handdator

Visa fullständig version : Bananmjölk..?


Nostromo
2005-09-04, 19:50
Kommer ihåg för 6 - 7 år sedan, då drack jag bananmjölk. Hiskligt gott!!! Oboypulver som man blandade ner i mjölken, fast banan. Någon som möjligtvis vet var man kan köpa detta? Ännu bättre om det fanns i light..!

Lizzie
2005-09-04, 20:59
Jag tror jag minns vilket du menar, men jag har nog aldrig druckit det. En tanke är ju att mixa en banan tillsammans med mjölk så får du 'bananmjölk' och du slipper det tillsatta sockret!

pia
2005-09-04, 21:09
Har för mig att jag sett några nya smaker på sojamjölk eller någon annan vegetarisk mjölk. Vet inte om banan fanns med men det fanns jordgubb och choklad och har för mig att det var ganska okej näringsvärden men jag minns inte riktigt helt. Måste kolla igen.

timoat
2005-09-05, 14:33
kör på en prottedrink med banansmak?

Nostromo
2005-09-05, 15:57
Jag tror jag minns vilket du menar, men jag har nog aldrig druckit det. En tanke är ju att mixa en banan tillsammans med mjölk så får du 'bananmjölk' och du slipper det tillsatta sockret!

Så sant så, man kanske kunde lägga i lite fruktos / canderel själv så får man en ordentligt god drink ;)

kör på en prottedrink med banansmak?

Lite dyrt i längden kanske...


Har för mig att jag sett några nya smaker på sojamjölk eller någon annan vegetarisk mjölk. Vet inte om banan fanns med men det fanns jordgubb och choklad och har för mig att det var ganska okej näringsvärden men jag minns inte riktigt helt. Måste kolla igen.

Nja... Sojamjölk är sisådär, och det blir rätt dyrt om det inte är hemgjort / pulver.

Lizzie
2005-09-05, 16:47
Så sant så, man kanske kunde lägga i lite fruktos / canderel själv så får man en ordentligt god drink ;)




Det blir riktigt sött ändå. Använd en riktigt gul banan så blir det ännu sötare.

zanzi
2005-09-05, 18:41
Jag säger som de andra: Mixa ner en riktig banan istället så får du också i dig lite mikronutrienter på köpet.

(Off: Pia har större biceps än mig!)

Bencker
2005-09-05, 19:17
På tal om proteindrinkar.. nån som kan ett bra recept för proteindrink? :)

timoat
2005-09-05, 20:54
Jag tycker iinte det blir så himla dyrt me protein drink, alltså... runt 4- 5 spänn per port pulver (30 g) + så 1.5- 2 dl minimjölk = 1.5 kr
blir mellan 5 o 6 spänn totalt. Det kostar ju typ en banan, ifall man inte har rea-tur!
Eller har jag missat nåt?

Max
2005-09-05, 21:20
Jag tycker iinte det blir så himla dyrt me protein drink, alltså... runt 4- 5 spänn per port pulver (30 g) + så 1.5- 2 dl minimjölk = 1.5 kr
blir mellan 5 o 6 spänn totalt. Det kostar ju typ en banan, ifall man inte har rea-tur!
Eller har jag missat nåt?
Var handlar du? 5-6 kr för en banan är dyrt...

timoat
2005-09-05, 22:55
brukar gå loss på 20 - 25 kr kilot, Coop Sthlm, Hammarbyhöjden. Pricey as f**k

Lizzie
2005-09-06, 13:01
På tal om proteindrinkar.. nån som kan ett bra recept för proteindrink? :)

Min sambo har Eiselt maxgain pulver som han blandar i en mixer med mjölk, banan och 1-2 ägg och 3 skopor pulver. Jag gör min specialvariant med en skvätt minimjölk, en skvätt Yoggi mini Citron(utan tillsatt socker), ett ägg, 1 dl blåbär och ½-1 skopa pulver. Vet förstås inte om dettta ska kallas proteindrink...snarare en smoothie kanske. ;)

hangatyr
2005-09-06, 13:46
i den lokala icaaffären finns ngt som heter Mixx2milk.d et är helt enkelt saft som du blandar med mjölk. det finns Mixx2milk med banansmak. mumselimums.

blasr
2005-09-06, 14:39
i den lokala icaaffären finns ngt som heter Mixx2milk.d et är helt enkelt saft som du blandar med mjölk. det finns Mixx2milk med banansmak. mumselimums.

Inget slår jordgubb!

Lodiz2
2005-09-06, 14:52
Kommer ihåg för 6 - 7 år sedan, då drack jag bananmjölk. Hiskligt gott!!! Oboypulver som man blandade ner i mjölken, fast banan. Någon som möjligtvis vet var man kan köpa detta? Ännu bättre om det fanns i light..!


Nalles banandryck tror jag du menar fanns iallafall att köpa på ÖB förut nu vet jag inte ....