handdator

Visa fullständig version : Mörka ringar under ögonen


Löjtnant Blank
2005-09-01, 12:41
På senare tid har jag gått omkring med en fräsch tvättbjörnslook - hur mycket jag än har sovit. Hur gör jag för att se bright eyed ut igen? Funkar sådana där ögonkrämer?

mini
2005-09-01, 12:43
Nja.
Du får börja sminka dig, eller sova mer. Eller ut och lek i solen pojk!

Grisen
2005-09-01, 12:44
Sov mer, om du redan sover mycket prova gurk-tricket, d v s lägg gurkskivor på ögonen.

Krämer fungerar i princip bara mot torrhet, så det är inget alternativ.

Edit. Glömde solen!

Lasse Kongo
2005-09-01, 12:45
ska tydligen finnas ögoncremer som innehåller c-vit som är väldigt effektiva för det, har jag hört *rolleyes*

internethjälten
2005-09-01, 12:46
- när jag levde på skräpmat dygnet runt och var ständigt trött och sov 10-14 timmar per dag hade jag ringar runt ögonen och var aldrig pigg

- nu med en bättre kost och lite sol alt. solarium och ett aktivt liv (gymmet) så är de borta

//nicke

H.Emanuel
2005-09-01, 12:48
BioTherm har cremer att ha just under ögonen. Kan vara värt att testa. Det kan vara ärftligt och kanske blir din look framöver? Men försök då att tänka att det finns värre saker än att vara lite mörk under ögonen.

B-jay
2005-09-01, 12:50
man behöver inte alltid köpa dom krämerna som är avsedda för mörka ringar!
De kan räcka med en vanlig aniktskräm som du gnuggar in ordentligt på dom mörka ringarna.
På så sätt så får du igång blodcirkulationen och ringarna försvinner delvis.

Det kan även bero på vätskebrist! :thumbup:

H.Emanuel
2005-09-01, 12:53
- när jag levde på skräpmat dygnet runt och var ständigt trött och sov 10-14 timmar per dag hade jag ringar runt ögonen och var aldrig pigg

- nu med en bättre kost och lite sol alt. solarium och ett aktivt liv (gymmet) så är de borta

//nicke
Togs bilden före eller efter?

Grisen
2005-09-01, 12:53
BioTherm har cremer att ha just under ögonen. Kan vara värt att testa. Det kan vara ärftligt och kanske blir din look framöver? Men försök då att tänka att det finns värre saker än att vara lite mörk under ögonen.

Inga krämer kan ta bort eller motverka mörka ringar under ögonen.

internethjälten
2005-09-01, 12:54
Det kan även bero på vätskebrist! :thumbup:

Hmmm, ska lägga detta på minnet !

//nicke

mini
2005-09-01, 12:54
Alla skönhetsproduktshokuspokusföretag har ögoncremer. Den enda jag testat som funkat lite inbillade jag mig var en från Estée Lauder som de tagit ur sortimentet. Just nu har jag Helena Rubinsteins Force C Premium. Skitdyr men känns skön. Om den hjälper? Knappast...

Kwon
2005-09-01, 12:58
Stressar du mycket nuförtiden Major Blank?

Piranha
2005-09-01, 12:58
Jag fick lära mig här på forumet härom dagen att en habil foundation döljer det mesta.

internethjälten
2005-09-01, 12:59
Jag fick lära mig här på forumet härom dagen att en habil foundation döljer det mesta.

..tjockismage med ?? länk till återförsäljare ?? *popcorn*

//nicke

spacedog
2005-09-01, 13:00
Det var fasen vilken kunskap om krämer och smörjor folk här ligger inne med...

Löjtnant Blank
2005-09-01, 13:01
Stressar du mycket nuförtiden Major Blank?
Nej, men jag har sprungit mycket på krogen den senaste månaden...

Löjtnant Blank
2005-09-01, 13:03
Jag fick lära mig här på forumet härom dagen att en habil foundation döljer det mesta.
Vad är en habil foundation?

Piranha
2005-09-01, 13:04
Vad är en habil foundation?


Jag säger som Allan , andvänd sökmotorn din förplåstrade slöfock :D

Piranha
2005-09-01, 13:05
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=50016&highlight=foundation

Kwon
2005-09-01, 13:05
Possible causes of symptom:

The following medical conditions are some of the possible causes of dark circles under eyes as a symptom.

There are likely to be other possible causes, so ask your doctor about your symptoms.

* Sleep difficulty - see the many causes of sleep difficulty symptoms (e.g. stress, depression, sleep disorders, etc.).
* Allergies
o Hay fever
o Allergic shiners
o Dust allergy
o Mold allergy
o Eczema - i.e. eczema in the skin under the eyes.
* Pallor - the paleness of the skin may accentuate the dark rings.
* Inherited eye blood vessel condition - dark circles under the eyes run in families.
* Aging
* Dehydration

Löjtnant Blank
2005-09-01, 13:06
Alla skönhetsproduktshokuspokusföretag har ögoncremer. Den enda jag testat som funkat lite inbillade jag mig var en från Estée Lauder som de tagit ur sortimentet. Just nu har jag Helena Rubinsteins Force C Premium. Skitdyr men känns skön. Om den hjälper? Knappast...
En sådan här då? http://www.zirh.se/index.php?section=products&id=26&from=19

Grisen
2005-09-01, 13:07
En sådan här då? http://www.zirh.se/index.php?section=products&id=26&from=19


Det hjälper inte, slösa inte dina pengar på den där placebo-skiten!

Kwon
2005-09-01, 13:09
Drick mer vatten, stressa mindre, sov ut och sola lite solarium! :)

Så slipper du nog använda krämer och annat.

Kosten din är säkert bra antar jag.

Löjtnant Blank
2005-09-01, 13:10
Det hjälper inte, slösa inte dina pengar på den där placebo-skiten!
Okej, jag litar på dig, min vän. Det blir vatten- och solkuren istället.

mela
2005-09-01, 13:11
En sådan här då? http://www.zirh.se/index.php?section=products&id=26&from=19

Den verkar onödigt dyr...
Kör på nån nivea kräm eller något.. Åsså nått täckstift

Grisen
2005-09-01, 13:15
Okej, jag litar på dig, min vän. Det blir vatten- och solkuren istället.


:thumbup:

rQx
2005-09-01, 14:07
Sitt inte framför en skärm hela dagarna?? :D
Är det riktigt alvarligt så har du kanske Anemi ;)

Lasse Kongo
2005-09-01, 14:09
Det var fasen vilken kunskap om krämer och smörjor folk här ligger inne med...

U bet!

jag har precis smörjt fötterna med en fotkräm som ökar blodcirkulationen och använt en refreshing spray med tea tree oil innan passet :naughty:

De 2 produkterna är guds gåva till en dietande byggare :D

Piranha
2005-09-01, 14:14
U bet!

jag har precis smörjt fötterna med en fotkräm som ökar blodcirkulationen och använt en refreshing spray med tea tree oil innan passet :naughty:

De 2 produkterna är guds gåva till en dietande byggare :D


Lasse vi måste ta ett deep talk om Gitarrspelandet , målningen och nu det här. :confused:

Lasse Kongo
2005-09-01, 14:18
Lasse vi måste ta ett deep talk om Gitarrspelandet , målningen och nu det här. :confused:

hehe vafan, ja köpte ju grejorna till tjejen efter att hon hade gått 10 timmar i sträck i london, hon hade ont i fötterna, sen prova ja själv, fastna direkt....

Så det du säger är att jag börjar bli en kärring?

Ok, kan vi boka upp lite samtalsterapi kl 20:00 ikväll?

Piranha
2005-09-01, 14:25
Så det du säger är att jag börjar bli en kärring?



Förmycke östrogen i testo-omloppet .

Jag vet inte vem som är Jourhavande byggare i kväll i *** men vi dedikerar givetvis vår tid till dig kompis *kissass*

Lasse Kongo
2005-09-01, 14:29
Förmycke östrogen i testo-omloppet .

Jag vet inte vem som är Jourhavande byggare i kväll i *** men vi dedikerar givetvis vår tid till dig kompis *kissass*

hehe, ja det är nog så illa, kan det därför ja har hängpattar hm *rolleyes*

Jourhavande byggare :laugh: *kissass*

Lasse Kongo
2005-09-01, 14:55
Ärligt Pirre, lite offtopic men är det inte dags att snickra ihop en ***.se eller liknande snart?

Piranha
2005-09-01, 14:56
Ärligt Pirre, lite offtopic men är det inte dags att snickra ihop en ***.se eller liknande snart?


oooooooh , en mycket bra idé.

Jag kan nog smacka upp en site med forum rätt fort.

Allt ja behöver är en bra grafiker för jag suger på sånt.

H.Emanuel
2005-09-01, 20:55
Varför råder man folk som har problem med mörkhet under ögonen att sola i solarium? Det mörkare blir snarare ännu tydligare då. Testa hemorojd-salva!

H.Emanuel
2005-09-01, 20:56
Inga krämer kan ta bort eller motverka mörka ringar under ögonen.
och hur kan du skriva det så tvärsäkert?

mini
2005-09-01, 20:59
Varför råder man folk som har problem med mörkhet under ögonen att sola i solarium? Det mörkare blir snarare ännu tydligare då. Testa hemorojd-salva!
Nä. Om huden blir lite brun blir kontrasten mindre. Dessutom skaffar man sig i solarium med tiden en tjock läderartad hud vars minsta defekt är mörka ringar och häpp! Ingen tänker på dem längre!

Cilia
2005-09-01, 21:13
varför inte bara festa lite mindre ett par dagar och få dig några nätters god sömn så är du ju av med problemet.

lös orsaken och inte symptomen.

H.Emanuel
2005-09-01, 21:13
Nä. Om huden blir lite brun blir kontrasten mindre. Dessutom skaffar man sig i solarium med tiden en tjock läderartad hud vars minsta defekt är mörka ringar och häpp! Ingen tänker på dem längre!
Man blir visserligen brun, men det mörka under ögonen består. Men det känns säkert bättre att vara brun. Läderartad hud? Haha

Löjtnant Blank
2005-09-01, 21:55
Nä. Om huden blir lite brun blir kontrasten mindre. Dessutom skaffar man sig i solarium med tiden en tjock läderartad hud vars minsta defekt är mörka ringar och häpp! Ingen tänker på dem längre!
Läderhud rawks...

Metal_boy_
2005-09-01, 22:21
Det är inte ofrivillig krigsmålning som resultat av att du smekt dina pads och sen gnuggat dig under ögonen då? :)

Löjtnant Blank
2005-09-01, 22:41
varför inte bara festa lite mindre ett par dagar och få dig några nätters god sömn så är du ju av med problemet.

lös orsaken och inte symptomen.
Ha, ha. Det är så jävla synd om mig. Jag får återkomma om en vecka då. God sömn, frisk luft, sol, mycket vatten, ingen alkohol och en fet kräm - det borde göra tricket.

Rune: Det skulle jag aldrig erkänna.

myggan
2005-09-02, 00:07
hm, tänkte på det här senast idag.. senaste halvåret har ringarna blivit mörkare och mörkare och nu ser man tydliga kärl också.. skitsnyggt :)

dricker alkohol väldigt sällan, sover alltid över 8 timmar
fast jag dricker väldigt lite vatten kom jag på, dricker så jäkla mycket mjölk så det blir bara vatten på träning nästan.. kanske beror på det då ?

funkar concealer bra för att dölja ?

H.Emanuel
2005-09-02, 05:23
Jag var mörk under ögonen redan som sjuåring

Grisen
2006-09-29, 20:37
Jag var mörk under ögonen redan som sjuåring


Ha ha! Dömd att bli EMO.

Jense
2006-09-29, 22:14
Bjud på ringarna! det är fina karaktärsdrag.

HajduMan
2006-09-30, 00:16
Drick Mer Vatten

aliquis
2006-10-01, 20:57
Varför tar sol bort det? Jag e ute för lite ;/

Angel
2006-10-01, 21:19
brun utan sol
stressa mindre
drick mycke vatten + ät nyttigt...