handdator

Visa fullständig version : Problem med DirectX


Xponent
2005-09-04, 13:32
Hur skall man gå till väga för att få ett fungerande DirectX? Har laddat ner från Microsoft, har XP med giltig licens. Får det inte att fungera. Är totalt handikappad när det gäller detta, så det kan vara hur uppenbart fel som helst. Har ni något förslag på vad det är för fel?

Jazen
2005-09-04, 13:32
Hur skall man gå till väga för att få ett fungerande DirectX? Har laddat ner från Microsoft, har XP med giltig licens. Får det inte att fungera. Är totalt handikappad när det gäller detta, så det kan vara hur uppenbart fel som helst. Har ni något förslag på vad det är för fel?

har du samma problem som mig att när man startar installationen, så säger han direkt att det är instalelrat? utan att den installerat nått?

Jarod
2005-09-04, 13:35
har du samma problem som mig att när man startar installationen, så säger han direkt att det är instalelrat? utan att den installerat nått?
Precis det hände mig för ett par veckor sen...

Xponent
2005-09-04, 13:40
har du samma problem som mig att när man startar installationen, så säger han direkt att det är instalelrat? utan att den installerat nått?

Så kan det vara... Vet faktiskt inte om det blivit installerat. Verkade gå lite väl snabbt att installera.

Xponent
2005-09-04, 13:44
Jag har en mapp under Windows/System 32 som heter directx som är helt tom. Är det där installationen hamnar?

Jazen
2005-09-04, 13:44
kan säga att det är den XP versionen du har det är fel på. jag formaterade datorn och installera en ny ren version av xp så funka det. så testa formatera och installera xp med en annan version..

Xponent
2005-09-04, 13:47
kan säga att det är den XP versionen du har det är fel på. jag formaterade datorn och installera en ny ren version av xp så funka det. så testa formatera och installera xp med en annan version..

Hoppas slippa formatera om hårddisken. Men måste man så... Men det får bli nästa helg om inget annat funkar.

Jazen
2005-09-04, 13:48
Hoppas slippa formatera om hårddisken. Men måste man så... Men det får bli nästa helg om inget annat funkar.

mm det är förjäkligt o behöva göra det, men vill du typ spela dom nyare spelen o så så lär du ha directx9.0c , o då måste du nästan installera en ny kopia av XP

Jarod
2005-09-04, 13:54
gå in i start/kör/dxdiag och kolla vilken version ni har nu... Vem vet, det kanske är den nyaste? =)

Xponent
2005-09-04, 13:59
gå in i start/kör/dxdiag och kolla vilken version ni har nu... Vem vet, det kanske är den nyaste? =)

Körde det nu och fick fram att det var DirectX 9.0c. Fast det hjälper mig inte så mycket.