handdator

Visa fullständig version : Innan ett muskelfäste brister?


Bjorne
2005-09-01, 21:36
Som topic säger, innan ett muskelfäste brister, brukar man känna något då, nu menar jag inte sekunden innan, utan snarare seten innan, att det känns väldigt ömt eller någon annan form av känningar?

Pudzianovski
2005-09-01, 22:21
Det kan smälla utan att du känner något innan. Det kan gå fort.

Bjorne
2005-09-01, 22:30
Det kan smälla utan att du känner något innan. Det kan gå fort.Är rädd för att fästet vid armhålan för vänstra latsen ska paja. Är jag kall och belastar det lite, så är det nästan garanterat att jag får gå runt och vara öm där i flera timmar.

Finns det något man kan stoppa i sig, som är bra för muskelfästen och leder?

Rockhard
2005-09-01, 22:31
Glukosamin ska väl vara bra som smörjmedel, aldrig testat själv dock.

Lillgrabben
2005-09-01, 22:37
Glukosamin ska väl vara bra som smörjmedel, aldrig testat själv dock.



Glukosamin är mera tänkt för ledproblem om jag inte har alldeles fel....

Pudzianovski
2005-09-01, 22:43
Om du blir öm av lite belastning borde du gå till en läkare och inte fråga på ett forum. En läkare kan undersöka dig fysiskt och antagligen ställa en bättre diagnos än de som hänger här.

Rockhard
2005-09-01, 22:47
Glukosamin är mera tänkt för ledproblem om jag inte har alldeles fel....

Jo när du säger det så minns jag. Jag tänkte helt fel, hade fått för mej att musklerna fäster på lederna

Bjorne
2005-09-01, 22:47
Om du blir öm av lite belastning borde du gå till en läkare och inte fråga på ett forum. En läkare kan undersöka dig fysiskt och antagligen ställa en bättre diagnos än de som hänger här.Har hänt när jag har försökt sträcka mig lite i trappan, två eller tre gånger på senaste, aldrig råkat ut för det förut.

Metal_boy_
2005-09-01, 23:19
Antagligen har du skadat muskeln och fått en muskelinflamation och då behöver den vila, inte belastas. Fortsätter du så kommer det bara bli värre.