handdator

Visa fullständig version : Varför bara en halv hästsko?


Yes
2005-09-03, 11:56
Okej, allt jä%#%&! *grr27* snack om hästskor har satt satt sig på hjärnan nu, och jag undrar - varför håller jag på att få en halv hästsko? Trodde triceps skulle vara en hel hästsko, inte en halv...
Allvarligt så känns det som den bara bygger på utsidan av armen och inget på insidan, om ni förstår vad jag menar. Kanske är det att jag inte får kontakt med hela muskeln? Vad göra, isåfall? Eller så kanske det är helt normalt, jag vet inte...

Fatalist
2005-09-03, 12:22
Jag tycker snarare tvärt om, jag bygger skitmkt på insidan av hästskon. Jag har en fin liten ponny-sko

kharon
2005-09-03, 14:33
Mer massa bara så ska du få se att TRICEPS ÄR EN MÄKTIG HÄSTSKO!

Vad kör du för övningar?

Yes
2005-09-03, 14:36
Brukar köra pushdowns och smalbänk. Ibland blir det triceps-extensions också, fast mina axlar kan få lite konstiga ljud för sig och då hoppar jag över den övningen.

Mini_me
2005-09-03, 15:42
Jag hade samma problem faktiskt. Växte bara på utsidan av armen, sedan började jag med liggande tricepsextensions, frenchpress, pushdowns med rep och enarms tricepsextensions. Efter detta har armen blivit tjockare och triceps har vuxit på. Pushdown kör jag bara ibland, men de andra kör jag på mitt tricepspass.

zanzi
2005-09-03, 15:51
Träna mer?

Yes
2005-09-03, 16:04
Jag hade samma problem faktiskt. Växte bara på utsidan av armen, sedan började jag med liggande tricepsextensions, frenchpress, pushdowns med rep och enarms tricepsextensions. Efter detta har armen blivit tjockare och triceps har vuxit på. Pushdown kör jag bara ibland, men de andra kör jag på mitt tricepspass.
Då skall jag prova med lite mer tricepsextensions och liknande. Tycker det tar riktigt bra, när jag kör dom, så det enda problemet är att axlarna inte gillar vissa rörelser ibland.

Träna mer?
Nej.

kharon
2005-09-03, 16:40
Finns en artikel om triceps i best-of, men den har du kanske läst redan.

Jag skulle rekommendera att skippa pushdowns och satsa på dips, smalbänk och extensions.

Yes
2005-09-03, 17:01
Nix, hade missat den artikeln. Mycket bra tips!

Puschdowns gillar jag, men jag skall försöka utöka programmet med mer extensions(eller kanske frenchpress med hantel, den brukar jag inte ha problem med). Kanske börja med smalbänk, fortsätta med frenchpress eller extensions och avsluta med pushdowns.

kharon
2005-09-03, 17:13
Pushdowns är en liten skitövning tycker jag... Kan vara kul att köra i slutet av ett pass om man vill dra ur det sista, men någon övning för ordentlig massa är den inte.

larre
2005-09-03, 18:13
Det här jäkla hästsko tjafset.. Vad menar ni med det?
"(vad som helst) är en mäktig hästsko"
Är det bara jag som missat innebörden av denna trend?

H.Emanuel
2005-09-03, 18:16
Triceps skall under ett armpass tränas 70 procent och biceps 30, enl Arne P, kör liggande tricepsextension, den är grym. Brukar också köra med en hantel bakom huvudet, vad nu den övningen kallas, sittande tricepspress rentav?

H.Emanuel
2005-09-03, 18:17
Det här jäkla hästsko tjafset.. Vad menar ni med det?
"(vad som helst) är en mäktig hästsko"
Är det bara jag som missat innebörden av denna trend?
Detta har diskuterasts i Allmänt. Sök tråden "Vafan då hästsko?"

Yes
2005-09-03, 18:27
Det där med 70/30 har jag svårt att få till. Jag har liksom inte det styrke/uthållighets förhållandet mellan biceps och triceps. 60/40 kanske går, med vilja. Men det ger sig väl.
Jag skall prova lite av Arnes upplägg nästa gång jag kör, och fokusera mer på extensions och frenchpress(såndär med hantel bakom huvudet ;) ). Får se hur det känns. :)

AFanatic
2005-09-03, 18:45
Kan det bero på mängd underhudsfett? (Och nej, jag försöker inte vara dryg.)

Yes
2005-09-03, 18:56
Nja, jag tror inte det. Armarna är ju knappast deffade, men jag kan inte heller känna att det skulle gömma sig en halv hästsko till under hullet. :)

AFanatic
2005-09-03, 18:59
Hehe ok :) Iofs har jag samma problem...Känns bara som insidan blir större men inte i form av en halv hästsko.

Sonny
2005-09-03, 19:34
Det här jäkla hästsko tjafset.. Vad menar ni med det?
"(vad som helst) är en mäktig hästsko"
Är det bara jag som missat innebörden av denna trend?
Kolla på en bild där en triceps-posé figurerar, sen använder du din fantasi..

Kebab-Arne
2005-09-03, 19:54
Hästsko!!

Herkulez
2005-09-03, 20:12
en till, fast på våran egen lasse kongo

Jorgen
2005-09-03, 20:45
Pushdowns är en liten skitövning tycker jag... Kan vara kul att köra i slutet av ett pass om man vill dra ur det sista, men någon övning för ordentlig massa är den inte.
Trist för mig som är kass i armbågarna och i stort sett bara kan köra pushdowns.
Jag kommer aldrig att få någon mäktig hästsko. *cry* *cry*

Yes
2005-09-03, 20:51
Trist för mig som är kass i armbågarna och i stort sett bara kan köra pushdowns.
Jag kommer aldrig att få någon mäktig hästsko. *cry* *cry*
Se det positivt, du kan få en übermäktig halv hästsko! :thumbup:

Lasse Kongo
2005-09-03, 20:52
en till, fast på våran egen lasse kongo

tur du sudda bort mitt ABNORMA moonface :laugh:

Herkulez
2005-09-03, 20:52
Trist för mig som är kass i armbågarna och i stort sett bara kan köra pushdowns.
Jag kommer aldrig att få någon mäktig hästsko. *cry* *cry*
ingen fara, mina triccer är byggda av pushdowns och dom är fan BRUTALA


Lasse ***: :laugh: