handdator

Visa fullständig version : Kreatin - Skillnad mellan olika märken?


biffsson
2005-09-07, 11:15
Ni som har testat flera olika märken av kreatin...

Tycker ni att något märke fungerar bättre/sämre än något annat märke? (styrkemässig skillnad samt viktuppgång)
Känner ni någon skillnad på hur de olika märkena ställer till besvär i magen?

Det senate jag testade (star nutrition) blev jag inte dålig i magen av. Jag har blivit det av flera andra märken jag testat. Men det kanske berodde på att jag spred ut intaget över hela dagen, samt att jag åt mycket mat.

Har någon testat Dalblads kreatin? Dom har ett erbjudande om billigt kreatin just nu.

Eiselts blev jag dålig i magen av. Men det kanske skulle bli bra om jag gjorde på samma sätt som med Star Nutrition. Även Eiselts har ett billigt erbjudande nu.

Weird
2005-09-07, 11:19
Ni som har testat flera olika märken av kreatin...

Tycker ni att något märke fungerar bättre/sämre än något annat märke? (styrkemässig skillnad samt viktuppgång)
Känner ni någon skillnad på hur de olika märkena ställer till besvär i magen?

Det senate jag testade (star nutrition) blev jag inte dålig i magen av. Jag har blivit det av flera andra märken jag testat. Men det kanske berodde på att jag spred ut intaget över hela dagen, samt att jag åt mycket mat.

Har någon testat Dalblads kreatin? Dom har ett erbjudande om billigt kreatin just nu.

Eiselts blev jag dålig i magen av. Men det kanske skulle bli bra om jag gjorde på samma sätt som med Star Nutrition. Även Eiselts har ett billigt erbjudande nu.
alla säger att det inte e någon skilnad men jag tycker att man känner skilnad

Überbiffen
2005-09-07, 11:22
Ni som har testat flera olika märken av kreatin...

Tycker ni att något märke fungerar bättre/sämre än något annat märke? (styrkemässig skillnad samt viktuppgång)
Känner ni någon skillnad på hur de olika märkena ställer till besvär i magen?

Det senate jag testade (star nutrition) blev jag inte dålig i magen av. Jag har blivit det av flera andra märken jag testat. Men det kanske berodde på att jag spred ut intaget över hela dagen, samt att jag åt mycket mat.

Har någon testat Dalblads kreatin? Dom har ett erbjudande om billigt kreatin just nu.

Eiselts blev jag dålig i magen av. Men det kanske skulle bli bra om jag gjorde på samma sätt som med Star Nutrition. Även Eiselts har ett billigt erbjudande nu.
De olika jag har prövat har gett mig lika bra resultat, aldrig har jag fått problem med magen eller något annat heller.

biffsson
2005-09-07, 11:35
Vilka märken (tillverkare) har jag glömt? (av de man kan köpa i Sverige)
Kommentera gärna om de olika märkena.

Eiselts
Star Nutrition
Peak Nutrition
San Nutrition
Big Boss
Dalblad
Skip
Self Omninutrition
Danutrition
Ultimate Nutrition
FAST Sports Nutrition
Strength Sport Nutrition
Weider
MET-Rx
Twinlab
Multipower
Optimum Nutrition
dXb Nutrition
Fairing Sport Nutrition

nordland
2005-09-07, 11:48
Vilka märken (tillverkare) har jag glömt? (av de man kan köpa i Sverige)
Kommentera gärna om de olika märkena.

Eiselts - Creapure
Star Nutrition
Peak Nutrition
San Nutrition
Big Boss
Dalblad
Skip
Self Omninutrition
Danutrition
Ultimate Nutrition - Creapure
FAST Sports Nutrition
Strength Sport Nutrition
Weider
MET-Rx
Twinlab
Multipower
Optimum Nutrition - Creapure
dXb Nutrition
Fairing Sport Nutrition - Creapure

så länge det är Creapure (bäst renade kreatinet) så spelar det ingen roll.

Fairing
2005-09-07, 11:50
Fyra av tillverkarna använder Euroeisk råvara med minimalt med tungmetaller resten kör på Kinesiskt av varierande kvalitet.

Optimum , Eiselt eller Fairing skulle jag ha laggt pengarna på om jag vet att jag under många år framöver kommer att äta kreatin så vill ja ha ett så rent som möjligt :)

EiseltUK
2005-09-07, 12:50
Vilka märken (tillverkare) har jag glömt? (av de man kan köpa i Sverige)

Du har glömt FX.

Oavsett vilket märke man köper så bör man försäkra sig om att kreatinet inte är framställt med s-thiourea och att halterna av de vanliga restkemikalierna är så låga som möjligt. CreaPure är ett säkert kort och det är numera inte så dyrt.

/ Henrik

WHITEFOLKS
2005-09-07, 13:19
Lite halvt OT: Det är degussa som gör kreatinpyruvatet som eiselt/fairing använder i sina produkter?

Weird
2005-09-07, 13:29
Fyra av tillverkarna använder Euroeisk råvara med minimalt med tungmetaller resten kör på Kinesiskt av varierande kvalitet.

Optimum , Eiselt eller Fairing skulle jag ha laggt pengarna på om jag vet att jag under många år framöver kommer att äta kreatin så vill ja ha ett så rent som möjligt :)
har testa något biligt som jag inte kopmemr ihåg va det heter sen On tycke ON va va bätre

biffsson
2005-09-07, 17:34
Tack för alla svar. :bow:

Då blir det att köpa det billigaste alternativet av CreaPure.

jimmynordin
2005-09-07, 17:56
Du har glömt ett märke som är riktigt bra: Great Earth / Great Nutrition

il_dio
2005-09-08, 22:19
On's tycker jag är bäst, testat flertalet märken men den funkade bäst...

Rock'nRoll
2005-09-08, 22:35
Har själv provat Eiselt, Excell och Peak Nutrition. Peak var värdelöst de andra funkade bra.

Angus
2005-09-09, 08:43
Du har glömt ett märke som är riktigt bra: Great Earth / Great Nutrition

jag håller inte med dig för greaths kinakreatin var som en våldtäkt på min mage *grr* *spy*

Metal_boy_
2005-09-09, 10:39
Bästa kreatinet är nått jag köpte på naturapoteket, men jag kommer inte ihåg vad det hette. En liten rund svart burk med gult lock var det iaf.

biffsson
2005-09-10, 10:25
Jag kommer på ett märke till, men det tror jag inte finns längre.

Overmax var det första kreatinet jag testade. Det var -93
Någon som kommer ihåg det? (eller det kanske fortfarande finns kvar?)

EiseltUK
2005-09-12, 12:54
Jag kommer på ett märke till, men det tror jag inte finns längre.

Overmax var det första kreatinet jag testade. Det var -93
Någon som kommer ihåg det? (eller det kanske fortfarande finns kvar?)

Nej det finns inte kvar. Tror det försvann för 10 år sen. *rolleyes*

/ Henrik

biffsson
2005-09-12, 13:10
Nej det finns inte kvar. Tror det försvann för 10 år sen. *rolleyes*

/ Henrik

Tack Henrik. Kom du ihåg vilka som tillverkade det?

EiseltUK
2005-09-12, 13:32
Nej men jag tror att råvaran kom från Österrike.

/ Henrik