handdator

Visa fullständig version : Kreatine


carlsm
2005-08-31, 11:19
tjena,

köpte nyligen Creatine Citrus från Peak Nutrition som smakar koncentrerat diskmedel OM det väl löser sig! Det är "mikroniserat" så det ska lösa sig snabbt... *rolleyes*

hur som helst undrar jag om kreatinet kan ta någon skada och tappa effekt av att lösas i varmt vatten?

Sigurdsson
2005-08-31, 11:46
Finns nog svar här...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33269

AFanatic
2005-08-31, 11:52
Vadå lösa sig? Kreatin ska ner i magen fortast möjligt....eller har jag missat något fundamentalt?

Kreatin smakar inget ....huh?

z_bumbi
2005-08-31, 16:14
Kreatin smakar inget ....huh?

Citrat smakar lite som citronsyra, vilket iofs inte är så konstigt.

AFanatic
2005-08-31, 16:20
Citrat smakar lite som citronsyra, vilket iofs inte är så konstigt.


Haha ;) Nej det är det inte, om man nu tar just citrat.

Fatcan
2005-09-02, 20:43
Lägg pulvret direkt i munnen och skölj ned bara, det är det bästa sättet att ta kreatin.

TDK
2005-09-02, 21:05
Lägg pulvret direkt i munnen och skölj ned bara, det är det bästa sättet att ta kreatin.

"Hur ska man blanda ut kreatin?
Ordentligt. Har du svårt att lösa kreatinet i kallt vatten så kör med lite ljummet. Det är viktigt att kreatinet är ordentligt utblandat. Blandar du i en träningsdrink med Kolozzeums molekylklyvande shakers så är du på den säkra sidan."

AFanatic
2005-09-02, 21:34
"Hur ska man blanda ut kreatin?
Ordentligt. Har du svårt att lösa kreatinet i kallt vatten så kör med lite ljummet. Det är viktigt att kreatinet är ordentligt utblandat. Blandar du i en träningsdrink med Kolozzeums molekylklyvande shakers så är du på den säkra sidan."


Ja så är det.

Fatcan
2005-09-02, 21:34
Jaha, saxat det från webshopen eller vad? :S

Det kvarstår att kreatin faller sönder fort i vatten, så det bästa är nog att bara lägga i munnen och skölja ned direkt. Det måste knappast vara löst i vatten för att man ska kunna ta upp det.

TDK
2005-09-02, 23:02
saxat här ifrån:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/...ead.php?t=33269

Var har du hört/läst att det skulle vara bättre att ta det i munnen och skölja ner snabbt?

jag har inte en aning, men det jag läser i en FAQ tror jag mer på än när jag läser att det inte skulle vara så från nån random person. Men kan du förklara var du hört/läst det så är jag tacksam. Jag vill ju självklart ta det på det effektivaste sättet :)

AFanatic
2005-09-02, 23:08
Kreatin "bryts ner" till kreatinin ganska omgående efter att har reagerat med ex vatten. Det vill man inte gärna. Därför tar man kreatinet fortast möjligt.

Bjorne
2005-09-03, 00:45
En skopa rakt in i käften är smidigast enligt mig, creatine citrus är nästan gott att ta sådär :)

Fatcan
2005-09-03, 08:59
saxat här ifrån:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/...ead.php?t=33269

Var har du hört/läst att det skulle vara bättre att ta det i munnen och skölja ner snabbt?

jag har inte en aning, men det jag läser i en FAQ tror jag mer på än när jag läser att det inte skulle vara så från nån random person. Men kan du förklara var du hört/läst det så är jag tacksam. Jag vill ju självklart ta det på det effektivaste sättet :)

Jag har hört det från styrketränande personer, jag tror mer på dom en nån FAQ, det går säkert att hitta en FAQ som säger tvärt om.

Sen är det lätt att dra slutsatsen själv att om kreatin reagerar rätt fort med vatten och bryts ned till kreatinin, så är det bästa att få ner det så fort som möjligt, utan att hälla ner det i vatten och vänta på att det ska lösa sig.

aliquis
2005-09-03, 10:15
Ja så är det.
Det VAR så om inte annat.Jaha, saxat det från webshopen eller vad? :S

Det kvarstår att kreatin faller sönder fort i vatten, så det bästa är nog att bara lägga i munnen och skölja ned direkt. Det måste knappast vara löst i vatten för att man ska kunna ta upp det.Kreatinmonohydrat ja, hur det är med kreatincitrat vet jag inte.

AFanatic
2005-09-03, 11:08
Det VAR så om inte annat.

Jag var ironisk. Det kanske du oxå är?

TDK
2005-09-03, 11:31
Ni får det att låta som kreatinet ska ligga i vattnet en halvtimme innan man dricker det. Jag tar undefär 2 dl vatten i med kreatinet skakar om, drar det direkt.

GTX
2005-09-06, 19:00
Precis det där skit Kreatinet har jag också, hafft iaf.. om du tar å har ett glas apelsinjuice å blandar i det där så smakar det tillochmed gott (det står att man ska blanda med juice på burken)

det jag undra lite sådär på sidan, ska man verkligen behöva köra den här uppladdningen i 5 dagar ?
hur många G/mg tar ni om dagen och i hur många doseringar ?

GTX
2005-09-06, 19:16
skippa min fråga ang. Kreatin, läste en hel tråd om det, men vet inte hur man redigerar sin post så fick bli såhär :P

Rock'nRoll
2005-09-06, 23:35
Körde på samma kreatin förut, märkte absolut ingenting.

Mackan.D
2005-09-07, 00:13
Precis det där skit Kreatinet har jag också, hafft iaf.. om du tar å har ett glas apelsinjuice å blandar i det där så smakar det tillochmed gott (det står att man ska blanda med juice på burken)

det jag undra lite sådär på sidan, ska man verkligen behöva köra den här uppladdningen i 5 dagar ?
hur många G/mg tar ni om dagen och i hur många doseringar ?

kommer inte ihåg vad det står i faqen, men jag kör iaf med ca 20-25g om dagen. Vet inte om jag köpt nåt skitkreatin för några biverkningar d.v.s ont i magen har jag inte fått, fast jag tar så mycket. Sen om jag har ökat i styrka.. hmm tvivlar, men man vet ju inte så varför lägga av med det? :)