handdator

Visa fullständig version : skada?


impen
2005-09-06, 19:54
har tränat i cirka en månad och nu har jag fått ont innuti armarna som fan, typ neråt handlederna. så fort jag lyfter typ en hantel och sätter ner den så gör de ont innuti ganska duktigt. har inte tränat på nårra dar nu men de har inte gått över. någon som har någon aning om vad som hänt, kan säga att jag kört relativt hårt. det är BARA när jag lyfter hantlar/skivstång som de känns.

MasterChief
2005-09-06, 20:31
Du är en aning luddig om smärtområdet och dess utbredning. Underarmen består av många muskler, senor och dylikt så du behöver vara tydligare.

För övrigt rekommenderar jag alltid att gå till naprapat om man har bestående smärta. De kan vara guld värda.

Välkommen till kollo förresten! :thumbup:

impen
2005-09-06, 20:57
aa tack ;)

det är innuti underarmen eller hur man ska säga, neråt handlederna, går inte förklara mkt tydligare. smärtan är inte konstant men den kommer såfort jag lyfter något underifrån. har väl varit såhär cirka en vecka och jag har haft uppehåll nårra dagar nu men de verkar vara kvar. :E sorry om jag var otydlig, är relativt trött. :p någon som har en aning om vad de kan vara??

MasterChief
2005-09-06, 21:08
Handleden är ett rätt trångt ställe. Har du inga domningar i handen så kan man i alla fall utesluta karpaltunnelsyndromet vilket är ganska vanligt hos tränande. Fömodligen har du fått en lättare inflammation i ett senfäste hos någon av underarmens flexorer. Det som händer är att en överansträngning har orsakat små bristningar där muskelsenan fäster i skelettet. I dessa bristningar uppstår det en inflammatorisk "härd". Det yttrar sig främst som smärta när man plötsligt belastar det drabbade området.

Det är vila som gäller och i vissa fall medicin såsom voltaren eller annan antiinflammatorisk läkemedel. Gör det ont så gör det INTE, är ett bra tips. Undvik även att gå runt och klämma på det onda området. Det är lite som en finne...pillar man så blir det bara värre.

Försvinner det inte inom ett par veckor så tycker jag du ska uppsöka professionell hjälp för att få lite hjälp på vägen.