handdator

Visa fullständig version : Motivation vid bulk


tigerofsweden
2005-09-08, 13:30
Har en gång i tiden varit fet, bantade sen bort en del kilon. Har nu börjat lägga på mig en del fett igen, tror förövrigt det finns något som heter fettminne :D Nu är det tyvärr så att musklerna inte utvecklas i samma takt som magen *grr* Ser mer och mer ut som en julgran när det är en upp o ner vänd sådan man är ute efter. Nåå ska sluta klaga nu och komma till saken, hur ska man motivera sig att fortsätta käka massa och träna vidare?!?! Ibland känns det jobbigt och tankarna flyger återigen till deff, men det är ju inte det man vill utan man vill ju bygga o bli stor
(Kanske hamna i fel forumsdel ;) )

GymTT
2005-09-08, 13:36
Har en gång i tiden varit fet, bantade sen bort en del kilon. Har nu börjat lägga på mig en del fett igen, tror förövrigt det finns något som heter fettminne :D Nu är det tyvärr så att musklerna inte utvecklas i samma takt som magen *grr* Ser mer och mer ut som en julgran när det är en upp o ner vänd sådan man är ute efter. Nåå ska sluta klaga nu och komma till saken, hur ska man motivera sig att fortsätta käka massa och träna vidare?!?! Ibland känns det jobbigt och tankarna flyger återigen till deff, men det är ju inte det man vill utan man vill ju bygga o bli stor
(Kanske hamna i fel forumsdel ;) )


Jag förstår hur du känner dig, jag är lite på samma stadie just nu faktiskt.
Tänker på det där ganska ofta och visst blir man sugen på deff men man får piska sig ett tag till för att sedan verkligen se muskler efter deffen.
Jag har gått upp mycket och äter då ändå aldrig godis,glass,kakor,bullar,macdonals, osv osv.

Slutligen: Piska dig lite mer och liiite hårdare på gymmet så kör du deffen om ett halvår istället?

tigerofsweden
2005-09-08, 13:42
Jag förstår hur du känner dig, jag är lite på samma stadie just nu faktiskt.
Tänker på det där ganska ofta och visst blir man sugen på deff men man får piska sig ett tag till för att sedan verkligen se muskler efter deffen.
Jag har gått upp mycket och äter då ändå aldrig godis,glass,kakor,bullar,macdonals, osv osv.

Slutligen: Piska dig lite mer och liiite hårdare på gymmet så kör du deffen om ett halvår istället?

Jo har läst om din bulkångest i någon tråd :) Har bara tränat 3 månader riktigt seriöst :MrT: Skulle velat träna hårt o äta 2 år innan jag deffar men tror inte jag kommer hålla ut så länge :em: Jo jag som dig äter bara bra mat, man får kanske får vara glad över att man ökar i vikt överhuvudtaget :confused:

Tar med en bild, kolla mina lovehandles :cryout:

GymTT
2005-09-08, 13:44
Jo har läst om din bulkångest i någon tråd :) Har bara tränat 3 månader riktigt seriöst :MrT: Skulle velat träna hårt o äta 2 år innan jag deffar men tror inte jag kommer hålla ut så länge :em: Jo jag som dig äter bara bra mat, man får kanske får vara glad över att man ökar i vikt överhuvudtaget :confused:


Hehe okej, har du ingen bild på dagsformen ? vore grymt kul att se .

Johan.S
2005-09-08, 13:45
Hur fan kan man bli sugen på deff :confused: Äta är ju bland det bästa som finns :eating:

GymTT
2005-09-08, 13:45
Där ja, jo ser ut som mina handtag typ:)

mystic[-_-]
2005-09-08, 13:49
Det ska ju inte kännas obehagligt när du går upp vikt. Du kanske bör se över kosten jag vet inte hur du äter men kanske ligger något fel där? Sen hur ligger det till med förbränningsträningen/cardion nu under uppbyggnaden?

tigerofsweden
2005-09-08, 13:52
']Det ska ju inte kännas obehagligt när du går upp vikt. Du kanske bör se över kosten jag vet inte hur du äter men kanske ligger något fel där? Sen hur ligger det till med förbränningsträningen/cardion nu under uppbyggnaden?

Maten är okej, äter faktiskt bara bra mat :) Cardion ligger nere för tillfället, kanske skulle ta tag i de, men måste man inte käka mer då? :confused:
Slänger in en till så GymTT inte behöver känna sig tjock :D

userfriendly
2005-09-08, 14:05
alltså, om det där är nu så har du en skev kroppsuppfattning..
Intressant att den även börjar nå killar nu för tiden!?

om du inte lägger på dig muskler men äter mer än du gör av med o tränar mkt så tränar du fel elelr så har du dåligt tålamod o inser inte att det tar lite tid...
ligg lagom mkt över ditt energibehov... du behöver inte ligga 500kcal plus (enligt mig)

problemet med motivationen.. jaa du bör nog först och främst ändra ditt tankesätt o gå igenom ditt självförtroende osv osv osv..

Metal_boy_
2005-09-08, 14:07
Ligg kvar där du ligger nu när du vet att du lagt på dig. Det är ett tecken på kalori+. Ytterligare ökning av kosten behövs inte, det tar lååång tid innan du tillgodogör allt det som nu är överskott och stagnerar, om ens alls den här bulkperioden. Är det något du ökar så ska det vara proteinet, samt fett om du äter dåligt med det.

userfriendly
2005-09-08, 14:11
alltså, om det där är nu så har du en skev kroppsuppfattning..
Intressant att den även börjar nå killar nu för tiden!?

om du inte lägger på dig muskler men äter mer än du gör av med o tränar mkt så tränar du fel elelr så har du dåligt tålamod o inser inte att det tar lite tid...
ligg lagom mkt över ditt energibehov... du behöver inte ligga 500kcal plus (enligt mig)

problemet med motivationen.. jaa du bör nog först och främst ändra ditt tankesätt o gå igenom ditt självförtroende osv osv osv..

såg nu att du bara tränat tre månader.. det tar tid innan kroppen vänjer sig vid bulk o man går alltid upp mer i början...
3 månader är egentligen ingenting, ta det lungt..

PS. kroppen har väl ett fettminne?? .. har man en ggn vart tjock ere lättare att bli det igen

träna upp psyket oxå det är en stor del av träning i sig! kroppsuppfattningen kommer med tiden..

tigerofsweden
2005-09-08, 14:20
såg nu att du bara tränat tre månader.. det tar tid innan kroppen vänjer sig vid bulk o man går alltid upp mer i början...
3 månader är egentligen ingenting, ta det lungt..

PS. kroppen har väl ett fettminne?? .. har man en ggn vart tjock ere lättare att bli det igen

träna upp psyket oxå det är en stor del av träning i sig! kroppsuppfattningen kommer med tiden..

Japp du har nog rätt, man har ganska skev kroppsuppfattning. Så det finns något som heter fettminne, dåså då var ja inte helt ute o cykla! Absolut så är det psykiska en stor del när man tränar, det håller jag med om, bara och bita ihop och fortsätta :D

Sniggel
2005-09-08, 15:06
PS. kroppen har väl ett fettminne?? .. har man en ggn vart tjock ere lättare att bli det igen

Har för mig att jag läste på detta forumet att fettceller växer tills de blir för stora, då delar de på sig, och ju fler fettceller man har desto svårare är det att ha ett lågt BF%
Hade för mig att de sades att fettcellerna hade lätt för att dela på sig i barndomen (vid "överdosering" av kalorier) så om man vill ha vuxenfetma så ska man börja tidigt!
(notera sarkasmen :D)

Så man kan väl säga att där finns ett fettminne? (fler celler hos någon som har varit fet)

Beast
2005-09-08, 16:22
Bara för man ligger på bulk behöver man inte gå och bli fet (inte för att du är det nuva). Men det behöver du verkligen inte veta. Om du en gång varit fet som du sagt bör du veta på ett ungefär vad din +-0 nivå ligger? öka sakta därifrån så slipper du en massa onödigt fett.

Yes
2005-09-08, 17:02
alltså, om det där är nu så har du en skev kroppsuppfattning..
Intressant att den även börjar nå killar nu för tiden!?

Under min korta tid här har jag sett flera killar med lika skev kroppsuppfattning, så ni tjejer är verkligen inte ensama.

Tigerofsweden: Du är smal och kan lätt lägga på dig 10Kg, om du tränar, utan att det kommer se illa ut. Kanske mer än så, beroende på hur fettet kommer fördela sig. Och att äta upp sig 10Kg när man tränar hårt lär kräva arbete, så du behöver knappast oroa dig.
Så ät och träna dig stor nu, och oroa dig för fettet senare. ;)

Cerberus
2005-09-08, 21:34
Jag har oxå helt skev självbild. Kan bero på alla timmar ja glott på bodybuilding-filmer oxå.. :P

Tycker jag ser plufsig o fet ut ibland.