handdator

Visa fullständig version : hur mkt kcal tror ni?


Mackan.D
2005-09-05, 13:52
Kanske en riktigt idiotisk fråga, men ekvationen man räknar ut det med verkar vara fel för många. Så om ni skulle gissa eller av egen erfarenhet svara, hur många kcal per tränings respektive vilodag tror ni jag behöver?

vikt: 75kg
Längd: 178cm
Tränar: 90-120 min / pass

Anledningen till att jag så gärna vill veta är att jag absolut itne vill gå upp i fett mer än nödvändigt (har nog nån sorts fettfobi:P *screwy*)

King Grub
2005-09-05, 13:54
Du tror inte vad du gör om dagen spelar roll...? Hur skall någon kunna gissa hur mycket du förbrukar när du inte skriver vad du gör? Det spelar mycket större roll än ett träningspass och vad du väger.

Mackan.D
2005-09-05, 14:07
oj, förlåt. Jag gör i stort sett ingenting. Går i skolan (inget livligt där) sen hemma är det bara ligga framför tvn eller sitta vid datorn.

Mackan.D
2005-09-05, 16:58
gissa nu då när du vet att jag är skitlat:P nä men skulle gärna vilja få svar på detta om någon kan ha en aning, vill absolut inte äta för mycket, men absolut heller inte för lite... Jobbigt det här med mat :)

JLL
2005-09-05, 18:37
Gissar på 2573.

Mackan.D
2005-09-05, 18:48
lät vääääääääääääääldigt ironiskt... Men alltså jag menar på, ni vet ju hur mycket ni själv stoppar i er osv. Jag tänkte mer om det fanns någon som kanske hade ungefär samma vikt som mig och samma längd och rör sig ungefär som mig. (borde finnas en del här) annars får jag väl fortstätta med ungefär 3300kcal//dag.. hoppas det inte är för mycket eller för lite.

Fredrik_
2005-09-05, 18:51
Titta på hur vågen beter sig. Går du upp i vikt så ligger du på energiöverskott. Går du ner i vikt ligger du på energiunderskott. Ligger du stilla är du i balans. Justera kalorimängden i önskad riktning, käka så ett par veckor, väg dig igen och kolla vad som hänt.

Mycket bättre sätt att ta reda på det än att lita på andras gissningar eller någon approximativ formel.

Mackan.D
2005-09-05, 19:08
Jo, det är väl i och för sig bäst. Men det är ju något som inte ändras över en dag, inte ens över en vecka utan snarare på 1 månad kan jag mäta det då. Tänkte om det fanns något lättare sätt. Ner går jag absolut inte så under ligger jag ju inte som tur är:) fast får väl bli det då.. ska genast väga mig imorgon, sen ska jag försöka hålla mig på 3300kcal//dag och kolla igen om 1 månad.