handdator

Visa fullständig version : Amityville horror (Huset som Gud glömde, remake)


H.Emanuel
2005-09-03, 16:35
Den höll. Men det var ingen waooov-känsla. Kul att få ta lite mer del av den där fasan som huset vilar på, med indianer o sånt, som bara skummades i första versionen. Amerikansk dröm som blir mardröm är alltid intressant, men lite uttjatat kanske.

King Grub
2005-09-03, 16:45
Hyggligt skräckis. Det var dessutom så länge sedan jag såg originalet att jag inte har den att relatera till, så den nya var helt okej.

Yankeee
2005-09-03, 16:47
Ännu ett gäng nötter som inte drar från huset?

H.Emanuel
2005-09-03, 16:53
Ännu ett gäng nötter som inte drar från huset?
Alltså det är en nyversion av den första, familjen som flyttar in och köper huset för en billig slant, men det finns en liten hake, att familjen som bodde där innan mördades därinne av en familjemedlem som hörde röster från väggarna, tilläggs lite i förbifarten av mäklaren när hon är på väg därifrån

Kaew
2005-09-03, 16:58
tyckte den var ok , bygger ju pa en san handelse aldsta brodern skot ihjal sina syskon och foraldrar . han havdade att roster fran huset "styrde" honom. finns massor med info att lasa angaende den historien inlklusive foton pa all offer mm.

Trekker
2005-09-03, 18:12
Är det inte Huset som Gud glömde som slutar så sanslöst dåligt. De överlevande springer ut från huset och sedan står det att familjen aldrig återvände.

Kaew
2005-09-03, 18:17
Är det inte Huset som Gud glömde som slutar så sanslöst dåligt. De överlevande springer ut från huset och sedan står det att familjen aldrig återvände.

sa sluter aven remaken , men den riktiga familjen atervande dan efter for att ha garage forsaljning . dar tappade jag den lilla tro jag hade att det eventuellt skull eha funnits natt ont i huset ..

H.Emanuel
2005-09-03, 18:23
sa sluter aven remaken , men den riktiga familjen atervande dan efter for att ha garage forsaljning . dar tappade jag den lilla tro jag hade att det eventuellt skull eha funnits natt ont i huset ..

Lättare att göra uppföljare med ett sånt slut.

Trekker
2005-09-03, 18:59
Lättare att göra uppföljare med ett sånt slut.

Men fortfarande filmvärldens absolut sämsta slut. Jag blev bara sur och bitter när jag såg filmen.

H.Emanuel
2005-09-03, 19:50
Men fortfarande filmvärldens absolut sämsta slut. Jag blev bara sur och bitter när jag såg filmen.
Iofs kan jag tycka att det är ett rätt logiskt slut. Tröttsamt med dessa slut där hjälten bekämpar och förgör det onda i explosioner o dylikt. "For God sake, Get out!" har jag för mig var filmens slogan. Ett annat möjligt slut hade ju varit att han tagit kål på de övriga i familjen

puppas
2005-09-03, 19:57
Den var rätt bra, sjysst deff på Reynolds där ! *flex*

H.Emanuel
2005-09-03, 20:08
Ja han hade sjyssta rutor

mangemani
2005-09-03, 20:42
Den höll. Men det var ingen waooov-känsla. Kul att få ta lite mer del av den där fasan som huset vilar på, med indianer o sånt, som bara skummades i första versionen. Amerikansk dröm som blir mardröm är alltid intressant, men lite uttjatat kanske.


vadå,är det en remake av remaken?
eller är det den senaste du syftar på?