handdator

Visa fullständig version : är 2100 kcal för lite?


andreas_nordh
2005-09-06, 17:25
Jag har läst deff guiden och försök komma fram till hur mycket jag ska äta när jag deffar, jag är 21 år gammal och väger ca 71 kg och är 183 cm lång, jag styrketränar 4 gånger i veckan plus minst 4 1 timmes promenader i veckan + lite löpning, mitt jobb är relativt fyskiskt, är 2100 kcal för lite per dag?

obesogen
2005-09-06, 17:40
Hur mycket vill du gå ner? Jag kan säga att du är smal redan nu och deffar du bort några kilo kommer du hamna på gränsen till undervikt.

andreas_nordh
2005-09-06, 17:44
grejen är att allt sitter på magen, jag tänkte prova med 2kg för å kolla om det gör nån skillnad på magen

MyungChul
2005-09-06, 17:45
om ditt jobb är relativt fysiskt så låter iaf 2400kcal vettigare.. men vad vet jag..

Scratch89
2005-09-06, 17:49
grejen är att allt sitter på magen, jag tänkte prova med 2kg för å kolla om det gör nån skillnad på magen
Antar att det inte är någt daller med tanke på din längd i vikt. Börja träna tungt som satan, gå upp 10 kg, o SEN deffa igen.

andreas_nordh
2005-09-06, 17:51
jag trivs med att inte vara så mycket större, som sagt bara magen försvann

userfriendly
2005-09-06, 17:53
tror ändå inte att en diet är din lösning om du väger så "lite":...
o eftersom du redan e smal kan/BÖR du köra en långsam deff så att du inte tappar mer massa..
jag ligger på drygt 2350kcal om dagen under deff nu (jag väger 72kg på 178cm) och jag går ner.. går varje morgon o tränar varje dag i princip *flex* höj med 200-300kcal tycker jag...

andreas_nordh
2005-09-06, 17:58
grejen är, att om jag bulkar nu känns det som att jag aldrig kommer bli av med min lilla knöl eftersom att man lägger på sig lite fett när man bulkar

Liten Men Fet
2005-09-06, 18:17
grejen är, att om jag bulkar nu känns det som att jag aldrig kommer bli av med min lilla knöl eftersom att man lägger på sig lite fett när man bulkar

Skit i knölen den har ALLA som inte är ohälsosamt smala, se till och ät mycket och lyft skrot annars vet jag inte vad du gör på ett gym?

Vill du inte bygga muskler kan du ju pyssla med annat, finns ju mycket roligare saker att göra som bränner mer fett än skrotlyftande. Kampsport?

andreas_nordh
2005-09-06, 18:35
hur mycket bör jag äta om jag bulkar istället då? eller räcker det att bara se till att äta mycket och bra mat, jag brukar äta bra mat och ganska mycket men går inte upp i vikt ändå, med andra ord jag står still

andreas_nordh
2005-09-06, 18:50
fixade en bild på min mage som jag vill ha bort, visserligen inte mycket till mage, men den är det enda jag ser

mini_Arnold
2005-09-06, 18:51
Ser ut som magmuskler som putar ut bara?
Deffa inte

andreas_nordh
2005-09-06, 18:53
men det finns ju lite å ta tag i, det kanske är mest hud eller?

King Grub
2005-09-06, 19:18
Du har en helt normal mage. Du är inte i tävlingsform, men absolut inte överviktig på något sätt. Musklerna ser däremot antingen avslappande eller slappa ut. ;)

userfriendly
2005-09-06, 19:33
TRÄNA HÅRT OCH ÄT!! tänk på att muskler fyller ut allt så du kommer antaligen se hårdare ut.
En bulk betyder inte att man vräker i sig mat.. lägg dig på + 1-300kcal lr nåt i början o se vad som händer..
första veckan kommer du gå upp, kanske första månaden går fort.. sen avtar det..

andreas_nordh
2005-09-06, 20:03
tack för hjälpen

Cilia
2005-09-06, 20:08
fixade en bild på min mage som jag vill ha bort, visserligen inte mycket till mage, men den är det enda jag ser
bara jag som tänker
Sträck på dig pojk så kommer inte magen att synas.

Kaboffastar
2005-09-06, 21:22
bara jag som tänker
Sträck på dig pojk så kommer inte magen att synas.

jag med. *popcorn*

Liten Men Fet
2005-09-06, 23:13
Bra att du skippar deffen, se till att äta mycket. Var inte rädd för att äta för mycket det är liten risk för det. Lättare att skala av lite fett senare om det blir för mycket, du kommer inte rusa upp i vikt.

Återigen: bra val att äta mer och träna hårt.

Stor och stark får gå på folkets park, liten och klen... frälsningsarmen.


:thumbup:

Fredrik_
2005-09-07, 07:15
Tror det är muskelmassa som saknas snarare än för mycket fett (talar av egen erfarenhet efter att ha varit i samma situation). Det kommer att se bra mycket bättre ut om du lägger på dig några kilon muskler istället, och det gör även gott för hållningen.

Du behöver ju inte tokbulka/svulla, utan träna ordentligt (både styrka och kondition) och ligg på ett litet energiöverskott så kommer du inte att lägga på dig speciellt mycket fett under tiden om du mår illa av det.

andreas_nordh
2005-09-07, 11:31
brukar ni väga maten när ni bulkar eller äter ni bara ordentligt?
Så med andra ord så fyller jag ut huden bättre och ser hårdare ut då och får bättre hållning?

Liten Men Fet
2005-09-07, 13:03
brukar ni väga maten när ni bulkar eller äter ni bara ordentligt?
Så med andra ord så fyller jag ut huden bättre och ser hårdare ut då och får bättre hållning?

Ät mycket bara, riktigt mycket och ofta.
Du kommer få bättre hållning, se starkare och stabilare ut.
Grövre bredare axlar, djup i rygg och axlar, större bröstkorg.
Musklerna fyller ju ut så tyndpunkten flyttas upp från mage till bröst axlar. Grövre armar gör en hel del åxå.

Se till att träna allt bara så du inte "glömmer" ben.

Det kommer bli asbra!
:thumbup:

andreas_nordh
2005-09-07, 17:12
problemet är bara att jag har lite problem med knäa, jag kör knäböj, 8 tunga set, men jag vågar inte köra mer, eller borde jag köra mer för att inte komma efter med dom?