handdator

Visa fullständig version : Antipiratbyrån + Eiselt + Body ?


LexSinner
2005-09-07, 10:59
Vad har Eiselt och Body för koppling till antipiratbyrån egentligen ? När jag försöker gå på deras hemsidor så blockar min PeerGuardian sidan för att ett IP tillhörande Antipiratbyrån försöker connecta till mig..

Har dom annonser från antipiratbyrån på sina sidor eller är det nån idé om hur det kan komma sig ? *screwy*

tusenkonstnar
2005-09-07, 11:09
Vad har Eiselt och Body för koppling till antipiratbyrån egentligen ? När jag försöker gå på deras hemsidor så blockar min PeerGuardian sidan för att ett IP tillhörande Antipiratbyrån försöker connecta till mig..

Har dom annonser från antipiratbyrån på sina sidor eller är det nån idé om hur det kan komma sig ? *screwy*
Ursäkta att jag går OT men hur fungerar PeerGuardian och var skaffar man det?

MasterChief
2005-09-07, 11:12
Ursäkta att jag går OT men hur fungerar PeerGuardian och var skaffar man det?

PeerGuardian funkar inte alls skulle jag vilja säga. *rolleyes*

Om du vill skaffa det så kan du testa med Google... ;)

LexSinner
2005-09-07, 11:17
PeerGuardian funkar inte alls skulle jag vilja säga. *rolleyes*

Om du vill skaffa det så kan du testa med Google... ;)

Jo.. Peerguardian gör en mest förbannad då den blockerar vissa sidor istället för att blocka popup fönstret som finns på sidan... ;)

King Grub
2005-09-07, 11:33
Vad har Eiselt och Body för koppling till antipiratbyrån egentligen ? När jag försöker gå på deras hemsidor så blockar min PeerGuardian sidan för att ett IP tillhörande Antipiratbyrån försöker connecta till mig..*

Har jag också märkt.

LexSinner
2005-09-07, 11:39
Har jag också märkt.

Tycker det är konstigt att det är just på dom sidorna.. Kan inte komma på direkt nån annan svensk sida som det blivit så på.

Dumleman
2005-09-07, 11:50
De ligger på samma webbserver :). Summa sumarium: peer guardian är dumt som ett kylskåp.

aliquis
2005-09-07, 11:54
Precis, peerguardian är SKIT. Tanken är ju att det skall blocka ip-adresser som används inom tveksamma organisationer... men en tveksam sådan kan vara exempelvis valfritt företag som utvecklar programvara, mao kommer du inte åt microsoft, sun, sony, ... (i princip)

Som skydd mot APB tror jag inte det hjälper så mycket heller, då de som faktiskt rapporterar större saker antagligen inte sitter på APBs nät överhuvudtaget. Eiselt och body är väl förbjudna eftersom de råkar befinna sig på samma nät som APB då. Peerguardian blockerar dessutom en större del av Internet med anledningen "China".

Hur som helst, eftersom peerguardian gör att en massa andra saker inte fungerar (bl.a. att connecta mot battlenet i warcraft 3) så är det väl inte så mycket att ha, visst kan man upphäva blockeringarna, men det verkar sällan fungera permanent eller hur det är, för likförbaskat skall det alltid vara där och jävlas.

aliquis
2005-09-07, 11:54
En snabblösning är ju att tillåta webtrafik till samtliga ips.

Baha
2005-09-07, 11:58
HENRIK Pontén aka HENRIK eiselt, skulle inte förvåna mig om lika förnamn är mer än slump!

LexSinner
2005-09-07, 12:00
Precis, peerguardian är SKIT. Tanken är ju att det skall blocka ip-adresser som används inom tveksamma organisationer... men en tveksam sådan kan vara exempelvis valfritt företag som utvecklar programvara, mao kommer du inte åt microsoft, sun, sony, ... (i princip)

Som skydd mot APB tror jag inte det hjälper så mycket heller, då de som faktiskt rapporterar större saker antagligen inte sitter på APBs nät överhuvudtaget. Eiselt och body är väl förbjudna eftersom de råkar befinna sig på samma nät som APB då. Peerguardian blockerar dessutom en större del av Internet med anledningen "China".

Hur som helst, eftersom peerguardian gör att en massa andra saker inte fungerar (bl.a. att connecta mot battlenet i warcraft 3) så är det väl inte så mycket att ha, visst kan man upphäva blockeringarna, men det verkar sällan fungera permanent eller hur det är, för likförbaskat skall det alltid vara där och jävlas.


Fastän det där med att ge permanent access åt t.ex WoW har funkat som det skall för mig.

Ett annat problem med det är ju också att sidor med ads kan ta brutal tid att ladda ibland :(

LexSinner
2005-09-07, 12:00
HENRIK Pontén aka HENRIK eiselt, skulle inte förvåna mig om lika förnamn är mer än slump!

They are all out to get me *grr27* :laugh:

aliquis
2005-09-07, 13:00
Nädu, Henrik på Eiselt är trevlig.

Bjorne
2005-09-07, 13:29
Samma webbserver.