handdator

Visa fullständig version : brun fläck på skinkan


myggan
2005-09-06, 00:20
japp.. *rolleyes* precis som den kanske lite märkliga rubriken säger så har jag märkt att jag har fått en brun fläck på ena skinkan..
fläcken är kanske 3x3cm och ganska så mycket ljusare än vad ett födelsemärke brukar vara.. vet inte hur längde den har varit där
minst ett halvår tror jag, svårt att säga för den är ganska ljus och syns inte så jättebra när man är brun

har börjat bli lite nojig senaste tiden, kanske kan vara värt att gå och kolla upp eller vad tror ni ? :(
någon som har något liknande ?

vart skall man gå i så fall, kan man boka tid hos vanlig vårdcentral eller måste man vända sig direkt till en hudläkare ?

tacksam för seriösa svar, så jag inte blir ännu mer nojig

spacedog
2005-09-06, 00:26
tacksam för seriösa svar, så jag inte blir ännu mer nojig

Fan, då får man hoppa över "torka dig noggrannare" och allt sånt. Skit också. Gå till vårdcentralen så får du remiss till en hudläkare om det behövs.

King Grub
2005-09-06, 05:07
kanske kan vara värt att gå och kolla upp eller vad tror ni ?

Alla förändringar i huden skall kollas upp.

Att sitta här och gissa ger ingenting.

internethjälten
2005-09-06, 05:31
Du ska göra som king grub säger - gå och kolla upp det omedelbart !!!!

//nicke

Tolkia
2005-09-06, 05:41
Ansluter mig till ovanstående. Det är förmodligen ingenting - hur den förändras även kosmetiskt när den åldras, i synnernet om man solar ofta, men man skall kolla upp förändringar som inte lätt kan säga vad de beror på (typ ärr). Om inte annat skall du gör a det för att slippa gå omkring och vara orolig (fullt legitimt skäl, faktiskt).

myggan
2005-09-06, 09:49
skall ringa och boka tid idag

är det vanligt med hudcancer redan i 21 års ålder :confused:

antar att det är det jag behöver vara orolig för

King Grub
2005-09-06, 09:54
är det vanligt med hudcancer redan i 21 års ålder :confused:

Nej, inte vanligt alls. Men inte heller okänt. Och visst finns det andra hudsjukdomar som man kanske behöver medicinera.

Metal_boy_
2005-09-06, 10:06
när jag får nya prickar oftast i komb med att sommarn är här så är det fler jävla fräknar som kommer *grr27*

puppas
2005-09-06, 11:15
Kan vara börja till ett liggsår, byt sida när du sover och sitt gärna på en luftkudde el. liknande.











:laugh:

Kwon
2005-09-06, 13:39
kan det vara ett blåmärke? Kolla det hursomhelst!

myggan
2005-09-06, 14:01
det har inte förändrats på ca: 6 månader.. och jag är säker på att det är brunt, och det ömmar inte.. jobbigt att vara orolig :(

Kwon
2005-09-06, 14:09
det har inte förändrats på ca: 6 månader.. och jag är säker på att det är brunt, och det ömmar inte.. jobbigt att vara orolig :(

Kolla det fort som fasiken!

PS. Du har torkat va? :laugh: