handdator

Visa fullständig version : Multisport "Nutrimeal"


CroCop
2005-09-01, 22:16
Det är rea på bars i Umeå, så jag slog till och köpte några såna här:

Multipower Sportsfood

Nutri Meal

Features

originally GIANTS BLOCK
37g high-quality protein per bar
55g carbohydrates
only 11g fat

Benefits

high quality protein-carbohydrate bar
enriched with minerals
could be used as a small meal replacement
take during or after exercise

Ingredients

Milk Protein, Glucose Syrup, Fructose Syrup, Milk Chocolate Coating, Almond Paste, Collagen Protein Hydrolysate, Crisped Rice, Flavouring, Magnesium Carbonate, Colour: Riboflavin

Jag kör vanlig gainer efter träningen men då jag tränar Aerobics två ggr i veckan och löptränar två ggr kan då dessa vara bra?
Såg att det var kollagen i, men det låg ju rätt långt bak i "ingredienslistan", långt efter Mjölkprotein, så det gör väl detsamma?
Bra eller Anus? :)

jesse
2005-09-01, 22:42
Anus ;)

mangemani
2005-09-01, 22:49
måltidsersättare innehållande fruktos = anus

King Grub
2005-09-02, 05:30
Ännu mer så när största kolhydratkällan är glukossirap och näst största proteinkällan kollagenprotein. *spy*

Fultjack
2005-09-02, 05:47
dom är väldigt goda om inte annat :thumbup:

Sverker
2005-09-02, 06:09
Ännu mer så när största kolhydratkällan är glukossirap och näst största proteinkällan kollagenprotein. *spy*


Hydrolyserar kollagenprotein ligger mellan mandelpastan ( Almond Paste, vilket är vad det låter. En tjock smet/pasta av rostade och malda mandlar ) och extruderat ris ( Crisped Rice ). Mängderna kan inte vara så stora, 2 - 5 % kanske. Ifall 7 av de 37 gramen protein kommer från skräp medan 30 gram av 37 är mjölkprotein duger kakan.

King Grub
2005-09-02, 06:21
Proteinet i bars är ofta dugligt, medan kolhydraterna är rent skräp, som vilket godis som helst.

CroCop
2005-09-02, 08:14
Proteinet i bars är ofta dugligt, medan kolhydraterna är rent skräp, som vilket godis som helst.

Du har ju skrivit att en blandning mellan Maltodextrin och fruktos är att föredra efter ett konditionspass? och det är ju just vad detta är. Som mellanmål förstår jag att det är kasst, men efter ett lättare cardiopass?

King Grub
2005-09-02, 08:15
Efter ett stenhårt eller längre konditionspass kanske.

CroCop
2005-09-02, 08:16
50 minuter Aerobics, räcker det ? ;)

King Grub
2005-09-02, 08:17
Du har ju skrivit att en blandning mellan Maltodextrin och fruktos är att föredra efter ett konditionspass?

Mest under ett konditionspass, för att uppnå en högre exogen kolhydratoxidation. Och då är det naturligtvis en flytande lösning. Efter fyller glukospolymerar på glykogenet lika bra i både muskulatur och lever. Även efter är antagligen flytande att föredra, om man vill ha det bästa som ger snabbast magsäckstömning och glykogeninlagring, men efter hård konditionsträning är det i alla fall inget dåligt val.

CroCop
2005-09-02, 08:20
Allright, tack för hjälpen båda två, jag fortsätter tugga barsen med gott samvete då :)