handdator

Visa fullständig version : Hjälp


allonii
2005-09-05, 17:17
fan jag råka lägga på mig 2000 kcal extra (det efter min vanliga måltid alltså 500 kcal till) vid en enda måltid idag något jag ska göra för att inte gå upp i vikt? snabbt någon? och de bara sötsaker jag körde lite bröst och mage efter men något annat snabbt (desperat)

King Grub
2005-09-05, 17:46
Du behöver inte göra något. Återgå till normalt kostupplägg. Lägger du till äventyrs på dig några gram fettvikt är dom inte där för alltid.

Menar du +500 över tänkt nivå så påverkar en sådan engångsföreteelse inte ett dugg. Ta det lugnt.

userfriendly
2005-09-05, 18:25
2000kcal extra på en dag e inte ens ett halvt kilo fett...
om du får sån ångest kanske du behöver tänka efter vad det är du håller på med och vad du vill uppnå?

allonii
2005-09-05, 18:51
nej jag menar 2500 sammanlagt på en måltid *cry* jag har ett problem så fort jag äter en snabb kolhydrat så är det kört jag äter tills jag spricker.

skadar det något om jag minskar energin i maten nästa dag? eller inte äter resten av dagen? blir det ingen övervikt?

King Grub
2005-09-05, 18:53
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1036739&postcount=2

Gäller även en engångsföreteelse med högre siffror.

userfriendly
2005-09-05, 18:59
nej jag menar 2500 sammanlagt på en måltid *cry* jag har ett problem så fort jag äter en snabb kolhydrat så är det kört jag äter tills jag spricker.

skadar det något om jag minskar energin i maten nästa dag? eller inte äter resten av dagen? blir det ingen övervikt?

känns som om att det är inkörningsporten till bulimi om du ska börja kompensera för de gånger du äter för mkt..
frågan är:
hur mkt äter du i vanliga fall?? alltså, äter du väldigt lite så att du inte kan kontrollera kroppens behov av mat tillslut??

allonii
2005-09-05, 19:12
nää jag äter som "vanligt" fett,kolhydrat och protien samt så tränar jag men det är de där snabba kolhydrater som jag avstår från ett tag men sen när jag äter tex en kex då måste jag äta 60 st.

gothen
2005-09-05, 19:49
hur många kalorier bedömmer du att du äter på en vanlig fridfull dag?

Mikeman
2005-09-05, 21:30
nää jag äter som "vanligt" fett,kolhydrat och protien samt så tränar jag men det är de där snabba kolhydrater som jag avstår från ett tag men sen när jag äter tex en kex då måste jag äta 60 st.

60 st kex?? *screwy*
Har du någon slags tvångstanke på just ett visst antal eller kan du inte sluta?

larre
2005-09-05, 22:25
60 st kex?? *screwy*
Har du någon slags tvångstanke på just ett visst antal eller kan du inte sluta?

Någonsin testat att ta bara 1 godis, 1 chips eller 1 kex?
Det är kört sekunden du sätter tänderna i den första för innan du vet ordet av så har du hela förpackningen i magen, många lider av detta fenomen, kallas svag motståndsvilja =)

Hannes
2005-09-05, 22:49
Någonsin testat att ta bara 1 godis, 1 chips eller 1 kex?
Det är kört sekunden du sätter tänderna i den första för innan du vet ordet av så har du hela förpackningen i magen, många lider av detta fenomen, kallas svag motståndsvilja =)

man brukar iofs inte köpa 1 godis eller 1 chips eller 1 kex men man måste ju inte äta hela packet för att man tar 1 kex. då är det något fel.

Ta tag i problemet ordentligt, för det låter som userfriendly säger att det lutar till att du kanske håller på att få bulimi.

känns som om att det är inkörningsporten till bulimi om du ska börja kompensera för de gånger du äter för mkt..
frågan är:
hur mkt äter du i vanliga fall?? alltså, äter du väldigt lite så att du inte kan kontrollera kroppens behov av mat tillslut??

allonii
2005-09-06, 18:46
jo jag har försökt men går ej tyvärr. Tips på vad jag kan göra för att undvika detta?