handdator

Visa fullständig version : fråga om pinch


petersson
2005-09-02, 16:41
Måste viktplattorna vara lodräta eller får de vinklas en aning för ett godkänt lyft? Jag klarar själv mer vikt om de är lite vinklade. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Tack på förhand!

jimcg
2005-09-03, 11:13
Måste viktplattorna vara lodräta eller får de vinklas en aning för ett godkänt lyft? Jag klarar själv mer vikt om de är lite vinklade. Hoppas ni förstår hur jag menar.

Tack på förhand!

Jag vet inte om något lyft dömts bort för att man lutar utrustningen aningen framåt när man påbörjar lyftet. Men någonstans går säkert en gräns för hur mycket som är okej. Jag tror i alla fall de flesta gör så. Hur stor nytta det gör beror nog på hur stark tumme man har, för den får ta mer av belastningen om du lyfter lodrätt.

//Jim

petersson
2005-09-03, 12:53
Jag vet inte om något lyft dömts bort för att man lutar utrustningen aningen framåt när man påbörjar lyftet. Men någonstans går säkert en gräns för hur mycket som är okej. Jag tror i alla fall de flesta gör så. Hur stor nytta det gör beror nog på hur stark tumme man har, för den får ta mer av belastningen om du lyfter lodrätt.

//Jim

Okej tack för svaret! När jag kör enhandspinch lutar det alltid lite framåt iaf. Iofs har jag ganska smala skivor, ca 37mm tror jag. Har en teori om att ju smalare grepp destor mer lutning eftersom fingrarna hamnar längre ner än tummen (för mig hamnar dom längre ner iaf). Kan det stämma? Jag kan vara ute och cykla också ;)

Jense
2005-09-03, 13:10
fingrar fram och så lite vinkling från lodrät på plattorna som möjligt