handdator

Visa fullständig version : Dålig träning?


edit
2005-09-04, 15:05
Jag har nu tränat i ca 2 och en halv månad och har gått ner ca 5 kg..
men jag har inte ökat på muskel massa :S.. Har jag tränat för kort tid för att min muskler ska ha växt eller?
Mina bicep tex har krymp 1-2 cm... Vad är det jag gör fel? jag äter bra mat och min träning går skit bra..

Bolio
2005-09-04, 15:07
Du äter för lite. Ät mer, ät oftare, ät mer protein, bra kolhydrater (långsamma) och en del nyttigt fett (omättat, fleromättat). Sen dricker du förslagsvis en gainer (vassleprotein + socker) direkt efter träningspasset.

Jorgen
2005-09-04, 15:08
Du kommer inte att öka något i muskelmassa om du ligger på kaloriminus.
Hur tränar du för tillfället?

dtox
2005-09-04, 15:08
Jag har nu tränat i ca 2 och en halv månad och har gått ner ca 5 kg..
men jag har inte ökat på muskel massa :S.. Har jag tränat för kort tid för att min muskler ska ha växt eller?
Mina bicep tex har krymp 1-2 cm... Vad är det jag gör fel? jag äter bra mat och min träning går skit bra..

Du har ju säkert tappat en massa fett om jag inte tar fel? Och då minskar ju självklart bicepsmåttet, vilket btw INTE betyder att du lagt på dig muskler. Sen kan man se det såhär: har du tappat mycket vikt har du förmodligen legat på energiunderskott vilket gör det ytterst svårt att gå upp i muskelmassa. Men du bör inkludera din vikt och sånt ;)

edit
2005-09-04, 15:13
Så det ni säger är att jag behöver äta mer?... Ska ta och prova med extra proteiner i mina måltider... Stekt fisk är det väll inget fel på?

dtox
2005-09-04, 15:30
Så det ni säger är att jag behöver äta mer?... Ska ta och prova med extra proteiner i mina måltider... Stekt fisk är det väll inget fel på?

Vad var din start vikt/längd och den nuvarande?

Shadow Warrior
2005-09-04, 16:16
Så det ni säger är att jag behöver äta mer?... Ska ta och prova med extra proteiner i mina måltider... Stekt fisk är det väll inget fel på?

Du behöver främst mer kalorier, du förbrukar kalorier utöver det normala när du tränar, dessa behöver du ersätta + lite till för att kunna bygga/få resultat av träningen. Ät mer frukost, ta en gainer efter träningen, fler måltider osv.

MilkmaN
2005-09-04, 19:18
Du behöver främst mer kalorier, du förbrukar kalorier utöver det normala när du tränar, dessa behöver du ersätta + lite till för att kunna bygga/få resultat av träningen. Ät mer frukost, ta en gainer efter träningen, fler måltider osv.

Fisk är :thumbup:

Shadow Warrior
2005-09-04, 19:22
Fisk är :thumbup:

Givetvis, fisk och kyckling is da shit! :D

4000posts Hail 2D King Baby!!! :hbang:

edit
2005-09-04, 21:22
Vad var din start vikt/längd och den nuvarande?

Start vikt var 90 kg och nu väger jag 85 kg...Jag är 180 cm

Allan
2005-09-04, 21:24
Du har inte förlorat speciellt mycket fett. Däremot en del vätska. Det tar längre tid än så att börja tappa fett, speciellt om man inte tränat så mycket tidigare.


allan