handdator

Visa fullständig version : Din bästa gärning?


Krokodil
2005-09-05, 19:22
Det är mycket snack om olagligheter och destruktivt beteende på forumet nu, så jag undrar... Vad är det bästa/mest osjälviska du gjort någon gång? Vad är du stolt över?

Lillgrabben
2005-09-05, 19:24
De två sakerna jag är mest stolt över är;


Mina två underbara ungar. Jag har 2 små tjejer - snart 5 & 7,5 år!


Helt jävla underbart vad stolt & glad pappa jag är :)

Fatalist
2005-09-05, 19:24
En kärring som gick iväg från en bankomat och lämnade ~2700 spänn;

"Ska du inte ha dina pengar?"

Grr.. ångrar det än idag :devil:

Kebab-Arne
2005-09-05, 19:29
Att jag lämnade in en välfylld plånbok. Hädanefter ska jag ta kontakt med ägaren direkt.

Fatalist: Den senila kärringen hade nog glömt att hon ens tagit ut pengar så du skulle behållit dem med gott samvete. :devil:

Fettecke
2005-09-05, 19:32
köpte en jacka åt min flickvän nyligen, samt bjöd min granne på cola och muffins då han låg bakis... några stordåd har jag inte behövt ännu, inga tillfällen dvs.

viljat låna ut pengar till en behövande kompis, tyvär så avböjde han, även om han behövde dem (tror jag)... ganska mkt större summa va det också...

Jay-Z
2005-09-05, 19:32
De två sakerna jag är mest stolt över är;


Mina två underbara ungar. Jag har 2 små tjejer - snart 5 & 7,5 år!


Helt jävla underbart vad stolt & glad pappa jag är :)

Instämmer. Fast jag har bara en. :thumbup:

Kwon
2005-09-05, 19:39
Räddade en pensionär från att frysa ihjäl en sen vinternatt.

Hon hade ramlat en bit bort med sin rulator från ett pensionärshem.

Hon låg på snö och is och var nästan naken.

Hon hade enormt ont i leder etc och som tur var lyckades jag höra hennes låga rop på hjälp mitt i den sena natten. Lyckades få upp henne och hon kunde senare somna lugnt i pensionärshemmet.

-

Hjälpte också en mor som hade fastnat med barnvagn och barn i ett innecentrum. Det var kokhett (det var denna sommar) och hon hade fastnat i svängdörrarna som var gjorda av glas. Såg att hon fick stå där länge medan hon kokade, folk gick bara förbi och ingen hjälpte henne.

Dom hade tydligen fastnat, så då pressade jag på gummidelen av svängdörren så svängdörren kunde öppnas. Två meter var tillräckligt för att hon skulle kunna komma ut med barn och barnvagn.

-

Två goda gärningar jag kommer ihåg på rak arm!

Sen har jag gjort en massa dumma också (när jag var yngre), men dom berättar jag inte här.

Kebab-Arne
2005-09-05, 19:40
viljat låna ut pengar till en behövande kompis, tyvär så avböjde han, även om han behövde dem (tror jag)... ganska mkt större summa va det också...

Låna stora summor pengar till polare... :MrT:

Skulle avböjt, dvs inte ens erbjudit. Den relationen skulle kunna gå åt helvete. Fast känner ju inte din polare så ska inte uttala mig egentligen.

King Grub
2005-09-05, 19:46
Jag plockade upp en liten larv som kravlade omkring på den trafikerade trottoaren och flyttade den till gräset en bit bort i morse.

Timme
2005-09-05, 19:51
Jag plockade upp en liten larv som kravlade omkring på den trafikerade trottoaren och flyttade den till gräset en bit bort i morse.


:D

......



hur mycket väger du grub och hu lång är du? *innocent*


/Timme

Kwon
2005-09-05, 19:55
hur mycket väger du grub och hu lång är du?

/Timme

Du vill veta hur Grubben ser ut?

Då skall jag visa dig

http://www.marveloverpower.com/OverPower/Marvel_OverPower/MarvelOverpowerPics/moppower/4Fighting_Kazar.jpg

http://hdespierre.free.fr/vo/kazarv1/1.jpg

http://lynx.uio.no/jon/gif/fiction/thor.jpg

http://home.att.net/~tcvcaccc/leothor2.jpg

Pudzianovski
2005-09-05, 19:56
Kwon = Riktigt grymma bilder.

Jag har aldrig gjort en bra gärning. Jag är alltså helt meningslös.

*slap*

The_RobRoy
2005-09-05, 19:58
hahaha så sköna bilder

Timme
2005-09-05, 19:58
[QUOTE=Kwon]Du vill veta hur Grubben ser ut?

Då skall jag visa dig



Heheh är det så han ser ut?

Asså fatta hur mystisk grubben är.
Säg hur många har sett honom? Alla vill veta hur han ser ut men ingen vet........jag svär att någon gång ska jag se honom....


/Timme

Kwon
2005-09-05, 20:00
Grub har väl håret oftast i tofs nuförtiden? Rätta mig om jag har fel Grubbis

King Grub
2005-09-05, 20:02
Ja, jag klippte mig för snart ett år sedan, så du har fel. ;) Håret når knappt nedanför öronen nu.

Alla vill veta hur han ser ut men ingen vet

Jag vet minst fem Kolozzeummedlemmar som tränar tillsammans med mig och som vet.

Du är omgiven av samma skimmer av trolsk mystik för mig - jag har ingen aning om hur du ser ut.

Dumleman
2005-09-05, 20:02
http://lynx.uio.no/jon/gif/fiction/thor.jpg
Boris Valleyo kan måla! :bow:

sunkan
2005-09-05, 20:03
Heheh är det så han ser ut?

Asså fatta hur mystisk grubben är.
Säg hur många har sett honom? Alla vill veta hur han ser ut men ingen vet........jag svär att någon gång ska jag se honom....


/Timme

finns folk som vet vem det är JA...han tränar på samma gym som ett flertal av medlemmarna här :)

Kwon
2005-09-05, 20:04
Ja, jag klippte mig för snart ett år sedan, så du har fel. ;) Håret når knappt nedanför öronen nu.

Alla vill veta hur han ser ut men ingen vet

Jag vet minst fem Kolozzeummedlemmar som tränar tillsammans med mig och som vet.

No more Thor then... :cryout:

Nalfaren
2005-09-05, 20:26
Hmm, jag slet å fick ihop 15.000 kr som jag lånade ut till min styvmamma så att hon kunde gå en Massageutbildning. Hon gick denna och älskade allt, är jätteduktig och har fått en ny start på livet. Va tidigare väldigt instängd å "tråkig", nu är hon aktiv, har börjat träna å leta nya vänner och kan ha skoj på egen hand. Hon är glad.

Försöker göra bra grejjor så ofta jag kan..
För någon vecka sedan kom det in en kille till gymmet när jag jobbade. Han var liten, tanig och runt 45 år gammal. Började prata med honom och 30 min senare så hade vi gått igenom hans sista 5 jobbiga år. Han tränade jätteaktivt och låg på ca 90 kg. sedan fick han en reaktion på en medicin som satte sig så illa att han blev i stort sett förlamad i 2 år.. gick ned till ca 50 kg.
Först nu vågar han komma tillbaka till gym å utevärlden. Jag tjötade och försökte inspirera honom att komma igång i 2 veckor så att han får rutin etc igen. Under tiden han tränade så gjorde jag i ordning ett gratiskort som gäller i 2 veckor. Han blev riktigt rörd när han fick det sedan. Då blir man glad.

..

Makk
2005-09-05, 20:45
På pricken likt honom Kwon! *flex*

On topic: Man har väl lämnat in någon plånbok, cykel m.m. Något annat kommer jag inte direkt på nu...

sunkan
2005-09-05, 20:56
har snott tillbaka MIN cykel...å ja jag vet att man inte få göra det..blabla

Bjorne
2005-09-05, 21:14
har snott tillbaka MIN cykel...å ja jag vet att man inte få göra det..blabla:D


Lämnat in några plånböcker, flytta sniglar som riskade att bli träffade av klorinet som jag skulle spruta ner spindlarn med.

wintzell
2005-09-05, 22:58
Körde en vän till akuten och verkade moraliskt stöd i några timmar igår.

Mago
2005-09-05, 23:27
Tog nyligen hand om världens sötaste vovve som var på väg att avlivas och hjälpte till att placera om den lille stackarn till ett nytt bra hem.

mangemani
2005-09-05, 23:33
vet faktiskt inte....gör en massa goda gärningar hela tiden och ingen är "bättre" än nån annan...men om jag måste välja så väljer jag nog den gången då jag sålde min ps för att hjälpa en vän ur en knipa.

Axon
2005-09-05, 23:47
räddat en som nästan drunknade

Stoltz
2005-09-06, 00:21
Hjälpt en kille som blev sparkad på av fyra personer. Anser det en god gärning, men nästan lika mycket självdestruktivt.

Akilles
2005-09-07, 20:56
2004 befann jag mig i AFRIKA och förbättrade världen.

Fast det har sitt pris att vara världsfrälsare. Jag bodde på den zimbabwiska landsbygden och levde på vatten och fodermajs, kom hem med en kroppsvikt på 46 kg (186 cm) och en näsa full av pormaskar pga tungt missbruk av riktigt fet solkräm. :)

The Ultimate Beef
2005-09-07, 21:03
Lärde mitt exs lillasyster att cykla.
Desutom har jag väl hjälpt några personer med att hämnas.

MilkmaN
2005-09-07, 21:03
2004 befann jag mig i AFRIKA och förbättrade världen.

Fast det har sitt pris att vara världsfrälsare. Jag bodde på den zimbabwiska landsbygden och levde på vatten och fodermajs, kom hem med en kroppsvikt på 46 kg (186 cm) och en näsa full av pormaskar pga tungt missbruk av riktigt fet solkräm. :)

Ha. Ha. Ha.

LBacker
2005-09-07, 21:21
2004 befann jag mig i AFRIKA och förbättrade världen.

Fast det har sitt pris att vara världsfrälsare. Jag bodde på den zimbabwiska landsbygden och levde på vatten och fodermajs, kom hem med en kroppsvikt på 46 kg (186 cm) och en näsa full av pormaskar pga tungt missbruk av riktigt fet solkräm. :)

Jag vet precis! Det är SÅ jobbigt att gå upp i vikt när man är på utlandssemester... ;)

Akilles
2005-09-08, 06:59
Jag vet precis! Det är SÅ jobbigt att gå upp i vikt när man är på utlandssemester... ;)

Ja, det var nog den där jävla majsen. Bara enkla sockerarter, liksom. ;)

Akilles
2005-09-16, 18:47
Stable food:
http://bearny.no-ip.org/majs.jpg

När man väl fick tag på något djur så gällde det att ta vara på allt protein - även kollagenet (Weider kan slänga sig i väggen):
http://bearny.no-ip.org/kyckling.jpg

Gissa omkretsen på mina överarmar (någonstans mellan 65 och 46 kg):
http://bearny.no-ip.org/biff.jpg
Solskyddsfaktor 30 3 ggr/dag gjorde sitt jobb, i alla fall. :D

Herkulez
2005-09-16, 19:35
iår är det väl den här incidenten =)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37722