handdator

Visa fullständig version : Bänkpress helt utbtybart?


Erik__
2005-09-07, 22:13
Hatar den enkelt bara, kan man skrota den och bara nöta på med hantlar??, sen har jag 4 axelskador bakom mig (inte relaterat till viktlyftning) men det göör oont att bänka, men det går ju, skitsamma, kan man byta ut den rakt av mot t.ex plan hantelpress?

men "alla" kör den ju, måste bara få veta om det är ngt magist med den :)

tycker hantelpress är SÅÅÅÅ SKÖÖÖNT :)

Überbiffen
2005-09-07, 22:16
Ja, det finns det många som gjort. Jag är en av dom.

Pudzianovski
2005-09-07, 22:17
Klart som fan du kan skippa bänkpress. Dessutom får du ont av den!?!? Dessutom tycker du hantlar är mycket skönare...

Lägg ner bänkpressen direkt! Det är inget måste utan du kan få lika bra tillväxt av hantlar om inte bättre med rätt utförande.

beckman88
2005-09-07, 22:22
Körde bänk förut men jag får inte kontakt i den... Finns massa andra övningar som du kan gotta dig med ist :thumbup:

z_bumbi
2005-09-08, 05:17
Skippa bänken och se även till att sköta om axlarna.

Senare i livet kanske bänken funkar bättre däremot så plocka inte bort den för alltid.

pocoloco
2005-09-08, 14:01
ifall man har problem med axlar (inte ordagrant skada), och vill ge dom lite bättre förutsättningarna kan det vara nåt att köra en period då man plockar bort så mycket press som möjligt och tränar framsida axlar enskilt?

Cerberus
2005-09-08, 21:38
Personligen tycker jag att bänkpress är lite överskattad övning för bröst, fast det är bara min åsikt. Jag klarar inga maffiga vikter under bänkpressen och jag får så jääävla mkt bättre kontakt me pecsen i hantelpressarna. Badell la av me bänken o kolla på hans tuttar nu ;)

Bänk är mer en statusövning för mig, folk frågar "Vad tar du i bänk?"... Kanske återgår till bänk när ja tröttnar på hantelpressarna men nu ser det inte ut så. Denna veckan har ja tagit vilovecka från träningen, för att slappa o låta kroppen återhämta sig samt spela mkt WoW :D

Timme
2005-09-08, 21:44
Hantelpressar äger ordentligt. Man kommer så mycket djupare och man får så mycket bättre kontakt. Jag tänker inte köra bänk mer då jag avskyr den övningen.

/Timme

Allan kör inte heller bänk...

Erik__
2005-09-08, 21:48
Okej gillade svaren, lägger ner skiten nu :)

men fleer liknande övningar?? har en pecdecliknande sak med rörliga handtag som jag får sjuk kontakt i, men dåligt om man inte är såå erfaren? nån sa ju ngt om armbågar och shit vid pressövningar med raka armar framför kroppen.

MilkmaN
2005-09-08, 21:50
Har inte kört någon bänk på några månader, dock hantelpress samt smalbänk.

Spannmål
2005-09-08, 22:20
Okej gillade svaren, lägger ner skiten nu :)

men fleer liknande övningar?? har en pecdecliknande sak med rörliga handtag som jag får sjuk kontakt i, men dåligt om man inte är såå erfaren? nån sa ju ngt om armbågar och shit vid pressövningar med raka armar framför kroppen.

Pecdec har väl inte ryktet om sig att vara en massabyggare direkt. Koncentrera dig på hantelpressar, om du gillar dem. Både plana och uppåtlutade. Det är dessa som kommer bygga upp en stabil hylla.

Erik__
2005-09-09, 15:24
okej, det kan behövas en del muskler då jag sjukt underutvecklad framsida och sjukgymnasten säger att min axel åker ur led frammåt då armen bryts bakåt.