handdator

Visa fullständig version : Föreläsning om "Piller, pulver, prestation". (Video)


Bjorne
2005-09-05, 07:30
Björn Alber, läkare och träningsfysiolog: "Piller, pulver, prestation"

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=20923&a=379324

Kaboffastar
2005-09-05, 07:36
Såg denna sist den var uppe, intressant :)

Coldsmith
2005-09-05, 10:47
"övervikt pga muskler" :D

bra företagsläkare. Suck.

Coldsmith
2005-09-05, 10:50
Intressant den där äldre mannen som man fick se före och efter-bild på. Jösses eulalia vad han imponerade.

Metal_boy_
2005-09-05, 18:03
Bra föreläsning tycker jag.

Fatalist
2005-09-05, 18:42
Var fjärde tolvåring är medicinskt överviktig?

Dumma, dumma föräldrar. För fan! Säkert hälften av dem har överviktiga föräldrar. Och då kan vi dra paralleller till min argumentation i en tråd för länge sen där jag påstod att överviktiga hade sämre omdöme än normalviktiga ;)

MilkmaN
2005-09-05, 18:57
Oj, denna postade jag... Fast i kost.

sunkan
2005-09-05, 19:12
Oj, denna postade jag... Fast i kost.

du postade den här men den blev flyttad till kost *slap*

Fatalist
2005-09-05, 19:23
Och vafan?!

"Kreatin är inte dopingklassat, och jag kan inte förklara varför"

Varför skulle det vara det, jag trodde kreatin var helt ofarligt? Han sa ju själv att man får i sig kreatin när man käkar rött kött...

Lasse Kongo
2005-09-05, 19:34
Och vafan?!

"Kreatin är inte dopingklassat, och jag kan inte förklara varför"

Varför skulle det vara det, jag trodde kreatin var helt ofarligt? Han sa ju själv att man får i sig kreatin när man käkar rött kött...

vem har sagt att kreatin är farligt?

måste saker vara farliga för att det skall dopingklassas, tänk om tänk rätt.

Daniel Mattusch
2005-09-05, 19:39
Såg hela nu på nätet, den var bra!

Kanske lite mer inriktad för folk med viktproblem.

Bjorne
2005-09-05, 20:00
Såg hela nu på nätet, den var bra!

Kanske lite mer inriktad för folk med viktproblem.Det om kostillskotten kan säkert vara intressant för många styrketränande som inte är så hemma vid tillskott.

Och vafan?!

"Kreatin är inte dopingklassat, och jag kan inte förklara varför"

Varför skulle det vara det, jag trodde kreatin var helt ofarligt? Han sa ju själv att man får i sig kreatin när man käkar rött kött...Så konstigt är det väl inte? Det ökar prestandan väldigt mycket och de doserna som man oftast tar via tillskott är inga doser en "vanlig" människa klarar av att få i sig via kött, av vad jag har hört.

Hade troligen blivit förbjudet ifall det kommit nu, skulle jag tro i alla fall.

Allan
2005-09-05, 20:03
Hade troligen blivit förbjudet ifall det kommit nu, skulle jag tro i alla fall.

Kan jag inte tänka mig. Det uppvisar inga av de tecken som måste till för att saker ska dopingklassas, eller rättare sagt, det uppfyller inte på långa vägar kriterierna. Däremot är Björn Alber en bra föreläsare. Synd bara att han inte begriper fascinationen i att skaffa stora muskler.

allan

Action
2005-09-05, 20:09
Synd bara att han inte begriper fascinationen i att skaffa stora muskler.

allan

Min erfarenhet av Björn är att han mycket väl begriper sig på fascinationen av att skaffa sig stora muskler.. Även om han själv personligen föredrar muskler för använding vid exempelvis klättring. Det är iaf min erfarenhet av honom.

Bjorne
2005-09-05, 20:56
Kan jag inte tänka mig. Det uppvisar inga av de tecken som måste till för att saker ska dopingklassas, eller rättare sagt, det uppfyller inte på långa vägar kriterierna.Det ökar prestandan, man vet inte hurvida det är farligt att använda i längre perioder.

grisbil3n
2005-09-05, 22:45
Jävligt intressant, om det är nån som sitter på länkar till andra föreläsningar på området eller närliggande grejer får gärna langa på.