handdator

Visa fullständig version : TV-spels poll #1: Nuvarande favoritkonsoll


aliquis
2005-09-04, 23:55
Här skulle jag kunna fråga vilken konsoll du har just NU, men det gör jag inte. Istället frågar jag vilken du önskar att du hade (även om du kanske redan har den.)
DVS: Vilken TV-spelkonsoll tycker du verkar roligast av dagens?

mangemani
2005-09-04, 23:58
inväntar just nu min PSP(vilken troligtvis kommer imorgon),men tills jag har fått den,så får jag nog rösta på ps2

Prankie
2005-09-04, 23:58
Chippat PS2 i Kina är verkligen det ultimata! :hbang: Men jag lirar Game Boy Advanced.

Niclaaas
2005-09-05, 00:03
svarade att jag inte vill ha någon i alla din trådar :D

EDIT: nu kom en 4:e tråd upp... där skiter jag i din dumma jävla poll!

aliquis
2005-09-05, 00:06
Ok, jag har inte ägt något tv-spel som jag har brukat sedan mitt NES (som jag har kvar), spelmaskin hade jag ju i form av A500+ och A1200.

När XBOX var rätt nytt bytte jag mig till ett chippat med 80GB disk och små kontroller, naturligtvis "köpte" jag många spel men inte hittade jag något jag tyckte var roligt, fanns en del saker som typ rayman o grejer som väl verkade ok men det var så stora banor och så mycket att sätta sig in i. Sedan bör det väl tilläggas att jag hade lite konstiga tankar i skallen "på den tiden" så jag ville inte sitta där och spela, men då satt jag ju bara vid datorn istället ändå så.

Vet inte hur många timmar jag kan ha spelat på det, men inte var det mycket inte. Burnout och grejer förstår jag inte alls det roliga i, körde en del SSX. Fightingspel orkar jag inte lära mig knapparna i även om det ser snyggt ut, jag bara trycker på allt...

Nä, äventyrsspel, rpg, strategi, hederliga 2d-scrollers vill jag ha.. shoot'em up med :D

Ångrar mig så att jag inte skaffade ett gamecube, men nu är det försent. Zelda, Mario m.m. ftw :)

Gabriel_
2005-09-05, 00:12
röstade ps2, men det jag spelar mest på nu är mitt super nintendo!

aliquis
2005-09-05, 00:21
röstade ps2, men det jag spelar mest på nu är mitt super nintendo!heh, förlåt, tänkte på nuvarande generations spelkonsoller :D

OM jag skaffar ett Nintendo DS och en M3-adapter kan jag köra NDS, GBA, GB+GBC?, NES, SNES, SMS, GG, m.fl. spel :D
Bara att skaffa 1 GB sd-kort eller liknande och så är man klar :)

Finns emulatorer till PSP för mycket av det med, kräver ju dock att du har en där Sony inte har hunnit förhindra att man kör egna program / någon redan har hunnit knäcka.

Bonnie
2005-09-05, 00:28
Det var inte många alternativ du hade med.

mangemani
2005-09-05, 00:28
Finns emulatorer till PSP för mycket av det med, kräver ju dock att du har en där Sony inte har hunnit förhindra att man kör egna program / någon redan har hunnit knäcka.


följer med en patch på skivan man får med som gör så att man uppgraderar till 2.0(vilket man inte gör om man nu vill spela emulatorer).
PSP säljs med versionen 1.52 vilket troligtvis kommer att kunna klara av emulatorer,annars är det bara att nergradera till 1.50,sen går det..inge problem.

aliquis
2005-09-05, 00:31
Man kan nedgradera alltså? Vet att man kan på 1.5, och "i princip kan" på 1.52 eller hur jag har läst, och att de "snart" har knäckt 2.0... eller så, försökt fått grepp på situationen ;)

Sämst att Sony försöker förhindra det dock. Det roligaste och bästa som kunde komma för NDS vore ju någon öppen/fri/gratis PDA-programvara :)

aliquis
2005-09-05, 00:32
Det var inte många alternativ du hade med.Hade jag haft ett alternativ med "SNES och Dreamcast" hade det väl antagligen vunnit rätt hårt? :D

mangemani
2005-09-05, 00:36
Man kan nedgradera alltså? Vet att man kan på 1.5, och "i princip kan" på 1.52 eller hur jag har läst, och att de "snart" har knäckt 2.0... eller så, försökt fått grepp på situationen ;)

Sämst att Sony försöker förhindra det dock. Det roligaste och bästa som kunde komma för NDS vore ju någon öppen/fri/gratis PDA-programvara :)


är inte 100 på hur det ligger till i nuläget,men dom jobbar på en "fil" som gör så att man kan nedgradera till 1.5:).
vad jag har läst så ska man tydligen få en liten "flashigare" web läsare och få möjligheten att kunna slänga in en bakgrundsbild med version 2.0...så,ja,vad väljer man,emulatorer eller det jag nyss skrev;)
jo,det dröjer nog inte länge innan dom knäcker 2.0:)

aliquis
2005-09-05, 00:40
Mjo, jag tycker också det borde gå att ta en gammal version och fäjka versionsnumret.
Är det bara homebrewgrejer man kan köra? Vissa releaser verkar ju säga emot det. Fast å andra sidan rymmer en UMD-skiva 1.8GB, om man nu måste ha allt det eller inte vet jag inte, men om man måste det blir det ju alltså 2GB memory stick som gäller, och det kostar över 2500kr. Då är det nog mer praktiskt att faktiskt gå och köpa spelet på UMD istället :)

mangemani
2005-09-05, 01:01
Mjo, jag tycker också det borde gå att ta en gammal version och fäjka versionsnumret.
Är det bara homebrewgrejer man kan köra? Vissa releaser verkar ju säga emot det. Fast å andra sidan rymmer en UMD-skiva 1.8GB, om man nu måste ha allt det eller inte vet jag inte, men om man måste det blir det ju alltså 2GB memory stick som gäller, och det kostar över 2500kr. Då är det nog mer praktiskt att faktiskt gå och köpa spelet på UMD istället :)


nja,man kan ju se på filmer och en del annat också:).
det som är bra med detta är att om man tar en film från datorn och vill se den på PSP så måste man konvertera den först,vilket gör att filen blir MYCKET mindre,dvs den tar MYCKET mindre plats på memory sticken(beroende på vilken "kvalite" man vill ha på filmen)...om man har en memory stick på 1gig,så ryms det då typ 1h20min speltid utav film med mycket hög kvalitet och 6h30min speltid utav film med medelhög kvalitet:)

aliquis
2005-09-05, 01:09
Film kan man väl alltid se på? Även på memorystick o så? Trodde jag.

Att det du säger ovan skulle vara BRA vettefan om jag ser som en fördel. Om filmen redan är divx eller så skulle du ju få in den från början.

Isf är det ju ännu bättre att se filmen på ett GBA, då tar den ju ännu mindre plats? ;/

King Grub
2005-09-05, 05:42
GameCube har klart roligast spel.

aliquis
2005-09-27, 15:09
Hoho, nu har jag en Gamecube. Tänkte köpa nytt men blev begagnat.

Cube med 1 kontroll
251 slots minneskort
Metroid prime

Knappt spelat på, köpt augusti förra året.

500kr :)

raZmus
2005-09-27, 15:10
Kuben är så sjukt underskattad. Fast inte av mig, jag tycker den är bäst.

aliquis
2005-09-27, 15:40
Kuben är så sjukt underskattad. Fast inte av mig, jag tycker den är bäst.
mm, skumt det där, nintendo hamnade ju efter med n64 eftersom de höll fast vid cartridges, men cuben kör ju 8cm dvd så där borde det ju vara lugnt, nåja, jag skall leka sen iaf =P

aliquis
2005-09-27, 16:13
Hum, hur får man optiskt ljud ut då? För den klarar ju dolbydigital o grejer? eller är det bara prologic2? :/, funderar på vad jag skall ha för rgb-scart.

martin86
2005-09-27, 17:29
Jag är också ganska sugen på en gamecube, var hittar man en begagnad billigast?

Mass-Tech
2005-09-27, 17:36
P2
även om jag föredrar data mer än konsoll

aliquis
2005-09-27, 17:41
Jag är också ganska sugen på en gamecube, var hittar man en begagnad billigast?billigast vet jag inte, jag tog en på blocket som fanns i samma stad.. duger väl?

samma kille hade en ps2 med två kontrollrar o 3st spel för 700, det e väl helt ok det med?

martin86
2005-09-27, 17:42
billigast vet jag inte, jag tog en på blocket som fanns i samma stad.. duger väl?

Mjo, om man hade några schyssta priser här =/

Yankeee
2005-09-27, 17:49
Mjo, om man hade några schyssta priser här =/

Kostar 900 kr nytt annars.

aliquis
2005-09-27, 18:44
799 nytt...
http://www.decalgirl.com/prodimg/gamecube/gc-xcube-470.jpg
Rätt fräckt skin :D


http://www.decalgirl.com/prodimg/gamecube/gc-crime-470.jpg
http://www.decalgirl.com/prodimg/gcj/gcj-crime-470.jpg
Duger väl med.

aliquis
2005-09-27, 18:47
http://www.decalgirl.com/prodimg/gamecube/gc-gicb-470.jpg
http://www.decalgirl.com/prodimg/gamecube/gc-retrocube-470.jpg

aliquis
2005-09-28, 20:07
http://skabb.no-ip.org/~hagge/gamecube/full/P9283279.JPG
http://skabb.no-ip.org/~hagge/gamecube/full/P9283281.JPG

tihi, visste inte om jag skulle ta en brandgul/orange topp dock, såg rätt fräckt ut med den och en svart botten, typ "cat", men det passar ju inte med något, svart är diskret.

Orange:
http://mondochip.com/imgprod/GCcaseOR.gif

slobban
2005-09-28, 20:10
Inget går endå upp mot gammla hederliga Nintendo 8 Bit. Och så ska man spela hockey eller mike tysons boxning.

aliquis
2005-10-01, 17:14
buhu, jag har fortfarande inget att spela (eller ja, mario cart double dash, metroid prime och två skitspel, men jag har ingen att spela double dash med).... så tråkigt, men snart så :/