handdator

Visa fullständig version : Kreatin blivit farligt kreatin?


fiLLadakiLLa
2005-09-05, 21:55
Jag har en kreatinburk med kreatin i, nu ä det så att när ja tagit kreatin ibland så kanske det har blivit vatten på skeden som ja har där i burken och lite kreatin har kommit i kontakt med vatten, och nu hare börjat lukta konstigt?!, har hört att kreatinet förvandlas till farligt kreatin efter x antal timmar i vatten, äre nu så att hela min burk är förstörd eller kan ja fortsätta me ddet kreatinet?

Jarod
2005-09-05, 22:13
Släng och köp nytt. Det är såpass billigt att det inte kommer att kännas i plånboken ens (om du skulle va rädd för det).

fiLLadakiLLa
2005-09-06, 00:53
hmmm nån annan som vet....eller är säkert rättare sagt

jesse
2005-09-06, 01:12
Om de luktar konstigt som du säger så tycker jag också att du ska slänga det. Ta de säkra före de osäkra och som Jarod skrev så är de ju ingen större ekonomisk förlust eftersom kreatin är relativt billigt.

Zäta
2005-09-06, 13:00
Tja! Som föregåeende talare har påpekat så är kreatin till och med något som dagens studenter skulle ha råd med. Jag ville bara säga att jag själv har slevat i mig nästan en hel burk med "gammalt" kreatin (ca 1,5 år) efter bäst före datumetet gått ut. Och resultatet.... Precis som om jag skulle andvänt ett sprillans nytt *flex* Har dock iof aldrig ätit något som varit i kontakt med vatten efter en längre tid....


"Du får ut, vad du stoppar in"

jesse
2005-09-06, 13:27
Förvarar man de bra kan man säkert använda det ett tag efter utgångsdatum men samtidigt kan de bli dåligt ganska snabbt om man förvarar det sämre.
Luktar något inte som de brukar/ska så bör man nog vara lite försiktig.

fiLLadakiLLa
2005-09-06, 13:56
kreatinet förvandlas ju till nått konstigt efter ett ta i vatten som kroppen inte tar upp, dock skulle ju det va ytterst lite av min 300 gramm som ja har kvar. Det ja undrar bara om det är farligt, kanske tungmetallaer blablalba eller va det är för nått :P

P.S och ja har knapert me pengar därför ja frågar!!! ja ä ingen student ja är LUMPARE! :D

jesse
2005-09-06, 14:01
kreatinet förvandlas ju till nått konstigt efter ett ta i vatten som kroppen inte tar upp

Kreatinin är de som kreatinet omvandlas till.

fiLLadakiLLa
2005-09-06, 14:05
aa exakt.