handdator

Visa fullständig version : Gym i Halmstad


helmertz
2005-09-04, 15:03
Ska snart flytta till Halmstad och har inte riktigt hittat rätt gym än. Jag kommer att bo i centrum, ca 100-150 m ifrån SATS. Har varit därinne och tittat och det verkar litet men bra, de har lite för lite fria vikter men å andra sidan verkar gymmet aldrig vara fullt så det fixar väl sig. Problemet är att ett årskort kostar 3600 kr (med studentrabatt) och det har jag inte råd med! Efter att jag gjorde den upptäckten gick jag till Nautilus (ännu mindre fria vikter och lika dyrt + långt att gå) och form (4500 kr, rabatterat pris) innan jag gav upp.

Ska det behöva kosta så mycket att gymma? Nu betalar jag 1500 kr för ett år på Friskis - hört att de finns i Halmstad också men inte särskilt centralt, eller?

Mart|n
2005-09-04, 15:33
KK Eleiko Maratonvägen 4B 302 54 Halmstad Tel: 035-125039


Tror inte dom har nån hemsida. Det är antagligen ett gym med mycket vikter :)

Tomas W
2005-09-04, 15:36
Vet ej om man kan träna vardag på Eleiko Sportcenter, men vi har varit där på läger ett par gånger och där e super.

Annars är det bara o hyra det ett år:D


Eleiko sportcenter (http://www.eleikosportcenter.se/)

Griip
2005-09-04, 15:37
Njaej, vet inget bra gym som ligger centralt faktiskt. Träningskompanier är klart det bästa alternativet av dessa gym, som ligger cirkus 1-2km från centrum och är mycket billigare också, minst 1 tusenlapp.

Sen finns det ett styrkelyftar gym som kostar 500kr per år, eller kanske var termin, med en gammal tyngdlyftare som vet sin sak jämfört med instruktörerna på SATS, TK etc etc.

Eleiko på maratonvägen har jag aldrig varit på så har noll koll på det, förutom att det är minst centralt.

Arne Persson
2005-09-04, 16:30
Sports Club är det bästa GYMET i Halmstad.

Sverker
2005-09-04, 16:33
Sports Club är det bästa GYMET i Halmstad.

Hmm...Mattias gym. Nässjögatan om jag inte minns fel.
Gymmet är bästa gymmet, helt klart

Arne Persson
2005-09-04, 16:39
Hmm...Mattias gym. Nässjögatan om jag inte minns fel.
Gymmet är bästa gymmet, helt klart

:thumbup:

helmertz
2005-09-04, 16:47
Ni har inga årspriser i huvudet kanske kanske? :)

Griip
2005-09-04, 16:47
Sports Club är det bästa GYMET i Halmstad.


om man vill träna med juicers och juicer-wannabes som bara kör bicepscurl.. nää, allvarligt talat så vet jag inte riktigt.

helmertz
2005-09-04, 16:53
om man vill träna med juicers och juicer-wannabes som bara kör bicepscurl.. nää, allvarligt talat så vet jag inte riktigt.
:) Var tränar du själv?

Griip
2005-09-04, 17:17
:) Var tränar du själv?


Vid köksbordet och ibland i soffan :eating:

Och ibland går jag ut i förrådet å lyfter lite :D

Tränade dock på TräningsKompaniet ett tag, har fortf några månader kvar på årskortet. Enbart för att jag "läste" specialidrott A i skolan och var tvungen att träna på ett "riktigt" gym.

bubbe
2005-09-04, 18:45
till helgen är det iaf serieomgång i sl hos eleiko, kom ner och kika, griip och andra halmstadboende!

Ame
2005-09-04, 18:54
Jag tränar på Tk, tycker det är rätt ok(skulle ha varit lite större, jobbigt när det är mycket folk där).

_scrotum_
2005-10-18, 11:47
Ni har inga årspriser i huvudet kanske kanske? :)

sports club Halmstad
240:- i månaden

hobbitar
2005-10-18, 12:55
Jag tränade på friskis när jag gjorde värnplikten i halmstad. Det ligger inte så centralt men gymmet är bra + att man ser rakt in i aerobicshallen från gymmet *popcorn*

norsk_gadd
2005-10-18, 14:42
om man vill träna med juicers och juicer-wannabes som bara kör bicepscurl.. nää, allvarligt talat så vet jag inte riktigt.

Oj då, kör själv på sports club och de flesta som tränar där kör betydligt mer än bara bicepscurl och det syns på ganska många. Blir du ledsen i ögat om folk trycker på samma gym som du tränar? Kan du inte tävla med de lika bra då? *cry*

Jag gillar sports club och tycker att folket som tränar där och ägaren Mattias :bow: är jäkligt bra killar.

Dissector
2005-10-18, 14:42
Sports Club är det bästa GYMET i Halmstad.

SportsClub är riktigt bra tycker jag. Tränar där helt nu, ibland på Träningskompaniet, eftersom jag får ett årskort genom skolan för 150 spänn. Men jag kör SportsClub 90% av tiden ändå. Trivs kanon där. Eleiko hade jag ingen aning om att det ens existerade. Drar dit och kollar sen. Jag bor så nära allt ^_^ S.A.T.S ligger precis under min lägenhet. Sportsclub 800 meter ifrån =)

Dissector
2005-10-18, 14:44
Oj då, kör själv på sports club och de flesta som tränar där kör betydligt mer än bara bicepscurl och det syns på ganska många. Blir du ledsen i ögat om folk trycker på samma gym som du tränar? Kan du inte tävla med de lika bra då? *cry*

Jag gillar sports club och tycker att folket som tränar där och ägaren Mattias :bow: är jäkligt bra killar.

Mattias är kul, fast ibland är han ruskigt frånvarande =) 60% av honom är väldigt socialt, 40% är väldigt asocialt :D Fast det kanske är för att jag är aningen nyare där än många andra

bubbe
2005-10-18, 14:47
SportsClub är riktigt bra tycker jag. Tränar där helt nu, ibland på Träningskompaniet, eftersom jag får ett årskort genom skolan för 150 spänn. Men jag kör SportsClub 90% av tiden ändå. Trivs kanon där. Eleiko hade jag ingen aning om att det ens existerade. Drar dit och kollar sen. Jag bor så nära allt ^_^ S.A.T.S ligger precis under min lägenhet. Sportsclub 800 meter ifrån =)

29 okt är det serieomgång 4 i bänk, vet dock inte om det blir hos elieko kk eller
på annan plats. eleiko kk ligger vid en gymnasieskola, som jag inte minns namnet
på kattegatt?

brevid någon sorts skrotgård. nåja lättast kanske att ringa och höra efter först!

Dissector
2005-10-18, 14:49
29 okt är det serieomgång 4 i bänk, vet dock inte om det blir hos elieko kk eller
på annan plats. eleiko kk ligger vid en gymnasieskola, som jag inte minns namnet
på kattegatt?

brevid någon sorts skrotgård. nåja lättast kanske att ringa och höra efter först!

Ja, såg det nu på Eniro.se. Men är det vanligt gym så där går att träna till vardags också, eller var det så det INTE var? Blev lite nyfiken nu, men kanske psyklar bort och kikar sen.

bubbe
2005-10-18, 14:52
Ja, såg det nu på Eniro.se. Men är det vanligt gym så där går att träna till vardags också, eller var det så det INTE var? Blev lite nyfiken nu, men kanske psyklar bort och kikar sen.

psykla bort och kolla! det är en vanlig liten styrke/tyngdlyftarklubb där du antagligen kan lära dig mer om skrotlyftning än någon annanstans i halmstad!

inte stort, nytt eller snyggt. Men funktionellt och bra stämning!

Griip
2005-10-18, 14:54
Oj då, kör själv på sports club och de flesta som tränar där kör betydligt mer än bara bicepscurl och det syns på ganska många. Blir du ledsen i ögat om folk trycker på samma gym som du tränar? Kan du inte tävla med de lika bra då? *cry*

Jag gillar sports club och tycker att folket som tränar där och ägaren Mattias :bow: är jäkligt bra killar.


nää, allvarligt talat så vet jag inte riktigt.

:D

bubbe
2005-10-18, 14:58
men Griip skulle absolut ta sig i kragen och fixa medlemskap hos eleiko,
tror klubben passar som i handsken. Få lite motivation att lyfta tungt och
lära sig av gubbarna där nere (lära sig veta hut alltså)

;)

seriöst inlägg med en smula ironi på slutet!

Griip
2005-10-18, 15:00
men Griip skulle absolut ta sig i kragen och fixa medlemskap hos eleiko,
tror klubben passar som i handsken. Få lite motivation att lyfta tungt och
lära sig av gubbarna där nere (lära sig veta hut alltså)

;)

seriöst inlägg med en smula ironi på slutet!


Det där är nog så sant det kan bli. Men ska ju ta mig i kragen också *cry*

Inte varit på TK på över ett halvår men har årskort några månader till, eller veckor iaf. Sen har jag massa stuff i förrådet också så är inte i direkt behov av ett gym.

Dissector
2005-10-18, 15:20
Här hittade jag något som också fanns här i Halmstad tydligen, som också heter Eleiko Sportscenter, men låg inte på samma gata som nämndes tidigare.
http://www.eleikosportcenter.se/

Fan vad många ställen det fanns här som jag inte hade någon aning om :D

bubbe
2005-10-18, 15:30
Här hittade jag något som också fanns här i Halmstad tydligen, som också heter Eleiko Sportscenter, men låg inte på samma gata som nämndes tidigare.
http://www.eleikosportcenter.se/

Fan vad många ställen det fanns här som jag inte hade någon aning om :D

nja, detta är inte klubben eleiko. utan hör till tillverkaren, dom som gör vikter, stänger mm. tror inte du kan träna där.

Dissector
2005-10-18, 15:34
nja, detta är inte klubben eleiko. utan hör till tillverkaren, dom som gör vikter, stänger mm. tror inte du kan träna där.

Men det står ju "ELEIKO har startat ett helt unikt tränings-, utbildnings- och testcenter i Halmstad med namnet ELEIKO SPORT CENTER." och under bilder så visas ju bilder från stället, och anvisningar om vart anläggningen ligger. Men well, det är möjligt jag missuppfattade det hela. Blir till att psykla dit och kolla där med då :D

Ame
2005-10-18, 18:26
nja, detta är inte klubben eleiko. utan hör till tillverkaren, dom som gör vikter, stänger mm. tror inte du kan träna där.
Tittade du ens på sidan?
Vi var där och tränade med friidrotten förra vintern, de har 3 banor man kan köra med spikskor på. Vet inte hur mycket styrkeutrustning de har där. Fast jag vet inte om man kan träna där som privatperson.

Dissector, snälla det heter cykla.

bubbe
2005-10-18, 18:55
jo jag vet vad sportcenter är, men det är inte eleiko kk som håller till där.

kraftsportklubben har en egen lokal!

Dissector
2005-10-18, 20:00
Tittade du ens på sidan?
Vi var där och tränade med friidrotten förra vintern, de har 3 banor man kan köra med spikskor på. Vet inte hur mycket styrkeutrustning de har där. Fast jag vet inte om man kan träna där som privatperson.

Dissector, snälla det heter cykla.

Kära nån! Jag vet vad det heter, men tittar du inte på Mongo från yttre rymden? :D

bubbe
2005-10-18, 20:13
Kära nån! Jag vet vad det heter, men tittar du inte på Mongo från yttre rymden? :D

nej han läser till cykolog! :D

Dissector
2005-10-18, 20:16
nej han läser till cykolog! :D

HAHA! Den satt så det small :laugh: