handdator

Visa fullständig version : koppla tvn med datorn


Mackan.D
2005-09-03, 14:24
Hoppas ni kan hjälpa mig och förstår er på vad jag ska göra för att få bild på min plasma tv. Jag fattar absolut inte guiden man fick till.

"anslut pcn till någon av portarna RGB-ingången eller DVI ingången och ställ in motsvarande upplösning på pcns utsignal"
här har ajg valt DVI ingången sen jag har inte kommit längre. Fattar inte vad de menar med upplösning på utsignal.

skärmen = plasma tvn.

"om PC-upplösningen är mer än UXGA vissas ingen bild på skärmen"
"Skärmen har en VESA plug & play-lösning. Skärmen förser PC-systemet med EDID-dada via ett DDC-protokoll. PC:n anpassar sig automatiskt för att använda den här skärmen."
"DDC-protokollet är förinställt för RGB och DVI"
Justera skärminställningarna för Plug & Play-funktionalitet om så önskas"
"Om PC:ns grafikkort inte ger analog och digital RGB samtidigt, anslut antingen till RGB-ingången eller DVI-ingången för att visa signalerna från PC:n på skärmen"
"OM PC:ns grafikkort ger analog och digital RGB samtidigt, ställ in skärmen för antingen RGB eller DVI (det andra läget sätts automatiskt till Plug & Play av skärmen)"

så någon som förstår hur jag ska göra och kan förklara utförligt? jag fattar inte ett skit.

Mackan.D
2005-09-03, 14:33
hmm märkte en skum grej nu. Gick in och tittade på tvn medans jag startade datorn och märkte att jag får bild diekt när den statas när det kommer upp COMPAQ stort över hela skärmen och även när windows laddas, men sen inget mer. vafan?!

Mackan.D
2005-09-03, 14:50
kommer fortsätta skriva i denna för att hålla den levande... måste ha svar:/ och det e ju inte ens någon som tittar i den:S

Achryl
2005-09-03, 15:20
men skriv på sweclockers?

Mackan.D
2005-09-03, 15:23
Har dom om tv där med? ska checka. har annars frågat folk efter ett tv releterat forum, ingen som vetat nåt... och jag e fan desperat nu lagt ut 1000 spänn på sladdar och får inte skitet att funka, men ska checka där då. tack.

jakke
2005-09-03, 15:38
Kollat under billdskärmsegenskaper så du flyttar ut bilden på 2 skrämar? Tror inte det sker automatiskt.

Mackan.D
2005-09-03, 16:02
Jopps, hjälpte inte.

Trekker
2005-09-03, 16:17
Jopps, hjälpte inte.

De flesta kort kräver att du aktiverar TV-ut signal. Radeon gör man det i bildskärmsegenskaper/avancerat. Sedan måste man välja rätt ut-signal..

MasterChief
2005-09-03, 16:27
Prisjakt.nu
component.se

Där har du massor av experter på tv!

MasterChief
2005-09-03, 16:31
Vill du ha hjälp så var lite mer saklig. Skriv vad du har för modell både på TV och skärm! ;)
Försök även stapla upp vad du gjort och hur du testat att koppla. Även om du har en annan skärm kopplad till datorn. Det kan lätt krångla och ju mer info man får desto lättare. Jag lovar dig...det kommer att ordna sig till slut. :thumbup:

Mackan.D
2005-09-03, 16:57
De flesta kort kräver att du aktiverar TV-ut signal. Radeon gör man det i bildskärmsegenskaper/avancerat. Sedan måste man välja rätt ut-signal..

har jag gjort. alltså jag är inte dum, jag har gjort detta 300 gngr fast på en vanlig 32a... det är nu det kruxar med plasman...