handdator

Visa fullständig version : Kronisk trötthet?


Cerberus
2005-09-04, 15:54
Har lagt märke till att de senaste månaderna har jag varit trött hela tiden typ, varje gång ja kommer hem efter gympasset så e ja trött o sömnfärdig men eftersom ja måste tillfredsställa mitt datorbehov tillåter jag mig inte att sova :P

Vad ska jag göra åt det här? Jag vet att jag borde sova när jag e trött men man har ju inte alltid lust att göra det tidigt på kvällen lr eftermiddagen.

Spannmål
2005-09-04, 19:34
Egentligen skulle jag föreslagit överträning, men eftersom jag har samma problem själv - och jag tränar varken hårt eller mycket - betvivlar jag att det handlar om det.

Brukar hålla mig vaken i 2-3 timmar, äter lika många gånger under den tiden, och sover därefter i några timmar.

emmzan
2005-09-04, 19:59
Jag mår likadant i perioder och kopplar det till allergi av något slag!

Anders R
2005-09-04, 21:32
Brukar vara dåsig efter ett träningspass, speciellt ett hårt sådant.

Kryss
2005-09-04, 21:39
Slarvar jag med konditionsträning (eller bara att röra på mig mycket utomhus i allmänhet) brukar jag bli tröttare rent allmänt, efter ett hårt gympass brukar jag snarare komma igång och bli pigg sålänge jag sköter maten bra

AFanatic
2005-09-07, 17:02
Kass mat? Alltså näringsfattig...eller kanske för lite vila från träningen?

jimmynordin
2005-09-07, 18:47
Eftersom så många känner sig trött känner för att bena ut lite saker. Trötthet kan bero på mycket. Stress, Överträning, Dålig kost (för lite mat), Insulinkänsligheten, För lite sömn. ja listan kan göras lång och det vet ni. Men det finns en sak kvar som är (ovanlig) men det händer titt som tätt att folk råkar ut för VIRUS i kroppen som just gör att man blir trött. Går man under en längre period och är trött kan det vara värt mycket att kolla upp det.