handdator

Visa fullständig version : Greppträning och gitarrspelning?


Mattiasbiff
2005-09-01, 19:07
Hej!
Jag är en utav dom som har fastnat för greppträning men har ännu inte köpt nån "tyngre" gripper än så man sitter där med sin intersport skit :)

Till frågan då! Jag ÄLSKAR även att spela gitarr och alltid efter ett tungt rygg- eller underarmspass så känner jag mig extremt seg i fingrarna och kan knappt spela lillasnigel ;) Detta brukar visserligen försvinna men det jag undrar är om mitt spelande kan ta skada av att jag tränar händer och underarmar och ifall nån annan känner eller har kännt nått liknande??
Tack för era svar!

//Mattias

MilkmaN
2005-09-01, 19:09
Borde väl rimligtvis vara tvärtom att ju bättre grepp du har, desto enklare blir det att lira gura?

Mattiasbiff
2005-09-01, 19:17
Borde väl rimligtvis vara tvärtom att ju bättre grepp du har, desto enklare blir det att lira gura?

Jo tänkte också på de men sedan kom jag in på att det borde ju vara lite svårare att spela med tjocka fingrar. Eller? Fast det finns ju dom som har tjocka fingrar med typ John Petrucci och Michael Romeo och dom är väll inte driekt dåliga:D

Deadlift
2005-09-01, 19:23
Hej!
Jag är en utav dom som har fastnat för greppträning men har ännu inte köpt nån "tyngre" gripper än så man sitter där med sin intersport skit :)

Till frågan då! Jag ÄLSKAR även att spela gitarr och alltid efter ett tungt rygg- eller underarmspass så känner jag mig extremt seg i fingrarna och kan knappt spela lillasnigel ;) Detta brukar visserligen försvinna men det jag undrar är om mitt spelande kan ta skada av att jag tränar händer och underarmar och ifall nån annan känner eller har kännt nått liknande??
Tack för era svar!

//Mattias

Du blir väl säkerligen som du skrev ovan seg i underarmarna/fingrarna samma dag som du nu har kört underarmar/grepp, men dagen efter ska det väl funka bra att misshandla gitarren igen;)

Annars ser jag inga nackdelar?

Jense
2005-09-01, 19:33
Du blir väl säkerligen som du skrev ovan seg i underarmarna/fingrarna samma dag som du nu har kört underarmar/grepp, men dagen efter ska det väl funka bra att misshandla gitarren igen;)

Annars ser jag inga nackdelar?


nä, men man blir så stark att man knäcker halsen på guran såfort man tar ett acord=/



självklart inte, det är SKITBRA att träna grepp när man jobbar med fingrarna. allt blir så jävla mycket lättare då

Mattiasbiff
2005-09-01, 19:38
Ok!! Tack för era svar!

Ame
2005-09-01, 19:43
Tror nog att det är en bra idé, borde bli lättare att spela barré ackord.