handdator

Visa fullständig version : bröst 2 ggr


gulyas
2005-09-06, 10:49
Hejsan undar om man kan träna bröst 2 ggr i veckan, tänkte köra...

Måndag armar mage

tisdad bröst

onsdag rygg mage

torsdag axlar

fredag bröst mage

kan ej köra ben en pga en skada...

Big Lou
2005-09-06, 11:38
Klart man kan köra bröst 2 dar i veckan. Testar det själv just nu....fast det är klart att jag har inte kommit så långt att jag märkt om det funkar bra. :D

RobbeliRobban
2005-09-06, 11:39
Tycker att du skall lägga det annorlunda för att få bättre återhämtning mellan passen.

Axlar och triceps på samma dagar som bröstpassen, triceps resp axlar lagt efter.

tex.

Mån: bröst, triceps

tis: trapz, biceps, underarmar, mage

ons: vila

tor: bröst, axlar

fre: rygg

RobbeliRobban
2005-09-06, 11:42
Tillägg till min förra post är att axelträningen på torsdagen mest innehåller/begränsas till en pressövning. På bröstpassen på båda dagarna körs inga flyes, pga att biceps tränas dagen efter det första och ryggen (dvs också biceps) efter det andra.

gulyas
2005-09-06, 12:47
hmm ok tack, men det där med att köra fler olika övningar påett pass gillar inte jag, käns för konstigt... gillar bara att köra en hel muskel grupp åt gången..

RobbeliRobban
2005-09-06, 14:14
hmm ok tack, men det där med att köra fler olika övningar påett pass gillar inte jag, käns för konstigt... gillar bara att köra en hel muskel grupp åt gången..

Men enskilda övningar bryr sig inte om vilken muskelgrupp du vill träna. I tex en smalbänk (tricepsövning) tränar du tex både bröst, triceps och axlar, i en cablecross både bröst, axlar och biceps, i en rodd lats, trapz, biceps,mm i en liggande tricepspress runt huvudet, triceps, lats, baksida axel, bröst. etc.

Som i ditt exempel, kommer tex. triceps att få träning må+tis+to+fre, det är väl helt ok om man orkar återhämta sig fullt från det, men annars är överlappningen något man bör ha i åtanke när man planerar hur man skall lägga upp sin träning.

Viking_89
2005-09-06, 20:50
Vinner man nånting på att köra bröst 2gånger i veckan då? Jag körde då så förrut(har inte tränat alls på en månad nu). Fick höra från vissa att jag skulle slita ut mig och inte vinna nånting alls på det. MEn jag tycker att jag ökade på jävligt bra men men..

Jompi
2005-09-06, 21:03
Vinner man nånting på att köra bröst 2gånger i veckan då? Jag körde då så förrut(har inte tränat alls på en månad nu). Fick höra från vissa att jag skulle slita ut mig och inte vinna nånting alls på det. MEn jag tycker att jag ökade på jävligt bra men men..

varöfr bryta ett vinnande koncept då?

Liten Men Fet
2005-09-06, 23:07
Vinner man nånting på att köra bröst 2gånger i veckan då? Jag körde då så förrut(har inte tränat alls på en månad nu). Fick höra från vissa att jag skulle slita ut mig och inte vinna nånting alls på det. MEn jag tycker att jag ökade på jävligt bra men men..

Du kan ju se till att lyfta tungt som fanken bägge gångerna men inte köra slut på muskeln, se till att överbelasta men inte slita ut så du återhämtar snabbare.

Färre set och reps men minst lika tungt.
Det skulle jag prova iallafall.

myggan
2005-09-07, 13:28
har precis börjat köra 2 bröstpass själv.. skall försöka köra 13-14 set i veckan.. aldrig eller väldigt sällan till failure

känns bra än så länge.. får väl se :)

Viking_89
2005-09-07, 18:04
varöfr bryta ett vinnande koncept då?

Jo jag ska nog fortsätta bara det att jag har varit sjuk 3veckor+, men ikväll blire fan träning. Men jag brukar alldrig köra mer än 6 sett bröst per träningspass ändå så. JAg brukar träna axlar och triceps på samma pass som jag tränar brösten. Så jag kommer nog träna dem musklerna 2gånger i veckan också. MEn ska testa det där med att köra lite mer set ena passet och köra lite mindere set på andra, fast det går ju inte kör så många mindre sett men, ja..