handdator

Visa fullständig version : Benny Wennberg.


Fettecke
2005-09-03, 21:08
Måste ju bara säga att jag kollade på en uppvisning av Benny Wennberg... stark tomte måste jag säga...

han fick för sig att lyfta upp 350kg på ryggen och halft springa iväg med dessa vikter på ryggen runt 10+ meter...

Nästa moment var att kånka på ett betong T, som vägde 160kg runt 20meter.... slängde upp de på bröstet och gick iväg... andades ganska tungt, förstår inte varför.... 160kg är inte så tungt. *rolleyes*

Sista momentet så skulle han lyfta en bil... en Mitsubitchi (stavning?), sen lasta in folk i bilen... bilens vikt låg på 1400kg, med barn i... säg 1550+kg... han lyfte ju inte bilen helt, bara bakarslet... bilens dragkrok vek sig så han kunde inte lasta på mer vikt. skitbil.!

tufft att en sån kloss lyfter sånna enorma vikter.... han vägde 130 enligt han själv, samt var nog inte så mkt längre än 175-180cm. buffiga armar och bringa iaf... kaggen kunde iofs funka som kudde... men annars va de grymt att se.!
enligt honom själv så var han rankad bland topp 10 i världen bland Strongmen för inte så länge sen...

enda nackdelen var att han använde remmar när han lyfte bilen... *grr27*
Samt att den dåliga och icke-insatta speakern framställde Benny som ett freak, "starkemannen Benny... " tänk dig en cirkus när folk slänger fram "Adolf" som lyfter massa... det va ungefär nått sånt på presentationen av honom.

tufft att prata med honom iaf... trevlig buffel. han som fick mig att beställa bältet också, jag har tvekat länge, när han slet fram ett från Wahlander´s så ringde jag Yngve direkt :)

:bow: Benny Wennberg :bow:

Edit:
skit, jag fick inga bilder därifrån heller =( finns kanske några på måndag i www.ltz.se

Pudzianovski
2005-09-03, 21:22
Han är väl snarare rankad som en av de 3 bästa i Sverige.

sunkan
2005-09-03, 21:23
exakt samma uppvisning som han hade när det var "sollefteås starkaste ungdom tävling" här i sommar :D

Herkulez
2005-09-03, 21:26
RKB rules :thumbup: