handdator

Visa fullständig version : Storhandling, tips?


TDK
2005-09-01, 13:13
Ska storhandla nu på lördag och undrar om nån kan tipsa om nån "träningsmat" med långsamma kollisar att handla hem? Börjar bli trött på det gamla vanliga...

Tänkte iaf handla hem lätt yoghurt och havregrynsgröt. Nån annan som har nåt riktigt gott och nyttigt att tipsa om?

King Grub
2005-09-01, 13:15
Beror på vad du menar med "det gamla vanliga". Säg det först, så det inte bara blir upprepningar. Annars finns det väl pasta, ris, korngryn, bulgur, cous-cous, kornris, matvete, rågflingor, havregryn, rågmjöl, knäckebröd, grahamsgryn, till exempel.

TDK
2005-09-01, 13:22
tja, på middags och lunchfronten har jag inga problem, där har jag gått om variation. Jag tänkte mer på mellanmålen och frukosten vilka för tillfället bara brukar resultera i ett par grova mackor och ett glas mjölk, ganska enformigt och tråkigt. Därför jag tänkte inhandla mig gröt och yoghurt med, men sen tänkte jag om det kanske finns något mer intressant och gott?

WHITEFOLKS
2005-09-01, 14:45
Bönor och linser!! Billigt, långsamma kolhydrater, "extra" protein och späckade med nyttigheter!

timoat
2005-09-01, 16:43
Kolla kikärts snacksen under recept. Där har vi ett mellanmål som blir så gott att det borde vara onyttigt! hehe