas den för EZ-stång oxå.

larre
2005-12-15, 15:20
På Olympiagymmet i Östersund så finns det ett ställe i gymmet där det är väldigt lågt i tak, det är en stor jävla platta som är mycket lägre än resten av taket.

Jag kör marklyft och sliter så hårt att jag som vanligt intalar mig "fy fan vilken hemsk jävla övning jag ska aldrig göra den igen"(men gör den ändå nästa vecka)
När jag väl ställer ifrån mig stången och är sliten och yr så börjar ja gå mot stereon för att starta om rockyskivan då jag nitar skallen rakt in i den där plattan, jag vinglar till, viker knäna lite och sätter ena handen på skallen o andra på låret, jag kikar snabbt ut i gymmet för att se ifall någon såg mig, eller hörde smällen då det small ganska bra. Den enda jag ser som verkar ha sett kollar först på mig och placerar sedan huvudet i händerna och skakar lite lätt - han ville väl inte riktigt vara taskig o skratta åt mig.

Sen har man precis som alla andra dragit av några rökare då och då men det hör mer eller mindre till vardagen.
Oooch så har man även tippat av massa vikter så man skrämmer skiten ur hela gymmet, senast förra veckan när jag var där med puppas så gjorde jag en ganska najs tippning när jag körde smalgreppsbänkpress =)

BajareN
2005-12-15, 15:34
Kan inte komma på något så där riktigt brutalt för stunden...men igår lyckades jag med bedriften att dregla på en kille som jag passade i sned hantelpress.
Mitt i lyftet så glappar det till lite i käften på mig och ned faller lite sörja som fint placerar sig på hans högra öga.

Ryska_raketen
2005-12-15, 15:49
Kan inte komma på något så där riktigt brutalt för stunden...men igår lyckades jag med bedriften att dregla på en kille som jag passade i sned hantelpress.
Mitt i lyftet så glappar det till lite i käften på mig och ned faller lite sörja som fint placerar sig på hans högra öga.


va han så het ? ;)

Sve
2005-12-15, 15:51
Tror det heter z-stång men den ser mer ut som ett tillplattat M tycker jag... :em:

heter ju EZ (easy) -curl.
försvenskat har det väl blivit bara Z-stång

TrasMannen
2005-12-15, 15:51
Kan inte komma på något så där riktigt brutalt för stunden...men igår lyckades jag med bedriften att dregla på en kille som jag passade i sned hantelpress.
Mitt i lyftet så glappar det till lite i käften på mig och ned faller lite sörja som fint placerar sig på hans högra öga.

HAHA! *popcorn*

BajareN
2005-12-15, 15:54
va han så het ? ;)

Han hade den där glimten i ögat som fick mig att bli "tååtally cräääjzy".

TheSQUAT
2005-12-15, 16:18
Ingen som skitit ner sig under tunga böj?

Jag vet ...ehhh...."nån"... *innocent*

....say no more...

larre
2005-12-15, 16:26
Ingen som skitit ner sig under tunga böj?

Jag vet ...ehhh...."nån"... *innocent*

....say no more...
HAHA ååååh fyyy faan huvvaaligen! :D

Diana
2005-12-15, 16:30
hahahaha riktigt kul läsning :laugh:
ja fastnade med en alldeles för tung stång på axlarna en gång utan passare eller nåt, 10 min efter att ha skrytit om att ja minsann känner mina begränsningar o kommer aldrig fastna i botten osv *rolleyes* :D jaja inte så pinsamt kanske va väl mer kratern i det nya golvet efter ja dumpa vikterna som va snudd på pinsam hehe *popcorn*

TheSQUAT
2005-12-15, 16:31
Skulle förståss lagt till att det INTE är jag även om jag varit nära nån gång :D
Men en tidigare träningskompis som var (är) en jäkel på att pressa sig förbi alla vettiga gränser. Spyor, näsblod, svimma och som sagt...sket ner sig rejält en gång under en riktigt tung böj. Vet att han finns här så jag säger inte mer. :D