handdator

Visa fullständig version : Funderingar


Verni
2005-08-30, 21:22
1. Jag går i skola, och jag äter oftast gröt med ägg till frukost, men ibland hinner jag inte detta utan tar fairings sloowprotein(1 dl) , Det jag undrar över här är om detta stimulerar proteinsyntesen så den är större än proteinnedbrytningen? Kan också säga att det är ungefär 4-5 timmar från att jag tar fairings tills jag får mat i mig.

2. Vad är att föredra, träna tidigt på dagen eller sent? On detta nu spelar någon roll.

King Grub
2005-08-30, 21:25
1. En vanlig frukost, utan proteintillskott i pulverform, är tillräckligt. Det du äter är alldeles säkert tillräckligt.

2. Att du tränar. Ur hormonsynpunkt är det en fördel med styrketräningspass som är förlagda till eftermiddag/kväll, men har du bara tid att träna morgon eller föredrar att träna då, kommer det inte innebära några nämnvärda hinder för den muskulära utvecklingen.

Verni
2005-08-30, 21:36
Tack för dom svaren, käkar nästan alltid frukost men tänkte mer teoretiskt, att om jag nu tar en sloowprotein, kommer detta proteinet utan kolhydrater att stimulera så mycket så att proteinsyntesen är större än proteinnedbrytningen? Det beror säkerligen också hur mycket man rör sig, men en normal skoldag, fram och tillbaka i klassrummen.

Sen en till fråga, OM detta nu stimulerar så att man hamnar posetivt, kommer man då inte kunna bränna fett samtidigt utan att förlora muskelmassa?

Mac
2005-08-31, 14:46
blanda proteindrinken med mjölk.....så får du lite kolhydrater där :thumbup:

Verni
2005-08-31, 16:44
blanda proteindrinken med mjölk.....så får du lite kolhydrater där :thumbup:Jo tack, jag vet, men inte det jag undra över.

Verni
2005-09-02, 14:27
Detta är väl en så kallad bump.

King Grub
2005-09-02, 14:30
Jag har redan svarat. Det du äter är säkert tillräckligt för positiv proteinbalans. Vilken någorlunda normal frukost som helst är det.

Verni
2005-09-02, 14:44
"om jag nu tar en sloowprotein, kommer detta proteinet utan kolhydrater att stimulera så mycket så att proteinsyntesen är större än proteinnedbrytningen? Det beror säkerligen också hur mycket man rör sig, men en normal skoldag, fram och tillbaka i klassrummen.

Sen en till fråga, OM detta nu stimulerar så att man hamnar posetivt, kommer man då inte kunna bränna fett samtidigt utan att förlora muskelmassa?" Där är frågan jag vill ha svar på.

King Grub
2005-09-02, 15:11
Det hänger på mycket mer än ett enstaka mål mat.