handdator

Visa fullständig version : Lite ang kreatin


toxicated
2005-09-01, 16:51
Har läst andra trådar utan att hitta info om just mina frågor.

Jag har precis kört uppladdningsperioden 30g om dagen och är nu inne på andra dagen med vanlig dos 12g om dagen men när jag vägde mig idag har jag inte gått upp ett gram, eller alla går inte upp?, det skulle väl hålla kvar vatten i kroppen?
Jag har tagit kreatinet tillsammans med kolhydrater, druckit har jag med gjort tyckt jag gjort allt som man skall....eller tar det längre tid innan vattnet samlas?

Sen en annan sak är hur det löser sig i vatten och hurvida kroppen tar upp kreatinet.
När jag läste "Ät,Träna,Prestera" av Paluun så står där att om inte vattnet är helt klart så är det inte rent kreatin samt att om inte kreatinet löst sig så tar kroppen inte upp det då den inte kan ta upp hela kristaller, mitt löser sig inte för fem öre i ljummet vatten, det är Eiselt Kreatin som skall vara 99,99% kreatin, så vad är fel är det inte 99,99% kreatin som det står eller finns det knep för att få allt eller så gott som allt att lösa sig?

jesse
2005-09-01, 16:57
De måste inte lösa sig i glaset för att kroppen ska kunna ta upp de.
Sen är de olika hur bra man svarar på kreatin, vissa är så kallade non-responders och dom får lite eller ingen effekt av kreatinmonohydrat.

toxicated
2005-09-01, 17:07
De måste inte lösa sig i glaset för att kroppen ska kunna ta upp de.
Sen är de olika hur bra man svarar på kreatin, vissa är så kallade non-responders och dom får lite eller ingen effekt av kreatinmonohydrat.

Okey ja jag skall köra denna kuren i alla fall så får vi se vad det ger.....lite tidigt att säga om det ger nått kanske men trodde att skulle gå upp i vikt av vattnet som jag hört.....

jesse
2005-09-01, 17:11
Okey ja jag skall köra denna kuren i alla fall så får vi se vad det ger.....lite tidigt att säga om det ger nått kanske men trodde att skulle gå upp i vikt av vattnet som jag hört.....

Ja de är för tidigt att avgöra redan nu så kör på.