handdator

Visa fullständig version : Med i leken


H.Emanuel
2005-09-05, 06:03
Skickade ju in min första CW någonsin för ett tag sen, och jag tyckte den sög rejält. Så lite förvånad blev jag när jag fick ett samtal i slutet av förra veckan under vilket jag kallades på intervju på fredag. Därmed inte alls sagt att jag får jobbet, men kul iallafall. Man är med i leken, precis som när man pröjsar sina räkningar eller knallar ner med gamla tidningar till återvinningen, genomför sin tvättid eller putsar fönstren.

Mental
2005-09-05, 06:12
Skickade ju in min första CW någonsin för ett tag sen, och jag tyckte den sög rejält. Så lite förvånad blev jag när jag fick ett samtal i slutet av förra veckan under vilket jag kallades på intervju på fredag. Därmed inte alls sagt att jag får jobbet, men kul iallafall. Man är med i leken, precis som när man pröjsar sina räkningar eller knallar ner med gamla tidningar till återvinningen, genomför sin tvättid eller putsar fönstren.

Grattis ;)
Jag förstår iof inte vad med i leken delen har med saken att göra, men det är roligare att komma till intervjustadiet än ett tack för visat intresse brev med ett "om behov uppstår hör vi av oss"

Jishuku
2005-09-05, 07:36
Grattis ;)
Jag förstår iof inte vad med i leken delen har med saken att göra, men det är roligare att komma till intervjustadiet än ett tack för visat intresse brev med ett "om behov uppstår hör vi av oss"

det var nog det han menade.. att det är roligare att bli kallad till intervju än att de bara ignorerar en. Då känns det som att det faktiskt ger något att man anstränger sig att skriva CV på CV.. man syns, är en del av samhället igen. Ofta skickar de inte ens ut en "visat intresse" lapp, iaf inte där jag bor.

Grattis iaf! :thumbup: Lycka till med intervjun. ;)

Pellefant
2005-09-05, 08:15
Lycka till, tänk nu ut tre bra och tre dåliga sidor som du har. :)

Mental
2005-09-05, 09:05
Lycka till, tänk nu ut tre bra och tre dåliga sidor som du har. :)

Och det skall vara "bra" dåliga sidor, som att man tyvärr lätt tar för mycket ansvar, eller att man är arbetsnarkoman, att dra upp sina alkoholproblem eller sina problem med att komma i tid på morgonen pga morgontrötthet är itne att rekomendera.

mini
2005-09-05, 09:40
Och det skall vara "bra" dåliga sidor, som att man tyvärr lätt tar för mycket ansvar, eller att man är arbetsnarkoman, att dra upp sina alkoholproblem eller sina problem med att komma i tid på morgonen pga morgontrötthet är itne att rekomendera.
Jag vet inte, det är ju faktiskt ganska töntigt att säga att "jag är envis" eller att man tar för mycket ansvar. Det är ju inga dåliga sidor. Det är bättre att vara ärlig, ta en halvmild dålig sida som inte har avgörande betydelse för jobbet ifråga, och säga att man jobbar på det och kanske hur man angriper problemet. Bättre att vara nästan ärlig än att bara verka toppen. För mig är det nämligen otroligt genomskinligt.
Ett annat tips är att inte skriva CW på sina papper, då det heter CV...

Cilia
2005-09-05, 09:50
Jag vet inte, det är ju faktiskt ganska töntigt att säga att "jag är envis" eller att man tar för mycket ansvar. Det är ju inga dåliga sidor. Det är bättre att vara ärlig, ta en halvmild dålig sida som inte har avgörande betydelse för jobbet ifråga, och säga att man jobbar på det och kanske hur man angriper problemet. Bättre att vara nästan ärlig än att bara verka toppen. För mig är det nämligen otroligt genomskinligt.
Ett annat tips är att inte skriva CW på sina papper, då det heter CV...
jag håller med mini.
är man dessutom en duktig intervjuare så ställer man inte den frågan.

Mental
2005-09-05, 09:57
Jag vet inte, det är ju faktiskt ganska töntigt att säga att "jag är envis" eller att man tar för mycket ansvar. Det är ju inga dåliga sidor. Det är bättre att vara ärlig, ta en halvmild dålig sida som inte har avgörande betydelse för jobbet ifråga, och säga att man jobbar på det och kanske hur man angriper problemet. Bättre att vara nästan ärlig än att bara verka toppen. För mig är det nämligen otroligt genomskinligt.
Ett annat tips är att inte skriva CW på sina papper, då det heter CV...

Klart att det är genomskinligt, frågan är både dålig och vanlig, vem drar upp saker som misskrediterar dem på en intervju?

Får jag den frågan så säger jag, "jag har inga dåliga sidor som jag är medveten om, får jag feedback som indikerar på någon som bör förbättras så försöker jag göra det"

Nått ditåt.

Har fått jobb på alla intervjuer jag varit på, med ett undantag, då de tyckte jag var överkvalificerad och var rädd att jag skulle få tråkigt på jobbet, nu försökte hon kanske vara snäll, men det var verkligen ett skitjobb som jag sökte bara för att ha något att göra :)

Semiramis
2005-09-05, 10:00
Grattis!

H.Emanuel
2005-09-05, 16:01
Jag vet inte, det är ju faktiskt ganska töntigt att säga att "jag är envis" eller att man tar för mycket ansvar. Det är ju inga dåliga sidor. Det är bättre att vara ärlig, ta en halvmild dålig sida som inte har avgörande betydelse för jobbet ifråga, och säga att man jobbar på det och kanske hur man angriper problemet. Bättre att vara nästan ärlig än att bara verka toppen. För mig är det nämligen otroligt genomskinligt.
Ett annat tips är att inte skriva CW på sina papper, då det heter CV...
jag har inte skrivit cw i några papper, däremot här. Skrev överhuvudtaget inte mycket om mig själv förutom att jag tyckte det lät som ett intressant projekt det hela. Men tack för tipsen om bra o mindre bra sidor, ska klura på det.