handdator

Visa fullständig version : "Snoppfälla"


Kaboffastar
2005-08-31, 19:59
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,692339,00.html

vafan...

Vad tycker ni om denna uppfinning ?

Fatalist
2005-08-31, 20:00
Det är ju helt sinnesjukt???!

1. Själva uppfinningen.
2. Att den behövs
3. Hur illa män framställs
4. Hur läskig den "damen" ser ut!

mini
2005-08-31, 20:02
Tragiskt att det anses behövas.

murmeldjur
2005-08-31, 20:03
den kan fan inte vara bekväm för tjejen, det verkar du mer eller mindre livsfarlig *screwy*

mangemani
2005-08-31, 20:03
skulle det inte kännas obehagligt för tjejen att ha den där upptryckt mellan benen och i ändan=/?
sen om hon är ute på krogen,super till lite och är på jakt efter ett one night stand och glömmer sen bort detta pga fyllan...dom har sen sex och vips så är det väl en stämning på gång.

Otto GROV
2005-08-31, 20:03
kul om one night standet glömmer att ta ut den

/bosse_brutal

Fatalist
2005-08-31, 20:09
kul om one night standet glömmer att ta ut den

/bosse_brutal

Bara att vänta till en tjej får för sig att "skoja lite med dig" *screwy*

Hoppas den inte tillåts i sverige, med tanke på att det krävs OPERATION för att avlägsna den

Kaboffastar
2005-08-31, 20:10
precis min mening alltihopa.. jag sket i att skriva nånting, lät er göra det istället.

jag fattar inte, är det en jävla remsa man rullar ihop eller är de som ett "rör" en "påse" man trycker in ? vad är det som säger att det där grejen inte bara trycksihop och in, och inte alls fastnar på nån balle...

Edit : Jag blir nästan förbannad på den där skitidén.

Dumleman
2005-08-31, 20:11
Får hoppas att inte något stolpskott sätter in den avig :p.

Kaboffastar
2005-08-31, 20:13
haha 7 inlägg i en tråd på ett träningsforum tog det för att till och med få sverker olofsson att vri den där skiten i soptunnan.

spacedog
2005-08-31, 20:23
Men varför kan inte våldtäktsmannen bara dra ut den där gummigrejen innan han sätter igång?

Fatalist
2005-08-31, 20:24
Men varför kan inte våldtäktsmannen bara dra ut den där gummigrejen innan han sätter igång?

Män är korkade och oförutseende. Speciellt nu när den får så mycket uppmärksamhet i media *screwy*

mini
2005-08-31, 20:28
Men varför kan inte våldtäktsmannen bara dra ut den där gummigrejen innan han sätter igång?
Ja, om han anser att han har tillräckligt med tid och lediga händer att undersöka henne med så visst, det går ju.
Vet inte om jag tycker idén suger som sådan, men eftersom de flesta våldtäkterna begås av en närstående, exempelvis en pojkvän eller make, så missar man en stor del av problemet.
Jag tycker vi borde införa obligatorisk licens för penisar.

Baha
2005-08-31, 20:31
Får köra in skruvmejseln först då för att kolla att det är grönt kanske.


Hoppas den snart kommer till den svenska marknaden, blir säkert en storsäljare.

Trance
2005-08-31, 20:31
Ja, om han anser att han har tillräckligt med tid och lediga händer att undersöka henne med så visst, det går ju.
Vet inte om jag tycker idén suger som sådan, men eftersom de flesta våldtäkterna begås av en närstående, exempelvis en pojkvän eller make, så missar man en stor del av problemet.
Jag tycker vi borde införa obligatorisk licens för penisar.

Eller så borde tjejer lära sig att släppa till mer, då skulle alla vara glada.

Kaboffastar
2005-08-31, 20:32
Ja, om han anser att han har tillräckligt med tid och lediga händer att undersöka henne med så visst, det går ju.
Vet inte om jag tycker idén suger som sådan, men eftersom de flesta våldtäkterna begås av en närstående, exempelvis en pojkvän eller make, så missar man en stor del av problemet.
Jag tycker vi borde införa obligatorisk licens för penisar.

Eller varför inte mansskatt på en gång ?

Baha
2005-08-31, 20:32
Eller så borde tjejer lära sig att släppa till mer, då skulle alla vara glada.


precis, man kan inte våldta en frivillig

spacedog
2005-08-31, 20:32
Ja, om han anser att han har tillräckligt med tid och lediga händer att undersöka henne med så visst, det går ju.

Om den där grejen kommer ut på marknaden så kommer nog våldtäktsmännen ta sig den tiden. Men du har förstås rätt i att man fortfarande bara kommer åt överfallsvåldtäkterna. Och för att stoppa dem borde ju någon form av kyskhetsbälte fungera lika bra - eller lika dåligt beroende hur man ser på saken.

Kaboffastar
2005-08-31, 20:40
Om den där grejen kommer ut på marknaden så kommer nog våldtäktsmännen ta sig den tiden. Men du har förstås rätt i att man fortfarande bara kommer åt överfallsvåldtäkterna. Och för att stoppa dem borde ju någon form av kyskhetsbälte fungera lika bra - eller lika dåligt beroende hur man ser på saken.

"Fan, inge göka, då får jag slå in skallan på dig istället.
Minst lika bra"
TYP

formula4shape
2005-08-31, 20:41
kommer nog penisringar som är kopplade till bilbatterier snart också :/

Dumleman
2005-08-31, 20:44
kommer nog penisringar som är kopplade till bilbatterier snart också :/
Det finns redan jag lovar.

spacedog
2005-08-31, 20:44
"Fan, inge göka, då får jag slå in skallan på dig istället.
Minst lika bra"
TYP

Ungefär så. En elpistol eller liknande är ljusår mycket bättre än det där påfundet.

Fatalist
2005-08-31, 20:47
Jag tycker vi borde införa obligatorisk licens för penisar.

Jag tycker vi både införa licenser och restriktioner för idiotiskt radikalfeministiska uttalanden... Seriöst, det är som att säga att vi borde införa licens för tjejer att gå ut på stan eftersom väldtäktsrisken finns där. Deras problem. Inte vardera mans.

*screwy*


Och för att lätta upp mitt annars så otrevliga inlägg:

Help stop rape! Consent :laugh:

mini
2005-08-31, 20:48
Ungefär så. En elpistol eller liknande är ljusår mycket bättre än det där påfundet.
Vapen som en gärningsman kan ta ifrån en och använda mot en är aldrig bra.

nordlander
2005-08-31, 21:12
Vapen som en gärningsman kan ta ifrån en och använda mot en är aldrig bra.

Tänk om han tar min penis och använder den på mig :(

Trance
2005-08-31, 21:13
Tänk om han tar min penis och använder den på mig :(

Hmm, det var ett ganska misslyckat försök att vara rolig. Ajaj, nu framstår du allt som tråkig. Inte bra, inte bra.

Fartman
2005-08-31, 21:16
Tja, den där grejen lär knappast göra saker och ting bättre för offret. Hon lär förmodligen slippa våldtäckt men till priset av brutal misshandel. *screwy*

Fatcan
2005-08-31, 21:29
Ärligt talat så tror jag hon kommer undan eftersom våldtäktsmannen har fått en massa taggar i kuken och är upptagen med det. Förstår inte varför alla verkar motsätta sig den här idén?

Såg nån liknande produkt förut med det var som en tampong som skjöt ut en liten pigg när den utsattes för tryck :D

Kaboffastar
2005-08-31, 21:33
Ärligt talat så tror jag hon kommer undan eftersom våldtäktsmannen har fått en massa taggar i kuken och är upptagen med det. Förstår inte varför alla verkar motsätta sig den här idén?

Såg nån liknande produkt förut med det var som en tampong som skjöt ut en liten pigg när den utsattes för tryck :D


ja vad tyckte du om den idén då ? skitbra ellerhur ? :)

mini
2005-08-31, 21:36
Det var ett konstprojekt, och som sådant var det lyckat.
Vad har du emot idén kaboffastar?

Kaboffastar
2005-08-31, 21:52
Det var ett konstprojekt, och som sådant var det lyckat.
Vad har du emot idén kaboffastar?


tycker att det verkar vara lite väl mycket som kan gå fel sen så har jag inte bilder klar för mig hur den där ska sitta fast på ett ordenkligt sätt. vad säger att den där inte bara trycks in, vad är det som stoppar ? :P

Sen att våldtäcksmannen ska få stoppa in ballen i bruden, det gör ju inte upplevelsen lindrigare...iofs så kanske hela grejen går ut på att man ska "få fast" gärningsmannen när han åker in till sjukhus som tydligen skulle behövas desutom tvivlar jag på att man åker in till ett sjukhus med den där sittandes på kuken, man får bort den själv om man våldtagit någon.

Jag har igentligen inget superbra argument för att ja inte gillar konceptet mer än att det verkar finnas så många oklarheter och just saker som kan gå fel.

har samtidigt inga bättre idéer själv :)

( Trött )

spacedog
2005-08-31, 21:55
Ärligt talat så tror jag hon kommer undan eftersom våldtäktsmannen har fått en massa taggar i kuken och är upptagen med det. Förstår inte varför alla verkar motsätta sig den här idén?

Om våldtäktsmannen läser kvällstidningar så kanske han tar sig tid att känna lite försiktigt med ett finger först. Risken finns att han inte nöjer sig med att tacka för sig och gå iväg för att leta upp nästa offer.

Kaboffastar
2005-08-31, 21:56
det var föresten samma kärring som uppfann denna:
http://www.prylguiden.se/?d=33&a=871

Pez
2005-08-31, 21:56
Seriöst.. varför inte? Det har ju inte med "män" att göra, vilket alla verkar ha fått för sig.. det handlar om "våldtäktsmän".

Herregud... vad?
Ni försvarar alltså rätten att kunna våldta lite och slippa få kuken sargad?
Det är väl knappast nån som råkar få den där tingesten på kuken? "Oj hoppsan, glömde jag den framme, ajajajaj!".. not gonna happen..

Sarga på för fan.

mini
2005-08-31, 21:59
tycker att det verkar vara lite väl mycket som kan gå fel sen så har jag inte bilder klar för mig hur den där ska sitta fast på ett ordenkligt sätt. vad säger att den där inte bara trycks in, vad är det som stoppar ? :P

Sen att våldtäcksmannen ska få stoppa in ballen i bruden, det gör ju inte upplevelsen lindrigare...iofs så kanske hela grejen går ut på att man ska "få fast" gärningsmannen när han åker in till sjukhus som tydligen skulle behövas desutom tvivlar jag på att man åker in till ett sjukhus med den där sittandes på kuken, man får bort den själv om man våldtagit någon.

Jag har igentligen inget superbra argument för att ja inte gillar konceptet mer än att det verkar finnas så många oklarheter och just saker som kan gå fel.

har samtidigt inga bättre idéer själv :)

( Trött )

Svar på fråga 1 är: kvinnans anatomi. Var skulle den försvinna menar du?

Jag trodde du hade något riktigt argument, varför blev du förbannad på idén? För det känns inte som att det var för de stackars våldtagna kvinnornas lidande, och heller inte risken för skador på kvinnan? Du gick så långt att du tyckte Sverker kunde förpassa uppfinningen till det stora röda eviga arkivet. Jag hoppades att du hade klart för dig varför.

Pez
2005-08-31, 21:59
tycker att det verkar vara lite väl mycket som kan gå fel sen så har jag inte bilder klar för mig hur den där ska sitta fast på ett ordenkligt sätt. vad säger att den där inte bara trycks in, vad är det som stoppar ? :P

Sen att våldtäcksmannen ska få stoppa in ballen i bruden, det gör ju inte upplevelsen lindrigare...iofs så kanske hela grejen går ut på att man ska "få fast" gärningsmannen när han åker in till sjukhus som tydligen skulle behövas desutom tvivlar jag på att man åker in till ett sjukhus med den där sittandes på kuken, man får bort den själv om man våldtagit någon.

Jag har igentligen inget superbra argument för att ja inte gillar konceptet mer än att det verkar finnas så många oklarheter och just saker som kan gå fel.

har samtidigt inga bättre idéer själv :)

( Trött )
Saker som kan gå fel? Ja det är väl isåfall ett risktagande för gemene kvinna isåfall? Nu tror jag, utan att vara speciellt insatt i hur kvinnor tänker runt sånt här, ändå att den där prylen eller liknande knappast får nåt större genomslag och snarare är påkommen för att skapa debatt och uppmärksamhet..

Fö - "vad som stoppar"? Du har ingen vidare koll på den kvinnliga anatomin va?
*rolleyes*

Kaboffastar
2005-08-31, 22:00
Seriöst.. varför inte? Det har ju inte med "män" att göra, vilket alla verkar ha fått för sig.. det handlar om "våldtäktsmän".

Herregud... vad?
Ni försvarar alltså rätten att kunna våldta lite och slippa få kuken sargad?
Det är väl knappast nån som råkar få den där tingesten på kuken? "Oj hoppsan, glömde jag den framme, ajajajaj!".. not gonna happen..

Sarga på för fan.

Jo visst.. fungerar kanske skitbra men vad ska det tjäna till ?
Bruden blir penetrerad/våldtagen, springer därifrån.
Grabben får en gummigrej med taggar fastsittandes på ballen, tar bort den själv.

Bruden är våldtagen och grabben försvinnen. vad gjorde då den där för nytta ? Han fick ont, han lär sig att se efter innan nästa gång.

mini
2005-08-31, 22:00
Om våldtäktsmannen läser kvällstidningar så kanske han tar sig tid att känna lite försiktigt med ett finger först. Risken finns att han inte nöjer sig med att tacka för sig och gå iväg för att leta upp nästa offer.
Så antingen våldtar han henne, eller så våldtar han henne?

Pez
2005-08-31, 22:03
Jo visst.. fungerar kanske skitbra men vad ska det tjäna till ?
Bruden blir penetrerad/våldtagen, springer därifrån.
Grabben får en gummigrej med taggar fastsittandes på ballen, tar bort den själv.

Bruden är våldtagen och grabben försvinnen. vad gjorde då den där för nytta ? Han fick ont, han lär sig att se efter innan nästa gång.
Vad i "enda sättet att avlägsna..är genom operation" förstod du inte?
Är det såpass lär det inte vara så värst kul att fastna i skiten heller.. eller hur?
"Hullingar" ffs..

spacedog
2005-08-31, 22:03
Ni försvarar alltså rätten att kunna våldta lite och slippa få kuken sargad?

Nej, jag försvarar inte rätten att kunna våldta lite. Jag menar att en våldtäktsman som inte kommer direkt från Mars mycket väl kan plocka ut den där grejen innan, och vem vet, kanske låta kvinnan smaka på den istället. Tänder man på att göra andra människor illa så tycker man kanske det är en kul idé. Den är helt enkelt inte speciellt särskilt effektiv, utan kan göra mer skada än nytta.

Kaboffastar
2005-08-31, 22:05
Fö - "vad som stoppar"? Du har ingen vidare koll på den kvinnliga anatomin va?
*rolleyes*

ja men ge mig din teori på hur de fungerar då.. det är ju det jag undrar över.
skulle den där saken pressas ut mot väggarna eller ska den "skräddarsys" .

Pez
2005-08-31, 22:05
Nej, jag försvarar inte rätten att kunna våldta lite. Jag menar att en våldtäktsman som inte kommer direkt från Mars mycket väl kan plocka ut den där grejen innan, och vem vet, kanske låta kvinnan smaka på den istället. Tänder man på att göra andra människor illa så tycker man kanske det är en kul idé. Den är helt enkelt inte speciellt särskilt effektiv, utan kan göra mer skada än nytta.
Nej det var en ganska töntig åsikt. Om han nu vill låta henne "smaka" så har han säkert utrustat sig för det också.. och allvarligt talat - jag tror fan att de flesta tjejer hellre blir knivskurna än våldtagna.

Pez
2005-08-31, 22:06
ja men ge mig din teori på hur de fungerar då.. det är ju det jag undrar över.
skulle den där saken pressas ut mot väggarna eller ska den "skräddarsys" .
Jamen vafan.. tror du att en vagina är ett bottenlöst hål upp i hjärnan eller?
Vänta så ska jag fixa en anatomikarta åt dig, så har du lärt dig nåt nytt idag..

Här, gör dig själv och alla tjejer du träffar härefter en tjänst nu - läs det här och titta på bilderna: http://susning.nu/Slida

mini
2005-08-31, 22:07
Jamen vafan.. tror du att en vagina är ett bottenlöst hål upp i hjärnan eller?
Vänta så ska jag fixa en anatomikarta åt dig, så har du lärt dig nåt nytt idag..
Jepp. Då kan vi snyta ut den sedan.

spacedog
2005-08-31, 22:09
Nej det var en ganska töntig åsikt. Om han nu vill låta henne "smaka" så har han säkert utrustat sig för det också.. och allvarligt talat - jag tror fan att de flesta tjejer hellre blir knivskurna än våldtagna.

Nu var ju inte det mitt huvudargument utan mer en tanke som slog mig när jag satt och skrev. Och jag vidhåller att den där mojängen inte kommer göra särskilt mycket nytta. Vilket iofs inte betyder att jag tycker den skall förbjudas eller så, men det måste finnas betydligt effektivare alternativ.

Pez
2005-08-31, 22:12
Nu var ju inte det mitt huvudargument utan mer en tanke som slog mig när jag satt och skrev. Och jag vidhåller att den där mojängen inte kommer göra särskilt mycket nytta. Vilket iofs inte betyder att jag tycker den skall förbjudas eller så, men det måste finnas betydligt effektivare alternativ.
Nu var det inte heller dig jag syftade på direkt när jag kastade ur mig lite generella krokar över hela den här diskussionen utan snarare kidsen som plitar ner en massa goja. *suck*

Fatcan
2005-08-31, 22:14
KABOFFASTAR kanske också tror att barnet kan bli petat i ögat om en gravid kvinna har sex :laugh:..närå.

Tror knappast att våldtäktkrypet kan få av sig den själv eftersom det sitter stora hullingar på den som åker längre in desto mera han drar.

Kaboffastar
2005-08-31, 22:18
Jamen vafan.. tror du att en vagina är ett bottenlöst hål upp i hjärnan eller?
Vänta så ska jag fixa en anatomikarta åt dig, så har du lärt dig nåt nytt idag..

Haha FÖRSÖK fatta va jag menar iaf.
Ska det vara så jävla svårt att tänka sig att det inte är så lätt att komma på en konstruktion som kommer att fungera till 100% ?

Lila = Penis som ska in i vaginan, penis brukar ju för de mesta få tryckas in så att den touchar alla sidor om man nu kan kalla det det i vaginan.
I vaginan ligger det där "röret" av Mjuk? latex, röret trycks "ihop" och fungerar inte. OM nu röret är stelt så hur fan ska det gå till ? det ska töjas och "följa" penisens storlek och samtidigt följa vaginan.

Se hur jag tänker ?

*Flash*
2005-08-31, 22:20
Om man nu är så jävla hemsk att man våldtar någon så ska man ha så mycket skit man bara kan få tycker jag.

Pez
2005-08-31, 22:23
Haha FÖRSÖK fatta va jag menar iaf.
Ska det vara så jävla svårt att tänka sig att det inte är så lätt att komma på en konstruktion som kommer att fungera till 100% ?

Lila = Penis som ska in i vaginan, penis brukar ju för de mesta få tryckas in så att den touchar alla sidor om man nu kan kalla det det i vaginan.
I vaginan ligger det där "röret" av Mjuk? latex, röret trycks "ihop" och fungerar inte. OM nu röret är stelt så hur fan ska det gå till ? det ska töjas och "följa" penisens storlek och samtidigt följa vaginan.

Se hur jag tänker ?
Du.. funktionalitet, mekanik, utförande och liknande får du ta upp med: a) uppfinnaren b) dina föräldrar. Det här är inte vad jag är här för.. :)

Som jag tidigare skrev - jag tror inte den där prylen kommer få nån större spridning, men det var inte själva funktionaliteten som en del i tråden har motsatt sig.. dom har snarare haft en fin liten mysig grisfest.

Kaboffastar
2005-08-31, 22:28
Du.. funktionalitet, mekanik, utförande och liknande får du ta upp med: a) uppfinnaren b) dina föräldrar. Det här är inte vad jag är här för.. :)

Som jag tidigare skrev - jag tror inte den där prylen kommer få nån större spridning, men det var inte själva funktionaliteten som en del i tråden har motsatt sig.. dom har snarare haft en fin liten mysig grisfest.

Typ det första jag skriver att jag inte förstår mig på hur det ska fungera.
OK, idén är väl kanske bra men sen att få det att fungera.

jaja, nu ska jag gå å fråga min pappa å mamma. *innocent*

Trance
2005-08-31, 22:28
Jag kan väl skriva ett seriöst inlägg då.

Jag är emot sådana saker eftersom jag tycker inte en kvinna skall behöva ha den. Jag tycker inte att t.ex. skräckpropaganda eller liknande skall kunna få en förälder att säga: "Älskling, du går väl inte ut utan du stoppat i RapeProtector". Eller alternativt så känns det enbart som ett billigt försök att tjäna pengar på folks rädsla. Helt säker blir man aldrig och skulle det bli populärt så blir det nog bara mer våld.

Sedan skiter jag fullständigt vad som händer med våldtäktsmannen, fi**ttan kan skjuta laser och jag skulle inte bry mig det minsta.

*Flash*
2005-08-31, 22:31
Jag kan väl skriva ett seriöst inlägg då.

Jag är emot sådana saker eftersom jag tycker inte en kvinna skall behöva ha den. Jag tycker inte att t.ex. skräckpropaganda eller liknande skall kunna få en förälder att säga: "Älskling, du går väl inte ut utan du stoppat i RapeProtector". Eller alternativt så känns det enbart som ett billigt försök att tjäna pengar på folks rädsla. Helt säker blir man aldrig och skulle det bli populärt så blir det nog bara mer våld.

Sedan skiter jag fullständigt vad som händer med våldtäktsmannen, fi**ttan kan skjuta laser och jag skulle inte bry mig det minsta.
Uppenbarligen behövs väl den, eller ja något annat slags skydd eller sätt att identifiera gärningsmannen på med tanke på att det uppfunnits??

Liten Men Fet
2005-08-31, 22:32
Om man nu är så jävla hemsk att man våldtar någon så ska man ha så mycket skit man bara kan få tycker jag.

Jag kan hålla med om att våldtäcktsmännen ska råka riktigt illa ut, typ vändas ut och in. MEN det får inte ske på bekostnad av kvinnans säkerhet!

Det som sas om att många kvinnor nog hellre blir knivskurna än våldtagna ska nog tänka efter lite. Knivar är jävligt otäcka och oftare till döden än vad man tror, sen är det nog inte så kul att vara helt sönderskuren i ansiktet för resten av livet.
Om någon börjar skära i en annan människa så är det aldrig ett hugg och sen därifrån utan en del karvande.

Hellre en våldtagen kvinna på rehabilitering än två döda i skogen.

Ska man gå så långt att en del kvinnor hellre dör än blir våldtagna så är det ju bara att börja bära bombväst, och dom som tror att nån tänker så har aldrig varit riktigt riktigt rädd.

Om man utrustar "vapnet" med ett stark drog som gör att våldtäckaren svimmar omedelbums vore det ju lite mening med det hela.


Eller så kan man ju operera i något i alla män som gör att vi svimmar om en kvinna skriker över ett visst decibeltal, för vi är ju trots allt onda av naturen.
Födda för att vålda och lemlesta kvinnor och små barn.

Trance
2005-08-31, 22:33
Uppenbarligen behövs väl den, eller ja något annat slags skydd eller sätt att identifiera gärningsmannen på med tanke på att det uppfunnits??

Nej?

Dav0d
2005-08-31, 22:40
Hellre misshandel än våldtäkt och HIV....

mangemani
2005-08-31, 22:40
blir det inte lite grisigt att plocka ut och sätta in varje gång dom ska på toa?(på krogen eller what ever)....sen att hålla på och pula in den där i arslet hela tiden kan väl inte heller vara så skönt för tjejerna=/

Trance
2005-08-31, 22:42
Hellre misshandel än våldtäkt och HIV....

Hellre våldtäkt än misshandel så man hamnar i rullstol för resten av livet....

aliquis
2005-08-31, 22:49
över till ett annat ämne, hur många av er har roat er med att gå på en våldtäktsrättegång enbart för att höra på den eventuella förövarens historia? borde ju kännas lite bedrövligt om många gjorde så.

spacedog
2005-08-31, 22:50
över till ett annat ämne, hur många av er har roat er med att gå på en våldtäktsrättegång enbart för att höra på den eventuella förövarens historia? borde ju kännas lite bedrövligt om många gjorde så.

Man kunde kanske vänta med skampålen till efter domen fallit.

Grahn
2005-08-31, 22:53
Jobbigt om den glöms bort och hamnar på fel snubbe.

aliquis
2005-08-31, 22:55
spacedog: Frågan är ju hur många av rättegångarna som bara görs för att jävlas? Men visst, det förekommer säkert.

spacedog
2005-08-31, 22:59
spacedog: Frågan är ju hur många av rättegångarna som bara görs för att jävlas? Men visst, det förekommer säkert.

Det har ingen betydelse om 99.99% av alla våldtäktsmål resulterar i en fällande dom. Ingen skall behöva dömas på förhand av en lynchmobb. Det överlåter vi åt kvällstidningarna. ;)

Pez
2005-08-31, 23:39
Liten men Fet - det kanske är du som ska tänka till lite... tänkt på det nån gång? Mmhmm..

Mangemani - vad hindrar dom från att gå på muggen med den där prylen i?
Marsch iväg och läs på!

Att det var såhär illa ställt med killars anatomikunskaper.. är det vad man kallar en bonusuppenbarelse eller? :D

mangemani
2005-08-31, 23:45
Liten men Fet - det kanske är du som ska tänka till lite... tänkt på det nån gång? Mmhmm..

Mangemani - vad hindrar dom från att gå på muggen med den där prylen i?
Marsch iväg och läs på!

Att det var såhär illa ställt med killars anatomikunskaper.. är det vad man kallar en bonusuppenbarelse eller? :D


ja kanske inte i "ingång nr 1" men i "ingång nr 2" kan det ju bli lite problem...eller skiten kanske kan passera den på nått sätt?

NerX
2005-08-31, 23:45
Liten men Fet - det kanske är du som ska tänka till lite... tänkt på det nån gång? Mmhmm..

Mangemani - vad hindrar dom från att gå på muggen med den där prylen i?
Marsch iväg och läs på!

Att det var såhär illa ställt med killars anatomikunskaper.. är det vad man kallar en bonusuppenbarelse eller? :D

:laugh:

*Flash*
2005-08-31, 23:48
ja kanske inte i "ingång nr 1" men i "ingång nr 2" kan det ju bli lite problem...eller skiten kanske kan passera den på nått sätt?
Jag tror inte så värst många tjejer skulle vilja stoppa in någon sådan där bak *screwy*

mangemani
2005-08-31, 23:52
Jag tror inte så värst många tjejer skulle vilja stoppa in någon sådan där bak *screwy*



men då kan dom ju inte heller känna sej "säkra".
våldtäktsmannen har ju 2 hål att "sattsa på" eller vad man nu ska säga och om han nu sattsar på "ingång nr 2" så är ju risken lika stor för sjukdommar som om han skulle ha sattsat på "ingång nr1".

Pez
2005-08-31, 23:53
ja kanske inte i "ingång nr 1" men i "ingång nr 2" kan det ju bli lite problem...eller skiten kanske kan passera den på nått sätt?
Sheit mange - du tänker steget längre än uppfinnaren.. kanske nåt att satsa på - att utveckla en "snoppfälla" för nr. 2? ;)

*sheesh*

Som sagt - jag tror inte att det kommer presentera nåt större problem då prylen ifråga troligtvis inte kommer få se ljuset som massproducerad produkt..nånsin.

mangemani
2005-08-31, 23:55
nope,försöker bara tänka logiskt.
och jag tror inte heller att den kommer ut på marknaden.

*Flash*
2005-08-31, 23:57
men då kan dom ju inte heller känna sej "säkra".
våldtäktsmannen har ju 2 hål att "sattsa på" eller vad man nu ska säga och om han nu sattsar på "ingång nr 2" så är ju risken lika stor för sjukdommar som om han skulle ha sattsat på "ingång nr1".
Förutsatt att våldtäcktsmännen väljer ingång nr. 1 till att börja med så är det inget problem..

Har aldrig påstått att detta är det bästa sättet att förhindra våldtäckt, förstår bara inte varför så många här var emot idén.

Personligen skulle jag ju föreslå att man tog bort hela k*ken på alla män som man vet begått våldtäcktsbrott men det är ju jag det :D

mangemani
2005-09-01, 00:03
Förutsatt att våldtäcktsmännen väljer ingång nr. 1 till att börja med så är det inget problem..

Har aldrig påstått att detta är det bästa sättet att förhindra våldtäckt, förstår bara inte varför så många här var emot idén.

Personligen skulle jag ju föreslå att man tog bort hela k*ken på alla män som man vet begått våldtäcktsbrott men det är ju jag det :D



ja jag är inte emot iden,minskar den våldtäktsiffrorna,så go ahead and use it.
men det jag har svårt att förstå är hur dom ska få det hela att gå ihop...som du själv säger,ingen vill väl stoppa upp en sådan därbak,då är man ju inte säker och skyddad.
sen det jag skrev i ett av mina tidigare inlägg,det krävs VERKLIGEN att tjejen har huvet med sej och har vett nog att plocka ur den INNAN hon har sex med sin kille eller what ever,annars blir det lätt att killen kräver ett saftigt skadestånd,för det där kan ju ge permanenta skador misstänker jag.

kastrerings planen din håller jag med om :thumbup:

Grahn
2005-09-01, 00:11
Mangemani, kanske lite jobbigt när du blir snöpt efter att du blivit anklagad för en våldtäkt du inte begått iofs.

*Flash*
2005-09-01, 00:13
Mangemani, kanske lite jobbigt när du blir snöpt efter att du blivit anklagad för en våldtäkt du inte begått iofs.
Detta bör ju självklart inte göras på en person som man inte vet till 100% har gjort brottet.

Och hur man ska kunna veta det? Ibland kanske det finns tillräckligt mycket bevis för att kunna fastställa det helt enkelt.

Trance
2005-09-01, 00:15
Detta bör ju självklart inte göras på en person som man inte vet till 100% har gjort brottet.

Och hur man ska kunna veta det? Ibland kanske det finns tillräckligt mycket bevis för att kunna fastställa det helt enkelt.

Vad skall man göra med folk som har misshandlat andra grovt eller begått dråp/mord?

*Flash*
2005-09-01, 00:25
Vad skall man göra med folk som har misshandlat andra grovt eller begått dråp/mord?
Personligen har jag alltid varit väldigt mycket för "öga för öga, tand för tand" så du får använda din fantasi.

Trance
2005-09-01, 00:40
Personligen har jag alltid varit väldigt mycket för "öga för öga, tand för tand" så du får använda din fantasi.

Nasty girl.

Liten Men Fet
2005-09-01, 00:57
Liten men Fet - det kanske är du som ska tänka till lite... tänkt på det nån gång? Mmhmm..

Mangemani - vad hindrar dom från att gå på muggen med den där prylen i?
Marsch iväg och läs på!

Att det var såhär illa ställt med killars anatomikunskaper.. är det vad man kallar en bonusuppenbarelse eller? :D

Åh jag har funderat en hel del och jag tycker att grundtanken är bra MEN man måste beakta risken att det leder till grövre våld.
Jag är ibland bara krasst realistisk och hävdar att det är värre att bli ihjälslagen eller rullstolsbunden än att bli våldtagen.
Jag skulle hellre bli våldtagen av flera stora håriga män än att bli ihjälslagen eller rullstolbunden.

Jag tror man kan använda andra metoder som är effektivare och smidigare för att skydda sig mot våldtäckter, för som någon sa så sker de flesta våldtäckterna mellan människor som känner varandra och det är nog inget alternativ att ALLTID ha en sån där i sig.

En stor hund fungerar väl, eller att hålla ihop i mindre gäng när man går från krogen precis som man som grabb bör göra på vissa ställen för att inte bli överfallen och misshandlad.

internethjälten
2005-09-01, 01:30
..var ju en hel del våldtäkter där nere i sydarfika ju, 5o.ooo per år *screwy*

..well, angående snoppfällan så är den väl bra sålänge det inte blir känt att kvinnor har sånna för risken för att de utsätts för ännu mer våld lär ju bara öka då


nicke

Metal_boy_
2005-09-01, 01:40
Finns ju kvinnor som har stoppad upp rakblad i träsket ifall dom skulle bli våldtagna. Får ju ont av bara tanken. Smidigt iof att bara doppa ner köttbiten, så strimlas det till kebabkött i själva Pitabrödet.

Cendra
2005-09-01, 02:01
Låter som en mycket bra uppfinning, bara de där hullingarna gör riktigt ont och det inte "bara" bränner och svider.

internethjälten
2005-09-01, 02:02
Finns ju kvinnor som har stoppad upp rakblad i träsket ifall dom skulle bli våldtagna. Får ju ont av bara tanken. Smidigt iof att bara doppa ner köttbiten, så strimlas det till kebabkött i själva Pitabrödet.

Träsket ??? -vilken ålder är det på den du raggar på ??? *rolleyes*

mangemani
2005-09-01, 02:07
varför inte en inbyggd giljotin..skulle ju vara det ultimata....med giljotinen så blir våldtäktsmannen av med fingret(om han skulle få för sej att känna efter) eller k**** om han nu försöker med det.....vore inte det en bra ide....då slår man 2 flugor i en smäll,dom blir kastrerade så dom inte kan göra om det samt att våldtäkten inte blir av....lysande va.


är trött,sorry

Biceps
2005-09-01, 07:25
Min fråga lyder ju som sådan: Finns det nån motsvarighet till stjärthålet? Att få lite ofrivillig anusstreching är väl inte gemytligare än olaga intrång i det andra hålrummet...

Pingu
2005-09-01, 07:47
Hur många oskyldiga lär inte skadas av en sådan grej. Tänk er att en tjej går ut och har en sådan instoppad. Hon super sig rykandes och drar hem en kille men är så full att hon glömmer bort grejen hon har där nere.....

christian
2005-09-01, 08:02
Hur många oskyldiga lär inte skadas av en sådan grej. Tänk er att en tjej går ut och har en sådan instoppad. Hon super sig rykandes och drar hem en kille men är så full att hon glömmer bort grejen hon har där nere.....

Det är väl bra? Hon kan ju ångra sig efteråt och då är det väl bra om hon kan peka ut den skyldige?
:thumbup:

Kwon
2005-09-01, 08:10
Det enda jag tänker på när jag läser och ser denna sk "fälla" är Lena PH och hennes låt "Det gör ont"..

AngelLove
2005-09-01, 09:03
eller Love Hurts med Nazareth...

Grisen
2005-09-01, 09:15
..var ju en hel del våldtäkter där nere i sydarfika ju, 5o.ooo per år *screwy*

..well, angående snoppfällan så är den väl bra sålänge det inte blir känt att kvinnor har sånna för risken för att de utsätts för ännu mer våld lär ju bara öka då


nicke


Våldtäkt är ett brott som i de flesta fall inte anmäls. Om du läser hela artikeln kan man läsa att det faktiska antalet ligger fyra gånger högre, alltså ungefär 200.000 kvinnor.

Mini och Pez puss!

Fettecke
2005-09-01, 09:30
har svårt att tro att den skulle kunna införas i sverige, då den skulle kunna ses som ett vapen.. några lagar bör skrivas om isf.

samt att våldtäcktsmannen kan ju anmäla sitt offer för sveda och verk typ :)

mini
2005-09-01, 09:41
Okej grabbar - såhär ligger det till:
De flesta våldtäkterna sker inomhus och begås av en man kvinnan känner. I detta fallet skulle nog ingen snoppfälla hjälpa, för inte är det tänkt att en kvinna ska ha den i 24/7 som jag förstått det.
Att hon glömmer den i, nja, inte särskilt troligt. Vi har nog ganska stor koll på vad vi har instoppat eller inte.
Att hon riskerar att bli våldtagen i diverse andra hål är heller inte troligt. Våldtäkt är en maktgrej. Många våldtäktsmän har inte ens ett riktigt stånd utan krånglar sig in halvsofta. Analsex funkar inte då. De flesta skulle heller inte misshandla om det inte funkade eftersom det är två olika saker.

Nä, jag tyckr inte det är en bra idé. Jag gillar inte tanken på att det skulle behövas. Jag tycker ärligt talat inte att det behövs. Vad som behövs är förebyggande arbete, noggrannare polisarbete vid anmälan, tydligare lagstiftning samt ett stopp för skrämselpropagandan. Det är inte större risk för en tjej att bli utsatt för brott än en kille. (Större risk att bli utsatt för sexualbrott ja, övriga misshandelsbrott nej.)

AngelLove
2005-09-01, 10:39
Vad som behövs är förebyggande arbete, noggrannare polisarbete vid anmälan, tydligare lagstiftning samt ett stopp för skrämselpropagandan.

:thumbup:

Kwon
2005-09-01, 10:49
Vad som behövs är förebyggande arbete, noggrannare polisarbete vid anmälan, tydligare lagstiftning samt ett stopp för skrämselpropagandan.

Håller med 100 %!

Sen anser jag att rätt uppfostran vid 10-16 års ålder (the crucial years) är viktigast för att förebygga brott överhuvudtaget då jag anser att de åren är de viktigaste för hur barnet blir som människa sen (moral, värderingar etc).

Om skola och föräldrar får utbildning/stöd för att kunna informera/förebygga/hjälpa barnen vid den åldern så blir det mindre brott imho.

Viktigt att veta/uppfostras om vad som är rätt och fel vid just den åldern.

CyberHamster
2005-09-01, 12:51
Till den som skrev att man skulle kastrera våldtäcktsmän. Ska man hugga händerna av snattare och införa dödstraff i Sverige igen också?
Och vi kanske skulle börja bryta benen på folk som kör för fort också, eftersom dom orsakar med skada än vad våldtäcktsmän gör.

*Flash*
2005-09-01, 12:54
Alltså i Sverige är det så att de flesta våldtäkterna sker av folm kvinnan känner men var verkligen fallet så i Sydafrika?
Där kanske en sådan här produkt kan hjälpa mer än vad den kan i Sverige..

kharon
2005-09-01, 13:27
Jag är lite skeptisk till att förövaren skulle vara tvungen att gå till sjukhus för operation för att få bort den.

Skulle det inte gå att klippa upp och dra bort hullingarna åt "rätt" håll..

Jesper
2005-09-01, 13:32
förstår inte heller varför så många är emot iden. Den som våldtar förtjänar att få ballen sargad.

Davil
2005-09-01, 14:10
förstår inte heller varför så många är emot iden. Den som våldtar förtjänar att få ballen sargad.

Ska alla kvinnor behöva gå runt med en instoppad grejj i deras underliv för att män annars kan våldta dem ?

Jag tycker verkligen det är fel ände att ta tag i problemet !

Mini:s inlägg var kanon !

grisbil3n
2005-09-01, 14:31
Fanns ju redan på medeltiden instrument för att ta bort hullingförsedda objekt ur kroppen på ett smidigt sätt, nu sitter visserligen denna pryl på kroppen men det borde ju gå att ordna ändå. Va det förresten inte snack om en spiktampong eller vad man kallade det förut? Låter också jävligt charmigt.

palme
2005-09-01, 14:41
En sån där kommer inte hindra våldtäckter från att hända med 1% ens. Tragiskt men sant.

palme
2005-09-01, 14:43
Föressten, säg att den där blir poppis, hur lång tid tror ni det tar innan första rubriken i AB dyker upp med "lisa 27 glömde ta ut snoppfällan med sin 1 night stand" :D

mini
2005-09-01, 14:54
Föressten, säg att den där blir poppis, hur lång tid tror ni det tar innan första rubriken i AB dyker upp med "lisa 27 glömde ta ut snoppfällan med sin 1 night stand" :D
Tror du att den kommer bli poppis?

palme
2005-09-01, 14:55
Tror du att den kommer bli poppis?

Knappast.

rQx
2005-09-01, 15:16
Bra idé om den bara används mot våldtäcktsmän.

Den kan ju användas för att spela fula spratt mot någon kille?

mangemani
2005-09-01, 15:20
Bra idé om den bara används mot våldtäcktsmän.

Den kan ju användas för att spela fula spratt mot någon kille?


jäkligt elakt spratt isf..snudd på sadistiskt.

mini
2005-09-01, 15:26
Bra idé om den bara används mot våldtäcktsmän.

Den kan ju användas för att spela fula spratt mot någon kille?

Precis som en liten kniv kan spela ett spratt mot en kompis typ.

Hades
2005-09-01, 15:28
"Snoppfälla" låter ju lite dumt. Som om syftet var att först locka in snoppen och sen hugga ihjäl den.

Kaboffastar
2005-09-01, 15:32
"Snoppfälla" låter ju lite dumt. Som om syftet var att först locka in snoppen och sen hugga ihjäl den.

ja in måste den ju iaf...

rQx
2005-09-01, 16:03
Precis som en liten kniv kan spela ett spratt mot en kompis typ.
Ja, men ser du den så vet du att du kan springa...

Jämför inte morötter med äpplen?

mini
2005-09-01, 16:17
Ja, men ser du den så vet du att du kan springa...

Jämför inte morötter med äpplen?

Men seriöst, tror du verkligen att någon skulle utsätta en annan människa för det? Inte mer troligt än att man skulle sticka kniven i någon lite på skoj, eller misshandla någon med ett slagträ, bara som ett spratt. Betyder det att knivar och slagträn, rätt använda, är dåliga idéer? Jämförelsen är nog inte speciellt långsökt.

Spinkot
2005-09-01, 16:36
jag bryr mig väl inte om det där eftersom jag inte planerat att varken ****** runt eller våldta inom närmare framtid men dock måste jag undra lite över namnvalet "Rapex",det låter ju inte spec. tilltalande.Typ "Rape Express" eller nått.

palme
2005-09-01, 16:38
Men seriöst, tror du verkligen att någon skulle utsätta en annan människa för det?

Kan äkta män våldta sina fruar så är det nog mycket möjligt...

mini
2005-09-01, 17:15
Kan äkta män våldta sina fruar så är det nog mycket möjligt...
För mig går det in under samma kategori som att hugga eller slå någon med slagträ - det är inte tänkbart för de flesta av oss.

rQx
2005-09-01, 17:34
Men seriöst, tror du verkligen att någon skulle utsätta en annan människa för det? Inte mer troligt än att man skulle sticka kniven i någon lite på skoj, eller misshandla någon med ett slagträ, bara som ett spratt. Betyder det att knivar och slagträn, rätt använda, är dåliga idéer? Jämförelsen är nog inte speciellt långsökt.
Varför skulle någon inte göra det? Finns människor som gör sjukare saker varje dag, till exempel det du räknar upp. Det var ju det jag sa! Att de rätt använt är en bra uppfining!

KNAS
2005-09-01, 19:13
Bra, då vänder jag en sådan ut och in och sätter monterar på mig när jag ska ut och festa till helgen. Alltså, även fast jag raggar får väl tjejerna skylla sig själva om de inte frågade om jag ville ha sex. Jag kanske inte ville men var för rädd att berätta det. När jag är stupfull och halvt medvetslös kan det var svårt att tolka vad jag vill och då är det svårt för mig att värja mig från övergrepp från en pilsk, lönnfet tjej. Jag låter Rapex snacka för mig.

*popcorn*

mini
2005-09-01, 19:15
Bra, då vänder jag en sådan ut och in och sätter monterar på mig när jag ska ut och festa till helgen. Alltså, även fast jag raggar får väl tjejerna skylla sig själva om de inte frågade om jag ville ha sex. Jag kanske inte ville men var för rädd att berätta det. När jag är stupfull och halvt medvetslös kan det var svårt att tolka vad jag vill och då är det svårt för mig att värja mig från övergrepp från en pilsk, lönnfet tjej. Jag låter Rapex snacka för mig.

*popcorn*
Så, kan du berätta vad du vill ha sagt med detta inlägg?

KNAS
2005-09-01, 19:23
Så, kan du berätta vad du vill ha sagt med detta inlägg?
Att med tanke på antalet "ångrar-sig-dagen-efter"-anmälningar, mängden "jag vågade inte säga nej"- och "jag var för full för att säga nej"-händelser som florerar i dagspressen och händer titt som tätt så är det stor risk att fulla och dumma människor åsakar mindre nödvändig fysisk smärta på varandra.

mini
2005-09-01, 19:27
Att med tanke på antalet "ångrar-sig-dagen-efter"-anmälningar, mängden "jag vågade inte säga nej"- och "jag var för full för att säga nej"-händelser som florerar i dagspressen och händer titt som tätt så är det stor risk att fulla och dumma människor åsakar mindre nödvändig fysisk smärta på varandra.
Jaha, du sitter inne på den där sällsynta statistiken över det otal falskanmälningar tjejer som ångrar sig dagen efter gör! Berätta!

Annars kan det ju vara en bra grej om killar är rädda för hur han ska veta om en tjej vill eller inte: om hon tar ut den och säger ja tack så är det grönt. Om inte kan det vara dags att fundera.

KNAS
2005-09-01, 19:40
Jaha, du sitter inne på den där sällsynta statistiken över det otal falskanmälningar tjejer som ångrar sig dagen efter gör! Berätta!

Annars kan det ju vara en bra grej om killar är rädda för hur han ska veta om en tjej vill eller inte: om hon tar ut den och säger ja tack så är det grönt. Om inte kan det vara dags att fundera.
Tyvärr inte Svensk statistik då det är oerhört sällsynt med undersökningar som gränsar området falskanmälningar. Men mened förekommer förskräckande ofta i rättsliga sammanhang, varför är det då helt otänkbart att det skulle förekomma bland våldtäktsmål?

Amerikansk bevisning förekommer dock. I boken The Myth Of Male Power berättas att vid en undersökning amerikanska flygvapnet gjorde i USA visade sig 60% våldtäktsanmälningar vara påhittade dvs falska. Samma undersökning berättar också systematiskt orsakerna till falskanmälningarna. Undersökningen gjordes av Dr Charles P McDowell på 556 olika fall. Och var resultatet av en osäkerhet på tidigare studie där 27% av kvinnorna erkände påhitt före lögndetektortest eller efter att ha misslyckats i lögndetektor. Kika på amazon om du är lässugen.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0425181448/102-8153172-9640164?v=glance

mini
2005-09-01, 20:23
Tyvärr inte Svensk statistik då det är oerhört sällsynt med undersökningar som gränsar området falskanmälningar. Men mened förekommer förskräckande ofta i rättsliga sammanhang, varför är det då helt otänkbart att det skulle förekomma bland våldtäktsmål?

Amerikansk bevisning förekommer dock. I boken The Myth Of Male Power berättas att vid en undersökning amerikanska flygvapnet gjorde i USA visade sig 60% våldtäktsanmälningar vara påhittade dvs falska. Samma undersökning berättar också systematiskt orsakerna till falskanmälningarna. Undersökningen gjordes av Dr Charles P McDowell på 556 olika fall. Och var resultatet av en osäkerhet på tidigare studie där 27% av kvinnorna erkände påhitt före lögndetektortest eller efter att ha misslyckats i lögndetektor. Kika på amazon om du är lässugen.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0425181448/102-8153172-9640164?v=glance

Ja, nu är ju inte studien särskilt applicerbar på det svenska samhället då det statistiska underlaget är ganska långt ifrån den population vi pratar om.
Författaren du länkar till har även i en bok förklarat varför det är rättvist att män har högre lön än kvinnor. Kan säga att hans alster inte hamnar speciellt högt på min att-läsa-lista.
Tyvärr finns det få undersökningar gjorda. Det enda jag kommit över är att BRÅ talar om 23 st under 2003. Någon källa till detta har jag inte.
Och visst, det görs säkert falskanmälningar, på samma sätt som det görs gällande stöld och andra brott. Jag vill på intet sätt låta påskina att tjejer är änglar, det vet jag att det inte stämmer. Jag tycker bara att uppfattningen om att det görs en enorm mängd falskanmälningar känns ganska unken. När man vet vad en våldtagen tjej får gå igenom när det kommer till anmälan, undersökningar, förhör, nedlagda åtal osv så tror man inte längre att det är en picknick att gå till polisen bara för att hämnas eller återfå en förlorad heder.

Grahn
2005-09-01, 20:45
Skulle heldre se ngn form av försvar...det är ju inte helt svårt för våldtäcktsmän att få reda på denna pryls existens och avlägsna den....

Davil
2005-09-01, 20:47
Bra, då vänder jag en sådan ut och in och sätter monterar på mig när jag ska ut och festa till helgen. Alltså, även fast jag raggar får väl tjejerna skylla sig själva om de inte frågade om jag ville ha sex. Jag kanske inte ville men var för rädd att berätta det. När jag är stupfull och halvt medvetslös kan det var svårt att tolka vad jag vill och då är det svårt för mig att värja mig från övergrepp från en pilsk, lönnfet tjej. Jag låter Rapex snacka för mig.

*popcorn*

är någon stupfull och medvetslös så har man inte sex med den personen !

...För det är ju verkligen ett stoooort problem för oss män ? Risken att bli våldtagen av en kvinna hör knappast till vanligheterna !

Att sedan vara stupfull och medvetslös som man, och bli våldtagen av en kvinna är sedan något jag har lite svårt för att föreställa mig fungera rent tekniskt för den delen...

men absolut ! Jag tycker verkligen att du sätter på dig en sådan på snorren din varje dag "utifall" *rolleyes*

Fatalist
2005-09-01, 20:54
För mig går det in under samma kategori som att hugga eller slå någon med slagträ - det är inte tänkbart för de flesta av oss.

Det är det däremot i många fjortisars skallar. Jag vet flera föredetta klass"polare" som inte skulle tveka på att göra en sån grej bara för att killen i fråga legat med deras polare och sen dumpat henne.

KNAS
2005-09-01, 21:17
Ja, nu är ju inte studien särskilt applicerbar på det svenska samhället då det statistiska underlaget är ganska långt ifrån den population vi pratar om.
Författaren du länkar till har även i en bok förklarat varför det är rättvist att män har högre lön än kvinnor. Kan säga att hans alster inte hamnar speciellt högt på min att-läsa-lista.
Tyvärr finns det få undersökningar gjorda. Det enda jag kommit över är att BRÅ talar om 23 st under 2003. Någon källa till detta har jag inte.
Och visst, det görs säkert falskanmälningar, på samma sätt som det görs gällande stöld och andra brott. Jag vill på intet sätt låta påskina att tjejer är änglar, det vet jag att det inte stämmer. Jag tycker bara att uppfattningen om att det görs en enorm mängd falskanmälningar känns ganska unken. När man vet vad en våldtagen tjej får gå igenom när det kommer till anmälan, undersökningar, förhör, nedlagda åtal osv så tror man inte längre att det är en picknick att gå till polisen bara för att hämnas eller återfå en förlorad heder.
"Why Men Earn More: The Startling Truth Behind the Pay Gap -- and What Women Can Do About It" handlar om rålönegapet mellan kvinnor och mäns snittlön, enkla förklaringemetoder som att manspopulerade yrken ofta är smutsigare och mer fysisk. Alltså ingen skär kvinnoförnedrande propaganda som du får det att verka som. Att det blir ett ramaskri så fort det talas om sakliga förklaringar på feministiska motsägelser är en anledning till att inga forskare inom Sveriges gränser vågar sig på att ta upp våldtäkt utan att föra in patriarkatet i bilden.

Här är en rätt så intressant artikel på sourze som tar upp många källor på att antalet falskanmälningar inom våldtäktsmål är gravt mycket högre än i övriga rättsprocesser. http://www.sourze.se/default.asp?itemId=10456673

mini
2005-09-01, 21:36
Ja, Sourze är en välkänd källa till sanning...
Skribenten lutade sig dels emot samma undersökning du hänvisade till, dels till en enskild händelse i England, dels en polischefs antaganden och så till sist, trumfen, en studie gjord under 10 år i en amerikansk stad med 70.000 invånare. Under 10 år (när?) hade man undersökt 109 påstådda våldtäkter. 109 stycken. Strax under 11 om året. Tycker du det verkar vara en sannolik siffra över hur många våldtäkter som begåtts?
Du kan inte ta amerikanska studier och överföra dem till svenska förhållanden. Sexualmoralen ser annorlunda ut. Användandet av preventivmedel är annorlunda. Synen på familjen.

Igen - jag säger inte att det inte händer, men att påstå att det är mer än 10 gånger högre antal falskanmälningar på våldtäkt än andra brott och hänvisa till statistik är magstarkt.

KNAS
2005-09-01, 21:55
Ja, Sourze är en välkänd källa till sanning...
/.../
Igen - jag säger inte att det inte händer, men att påstå att det är mer än 10 gånger högre antal falskanmälningar på våldtäkt än andra brott och hänvisa till statistik är magstarkt.

Här är lite fakta från tv4.se som sourze-artikeln anknöt till.

Varannan våldtäkt påhittad

Hälften av alla anmälda våldtäktsbrott har aldrig begåtts. Det säger nu ansvarig på länskriminalen i Skaraborg...

-När man undersöker en berättelse och tittar på skador så stämmer det inte överens med den berättelse som målsägaren har lämmnat. En otäck känsla vi har är att uppemot hälften av de anmälningar som vi får in inte stämmer. Samma tendens finns i hela Västra Götaland, säger Lars Johansson chef på länskriminalen i Skaraborg.

Förra året anmäldes 21 våldtäkter i Skaraborg. Det har sedan visat sig att ungefär hälften av dem aldrig ägt rum. Och det här är inget ovanligt. Bilden har enligt skaraborgspolisen varit den samma sedan mitten av 90-talet.

- Vi har fall som visar att man gjort anmälan på grund av tryck från pojkvän, föräldrar och syskon. De har lämnat en version hemma som man sedan måste fullfölja, säger Lars Johansson.

Kroppsundersökningar, spår på kläder och på brottsplatsen visar ofta att kvinnorna ljuger. Något många så småningom också erkänner och förundersökningen läggs ner i brist på bevis.

- Det här kostar alldeles för mycket pengar och resurser, i stället för att vi kan lägga krutet på de riktiga våldtäkterna, säger Lars Johansson chef på länskriminalen i Skaraborg

spacedog
2005-09-01, 23:14
Jag tycker bara att uppfattningen om att det görs en enorm mängd falskanmälningar känns ganska unken. När man vet vad en våldtagen tjej får gå igenom när det kommer till anmälan, undersökningar, förhör, nedlagda åtal osv så tror man inte längre att det är en picknick att gå till polisen bara för att hämnas eller återfå en förlorad heder.

Ok att undersökningen inte är så kul, men varför skulle förhör och nedlagda åtal vara så hemskt om man nu inte blivit våldtagen?

nordlander
2005-09-01, 23:19
Hmm, det var ett ganska misslyckat försök att vara rolig. Ajaj, nu framstår du allt som tråkig. Inte bra, inte bra.

Ahh det var faktiskt jävligt illa...verkade kul när jag tänkte det...men det var det inte. Ska be fader vår 20 ggr och gå och lägga mig :em:

Tolkia
2005-09-02, 02:14
Ok att undersökningen inte är så kul, men varför skulle förhör och nedlagda åtal vara så hemskt om man nu inte blivit våldtagen?
Inte för att det är spotlighten i ansiktet som i vissa "hårdkokta" polisfilmer,m en ett "förhör" är liksom inte bara att snälla farbror polisen (eller den anklagade killens försvarsadvokat) vänligt frågar "Blev du våldtagen? Av honom? Tummis?" och så får man gå hem och killen åker dit. Gynundersökningen är nog de facto den LINDRIGA biten.

spacedog
2005-09-02, 08:47
Gynundersökningen är nog de facto den LINDRIGA biten.

Och så kan jag fortsätta säga hur jag tror att det de facto nog är, varpå du kontrar med hur det de facto nog är... Vi kommer nog de facto inte längre ändå.

Bamse79
2005-09-02, 09:17
Hur som helst så är det ju bra att de försöker hitta på något som försöker stoppa våldtäkter och sätta dig gärningsmannen. Det är för många våldtäktsmän som går fria, alla borde åka fast och själva bli knullade i arslet i fängelset. Våltäktsmän och pedofiler står inte högt upp i rangordningen har jag läst...

Tänkt om man skulle gå hem från krogen en kväll och se nån som blir våldtagen och skriker i buskarna....Vad gör man, personligen skulle jag ju alrdig sluta slå...sen slita av han dicken!och trycka in den i hans arsle.... :furious:

grisbil3n
2005-09-02, 10:14
Hur som helst så är det ju bra att de försöker hitta på något som försöker stoppa våldtäkter och sätta dig gärningsmannen. Det är för många våldtäktsmän som går fria, alla borde åka fast och själva bli knullade i arslet i fängelset. Våltäktsmän och pedofiler står inte högt upp i rangordningen har jag läst...

Tänkt om man skulle gå hem från krogen en kväll och se nån som blir våldtagen och skriker i buskarna....Vad gör man, personligen skulle jag ju alrdig sluta slå...sen slita av han dicken!och trycka in den i hans arsle.... :furious:

Sodomi i svenska fängelser är rätt ovanligt, samt att pedofiler, våldtäktmän o annat avskrap har egna anstalter.