handdator

Visa fullständig version : Vad gör en coach?


Slartibartfast
2005-09-02, 13:42
Har märkt att folk som tävlar har såna. Varför då? Som nånslags maskot?

Jay-Z
2005-09-02, 13:47
Tävlar? I vad? Inom byggarbranschen, AF osv, så är det väl med stöd, motivation, bollplank och i vissa fall kunskaper inom kost och träning som coachen kan bidra som mest. Och i andra fall som kuttersmycke.

tinus
2005-09-02, 13:47
Smörjer in en med brunkräm & olja,håller reda på när deras virriga tävlande ska upp på scenen..ser till att allt flyter som det ska ..
Sedan är de ganska gulliga..som att ha med sig en stor nallebjörn backstage :D framför allt min..sååå söt :love:

Pellefant
2005-09-02, 13:48
Av samma anledning som fotbollslag har en tränare.

Slartibartfast
2005-09-02, 13:49
Ok. Det var det det jag antog. Verkar lite gay och onödigt tycker jag. Men å andra sidan har jag inte tävlat heller.

Slartibartfast
2005-09-02, 13:50
Av samma anledning som fotbollslag har en tränare.

Kan jag inte tro. Det är väl nåt helt annat.

Jay-Z
2005-09-02, 13:52
Ok. Det var det det jag antog. Verkar lite gay och onödigt tycker jag. Men å andra sidan har jag inte tävlat heller.

Hur får du stöd, motivation och bollplank till gay och onödigt, menar du?

Slartibartfast
2005-09-02, 13:55
Hur får du stöd, motivation och bollplank till gay och onödigt, menar du?

Jag tror knappast det behövs i samma utsträckning i AF eller BB tävlingar som under en fotbollsmatch. Inte mycket taktik och teamarbete i AF.

Lasse Kongo
2005-09-02, 14:00
Jag har coachat och förstår verkligen inte varför det är onödigt, ni kanske inte är medvetna om hur många tävlande mår, skönt för dem att släppa allt va tider osv heter och enbart kunna slappna av och vila.

Jay-Z
2005-09-02, 14:04
Jag tror knappast det behövs i samma utsträckning i AF eller BB tävlingar som under en fotbollsmatch.

Kanske inte. Det har jag inte påstått heller och jag trodde inte det var den ursprungliga frågan.

Mehdi
2005-09-02, 14:07
Tror det är rätt viktigt att ha en coach som håller en cool. Det är väl viktigt för byggare att slå poserna rätt, smörja in rätt mängd färg / olja, käka vid rätt tillfälle, hålla reda på tider, uppställning osv. Det är inte lätt att vara nervös och hålla reda på 100 saker samtidigt.
Sen kanske de viktigaste är att förvalta tävlingen på rätt sätt. Har man t.ex satsat helhjärtat på att få medalj och inte kirrar det så finns det risk att man bryter ihop och gör mycket skada på sin egen karriär. Typ...

Lasse Kongo
2005-09-02, 14:07
man behöver INTE ta med ngn coach, men alla har rätt till en så varför inte ta med sig en som liksom *screwy*

Ironbabe
2005-09-02, 14:37
Sedan är de ganska gulliga..som att ha med sig en stor nallebjörn backstage :D framför allt min..sååå söt :love:
Klart du har en söt coach..Don efter person som det så fint heter :D

Ironbabe
2005-09-02, 15:12
Min senaste coach på SM 2004 (en tjejkompis) hade till uppgift att hålla reda på när jag skulle in på scen och måla mig brun o fin :) Det är vad jag förväntar mig utav en coach. Allt det andra såsom diet, träning, posering har jag skött alldeles själv!

Sverker
2005-09-02, 15:16
Det behövs klart en coach på tävlingsdagen.

1. Någon behövs för att lägga olja och brunkräm på ryggen.

2. Någon måste absolut hålla reda på den uttorkade och förvirrade tävlande.

Slartibartfast
2005-09-02, 15:17
Min senaste coach på SM 2004 (en tjejkompis) hade till uppgift att hålla reda på när jag skulle in på scen och måla mig brun o fin :) Det är vad jag förväntar mig utav en coach. Allt det andra såsom diet, träning, posering har jag skött alldeles själv!

Ypperlig förklaring av coachens uppgift! :bow:

Tråd låst.