handdator

Visa fullständig version : Varje muskelgrupp var 9:e dag?


chevychase
2005-08-31, 00:24
Någon som har erfarenhet av lång vila(8-10 dagar) innan en muskelgrupp tränas igen?

Har tänkt träna styrka Må, Ons och Fredag. Och kampsport Ti, To och ev. Lördag. Vill helst köra styrkan med min favoritspliff: 1) Bröst, Biceps, 2) Ben, Vader, 3)Axlar, Triceps, 4) Rygg. Asså ett rullande schema där varje muskelgrupp tränas var 9:e dag.

Yes
2005-08-31, 02:04
För mig blir det nog ungefär så mycket vila för varje muskelgrupp innan dom tränas igen(ibland hinner jag dock med att träna dom två gånger på en vecka, innan det blir vila). Jag tycker det är något frustrerande faktiskt. Känns som två steg framåt och ett tillbaks hela tiden. I varje fall upplever jag det som att jag tappar en del när det blir så mycket "vila" för musklerna. Fast då skall det även nämnas att jag försöker tappa vikt, vilket säkert påverkar en del.

Mats J
2005-08-31, 07:25
Så körde jag förut, vilade 8 eller 9 dagar innan samma muskelgrupp tränades igen. Ökade bra på det, faktiskt från pass till pass.

Körde enligt följade då.

1) Bröst + Biceps
2) vila
3) Ben + vader
4) vila
5) Axlar + triceps
6) vila
7) Rygg + mage
8) vila
9) börja om eller vila

Kan väll tillägga att jag inte körde speciellt hög volym heller, ca 5-7 set/musklgrupp.

Fettecke
2005-08-31, 08:26
varför inte 2/split i veckan ?

Calleman
2005-08-31, 09:45
varför inte 2/split i veckan ?

Yes, join me :)